Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uudet! Ja isot plussatuulet kaikille!
Itse lopetan nyt testaamisen tämän myötä. Kyl nyt vaan täytyy uskoa ja antaa kasvaa rauhassa :) Jään kyllä seurailemaan teitä <3

0c9980642f26afd60e5497fd964df9c9
Onnea

Käpynen: Keltarauhashormoonista ei ole haittaakaan, koska sitä voi syödä alkuraskaudenkin. Minulle molemmat lapset ovat pysyneet matkassa juurikin tuon keltarauhashormoonin ansiota. Eli jos otat kp 15 eli oletettavasti oviksen jälkeen, niin se vaan tukee jos raskaudut. :)

Mä siis ovuloin hyvin harvakseltaan, hyvä kun viime vuonnakin 2 kertaa todistetusti ovuloin. Joulukuussa mulle tosiaan määräsi naikkarilla lääkäri letrozol reseptin jotta saataisiin ovulaatio sillä tapahtumaan ja kypsytettyä niitä munarakkuloita (follikkeleita).

Nyt tässä ekassa letrozol kierrossa ei ollut vastetta letroilla joten nostettiin annostusta seuraavaan kiertoon ja toivotaan että sit toimia niinku pitäisi. Nyt mulla menossa kp19 ja tämä kierto tulee taas olemaan ovuloimaton..

Miehessä ei oo mitään vikaa, tää kaikki johtuu minusta miksi ollaan tuolla hoidoissa.

Okei, onpa jännä.. mä oon alkanut epäilemään että ovuloinko välillä ollenkaan.
Jos ei ala tapahtua mitään pian niin pitää kans varata aikaa jos jossain vaiheessa taas pääsisi tutkimuksiin..

Blackwood, kiitos tiedosta! Mä luulin että keltarauhashormoni hoputtaa menkkoja ja ajattelin että munasolun tulee hiukan liian kiire kiinnittyä.

Kp6 ja vuoto lakkasi eilen.
Tänään minulle erikoisen tumma viiva ovistestiin. Ei tosiaan siis lähellekään plussa, mutta yleensä tässä vaiheessa tyhjiä tai ihan hailuroita viivoja.
Voikohan tuo kemiallinen sotkea niin, että ovis tässä kierrossa olisikin aikaisemmin kuin yleensä? Hmm o_O
Ihan vielä ei viittisi alkaa digitestejä tuhlaamaan joten seuraan liuskoilla tilannetta nyt alkuun :D

Mitkä liuskoja kannattaisi ostaa? Suositelkaa jotain, mulla valmiina ostettuna Clearbluen se 10 puikkoa, mutta haluaisin vielä ihan liuskatkin, niillä en oo ikinä testaillu.

Mitkä liuskoja kannattaisi ostaa? Suositelkaa jotain, mulla valmiina ostettuna Clearbluen se 10 puikkoa, mutta haluaisin vielä ihan liuskatkin, niillä en oo ikinä testaillu.

Ovulaatio vai? Pregcheck on hyviä, lähimarketissa reilu 7€ 10 liuskaa kun raskauskeijussa yli 10€ plus toimituskulut :)

Ovulaatio vai? Pregcheck on hyviä, lähimarketissa reilu 7€ 10 liuskaa kun raskauskeijussa yli 10€ plus toimituskulut :)

Kiitos!:rolleyes: Käynpäs semmoisen sitten hakemassa :)
Ja joo anteeksi unohtui mainita että ovulaatiota varten ensi kiertoon:wacky::rolleyes:

Mitä kaikkia vitamiineja täällä kanssa sisaret käyttää? itse käytän sinkkiä,d-vitamiinia,foolihappoa ja ajattelin aloittaa heti miten b12 vitamiinin luin että foomihapon vaikutukset olisi paremmat jos on käytössä b12 ja raskautta silmäpitäen niin olisi suotuvaa sen käyttö.

Käpynen: Minun yksi kaveri söi terolutteja, jotka myös siis keltarauhasta. Otti oviksen jälkeen ja terolut kuurin loputtua ei menkkoja kuulunutkaan ja olikin raskaana. On nyt jo puolessavälin raskautta menossa. Keltarauhashormooniahan erittyy sen jälkeen kun ovulaatio on tapahtunut. Eli se on kropan luonnollista hormoonia. Se siis voi jopa auttaa raskautumisessa.
Kaverilla oli myös terolutit määrätty menkkojen alkamiseksi vaan eipä niitä sitten tullutkaan. :)

Mitä kaikkia vitamiineja täällä kanssa sisaret käyttää? itse käytän sinkkiä,d-vitamiinia,foolihappoa ja ajattelin aloittaa heti miten b12 vitamiinin luin että foomihapon vaikutukset olisi paremmat jos on käytössä b12 ja raskautta silmäpitäen niin olisi suotuvaa sen käyttö.

Mä suhtaudun vähän pohtien vitamiinilisiin. On aika paljon tutkimuksia, joissa todetaan ettei monipuolista ruokaa syövä tarvitse muuta lisää kun ehkä d. Raskautta suunnittelevan kannattaa myös ottaa foolihappoa.

Toisaalta eipä niistä kai haittaakaan ole. Itse syön "varuiksi" monivitamiiniä kun oma ruokavalio ei aina ole ihanteellinen. :D Tilasin myös fiolihappoa, vaikka eipä se nyt kerkeisi vaikuttamaan jos sattuisi nopeasti plussaamaan.

Mä aloitin tänään lugesteronit, katsotaan saisiko se tuota luteaalivaihetta pidemmäksi. :)

En tiiä koska sitä itse pääsee piinailemaan, oon ovuloinut viimeksi marraskuussa...

No oho, clearbluen Digi antoi vilkkuvan hymynaaman viimeisen testitikun kohdalla. Onneksi uusi paketti tuli torstaina!

Eriasia sitten onkin, että tapahtuuko ovis! Mutta ihmettelen, kun keskiviikkona ei selviä johtofolleja näkynyt (omakannasta luettu) mutta silti suurimmat ne follit molemmin puolin oli ne yhdet. Kooltaan 9mm ja 10mm, kyllä tässä peittoa heilutellaan sit kuitenkin varuiksi. En vaan usko oviksen tapahtuvan, kun sain silloin marraskuussakin ekalla yrittämällä hymynaaman kp22 eikä siitä ovista tapahtunut.. Tämän aamun aamulämpö oli kyllä romahtanut todella paljon, oli jotain 35.18 kun eilen oli vielä yli 36.
Ja kyllä mittaan samoihin aikoihin joka aamu kun muistan ja unta on samanverran takana suunnilleen.

Alinah kp21

Mä käytin ennen foolihappoa + d-vitamiinia mutta nyt siirryin monivitamiiniin missä kaikki samassa.
Vaikea vaan muistaa ottaa iltaisin kun aamuisin otan tyroksiinin niin haluisin sitten illalla ottaa monivitskun.

Kp33

Alinah meinaatko jatkaa oviksen testaamista mihin asti? Sillon kun oot ovuloinut niin mikä kp on tapahtunut yleensä? :)

Täällä dpo 3 nyt lämpöjen mukaan, kp 32, viikon päästä testaamaan :D

Siis miten noi lämmöt menee?
Aloitin tänään mittaamisen vasta.

Ovulaation aikaan nousee ja sitten sen jälkeen laskee?
Ja sitten ennen menkkoja laskee ja jos raskaana niin pysyy korkealla? Miten päin? :D ihan uutta mulle xD

Alinah meinaatko jatkaa oviksen testaamista mihin asti? Sillon kun oot ovuloinut niin mikä kp on tapahtunut yleensä? :)

Täällä dpo 3 nyt lämpöjen mukaan, kp 32, viikon päästä testaamaan :D
Viimeksi marraskuussa ovuloinut ja se tapahtui kp38. Samassa kierrossa kp22 sain myös pysyvän naaman muttei ovista tapahtunut siitä. Muuten ei ole tietoa, kun mähän en tosiaan ovuloi montaa kertaa luomusti niinku täällä kirjoitellut. Marraskuun oviksen lisäksi oon varmasti ovuloinut syyskuussa kun syys-lokakuun taitteessa oli kemiallinen.. Että siinä mun viime vuoden todistetut ovikset oli. Naikkarin käynnillä joulukuussa lääkäri heitti että jos mä ovuloin 5-6krt vuodessa niin onhan se huomattavasti huonompi tzäänssi tulla raskaaksi. Mutta en usko, että ovuloin viime vuonna kun korkeintaan 3 krt.

Siis miten noi lämmöt menee?
Aloitin tänään mittaamisen vasta.

Ovulaation aikaan nousee ja sitten sen jälkeen laskee?
Ja sitten ennen menkkoja laskee ja jos raskaana niin pysyy korkealla? Miten päin? :D ihan uutta mulle xD

Joo just noin :) kannattaa katsoa joku tietopaketti netistä, fertility friendin sivuilla ja sovelluksessa on paljon erilaista tietoa, just miten paljon lämpötilan pitää nousta että Ovis on varmasti jne, vähän jokaisen kiertoon sopivasti kertoo kun ei kaikilla tapahdu kuin oppikirjoissa, esim mulla ei tule isoa droppia ennen ovista eikä korkeaa nousua vaan nousee pikkuhiljaa ylöspäin et menee se 3-4 päivää että oviksen voi sanoa varmaksi. Joillain myös laskee lämpötila vasta kun menkat alkaneet, mulla tipahtaa ennen menkkoja yleensä. Jne :) onhan sulla kahden desimaalin mittari joka näyttää esim 36.55 eikä vaan 36.5?

Alinah joo onhan siinä puolet vähemmän yrityksiä kuin normaalisti :/ Toivottavasti ens kierrossa parempi vaste lääkkeelle vai miten se sanotaan, menee varmaan hetki että sopivat annostukset yms löydetään, tiedän muiden lääkkeiden kohdalla miten haastavaa välillä voi olla löytää sopiva lääke ja annostus mutta kun oikea löytyy niin sit on hyvä :) Tietty naikkarilla enempi tietotaitoa kuin perus lääkäreillä varmasti niin toivotaan että pian löytyy sopivat :)

Takaisin