Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaitsu, tykkään ihan vaan koska suklaanhimo! Mulla on välillä ihan järkky, ei auta ajatus että seuraavana päivänä pääsis hakemaan, vaan pakko mennä samantien kauppaan ku himo iskee kunnolla :D

Onnea plussasta Möykkynen!

Alinah, tsemppiä folliultraan! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, itse oon lukenut ja ymmärtänyt , että niillä joilla on ollut epäsäännölliset ja pitkät kierrot ennestään, letrot ei ole "purreet" heti ekassa kierrossa mutta seuraavassa vaste ollut jo parempi! Mut lääkäri tietenkin tietää paremmin :grin

Täällä oli keskustelua tosta hedelmöittymisestä, niin pakko jakaa tää linkki. Musta tässä Duodecim-lehden jutussa, jonka kirjoittaja on geenitutkija, oli todella hyvin kerrottu kyseinen tapahtuma, ainakin itse koin saavani siitä hyvin tietoa :)
http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2011/23/duo99940

Tiesittekö naiset, että hdelmällisimmät hetket on juurikin 5-6 päivää ennen ovulaatiota ja siinä vaiheessa kun ovistesti näyttää plussaa on jo myöhästä hommailla. Ovistestejä käytetään aniharvoin ja niitäkin vain hoidoissa käyvillä. Eli aivan vallan mainiosti riittää jos vaikka viikko ennen ovista on hommaillut. :)

Meillä tämä kuopus nappasi mukaan niin, että seksiä oli siinä kierrossa vasta kun tuli ovisplussa. Sekin lienee yksilöllistä kauan siittiöiden matka kestää. Millaiset limat on jne. Minun mielestä seksiä kannattaa harrastaa silloin kun limat on parhaimmillaan. Mulla ainakin ovulaatiopäivänä on jo parhaimmat limat ehtyneet.

Olipas mielenkiintoinen tuo Duodecimin tutkimus :)

Mä en oo kahden aikaisemman lapsen kohdalla tikutellut ovista, mutta olen tiennyt limoista ja haluista koska se on ollut ja meilläkin kuopus sai alkunsa oviksen aikoihin yhden kerran seksistä :)

Dpo 8 ja aivan super malttamaton olo. Ens ti-to pitäs alkaa menkat. Niitä nega - testejä on niin kamala tehdä että yritän odottaa suosiolla siihen asti että menkat on myöhässä ennen kun testaan. Lueskelen näitä foorumin ketjuja ja tuntuu etten saa ollenkaan tarpeekseni :D

Alkoipa käydä sääliksi siittiöparat kun luin tuota artikkelia.

Minulla pahimmat piinapäivät. Viikonlopun aikana selvinnee alkaako kuukautiset vai ei. On tää aina yhtä "jännää".

Meidän esikoinen sai alkunsa megapitkästä kierrosta, jossa olisi neuvolan mukaan pitänyt olla yhdet menkat välissä. Mutta ei mulla ollut, en kyllä silloin kirjannut menkkoja minnekään ylös ikinä. Tässä vaan muistan että ne oli ollut joskus ennen pääsiäistä ja plussasin toukokuun lopulla. Mentiin ilman ehkäisyä, eikä ajateltu edes vauva juttuja. En tikutellut ovista, harrastettiin seksiä monta kertaa viikossa. Joskus kaksi kertaa päivässä, sit tuo esikoinen tarttui matkaan hypox hoitojakson aikana tosiaan kun jälkeenpäin mietin. Mieskin oli jo siinä vuoden jälkeen että ihme että mä en oo vielä raskaana vaikka ei mitään ehkäisyä oo ollu käytössä!

Täytyy lukee tuo artikkeli kun on enemmän aikaa.

Dpo 8 ja aivan super malttamaton olo. Ens ti-to pitäs alkaa menkat. Niitä nega - testejä on niin kamala tehdä että yritän odottaa suosiolla siihen asti että menkat on myöhässä ennen kun testaan. Lueskelen näitä foorumin ketjuja ja tuntuu etten saa ollenkaan tarpeekseni :D

Mulla ma pitäisi alkaa ja samat fiilikset kyllä täälläkin, en tiedä haluanko testailla ennenku menkat selvästi myöhässä.. vaikka välillä tekis mieli :D

Follikkeli ultra ohi, ei ollu juuri muutosta viikon takaiseen ultraan. Ne yhdet suurimmat follit mitkä löytyi molemmin puolin viikko sitten oli nyt 9mm ja 10mm. Ja ne oli kumpikin viikko sitten 8mm, limakalvo oli paksuuntunut jonku verran. Letrozol annostusta nostetaan ja välikiertoja ei tosiaan tarvita nyt sitten. Soittelen uutta ultraa sitten kun uusi kierto alkaa ja oviksen tikuttelut aloitan lääkärin ohjeen mukaan kp10.
Ensi kiertoon follikkeli ultra kp12-14.

Onnea plussanneille!! Mulla tosiaan oli 3päivää menkkojen jälkeen se ovis sillä kun oon testannut niin haaleni ja äsken kun tein ei ollut viiva enää ja ovis Pitäisi olla to... On vähän nyt kyllä todella masis fiilis kun kaksi ovista putkeen jääny hyödyntämättä.. [emoji24]

Sorruin tekee raskaustestin äsken kun tuli ovulaatiotestien kanssa postiluukusta. No negahan se oli- ylläri..

Kerrankin kierto kun ei tarvi jännittää. Ensin menkat, sitten umpparileikkaukseen, nyt mies työreissussa. Eikä seksiä oo harrastettu tässä kierrossa ollenkaan! Kp oliskohan 17.

Möykkynenn paljon onnea!

Täällä on ollut kiivasta ja hyvää keskustelua tuosta hedelmällisestä ajasta. Summarum kaikki viestit voisi siis ajatella, että "voin" kuitenkin ehkä vähän piinata itseäni raskautumismahdollisuudella. :D

Jestas että tää on hullua touhua. :rolleyes: Onko muitakin kuitenkin, jotka vähän saavat nautintoa ja jännitystä elämään tästä piinailusta?! Vaikka kp1 sitten satuttaakin.

Pitikin mennä testaamaan.
Mua lähinnä vaan ärsyttää ja vit***** tää ikuinen odottelu ja yrittäminen. Vihaan mun kroppaa kun en tuu raskaaksi, menee taas luotto omaan kehoon kun aina vaan näyttää testit negagiivista. Ensimmäinen raskautuminen oli vaikea myös.

Pitikin mennä testaamaan.
Mua lähinnä vaan ärsyttää ja vit***** tää ikuinen odottelu ja yrittäminen. Vihaan mun kroppaa kun en tuu raskaaksi, menee taas luotto omaan kehoon kun aina vaan näyttää testit negagiivista. Ensimmäinen raskautuminen oli vaikea myös.

Tunnistan tuon kyllä myös. :( Ehkä itsellä vielä kun tätä nelosta vasta ruvettiin nyt yrittämään niin on sellainen odottava fiilis jos kuitenkin kävisi helposti...? Vaikka muistan oikein hyvin kauanko saatiin yrittää meidän enkelityttöä ja ensimmäistä syliin asti saatua.

Möykkynenn paljon onnea!

Täällä on ollut kiivasta ja hyvää keskustelua tuosta hedelmällisestä ajasta. Summarum kaikki viestit voisi siis ajatella, että "voin" kuitenkin ehkä vähän piinata itseäni raskautumismahdollisuudella. :D

Jestas että tää on hullua touhua. :rolleyes: Onko muitakin kuitenkin, jotka vähän saavat nautintoa ja jännitystä elämään tästä piinailusta?! Vaikka kp1 sitten satuttaakin.

Testaaminen on aika jännää pettymyksistä huolimatta. Niin kuin lottoaminen, vaikken koskaan voita.

Takaisin