Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä syön 400 ug foolihappoa ja 20ug d3-vitamiinia päivittäin. Lisäksi juon 1-2 lasia greippimehua (joka tosin on mun lempimehu eli saattaa mennä enemmänkin). :)

Sitten jos tärppää niin jatkan minisun mamaa, joka nyt kkm jälkeen ollut poissa käytöstä. Tuntui väärältä jatkaa sen syöntiä vaikka ihan hyvin samoja vitamiineja voisi yrityksen aikana syödä. :/

Mä syön 400 ug foolihappoa ja 20ug d3-vitamiinia päivittäin. Lisäksi juon 1-2 lasia greippimehua (joka tosin on mun lempimehu eli saattaa mennä enemmänkin). :)

Sitten jos tärppää niin jatkan minisun mamaa, joka nyt kkm jälkeen ollut poissa käytöstä. Tuntui väärältä jatkaa sen syöntiä vaikka ihan hyvin samoja vitamiineja voisi yrityksen aikana syödä. :/

Sama mulla, lopetin ton minisun maman samasta syystä. Tuntui väärältä.

Ajattelin myös hakea foolihappo lisän huomenna! Täällä odottelen menkkoja. Piti jo toissa päivänä alkaa pisimmän kierron mukaan mut ei mitään tuntemuksia. Testi nega eikä muutenkaan pitäs raskauden mahdollisuutta olla

Minäkin tännekin! Kirjottelen myös raskaaksi 2017 ja olin myös 2016 ja 2015 ryhmissä, tosin eri nimimerkillä. Nyt toinen haaveissa -ketjussa ja muutamassa muussa samanaikaisesti.

Toinen haaveissa mahd pienellä ikäerolla. Esikoista 5/16 yritettiin reilu 4v eikä uskallettu tutkimuksiin tai hoitoihin. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä 7v. Saldona muutama kemiallinen, 1 km ja yksi ihana luomupoika :) Esikoisen syntymästä lähtien annettiin kakkoselle lupa tulla, mutta kun ei 8kk jälkeen alkanut kuulumaan niin käväsin gynellä tsekkauttamassa paikat. Itessä ei mitään rakenteellista vikaa ollut ja kierrotkin oli kellon tarkasti säännölliset. Plussa pärähti kesällä 7/17 mutta meni kesken rv 6+. Siitä lähtien kierrot on heittäneet häränpyllyä 13-39 kp. Ja sain kierron säännöllistämiseen terolutit. Ovisplussaa en ole saanut aikoihin tikkuun. En tiedä ovuloinko ja kuinka usein. Soittelen gynelle soittoaikaa huomenna :) josko saisi vielä jotain lääkkeellistä apua tähän omaan kiertoon ja ovulaatioon, ennenkuin aletaan miestä kiusaamaan tutkimuksilla.. minussahan se vika näillänäkymin kuitenkin on !

Kikkakolmosina meillä käytössä maca, geleet, greippimehu, foolihappo, sinkki, d, mammavitskut ja kaikki muutkin vitamiinit. Mies syö myös macaa, foolihappoa ja sinkkiä + d ja monivitamiini. Seksiä joka toinen pv suunnilleen, jalat ylös seksin jälkeen ja ilman pesuja. Viiniä oviksen jälkeen lasillinen illassa. Ovistestit myös käytössä.

Unicorn kp11/??, yk20

Tulen itse myös tänne kirjoitelemaan.Pääasiassa kirjoittelen tuolla raskaaksi 2017,Ei tää voi olla näin vaikeeta,IVf/ICSI ja toinen haaveilissa ketjussa pääsääntöisesti.Neljä vuotta yritystä takana selittämätön lapsettomuus diagnoosi meillä takana.Tutkimukset tehtiin yksityisellä ja kolme inseminaatiota tehtiin yksityisellä ennen siirtoa julkisen puolen hoitoihin.Julkisen puolen hoitoja tehtiin kaksi ja saatiin plussa testiin.Raskaus päättyi kohtukuolemaan varhaisilla keskos viikoilla.Turnerin oireyhtymään ja Turnerin johdanaisiin sydän ongelmiin.Raskausmateriaalit kaikki ei ollut synnytyksestä tullut ulos niin kaiken surun keskellä vielä kaavinta.Kaavinnan jälkeen kohdunlima kalvo ollut ohut ja kuukautiset sen mukaisesti niukat.Tänä vuonna on tehty julksella hoitoja uudestaan ilman tulosta.Kaksi inseminaatiota ja yksi ovulaatioinduktio.Tällä hetkellä ollaan IVF jonossa ja IVF suunnittelu aika on 20.2.Tällä hetkellä kuukautisia ei näy ja yritetään primolut kuurilla käynnistää kierto.Kierto yleensä 28-33kp nyt menossa 54kp.

Mulla myös foolihappo käytössä. Haluaisin kyllä ostaa jonkun monivitamiinin josta saisi kaikki samasta :)

Mulla tänään kp26.. menkkoja odotellessa. Ei merkkejä kyllä mistään, pari päivää sitten vihlaisi alavatsaa muttei muuta erikoista..
En tiedä millon se ovis sitten oli kun tikku näytti ikuisuuden vaan ovista ja testit loppuivat kesken. Tai oliko sitten ollenkaan..
Viime kierto oli 25 päivää.. nämä tulevat menkat olisivat nyt kolmannet raskauden jälkeen (menkat alkoivat vasta 1v1kk synnytyksen jälkeen siis).

Onko täällä kuinka moni käyny follikkeli-ultraäänitutkimuksissa? Itteä on nyt ruvennut harmittamaan kun keskenmenon yhteydessä ultrattiin ja silloin oli näkyvissä littana folli munasarjassa, niin meinaako se litteys sitä, ettei siellä sisällä ole sitä solua, eli sellaisen hedelmöittymisestä tulee aikaiseksi vaan tuulimuna raskaus? Kun tää minun km oli joko tuulimuna tai varhainen km, niin en kyllä haluaisi että sama piina toistuu.

Letrot on syöty ja nyt odottelen koska ovulaatiotestit saapuu postissa. Kp 12/31-42 yk 24. Muita puuhia olen keksinyt ja päätin myydä suurimman osan vauva tavaroista pois. Vaatteita saa aina lisää. Alkaa vaan tila loppua.

Onko täällä kuinka moni käyny follikkeli-ultraäänitutkimuksissa? Itteä on nyt ruvennut harmittamaan kun keskenmenon yhteydessä ultrattiin ja silloin oli näkyvissä littana folli munasarjassa, niin meinaako se litteys sitä, ettei siellä sisällä ole sitä solua, eli sellaisen hedelmöittymisestä tulee aikaiseksi vaan tuulimuna raskaus? Kun tää minun km oli joko tuulimuna tai varhainen km, niin en kyllä haluaisi että sama piina toistuu.

Mä en osaa sanoa tähän mitään kovin tarkkaa, mutta kyllä hedelmöittymiseen aina joku munasolu tarvitaan. Tuulimunaraskauksissa hedelmöittyneessä solussa (yleensä munasolu, mutta vika voi kai olla myös siittiössä) on vain jotain niin perustavanlaatuista vikaa, ettei alkiota kehity, ainoastaan sikiöpussi ja istukka. Kaikissa munarakkuloissa ei ole munasolua (kaikilla naisilla on myös näitä, toisilla enemmän toisilla vähemmän), mutta niistä ei kyllä mitään raskauttakaan ala, ei edes tuulimunaa. Siitä en osaa sanoa, viittaako litteä folli munasoluttomuutta.

Mä en osaa sanoa tähän mitään kovin tarkkaa, mutta kyllä hedelmöittymiseen aina joku munasolu tarvitaan. Tuulimunaraskauksissa hedelmöittyneessä solussa (yleensä munasolu, mutta vika voi kai olla myös siittiössä) on vain jotain niin perustavanlaatuista vikaa, ettei alkiota kehity, ainoastaan sikiöpussi ja istukka. Kaikissa munarakkuloissa ei ole munasolua (kaikilla naisilla on myös näitä, toisilla enemmän toisilla vähemmän), mutta niistä ei kyllä mitään raskauttakaan ala, ei edes tuulimunaa. Siitä en osaa sanoa, viittaako litteä folli munasoluttomuutta.

Kiitos! Joo mitähän mie taas ajattelin, en ainakaan mitään järkevää. :-D Mutta joo eli se siis oli luultavasti munarakkula joka ei sisältänyt munasolua. :-) Eli se ei voi myöskään hedelmöittyä. Siun vastaus sai taas järjen juoksemaan.

Moi,liityn joukkoon kuumeilevaan! :)

Esikoista yritetty vuosi ilman tulosta,ainoat plussat olleet ovistesteissä - joka on toki sekin hyvä.
Kierrot olleet koko vuoden 24-26 päivää,ovis tuntuu selkeästi ja testillä varmistettu. Kävin joulukuussa gynellä joka kirjoitti lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Mies vei simppanäytteen pari vkoa sitten,ensikäynti 25.1. ja se jännittää molempia.
Nyt menossa kp 19 ja mullon ihan oudot alavatsatuntemukset O.o Ihan kuin menkat alkaisi aivan just. Ja Cb näyttää hailua haamua,tosin siihen testiin en luota,kuullut paljon huonoa. Jos huomenna ehtisi kauppaan hakemaan pc:n,ne on ilmeisesti aika luotettavia...?Ennen en oo kyllä saanu haamua mihkää,vaik oon kuin uitellu :woot:

Plussatuulia naiset! Mun on kyl pakko jakaa henkilökohtaisen jutun, kun ei me muuten mieheni kanssa jaeta meidän intiimiasioita muualle. Mut.. ovistesti oli aamulla positiivinen joten pistettiin peitot heilumaan. Tää on meidän "tulee jos tulee" yk3 mut yk1 "me tehdään vauva" :D no ihanan rakkausajan jälkeen mies ei lähteny hetkeen mihinkään.. ja sit jätti mun jalat ylös että uimarit ei tuu pois :D hei se tuli makaa viereen ja nosti omatkin sängyn päädyn päälle. Lol mikä tuki! Hauskaa..
Kai se yli-innostui kun ekaa kertaa tunnen jtn..ovis? Vatsassa tosi outo olo vasemmalla..ja ekaa kertaa wc käynnin jälkeen paperiin jäi vähän valkovuotoa..vähän limaista. Mä en noita osaa tunnistaa joten nyt hän innostui kun kerroin :D
Huhhuh, anteeks avautuminen. Vähän höpsähtäny olo :D

Iduliini, meillä samat kk menossa, kolmas kk kun tjottaillaan ja eka virallinen yritys kk :) Tai no, nyt menossa Kp 42 ja ovista/menkkoja odottelen että tiedä nyt sitten laskenko kiertokuukausia vai kalenteri, miten se sitten menee :D Mies myös ihmetteli miksi jään sänkyyn aina makoilemaan, täytyy hyödyntää kaikki keinot tietty :)

Iduliini, meillä samat kk menossa, kolmas kk kun tjottaillaan ja eka virallinen yritys kk :) Tai no, nyt menossa Kp 42 ja ovista/menkkoja odottelen että tiedä nyt sitten laskenko kiertokuukausia vai kalenteri, miten se sitten menee :D Mies myös ihmetteli miksi jään sänkyyn aina makoilemaan, täytyy hyödyntää kaikki keinot tietty :)

Ihanaa ku löytyy soulsister tässä asiassa :D toivottavasti pian plussatuulet puhaltavat, ja sillä välin ihanaa kun täällä pääsee puhumaan ja saa vertaistukea <3 ja noista kp yms niin täältä joku fiksu aina löytyy vastaamaan. Ite vielä jokseenkin kujalla joistakin asioista :)
Mä aloin mittailemaan lämpöjä ja just nyt 36.1.. edelliset pvät 36.4.. ja eilen tosiaan kovaa menoa ja nippailuja vasemmalla alavatsassa ja o-testi pos. Enteileeköhän tämä ettei ovis ehkä tapahdukkaan..?

Takaisin