Raskaaksi 2018

Asioin siis normaalisti endometrioosi polilla sillä eka löydös tehtiin 13v sitte ja nyt niitä pesäkkeitä on useampi
 
Huoh, mun piti ottaa nyt ihan rennosti, mutta miten voi, kun on (muka) kauheasti oireita :sorry: Nyt on jo kolmena päivänä ollut alamahassa menkkamaisia tuntemuksia, mutta lievempinä ja tänään toinen aamu putkeen, kun oli tosi huono olo ennen aamupalaa... Ja km vuodon loppumisestahan on vasta 12 päivää, että ei nyt oikeasti vaan voi olla raskaana (paitsi pieni ääni päässä sanoo, että jos ovis oliskin ollut heti) :rolleyes: Viikonloppuna on onneksi semmoista menoa, että pakko testata, mutta miten jaksan oottaa sinne asti laughing6
 
Hienoja plussia on näkynyt ketjussa :Heartred onnee!

Meille muille ei muuta kun tsemppiä ja onnistumisia!

Mulla on KP25 menossa, viikko pitäisi malttaa olla testaamatta. Onneks ei ole testejä kotona. Ostan viikonlopuksi sitten pari testiä ja testaan sunnuntaina :D kauhee flunssa ollut päällä viime viikosta, onneks nyt helpottanut. Lämpöjä olen yrittänyt seurailla ja oletutusta oviksesta asti ollut 37,0-37,4. Eli koholla. Tosin flunssanpoikanen voi pitää lämmöt myöskin koholla blaah.
 
Mulla tuli mieleen tässä että kyllä minä silloin viimeksi tiesin että olin raskaana vaikka nuo testit olivat mitä olivat (haaleita viivoja). Mulla oli turvonnut olo, joka ikinen housu piti avata kun istuin, jopa töissä avasin ettei tulisi huono olo. Pissalla en ravannut hirveästi, eikä pahoinvointia. Mutta se tunne, että olet kuin ilmapallo, se vahvisti mun epäilykset. Sekin poistui erittäin nopeasti km jälkeen, ja väsymys ei ollut yhtä paha. En tiedä onko kellojen siirrossa jotain tekemistä sen kanssa että oon pirteämpi tänään, kun muuten on kyllä väsyttänyt. Pakkaskeli on myös piristävä toki, mutta saatana ku palelee iltaisin. Mun lämpöä tänään testailin ja se on nyt yli 36 aamulla, kun normaalisti on ollut reilu 35. Katselin viime plussakiertoa, ja siellä oli about samoihin aikoihin pysynyt korkealla. Sitten 2pvä ennen km oli laskenut reilusti jo(36,1->35,3). Eli sekin enteili km ilmeisesti.
Tällä kertaa on taas sellainen rauhallinen olo, ja fiilis on selkeä, ei ole tärpännyt. Ei me edes puuhattu kokoajan viime viikolla...
 
Mitäs teidän vitamiiniarsenaaliin kuuluu? Tuntuu että hiipivä pimeys meinaa kaataa. Mähän en oikein muuta ole ottanut, kuin foolihappolisää. Ja sitäkin tosi laiskasti kun tuntuu turhalta. :sorry:

Joku extraenergia olisi kyllä tarpeen.
 
Mitäs teidän vitamiiniarsenaaliin kuuluu? Tuntuu että hiipivä pimeys meinaa kaataa. Mähän en oikein muuta ole ottanut, kuin foolihappolisää. Ja sitäkin tosi laiskasti kun tuntuu turhalta. :sorry:

Joku extraenergia olisi kyllä tarpeen.
Otan yksi mammavitamiini päivässä, gyne ehdotti että aloittaisin niitä heti kun aloitetaan yritystä. oisko niitä ollut 90kpl eli riittävät 3kk. siinä on kaikki vitamiinit mitä ehdotetaan otettavaksi ja foolihappoa oikea määrä :)
 
Mitäs teidän vitamiiniarsenaaliin kuuluu? Tuntuu että hiipivä pimeys meinaa kaataa. Mähän en oikein muuta ole ottanut, kuin foolihappolisää. Ja sitäkin tosi laiskasti kun tuntuu turhalta. :sorry:

Joku extraenergia olisi kyllä tarpeen.

Mä syön foolia, d3, beroccaa ja raskausvitamiinia. En mitään saa oikein muualta kun ruokavalio on mitä on.
 
No mä koitin tänää varata neuvolasta aikaa.. No sanottiin et tee uusi testi 6.11 ja katsotaan sitte sitä aikaa.. Mulla on siis 2km taustalla et jos tääki menee kesken.. No kyllä perkele ottaa päähän.. Olisin edes toivonut tuolloin pääseväni edes johonkin katsoo onko edes oikees paikassa..
 
Harmi Suva, ymmärrän kyllä, että eivät pidä kiirettä.
Omissa hoitoalkuisissa raskauksissa mitään ei ole tarkistettu ennenku 7+2 seutuna. Sit näkee, onko lähtenyt liikkeelle hyvin vai ei. Joskus ei oo päästy noinkaan pitkälle, mutta ei eihän se olis katsomisesta parantunut kuitenkaan.
 
Mä soittelin naistenklinikalle aamusta, kun ei näy edelleenkään uusia reseptejä kannassa tämän kierron lääkkeisiin. Ja tänään pitäisi aloittaa pistokset.

Kp5 menossa, odottelen puhelua hoitajalta. Kävin siis viime viikon torstaina apteekissa, kun oletin että lääkäri on pistänyt sähköiset reseptit niinku aina ennenkin. Saman päivän aikana laittanut ne! Niin oli kyllä tosi hölmö olo itsellä kun se farmaseutti sanoi ettei siellä näy kun voimassa oleva thyroxin ja yks muu lääke.. Kyllä tuntuu kestävän takaisin soittaminen. Haluan sen gonal-f kynän nyt ainakin saada!
 
Sektiosta ja sen vaikutuksesta raskautumiseen joku pohti.. Itsellä eka tärppäsi yk 4, synnytys päätyi kiireelliseen sektioon, toinen tarttui mukaan yk 18 (alatiesynnytys) ja kolmosta on veivattu nyt neljä vuotta. En tiedä onko se ikä vai mikä tässä nyt mättää vai voiko se sektio vaikeuttaa, mutta tiukassa on raskaaksi tuleminen.

Kp31/25-31 . Testi totaalisen nega. Näin pitkää kiertoa ei ole ollut vuosiin. Viime keskiviikkona ja eilen tuli muutama tippa rusehtavaa vuotoa. Liekö ollut ovuloimaton kierto vai harppuuntuuko tässä nyt ihan tosissaan. Edellisissä olen plussanut dpo 10-12, nyt on jo ainakin dpo14. Lisääntyvää menkkajomoa on, joten ehkä se täti vaan lymyilee jossain kulman takana päästäkseen yllättämään kun sitä vähiten odottaa ..
 
Suva, onpa ikävä juttu, ihan kun neuvolassa ajateltais, että kesken menee kuitenkin o_O Eihän se ultraus tietenkään mitään muuta, mutta toisi ehkä vähän mielenrauhaa. Ja jos nyt kävis niin huonosti, että menee kesken, niin kolmannen jälkeenhän pitäis päästä sit tutkimuksiin :)
 
Suva, onpa ikävä juttu, ihan kun neuvolassa ajateltais, että kesken menee kuitenkin o_O Eihän se ultraus tietenkään mitään muuta, mutta toisi ehkä vähän mielenrauhaa. Ja jos nyt kävis niin huonosti, että menee kesken, niin kolmannen jälkeenhän pitäis päästä sit tutkimuksiin :)

Joo se mielenrauhan vuoksi ja siksi on mulle niin vaikeaa kun mä jollain sortin sairastan menettämisen pelkoa eli ei oo sellainen normaali joka kaikilla on.. Mulla menee pelkääminen yli ja esim jos mun äiti ei heti vastaa puhelimeen pelkään ekana et sille on sattunut jotain tai on kuollut.. Käyn myös varmistamassa parvekkeen ikkunat joka päivä vaikkei siellä ole edes käyty että ne on kiinni kun pelkääm et mun tyttö jostain kumman syystä tippuu sieltä.. Tää alkoi mun kun mun raskaus oli todella vaikea ja meinas tyttö syntyä liian ajoissa kun mua supisteli koko raskauden ja olin puolet raskaudesta vuode levossa..
 
Suva, tuollainen pelko on varmasti kökköä. Mutta toivottavasti se pysyy "lievänä" eikä sillai että jokainen aivastus on aivokasvain :) Jos haluat mielenrauhaa niin pitää varmasti maksaa se varhaisultra yksityisellä! Mäkin olisin mielellään mennyt mutta jokin esti minua varaamasta sitä silloin pe. Sitten su meni kesken.ehkä aavistin sitä kun oli tosiaan niin haaleat viivat. Mutta sun viivat ovat vahvistuneet hyvin :) eli tarrasukkia vain mukaan!:happy:
 
Suva, tuollainen pelko on varmasti kökköä. Mutta toivottavasti se pysyy "lievänä" eikä sillai että jokainen aivastus on aivokasvain :) Jos haluat mielenrauhaa niin pitää varmasti maksaa se varhaisultra yksityisellä! Mäkin olisin mielellään mennyt mutta jokin esti minua varaamasta sitä silloin pe. Sitten su meni kesken.ehkä aavistin sitä kun oli tosiaan niin haaleat viivat. Mutta sun viivat ovat vahvistuneet hyvin :) eli tarrasukkia vain mukaan!:happy:

Joo on siis lieventynyt tyttären kasvaessa mut kaikkein pahin oli synnärillä kun pelkäsin siis oikeasti et tulee maailman loppu tai sota yms.. Nyt toi jo jopa naurattaa mut silloin ahdisti vietävästi.. Kävin siis ihan psykologilla juttelemassa ja saatiin purettua sitä.. Joo tarrasukkia monta kiloa toivon!
 
Joo on siis lieventynyt tyttären kasvaessa mut kaikkein pahin oli synnärillä kun pelkäsin siis oikeasti et tulee maailman loppu tai sota yms.. Nyt toi jo jopa naurattaa mut silloin ahdisti vietävästi.. Kävin siis ihan psykologilla juttelemassa ja saatiin purettua sitä.. Joo tarrasukkia monta kiloa toivon!
Kuulostaahan tuo naurettavalta joo nyt, mutta varmasti joku pelko/ahdistusreaktio äitiyteen ja hormonit tekevät paljon kepposia vartalolle kyllä :) toivon että raskautuisin ja saisin olla rauhallinen herkkis, mieluummin kuin raivoava pregzilla :cool:
 
Kysymys: Jomottelua oikealla selän puolella. Sellaisia sekunnin kestäviä puristavia kipuja on ollut nyt viimeiset 10min. Ihan kuin joku munuainen ois sanomassa irti sopimuksensa tms. Onko kellään kokemuksia tällaisista?o_O
 
Katjuska, ei ole kyllä koskaan ollut suonenveto tuossa paikassa. Ja suonenvetoja mulla on ollut, mutta ne eivät olleet tällaisia! Joku ketju oli missä mainittiin keltarauhasen jomotuksesta, mutta en googlaamalla löytänyt tietoja siitä enemmän.:wideyed:
 
Takaisin
Top