Raskaaksi 2018

Luruh, toivottavasti jompikumpi auttaisi. Mulla ei ole kokemuksia noista niin en aio kommentoida mutta varmaan löytyy niitä täältä!

Mulla tänäänkin oli melko vahva ovisplussa, oisko se pidentynyt jotenkin? Kokemuksia?
 
Onnea, heispa! :Heartred

Alinah, tiedän ettei mikään oikeen lohduta, mut onneks täällä on monta, jotka tietää tunteen, ku sitä toista viivaa ei vaan ilmesty. Turhauttavaa.

Täällä ei pitäis ainakaan talletteluista jäädä kiinni, mies saanu kyytiä viitenä päivänä viime viikolla. :D Lääkäri ohjeisti olemaan uudelleen yhteydessä, kun vuosi yritystä on täynnä, labrat oli kunnossa. Nyt kuitenkaan en ainakaan vielä oo soitellut mihinkään, ajateltiin jos yrittäis vielä vuoden loppuun ilman mitään ”apuja” ja mahdollisimman vähällä stressillä (niin varmaan...)
 
Onnea plussanneille ja tsempit&plussatuulet muille!

Täällä on menossa kp 33/?. Dpo:sta ei hajua.

Oireita tai luultavasti "oireita": rintojen arkuus ja ajoittainen kivistys, alavatsalla menkkakipumaisia tuntemuksia ja paineen tuntua. Välillä etoo toosi vähän ja närästää jota ei mulla oo koskaan. Rfsu liuska haamuilee ja one stepin herkkä myös, mutta hyvin haamun haamun haamua. Niihin rfsu en usko enkä luota mutta käytänpähän pois kun kerta ilmaiseksi sain. Vuoden jo kierron sekaisuutta tuijotellen, oireita kuvitellen ja negatestejä monta syynänneenä ei toiveet oo kovin korkealla vaikka mitä tulis. Pieni toivo kyllä kytee sisällä varsinkin kun imetys on väistynyt tästä sekavasta kuviosta. Saa nähdä mitä käy. Kuume kasvaa päivä päivältä.
 
Minä ymmärrän sinua tässä asiassa erittäin hyvin! Mieheni on 5 vuotiaan isä, minä äitipuoli.
Kun me aloitettiin nämä vauvakeskustelut hän kertoi toki miten oli mennyt viimeksi mutta sanoi että kaikki tämä olisi uutta minun kanssa. Hän ei myöskään saanut ikinä nauttia vauva-ajasta yhdessäololla jne. koska se nainen ei pystynyt olla yksin vauvan kanssa missään vaiheessa. Hän ei ehkä luottanut itseensä tms. (paljon ongelmia neidin tapauksessa) Ja lapsi oli alle vuoden ikäinen kun neiti muutti pois. Miehestäni tuli melkein yksinhuoltaja (muutamia poikkeuksia).

Vaikka hän on näitä asioita käynyt läpi edellisen kanssa, niin mieheni on vakuuttanut että hän haluaa olla yhtä paljon mukana neuvolassa jne. mun kanssa koska se on uusi asia meille. Välillä toki tulee sellainen "olet jo tehnyt tämän kerran joten miksi sä haluaisit olla mukana nytkin" mutta hän on vakuuttanut minua että haluaa tehdä niitä asioita silti. Ja jokainen raskaus on erilainen! tsemppiä kuitenkin, ja erittäin hyvää että rehellisesti keskustelet tunteistasi.(ilman turhaa syyttelyä jne) Mäkin olen yrittäneyt 4 kk kohta tätä raskautumista, yksi varhainen km takana. Masentunut olen välillä mutta yritän tsempata kyllä!

Meilläkin siis poika jo 11,5v ja minä tosiaan äitipuoli, ollut kuvioissa 5 vuotta. Poika asunut miehen luona 5.5 vuotta. Tosi avoimesti onneksi pystytään puhumaan ja sanoin, etten mä voi hänen menneisyyttään kieltää, enkä haluakaan, en vain haluaisi että se on aina ensimmäinen asia mistä mä kuulen. Samalla se lupasi, että saan kokea kaiken, mitä haluan, perhevalmennuksista yhteisiin neuvolakäynteihin (joista hän on jo seurustelumme 1. vuonna ilmoittanut, että haluaa tulla joka kerralle mukaan :D) ja muuhun, ettei tämä nyt niin paljoa vaikuta. Hän odottaa innolla, että pääsee seuraamaan vierestä meidän lapsen kasvua turvallisessa ja terveessä parisuhteessa. Heillä nainen vei lapsen pois, kun poika oli 9kk ja sitten meni 1.5v että edes näkivät kunnolla, ja sitten poika kävi kerran kahdessa viikossa viikonlopun kylässä. Siinä meni ensimmäiset sanat, askeleet ym ihan huti, ja se harmittaa miestä paljon, hän on tosi perhekeskeinen :)

Olikin ihanaa saada keskustella tästä kaikesta hänen kanssaan, ja on niin ihanaa että kaikki aina menee näin hyvin, kun uskallan vain avata suuni. En missään nimessä halua sanoa, ettei hänellä ole oikeutta muistella aikaa pojan kanssa, ja haluankin löytää tämän uuden ja vanhan välille tasapainon jossa me molemmat ollaan onnellisia. Ja siltä näyttää, että sellainen voisi, yhteistyöllä, löytyä :) :Heartred Rakastan tota niin paljon, huh, onneks kohta on häät niin saan olla sen aviovaimo lopun elämääni :Heartred

Ja kiitos StellaMom fiiliksien jakamisesta, ihanaa tietää, ettei ole yksin tällaisessa tilanteessa ja saa tukea :Heartred

Alinah, eikä :sad001 ihan perseestä... ymmärrän kyllä, ettei muiden vauvauutisia enää halua kuulla lainkaan.. Alkaisi olla jo teidän vuoro...

Uutukainen, en osaa sanoa muuta kuin tsemppiä, kaikesta tästä suosta noustaan, tavalla tai toisella. Älä anna tän kokonaan lannistaa sua!
 
Ja kiitos StellaMom fiiliksien jakamisesta, ihanaa tietää, ettei ole yksin tällaisessa tilanteessa ja saa tukea :Heartred
Ei se helppo paikka ole äitipuolena, ja välillä pitää muistuttaa poikaa että kuka päättää asioista. Meillä kotona on molemmilla päätösvaltaa (mies on antanut sitä samaa valtaa minulle) ja me hoidetaan asioita perheenä. Poika on nyt aloittanut "mutta äidillä saan..." vastauksemme on aina sama, äidin luona on äidin säännöt, täällä meidän. Me emme voi kuin toivoa että sillä neidillä on älyä, ja hoitaa myös kurituspuolta, ettei se ole ainoastaan meillä. Joskus poika tulee tosiaan itse huomaamaan eron kasvatustavoissa ja kommentoimaan niistä äidilleen myös. Onneksi hän ei ole siellä kovin paljon, se on vähän kuin "yökylässä" olisi koska on niin harvoin siellä. En halua puhua pahaa hänen äidistä, joten koitan vain välttää sitä aihetta ja puhua mieluummin meidän perheen puuhailuista.
Tämä neiti tulee ottamaan nokkiinsa kun/jos tulen raskaaksi. Hän tulee masentumaan, selittämään että se on meidän lapsi ja hänen pojalla ei ole mitään tekemistä sen lapsen kanssa. Hän on välillä petrannut aseenteensa mutta sitten jotain tapahtuu ja sitten me ollaan paskoja koska me ollaan iloinen perhe ja hänellä ei ole mitään. Silloin kun/jos olen raskaana niin en halua kuulla yhtään mitään mielipidettä hänen suusta. Koska se stressi on jotain mitä en halua mun lapselle! Anteeksi purkautuminen :yuck::smiley-angry019
 
Off-topic aihe: Meillä on firman juhlat perjantaina ja dpo on silloin 4-5 ehkä. Ottaisitteko Viiniä/siideriä vai ottaisitteko vesilinja? Jossain luin (en muista oliko täällä) että moni elää normaalisti kunnes se plussa rävähtää tikulle. Eli juovat (ehkä hieman hillittyneemmin) kuin normaalisti. Lääkärit aina sanovat että mitä aikaisemmin mitä juo, sen parempi! Ja ettei se ole haitannut vauvaa silloin. Itse en tosiaan haluaisi ehkä juoda, mutta viiniä tarjoillaan ruuan kanssa ja ei ole mikään alkoholiton vaihtoehto joka näyttäisi samalta. Skumpan sijaan voin juoda se "pommacci" ja vodka/gintonic voi olla kivennäisvesi.
:anyone
 
Off-topic aihe: Meillä on firman juhlat perjantaina ja dpo on silloin 4-5 ehkä. Ottaisitteko Viiniä/siideriä vai ottaisitteko vesilinja? Jossain luin (en muista oliko täällä) että moni elää normaalisti kunnes se plussa rävähtää tikulle. Eli juovat (ehkä hieman hillittyneemmin) kuin normaalisti. Lääkärit aina sanovat että mitä aikaisemmin mitä juo, sen parempi! Ja ettei se ole haitannut vauvaa silloin. Itse en tosiaan haluaisi ehkä juoda, mutta viiniä tarjoillaan ruuan kanssa ja ei ole mikään alkoholiton vaihtoehto joka näyttäisi samalta. Skumpan sijaan voin juoda se "pommacci" ja vodka/gintonic voi olla kivennäisvesi.
:anyone

Jos et ole plussannut, niin en usko että mitään kamalaa haittaa voi tulla siitä että juot pari alkoholiannosta. Itse en perseitä vetäisi, mutta kyllä sitä voi nauttia pieni alkoholimäärä minun mielestä. Eri asia jos tietäisit, että olet raskaana. Voihan se olla ettei tärppääkään, ei sitä voi laittaa omaa elämää holdille vaan sen takia että yrittää lasta.
 
Luruh, toivottavasti jompikumpi auttaisi. Mulla ei ole kokemuksia noista niin en aio kommentoida mutta varmaan löytyy niitä täältä!

Mulla tänäänkin oli melko vahva ovisplussa, oisko se pidentynyt jotenkin? Kokemuksia?
Mulla on ollu kans yhdessä kierrossa kahtena päivänä tosi selkeä ovis plussa. Ja luulinkin sit (täältäkö, vai jostain muualta) et joskus se hormoonipitoisuus on suurempi ja voi siks näkyä kahtena päivänä.
 
Off-topic aihe: Meillä on firman juhlat perjantaina ja dpo on silloin 4-5 ehkä. Ottaisitteko Viiniä/siideriä vai ottaisitteko vesilinja? Jossain luin (en muista oliko täällä) että moni elää normaalisti kunnes se plussa rävähtää tikulle. Eli juovat (ehkä hieman hillittyneemmin) kuin normaalisti. Lääkärit aina sanovat että mitä aikaisemmin mitä juo, sen parempi! Ja ettei se ole haitannut vauvaa silloin. Itse en tosiaan haluaisi ehkä juoda, mutta viiniä tarjoillaan ruuan kanssa ja ei ole mikään alkoholiton vaihtoehto joka näyttäisi samalta. Skumpan sijaan voin juoda se "pommacci" ja vodka/gintonic voi olla kivennäisvesi.
:anyone
Vastaavaa miettineeksi kaverille oli gyne sanonu et vasta sitten kun on plussanut on aihetta muuttaa tapoja. Siihen asti elää normaalia elämää. Ehkä itekin jättäisin suuren alkoholin kulutuksen vähemmälle mut kyl nyt muutaman annoksen voi ihab hyvin juoda.
 
Off-topic aihe: Meillä on firman juhlat perjantaina ja dpo on silloin 4-5 ehkä. Ottaisitteko Viiniä/siideriä vai ottaisitteko vesilinja? Jossain luin (en muista oliko täällä) että moni elää normaalisti kunnes se plussa rävähtää tikulle. Eli juovat (ehkä hieman hillittyneemmin) kuin normaalisti. Lääkärit aina sanovat että mitä aikaisemmin mitä juo, sen parempi! Ja ettei se ole haitannut vauvaa silloin. Itse en tosiaan haluaisi ehkä juoda, mutta viiniä tarjoillaan ruuan kanssa ja ei ole mikään alkoholiton vaihtoehto joka näyttäisi samalta. Skumpan sijaan voin juoda se "pommacci" ja vodka/gintonic voi olla kivennäisvesi.
:anyone

Ite olin alkuun tosi tarkka etten tee suunnilleen menkkojen loppumisesta eteenpäin mitään kiellettyä, mutta nyt menisin kyllä samalla linjalla kun muutkin, eli jos ei oo plussaa testissä, niin kohtuudella voisin ottaa :)
 
Minulla alkoivat kuukautiset sunnuntaina, ja ihan spontaani itku pääsi. Niin hirveän suuri pettymys. Lupasin itselleni, etten keskenmenon jälkeen stressaisi raskautumisesta, mutta niin vain näköjään kuitenkin teen. Kyseessä oli vasta kolmas kierto kkm:n jälkeen, mutta kun.. Jos pieni olisi vielä kyydissä, alkaisi ihan näillä näppäimillä jo seitsemäs raskauskuukausi. On jotenkin vaikea edelleen hyväksyä, etten raskaana olekaan.
Huoh, ei auta kuin yrittää olla positiivinen. Onneksi kotona on tuo maailman ihanin 2-vuotias tyttö [emoji173]️
 
Kiitos kaikille vahvistuksesta, eli en ole ihan paska jos muutaman juona juhlissa. Samallahan sitä välttää kysymyksi "miksi et juo. ootko raskaana vai autolla?" kysymyksiä mitä ihan varmasti muuten tulisi! Taidanpa nauttia lasin viiniä ja siiderin, sitten siemaillen jotain limuja ja kivennäisvesiä :)
Minulla alkoivat kuukautiset sunnuntaina, ja ihan spontaani itku pääsi. Niin hirveän suuri pettymys. Lupasin itselleni, etten keskenmenon jälkeen stressaisi raskautumisesta, mutta niin vain näköjään kuitenkin teen. Kyseessä oli vasta kolmas kierto kkm:n jälkeen, mutta kun.. Jos pieni olisi vielä kyydissä, alkaisi ihan näillä näppäimillä jo seitsemäs raskauskuukausi. On jotenkin vaikea edelleen hyväksyä, etten raskaana olekaan.
Huoh, ei auta kuin yrittää olla positiivinen. Onneksi kotona on tuo maailman ihanin 2-vuotias tyttö [emoji173]️
Tsemppiä yritykseen. Sponttaaninen itku mulla tuli kun varhainen km tuli tuossa alkukuukaudesta. En ehtinyt kuin muutama päivä ilota asiasta, mutta se tuntui jo pahalta. Yritän pysyä positiivisena, vaikka takaraivossa on tuo "mitä jos en tulekaan enää raskaaksi" piilottelee takaraivossa. Positiivinen puoli oli se että tuli raskaaksi, meidän tapauksessa alkio ei kehittynyt olleenkaan vaikka oli kiinnittynyt ja hcg alhainen. Koitan olla stressaamatta, mulla yk 4 vasta menossa.
 
Harmi kun täällä on niin monella paha mieli. En lue tätä aktiivisesti, kun täältä ei tule ilmoituksia aina, jos on kirjoitellut enemmän muualla, mutta silti taustalla jännäilen teidän kanssa usein.
Toivotan viivan vahvistumisia niille jotka sitä odottavat ja plussaa kaikille muille.:) Alinahille erityisesti se jo saisi alkaa tulemaan.:)

Mulla on kp1. Jee. Olenkin niitä jo tässä viikon odottanut kuumeisesti, kun myöhästyivät tässä kmn jälkeisessä kierrossa. Ollaan ehkäisty tämä eka kierto. Uskon, että oli ihan hyvä ratkaisu. Sai ajatuksetkin vähän selkeytyä välillä.
 
Mikä ihme saa ihmisen tekemään liian aikaisin noita testejä kun voi melkein jo tietää ettei plussaa näy! (^o^) no jospa nyt taas osaisi olla ens maanantaihin asti testaamatta [emoji28]
 
Mikä ihme saa ihmisen tekemään liian aikaisin noita testejä kun voi melkein jo tietää ettei plussaa näy! (^o^) no jospa nyt taas osaisi olla ens maanantaihin asti testaamatta [emoji28]
Ehkä ihminen on optimistisesti lukenut netistä, että tyyliin 1%:lla näkyy jo dpo9.:grin (Heitto, en tiiä oikeeta prosenttia) Osaan kyllä täysin eläytyä tohon fiilikseen.
 
Ehkä ihminen on optimistisesti lukenut netistä, että tyyliin 1%:lla näkyy jo dpo9.:grin (Heitto, en tiiä oikeeta prosenttia) Osaan kyllä täysin eläytyä tohon fiilikseen.

Joo jotenkin sitä haluaa uskoa vaikkei usko ja sit on kaikki mahdolliset oireet! :-D ainakin mä jo katselin et on alavatsa kova ja koholla ja juilii kohdusta ja nännit kipeet! :-D tosiasia ne on sitä aina ennen menkkoja! :-D paitsi et mulla pitäisi alkaa menkat vasta 11päivän päästä mut koska ovis oli viime maanantaina jostain syystä.. No joko ne alkaa ens viikolla jolloin tää kierto jäisi normaalia lyhyemmäksi tai sitten alkaa normaalisti...
 
Kiitos tsempeistä ja myötäelämisestä, nyt näyttää siltä että huominen käänty täällä kp1...
 
Pahoittelut kp1 kohdanneille :sad001

Täällä toivotaan pikkukakkosta. Oviksenmetsästystä, kp21. Epäsäännöllinen kierto ollut ja ovistestit tasavahvaa nyt pari päivää. Oon tuntenu jokaisen oviksen synnytyksen jälkeen, mutta vielä ei oo ollu kipuja!
 
Harmi kp1:sistä :sorry:

Juomisesta olikohan se tässä ketjussa ehkä viikko sitte vai jossi tiisessa ketjussa. Ku laitoin sillon että mun mielestä omaa elämää ei voi lopettaa elämästä kun odottaa et raskautuis. Että täs asiassa kyl komppaan muita.

Ihan tälleen nyt mielenkiinnosta kysyn. Onko kellää miehen mielipide muuttunut matkan varrella kun on yrittetty raskautta? Eli esim vaikka km jälkeen alkanut pohtia ett ei kannatakkaa tai innostunut tosissan yrittämään tms. Ei tarvi siis tidellakaan km liittyä vaan muutenki mielensä muuttaneista ois kica kuulla.

Meillä mies inostu kovin ku raskauduin j akun se meni kesken nii kyllä siitä näki että sitä harmitti nii kauheesti että! Nyt ei ole ollut sitte ongelmia saada intoutumaan :grin
 
Takaisin
Top