Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimosa-18 päästään sit samassa tahdissa jännäileen :D

Tiinuliinu pahoittelut keskenmenosta :(

Epäilen oviksen tulevan aiemmin, koska nyt on alavatsalla voimistunut jomottelu eilisestä lähtien :confused:
Onneksi ei tarvitse miestä paljoa houkutella hommiin, sopivasti kun kieroon katsoo niin valmiita ollaan :D

Toi pahoinvointi on kyllä ainoo asia mitä ei kaipaa raskausajasta. Hieman jopa hirvittää, koska esikoisesta pahoinvointi oli niin voimasta, että hampaidenpesustakin alko yökkäily. :(

Minulla kanssa viime kierrossa oli melkein oksennukseen asti huonoa oloa viikko ovulaatiosta aina kuukautisiin asti, joten enään en usko mitään oireita.

Mindie^^ täällä on kanssa koko vatsa aivan kosketusarka edelleen kivuista, aivan kamalaa. Työnantajalle en kehdannut kertoa että olen sairaslomalla ovulaation vuoksi vaan kerroin kystan puhjenneen :D itsellä siis määräaikainen sopimus jonka haluan uusittavan enkä halua että pomo ajattelee minun olevan raskaana niin kerroin vatsakivun syyn (se diagnoosina). Mutta sairasloma on tarpeen, oon edelleen tosi heikkona. Totesin miehelle, että jos nämä kivut ovat tälläisiä joka kuukausi niin en kauaa pysty yrittämään, synnytyskin oli helpompaa :D

Bellamama, toihan on kuitenkin puolet totuudesta. :D Mä en oikein ymmärrä mistä nää kivut johtuu ja melkein vaan pahenee kierto kierrolta. Ja oon miettiny ihan samaa että tärppäis ny jo niin ei tars näitä kipuja kokea aina parin viikon välein. Menkat kans niin pirun kipeet. Minipillereillä oli niin helppoo kun vuoden olin ilman menkkoja. :D

Mutta peukut meille kaikille pystyyn että tärppäis täs kierros mahdollisimman monella.

Niin ja piti viel bellamama sanoo, että tää määräaikainen soppari on kyl vähän mälsä, meil kyl onneks sopparit jatketaan äippälomalle asti, että sillai reilu työpaikka kyllä. Ja vaiks viimeks kun olin raskaana niin jäin vakkaripaikkaan ekalle varasijalle. :)

Nonni, nyt on vuorokausi mennyt kuukautisten alusta ilmeisesti! Vuotoa tulee, ihan normaalisti eli tuo kuparikierukan poisto on tehnyt sitä mitä mulla ei ole koskaan ollut: epäsäännölliset menkat!! Eilen hääröilin puolisen tuntia jollain foorumilla lukemassa kuinka joillakin on menkat vaikka on raskaana (alepi kohdunkaula vuotaa tms.) ja aloin miettii että ehkä minä olen yksi heistä! Aika nopeasti sivutin asiaa kuitenkin!:happy: Ilmeisesti on poikkeus jokaiseen sääntöön! KP 2 tänään koska menkat alkoivat heti aamulla. Harmittaa, potuttaa ja mieskin oli sillai NOOOOUUU! Mutta tosiaan, ei harmita vielä niin paljon koska kierto on ollut hieman sekaisin. Se voi siis olla syy miksi ei tärpännyt. Yrityskerta 3 here we come! :woot:

Aion seurata tuota ovislimaa paremmin tällä kertaa, ja voisin tikuttaa ja kokeilla saisinko kiinni siitä :) Laskin vain että ensi viikonloppuna olen poissa la-su yönä ja maanantaina on laskettu ovis. Toivottavasti se ei tule aikaisemmin, koska muuten ehkä tsäänssi menee ohi! Pakko siis hempeillä juuri ennen ja heti reissun jälkeen :D

Stellamom kurja juttu. :( Mullaki oli kuparikierukka ja samaa pelkään, että kierto on epäsäännöllinen. Kuukautiskivut olleet ainakin pahemmat ku ikinä. :mad: Toki nyt on vasta yhdet luomumenkat kierukan poiston jälkeen takana. Toivottavasti ei toisia tartte enää kärsiä :D

Stellamom kurja juttu. :sad001 Mullaki oli kuparikierukka ja samaa pelkään, että kierto on epäsäännöllinen. Kuukautiskivut olleet ainakin pahemmat ku ikinä. :mad: Toki nyt on vasta yhdet luomumenkat kierukan poiston jälkeen takana. Toivottavasti ei toisia tartte enää kärsiä :D
Ekat menkat poiston jälkeen olivat lyhyet ja siedettävät, tänään aamulla oli kyllä joku veitsi viiltämässä vasemmalla puolella ! Toivon, että tämä kierto olisi jo jotain normaalia. Olen lukenut että jotkut ovat puolisen vuotta odotelleet että menkat normalisoituu, joten toivon että tämä olisi nyt ollut vain se pari kiertoa maksimissaan! Toivottavasti sulla menee paremmin Noppa!

Mulla tänään kp22, dpo ehkä 9 ja aamulla jäi vessakäynnillä paperiin vaaleanpunaista. En nyt taas tiedä mitä tää on. Eilen illalla tuntui pistävää kipua oikealla alavatsalla n. 10 minuutin ajan, ihan silleen että teki mieli pysytellä kumarassa. Vähän pelottaa että onko kierto niin sekaisin että nyt jo menkat tekee tuloaan, viime kierto oli 26 päivää ja sitä edellinen 30 päivää.

Mulla tänään kp22, dpo ehkä 9 ja aamulla jäi vessakäynnillä paperiin vaaleanpunaista. En nyt taas tiedä mitä tää on. Eilen illalla tuntui pistävää kipua oikealla alavatsalla n. 10 minuutin ajan, ihan silleen että teki mieli pysytellä kumarassa. Vähän pelottaa että onko kierto niin sekaisin että nyt jo menkat tekee tuloaan, viime kierto oli 26 päivää ja sitä edellinen 30 päivää.
Toivottavasti sulla olisi vain kiinnittymisverta tullut, mutta se ei ole niin yleistä kuin tässä foorumilla luulis :shifty:. Luin asiasta eilen ja se on enemmän poikkeus kuin sääntö. Toivotaan, että olet poikkeus tähän ! Mulla oli rusehtavaa silloin viikonloppuna/maanantaina ja eilen sitten alkoi menkat. Onneksi en ehtinyt pissaa tikulle, olisi vain tullut puhtaita negoja!:inpain:

Toivottavasti sulla olisi vain kiinnittymisverta tullut, mutta se ei ole niin yleistä kuin tässä foorumilla luulis :shifty:. Luin asiasta eilen ja se on enemmän poikkeus kuin sääntö. Toivotaan, että olet poikkeus tähän ! Mulla oli rusehtavaa silloin viikonloppuna/maanantaina ja eilen sitten alkoi menkat. Onneksi en ehtinyt pissaa tikulle, olisi vain tullut puhtaita negoja!:inpain:

Toivotaan! Esikoisesta muistaakseni tuli jotain kiinnittymisvuotoa, mutta en sitä silloin osannut sellaiseksi luokitella. Ensi viikolle vasta menkkoja odotan, saa nähdä miten käy.

Mulla ei oo yhdessäkään 3 raskaudesta tullu verta kiinnittymisessä. Toka raskaus vuoteli sit muuten viikolta ~ 6 viikolle 20 ja olin ihan rikki ku olin varma et menee kesken, mut ikinä ei vuodoille syytä löytynyt. Kolmannessa raskaudessa oli vuotoa myös 15-20 viikoilla.

Mulla on ollut tässä reilun vuoden aikana kaikki raskaus oireet : kuuma, kylmä, herkkä hajuaisti, pahoinvointi, mielialan muutokset, jatkuva nälkä ja jano, huimaus, väsy, energinen oli ja kaikki erilaiset mahan nippailut, repäisyt ym. Eikä mikään oo ollu vielä raskaudesta johtuvaa.

Joten oireiden perusteella en usko aavistavani, et oisin raskaana. Tosin tällä hetkellä on olo, etten varmaan edes tule ikinä raskaaksi, kun en osaa sitä edes ajatella

Mulla dpo 2 menos ja mun vatsa vaan on jotenkin oudon arka. Repii niin pirusti välillä. Vähän huolestuttaa kun tää ovis kipukin on aika uus juttu. Mutta aamulämmöt on selkeästi koholla. 37,3. Yllättävän korkea mulle. :D

Korkee lämpö on kyllä hyvä oire, jos edelleen viikonpäästä on ~ 37, ni voisin melkein sanoa, että olet plussannut :)

Toivotaan kovasti että näin olis. :) Mutta yritän olla nyt vähän enemmän pessimistimpi ku yleensä. Pari kertaa niin pettynyt menkoista ettei jaksais sitä tunnetta joka kuukausi.

Jos ovulaatio aiheuttaa tälläisiä oireita, toivon kaikille voimia!

Harvoin ovuloin ja voin taas sanoa, että kaikenlaisia kummallisia oireita on ollut oviksen bongauksen aikana/jälkeen. Olen näköjään jäänyt paljosta paitsi, kun en ole ovuloinut joka kuukausi :dead:. Kaiken maailman pahoinvointeja, mahakipuja, päänsärkyä, tissejä aristaa, mielialavaihtelee :D voimia kaikille naisille, en voi muuta sanoa!

Minäkin huomasin paljon oireita joista olisi voinut luulla että nyt tärppäsi mutta silti puhdas negatiivinen testi. Että kai se on "THE TUNNE" mikä meiltä on puuttunut :) joku pieni signaali alkiolta aivoille "hei äiti, olisin tulossa joten otatko hieman rauhallisemmin 9 kuukauden ajan!":grin Lähettäähän se signaalin kropalle, ettei ole vierasesine kun kiinnittyy joten voihan se lähettää aivoillekin viestin? haha...

Sama täällä, sekä esikoisen yrityksen aikana että nyt tällä toisella kierroksella olen välillä bongaavinani vaikka mitä oireita, mutta en todellakaan usko plussaan ennen kuin sen näen. Vaikuttaa kyllä siltä, että hormonit ja kierto on vähän sekaisin kun pillereiden lopettamisesta on kuitenkin melko vähän aikaa.

Mullakin oli joka kierrossa (etenkin niissä ensimmäisissä) vaikka mitä raskausoireita tai niiksi luulemiani oireita :p Oli parissa kierrossa jopa "se tunne" että nyt on tärpännyt. Siitä huolimatta testit negaa ja menkat tuli. Nyt sitten kuitenkin tärppäsi semmoisesta kierrosta jossa osasi ottaa 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen ekaa kertaa vähän rennommin, mm. en kytännyt ovista kuten ennen. Ja ei mitään oireita tai tunnetta josta olisi arvannut plussan testiin tulevan! :p Niin se elämä yllättää :grin

Mullakin oli joka kierrossa (etenkin niissä ensimmäisissä) vaikka mitä raskausoireita tai niiksi luulemiani oireita :p Oli parissa kierrossa jopa "se tunne" että nyt on tärpännyt. Siitä huolimatta testit negaa ja menkat tuli. Nyt sitten kuitenkin tärppäsi semmoisesta kierrosta jossa osasi ottaa 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen ekaa kertaa vähän rennommin, mm. en kytännyt ovista kuten ennen. Ja ei mitään oireita tai tunnetta josta olisi arvannut plussan testiin tulevan! :p Niin se elämä yllättää :grin
Mulla kävi esikoisesta just tolleen, että mitään oireita ei ollut ja tein tosiaan negatestinkin pari päivää ennen oletettua menkkojen alkua, mut sit yllättäen tulikin plussa :grin

Joo, sama homma, edellisenä päivänä ennen plussaa oli vielä nega ja kerkesin heittää hanskat tiskiin kunnes sitten testasin uudelleen seuraava päivänä :grin

Täällä on keskustelu käynyt kuumana!

Jännä noita ovistuntemuksia itse kullakin, ite en oo ennen sen kummemmin niitä tarkkaillu, niin nyt pääsee siltäkin osin ihan uuteen maailmaan.

Voin kertoo että tehokas tapa saada ajatukset pois vauvajutuista, on napata etelänmatkalta pahimman luokan salmonella. Sunnuntaista tähän eiliseen aivan järkyttävä tauti ja kaikki voimat poissa. :hungover::hungover::hungover: Nyt onneks jo helpottaa ja huomenna olis tarkotus mennä töihin. On ainakin otettu rennosti kun neljä päivää oon vaan maannu sohvalla ja mieskin on ollut ihan järkyssä flunssassa. :depressed:

Mutta eteenpäin ja ens viikollahan tais aika monilla meistä olla kans ovispäivät, joten sormet ristiin ja sitten jännitellään taas :happy: ite tuntuu että tällasesta kierrosta ei voi millään järjellä tärpätä, kun kroppa on ihan sekasin.. mut senpä näkee vasta kolmen viikon päästä!:p

Kyllä mä luulen että menkat tässä on tuloillaan. Katsoin että viime kierrossa tuli myös tippa kp 22 ja parin päivän päästä alkoi tuhruttelu, kierron pituus oli sitten 26 päivää. Miehen kanssa juteltiin tästä ja hänkin oli aika harmissaan siitä että jos tärppiä ei vielä(kään) tullut. Yleensä tuo mies on tosi rento ja sellainen katsellaan-tyyppi, mutta kai hän oli ajatellut, että raskaus alkaa saman tien (esikoinen tarttui mukaan yk2). Ja nyt sitten huomaa, että ei se niin helppoa olekaan. Mun mies siis hyvin harvoin avautuu ajatuksistaan, mutta nyt totesi menkkojen alkamisen olevan "huono uutinen" ja sanoi toivovansa, että ei enää kovin pitkään menisi. Ja se on jo paljon tuolta mun jäyhältä mieheltä!

Takaisin