Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@stellamom joo unet on aika jänniä! 1,5vuotta ollaan aktiivisesti yritetty :)
Siinä on jo hetki vierähtänyt :) Mulle sanottiin että tutkitaan vehkeitä jos vuoden jälkeen ei tulosta näy mutta olen yli 30, joten se voi vaikuttaa tuloksiin! Mun uni viimeki oli tosiaan sellainen että vatsa ei ollut iso mutta kiinteä juuri sieltä alhaalta. Ennen kuin aloitettiin edes näin sellaisia unia joissa 1. synnytin jo tai 2. sain tietää että olen raskaana eri tavoilla. Erikoisin oli se että joku tuntematon nainen kommentoi että mun iho näytti heleältä ja loisti oikein, ja minä huudan takas sille "ei vielä" juoksen vessaan ja pissaan tikulle joka näytti plussaa :D se oli erittäin outo mutta jäi varmaan mieleen sen takia myös!

Siinä on jo hetki vierähtänyt :) Mulle sanottiin että tutkitaan vehkeitä jos vuoden jälkeen ei tulosta näy mutta olen yli 30, joten se voi vaikuttaa tuloksiin! Mun uni viimeki oli tosiaan sellainen että vatsa ei ollut iso mutta kiinteä juuri sieltä alhaalta. Ennen kuin aloitettiin edes näin sellaisia unia joissa 1. synnytin jo tai 2. sain tietää että olen raskaana eri tavoilla. Erikoisin oli se että joku tuntematon nainen kommentoi että mun iho näytti heleältä ja loisti oikein, ja minä huudan takas sille "ei vielä" juoksen vessaan ja pissaan tikulle joka näytti plussaa :D se oli erittäin outo mutta jäi varmaan mieleen sen takia myös!

:D vitsi mikä uni!
Joo tosiaan vuoden ilman apuja yritettiin, sitten hakeuduin Felicitakseen (Helsingissä), jossa huhtikuussa 2018 todettiin PCO tyyppiset munasarjat. Siitä asti ollaan yritetty tasata kiertoa normaaliksi. Tosiaan ennen keltarauhaskuureja, tuli vuodessa n.4krt kuukautiset. Nuorempana se oli vaan hyvä asia mielestäni, ettei koko ajan tullut menkkoja, mutta nyt kun vauvaprojekti aloin huolestumaan ja tajusin ettei olekaan niin hyvä juttu :(

:D vitsi mikä uni!
Joo tosiaan vuoden ilman apuja yritettiin, sitten hakeuduin Felicitakseen (Helsingissä), jossa huhtikuussa 2018 todettiin PCO tyyppiset munasarjat. Siitä asti ollaan yritetty tasata kiertoa normaaliksi. Tosiaan ennen keltarauhaskuureja, tuli vuodessa n.4krt kuukautiset. Nuorempana se oli vaan hyvä asia mielestäni, ettei koko ajan tullut menkkoja, mutta nyt kun vauvaprojekti aloin huolestumaan ja tajusin ettei olekaan niin hyvä juttu :sad001
Siis nuorenahan olet onnellinen jos tulee menkkoja mahdollisimman vähän, et sä silloin ajattele että miksi näin on! Mulla on aina ollut säännöllinen kuukautisrytmi, ehkä se +/- 3 päivää on ollut eroa. Sitten oli tämä edellisen kierron 6 päivää myöhässä, melkein ehti toivoo että heti tärppäisi mutta kaikki testit negatiiviset.

Hyvä tosiaan, että nyt on syy selvillä ja lääkitykset tms. saatu että pääsette yrittämään kunnolla! Meilläpäin mies on todella varma ettei mene kauan ennen kuin tärppää, minä taas olen skeptinen ja pessimistinen. Mieluummin sitten yllätyn positiivisesti! Pahin stressi tulee olemaan se ettei lähde heti kertomaan kaikille jos tärppää ja miten voin välttää ruokia ja juomia erilaisissa tilaisuuksissa ilman että muut epäilee? Kai mun täytyy olla juoppokuskina ja "vatsatautisena" :D

Onko täällä tällä viikolla testaavia paljon? :shy:
Itse meinasin jaksaa odottaa torstaihin, jolloin olisi dpo 10. Yleensä aloitan testailun dpo 9 mutta jätän tän kierron vastauksen synttäripäivälle :grin

Edelleen ajatukset tasoa: Miten me ikinä voitas saada lapsi? Miten voisin koskaan olla raskaana? Ihan vain koska jokaisen uuden kierron alku murtaa aina hiukan lisää ja saa nämä haaveet tuntumaan mahdottomuudelta:stop:
Tsemppiä pidempään yrittäneille, itsellä vasta yk 10 ja edellisen kierron loppu/tän kierron alku oli kyllä raskain :confused:

Mulla on taas ollut tälläinen hidas haaveiluaamu (iltavuoroa odotellessa), kun on selattu kaikenmaailman vauvantarvikkeita ja muita. Voi mä olisin jo niin valmis siihen vaiheeseen elämästä. :wacky:

Tulee kateltua jotain kirppisjuttujakin ja useasti tekis mieli ostaa. Vaan ei uskalla.

Lisäämpä kans että meillä mies myös ajattelee että se on kerrasta vauva tulossa. No toki nää mun pitkät kierrot varmaan hämää sitä kanssa.

Mä en ole juurikaan syömisiäni vahtinut vielä, kovin uhraus tulee varmaan olemaan teen juonnin rajoitus. Alkoholia en käytä muutenkaan. Foolihappoja oon ottanut.

Onko täällä tällä viikolla testaavia paljon? :shy:
Itse meinasin jaksaa odottaa torstaihin, jolloin olisi dpo 10. Yleensä aloitan testailun dpo 9 mutta jätän tän kierron vastauksen synttäripäivälle :grin

Edelleen ajatukset tasoa: Miten me ikinä voitas saada lapsi? Miten voisin koskaan olla raskaana? Ihan vain koska jokaisen uuden kierron alku murtaa aina hiukan lisää ja saa nämä haaveet tuntumaan mahdottomuudelta:stop:
Tsemppiä pidempään yrittäneille, itsellä vasta yk 10 ja edellisen kierron loppu/tän kierron alku oli kyllä raskain :confused:
Mulla perjantaina kp 27/27 eli silloin varmaan testailen viimeistään! Haluaisin, että tulisi selkeitä oireita, koska en voisi uskoa ettei mitään oireita olisi! Mulla EI voisi olla niin hyvä tuuri. Mutta ehkä ne alkaisivat vasta myöhemmin sit!

Mulla on taas ollut tälläinen hidas haaveiluaamu (iltavuoroa odotellessa), kun on selattu kaikenmaailman vauvantarvikkeita ja muita. Voi mä olisin jo niin valmis siihen vaiheeseen elämästä. :wacky:

Tulee kateltua jotain kirppisjuttujakin ja useasti tekis mieli ostaa. Vaan ei uskalla.

Lisäämpä kans että meillä mies myös ajattelee että se on kerrasta vauva tulossa. No toki nää mun pitkät kierrot varmaan hämää sitä kanssa.

Mä en ole juurikaan syömisiäni vahtinut vielä, kovin uhraus tulee varmaan olemaan teen juonnin rajoitus. Alkoholia en käytä muutenkaan. Foolihappoja oon ottanut.
Tuo tarvikkeiden selailua olen välttänyt vielä, voi olla että sitten kun on "vaara-aika" ohi, niin ostan ensimmäisen potkupuvun! Sain siskoltani jo Brion vaunu/koppa yhdistelmä melkein ilmaiseksi ja miehelläni on joitakin tavaroita valmiina. Muistaakseni dopplerikin löytyy kaapissa! Syömisiäni koitan katsoa sen verran etten turhia lisäaineita, sokereita, suoloja ja kiellettyjä aineita syö. Sit jos/kun uusi kierto alkaa, niin syön varmaan yksi kilo susheja ja juon viiniä koko kuukauden eteen yhden viikonlopun aikana. :joyful:

Tänään kp22/26 ja vaikka kuinka piti olla stressaamatta tää kierto ni kummasti tilasin eilen taas testejä :rolleyes:

Toisaalta oon ihan varma et ei oo tärpänny mut taas yli analysoin kaikkia pieninpiäkin mahavihlasuja ja tissien arkuutta ym... :shy: Mieski eilen totes ku valittelin mahakipuja et "samahan oli sillon viimeks alkuraskaudessa" :grin:grin

Ei ole häpee olla nopee :D! Itse olen ajatellut sillä tavalla, että jos nyt ostan niin onnistumisprosenttini on kirottu :rolleyes: :p

Mäkin meen perjantaina ostamaan laminaattia ja maalia tulevaan babyroomiin. :D Vähän on vaan hankalaa päättää tässä kohtaan vielä mutta ainakin on sitten yksi huone lisää tehty! Täytyy vaan siihen oveen hankkia hyvä lukko jos alkaa hankintoja enemmänkin tapahtumaan ettei jäädä kiinni sukulaisille että mikäs se siellä onkaan! Täällä kp6. Niin ärsyttävä aika kuusta että en oo jaksanut kirjotellakkaan kun yrittänyt kääntää ajatukset muualle näiden päivien ajaksi. Lukemassa kyllä käyn koko ajan muiden tilanteita.

APUA, osaako joku sanoa että mikä on normaali limiksen paskuus kp 15? tai oviksen tienoilla. :anyone

APUA, osaako joku sanoa että mikä on normaali limiksen paskuus kp 15? tai oviksen tienoilla. :anyone

Kai se voi ihmisestä riippuen olla 10mm molemmin puolin. Mulle gyne sano että semmonen 7mm pitäisi olla vähintään jotta siihen mikään tarttuisi. En voi tietty satavarma olla mutta näin veikkaisin. Mulla oli noihin aikoihin ekassa sen 7mm ja sanoi että ohut on.

Kai se voi ihmisestä riippuen olla 10mm molemmin puolin. Mulle gyne sano että semmonen 7mm pitäisi olla vähintään jotta siihen mikään tarttuisi. En voi tietty satavarma olla mutta näin veikkaisin. Mulla oli noihin aikoihin ekassa sen 7mm ja sanoi että ohut on.

No kun mulla se on ollu just liian paksu, eli alkio ei pysty kiinnittymään tai ei pysy kiinni jos kävis säkä ja kiinnittys. Tänään kävin yksityisellä gynellä ja limis oli 10mm ja nyt kp 15, ovis just tuloillaan, näky ultrassa. Mut sit se kuitenkin sano että on nyt ton paksunen että aika paksu, et ei ihme että on runsaat menkat, joihin sain lääkityksen nyt.

No kun mulla se on ollu just liian paksu, eli alkio ei pysty kiinnittymään tai ei pysy kiinni jos kävis säkä ja kiinnittys. Tänään kävin yksityisellä gynellä ja limis oli 10mm ja nyt kp 15, ovis just tuloillaan, näky ultrassa. Mut sit se kuitenkin sano että on nyt ton paksunen että aika paksu, et ei ihme että on runsaat menkat, joihin sain lääkityksen nyt.

Mun mielestä toi 10mm ei kuulosta liian paksulta raskautumisen kannalta. Oon käsittänyt että 12-> alkais olemaan liian paksu. Mutta en ole gyne:D

Nopealla googlauksella selvitin että joo 12 pidetään yleensä ylärajana. Oviksen aikoihin siis. Eli ei pitäisi olla mitään hätää. Ethän sä ole greippimehun juoja? Sitä ei kannata juoda jos ongelmana on paksut limakalvot.

Nopealla googlauksella selvitin että joo 12 pidetään yleensä ylärajana. Oviksen aikoihin siis. Eli ei pitäisi olla mitään hätää. Ethän sä ole greippimehun juoja? Sitä ei kannata juoda jos ongelmana on paksut limakalvot.

Hei, nyt löysin kans jonkun siinä oli että 10mm-15mm. Mulla menee varmaa just rajoille jos 12 on se raja, kun ovis varmaan parin päivän sisään. Ei hitsi, tää onkin hyvä kierto :smiley-bounce013 Ja en onneks käytä greippimehua enkä hirveemmin syökään greippiä :)

Hei, nyt löysin kans jonkun siinä oli että 10mm-15mm. Mulla menee varmaa just rajoille jos 12 on se raja, kun ovis varmaan parin päivän sisään. Ei hitsi, tää onkin hyvä kierto :smiley-bounce013 Ja en onneks käytä greippimehua enkä hirveemmin syökään greippiä :)

Joo kyllä toi kuulostaa munkin mielestä ihan hyvälle paksuudelle! Toivottavasti myös tärppää :)

Joo kyllä toi kuulostaa munkin mielestä ihan hyvälle paksuudelle! Toivottavasti myös tärppää :)

Nyt näkyi tekstit 10,2mm limis ja johtofollikkeli 17X18mm, onkohan se hyvä? Ja tällä kertaa oikeella, yleensä ollu vasemmalla. Kiitos! Toivon niin että tää ois meidän kierto :happy: kakkosta yritetty nyt reilu 4 vuotta.
Ja kiitos kun oot jaksanut vastailla :)

Takaisin