Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HelmiUnelma, joo testasin samaisen one stepin raskaustestin ja se oli ihan selvä nega, edes hyvällä mielikuvituksella en saanut viivaa näkyviin :hilarious:

Tais käydä sit tosi hyvä tuuri, että tänään tuli mieleen tehdä toi ovistesti, ensimmäiset mitä oon tehnyt. Selkeesti kierto ihan päin :angelic: pillereiden lopetuksen jälkeen. Mut nyt taitaa tapahtuakkin jotain!

Kohdunnapukkaan mä en ole ikinä tutustunut.. pitäisi varmaan senkin elämää alkaa tarkkailemaan ja edes ensin etsiä se.

Itselläni kävi silleen kun ekaa kertaa yritin lasta ja oltiin jo 1,5v sitä yritetty nii työkaveri tuli töihin ja kertoi että heti tärppäsi kun lopetti pillerit ja oikein mässäili sillä raskausuutisella mun edessä vaikka hyvin tiesi että yritetään.. Ei siinä vielä mutta mulla oli siinä kohtaa menkat myöhässä 2viikkoa ja onnellisena olin mennyt työpaikan vessaan testaamaan ja samalla kun pissin tikkuun menkat alkoivat.. Ja mulla oli kyyneleet silmissä kun vessasta tulin ulos... Sen jälkeen vihasin kaikkia ketkä olivat raskaana ja en halunnut kuulla keneltäkään yhtään mitään... Mutta siis tänään puhdas nega testattu kp27/30 apteekin omalla herkällä testillä.. Ekasta sain plussan vasta 6+2 mut empä ollut kyllä aikasemmin testannutkaan.. Oireet on ja pysyy mut voivat kyllä olla alkavista menkoistakin johtuvia!

Täällä kp 13 ja onestepin ovistestiin selvä plussa :thumleft Eilen olin jo huolissani että mitä ihmettä kroppa touhuaa kun digiovistesti antoi plussan mutta Onestep ei :laughing002 Onneksi nyt tänään tuli plussa siihenkin :grin Munanjohtimien aukiolotutkimus mulle tehtiin tässä kierrossa kp 8 ja sittemmin ollaan talletettu joka päivä kp 11 lukuunottamatta. Joten luulis ettei oo tärppi talletteluista kiinni :shy:

IMG_20180702_141749.jpg

Kp 36 ja ovistestissä testiviiva kirkkaampi kun kontrolliviiva. Häh? Voiks mulla olla ovulaatio vasta nyt, vai missä mättää.

Onko nää one stepit näissäkin ihan kakkoja? Tein perään heti toisen, kun ajattelin että ekassa kävi joku moka. Katoinko mä näitä nyt oikein? Vai onko tuo tummempi se kontrolli sitten kuitenkin?
Omalla kohdalla noi onestepit on parhaita. Ovat tosi herkkiä, 20miu/ml ja minulla aina selvä plussa niihin tullut. Ja kyllä olet niitä aivan oikein tulkinnut :)

Täällä kp 13 ja onestepin ovistestiin selvä plussa :thumleft Eilen olin jo huolissani että mitä ihmettä kroppa touhuaa kun digiovistesti antoi plussan mutta Onestep ei :laughing002 Onneksi nyt tänään tuli plussa siihenkin :grin Munanjohtimien aukiolotutkimus mulle tehtiin tässä kierrossa kp 8 ja sittemmin ollaan talletettu joka päivä kp 11 lukuunottamatta. Joten luulis ettei oo tärppi talletteluista kiinni :shy:

View attachment 70550

No ei luulis kyllä olevan ainakaan talletteluista kiinni! ;) Pidetään sormet ja varpaat pystyssä.

Tässä mun viivat,
793b7f75e4c08f5c1ba1b81b441bce8a

Ylempi tehty eilen ja alempi tänään. Nyt menossa kp17/28.

Mulla on oviksesta asti kaikki tuntemukset tuntunu lähinnä ainoastaan vasemmalla puolella. Omakannassa kävin lukemassa, että follikkeli oli kuitenkin oikealla puolella :O . Vai tarkoittaako se sen lääkärin oikeeta? Miten ne sen kirjottaa? Ihan outoa jos se onkin toisella puolella mitä kuvittelin näistä tuntemuksista..

Ai että, kuumeilu on kyllä paljon hauskempaa kun samalla voi seurata teidän muiden vaiheita! Onnea plussasta Filb, ja ihana helpotus Hilla2 :)

Täällä tänään dpo 3 tai 4, piinailu aluillaan siis! Menkkojen pitäisi alkaa joskus ensi viikon lopulla, joten katsellaan. Yritän malttaa mieleni ja odotella rauhassa sinne asti ennen kuin testailen mitään. Ekassa raskaudessa sain hailakan plussan vasta pari päivää sen jälkeen, kun menkkojen piti alkaa.

NaanaK, ehkä me sulla niin takana ja kimpassa että tuntemukset tuntuu eri puolelta. Varsinaisesti ne ei liene niin ”levällään” kuten kaikissa kuvituskuvissa :)

Kp19=kp1 yk4. Että näin. Miten ihmeessä ku-raskaus on voinu sekottaa kropan näin, ennen sitä kierto oli aina säännöllinen :sad001 Nyt kyllä tipuin korkealta. Ehkä tää kaikki olis helpompi käsittää jos saisi edes jonkun syyn sille kohdunulkoiselle, mut sellaista tuskin kukaan pystyy sanomaan. Jonkun vaan täytyy olla osa sitä 1,6 prosenttia jotka sen saa :sad001

Keltainenkuu, voi harmi :( . Eipä se uhriaan kysele se kohdunulkoinen. Lienee se aika kova stressi keholle ja mielelle (ainakin itselle kaikkein rankin setti). Mulla tuommoinen lyhyt kierto olis vaan lyhyt ovuloimaton yritelmä. Toivotaan, että tilanne korjaantuu!!

Ai että, kuumeilu on kyllä paljon hauskempaa kun samalla voi seurata teidän muiden vaiheita! Onnea plussasta Filb, ja ihana helpotus Hilla2 :)

Täällä tänään dpo 3 tai 4, piinailu aluillaan siis! Menkkojen pitäisi alkaa joskus ensi viikon lopulla, joten katsellaan. Yritän malttaa mieleni ja odotella rauhassa sinne asti ennen kuin testailen mitään. Ekassa raskaudessa sain hailakan plussan vasta pari päivää sen jälkeen, kun menkkojen piti alkaa.
Kiitos Terkku:Heartpink Varovaisella fiiliksellä mennään..

Ja vielä tuosta läheisille lapsettomille ilmoittamisesta. Itselläni on kaksi todella läheistä ihmistä, joille haluan kertoa raskaudesta ensimmäisten joukossa. En vielä, mutta muutaman viikon päästä, jos tilanne etenee hyvin. Molemmat ovat nyt sinkkuja eivätkä tietääkseni ole vielä yrittäneet lapsia. Mutta käsittääkseni niitä haluaisivat, jos oikea henkilö osuisi kohdalle. Asia voi olla jossain määrin kipeä. Tiedän, että molemmat iloitsisivat puolestani. Mitä mieltä olette, kannattaisiko tässäkin tapauksessa ilmoittaa viestillä, kun aika on? Olemme niin läheisiä, että viesti tuntuisi oudolta.

Mä itte aikanaan ku esikoista yritettiin yli vuosi ja kaveri tuli raskaaksi ku oli uuden miehen löytäny nii kuukauden jälkeen sille ja se tarkoituksella sen teki niin en kestäny sitä sillon ja laitoin välit poikki. Taustalla oli muutaki mutta se oli viimenen niitti sillon. Mut viestillä kans mieluusti semmosille ketä on kauan yrittäny tai hoidois , muille kasvotusten. Mä oon kertonu harvalle ja niille viestillä ja parille naamatusten ketä tiesin iloittevan mun puolesta.

Hempuliin

Ferritiinin vaikutuksesta raskautumiseen on vielä aika vähän tutkimuksia. Tässä aika hyvin jokseenkin kriittistä tarkastelua aiheesta, vaikka lopussa vedetään vähän päätelmiä myös mutu-tuntumalta (intian maaseudun väestö): https://www.ovumia.fi/blog/ferritiini/ Itse heittäisin samanlaiselta mutu-tuntumalta olevan mahdollista, että länsimainen ruokavalio, vaikka sisältääkin yleensä ihan riittävästi rautaa, saattaa sisältää myös raudan imeytymistä heikentäviä ruoka-aineita (maitotuotteet), joiden takia syöty rauta ei imeydy niin hyvin.
Mä en kauheesti saa kyl rautaa ruokavaliosta.:( Oon kasvissyöjä ja just ne mis rautaa olis niin en vaa pysty syömään et aika pieneks jää. Syön monivitaa mut ei se nyt enää yksin riitä kun pakko vetää nyt tota rautaa et saa olon paremmaks.

Keltainenkuu, oon pahoillani :( uskon et fiilikset on nollissa. Mut oon katjushan kans samaa mieltä. Josko se oli ovuloimaton kierto ja siks niin lyhyt? Onko sulla jo monta kiertoa ollu sekasin? Mietin et saisitko terolutkuurin tasoittamaan ne?

Herramunjee mikä plussatohina täällä on meneillään. Onnea kaikille ja ovisplussaajille peukut pystyyn!

Uusille tervetuloa ja nopeaa plussausta!

Mä oon jotenkin turtunut jo kavereiden/tuttujen raskausilmoituksiin. Yks kamu on saanut jo kaksi lasta tässä meidän yrityksen aikana ja toiset kamut alkoivat yrittää kolmattaan muutama kuukausi sitten. No, yritys jäi lyhyeksi ja vauva syntyy alkuvuodesta.

Dpo 8. Rintoja polttelee/kutittaa oudosti. Ei oo kipeet, mut erilaiset. En tiedä onko kuviteltuja oireita kun gynekäynnillä todettiin otolliset ajat raskaudelle ja perusteellisesti touhuiltiin ihan lääkärin määräyksestä. Alavatsalla on mukamas myös jotain tunnelmaa ja ihan kun olis valkovuotoakin normaalia enemmän...

Nyt on pakko purkaa tuntemuksia...
Tosiaan vasta yk2 ja mulla on lääkitys tauolla yrityksen ja mahdollisen raskauden myötä ekat 16rvk...ja viimeisimmässä raskaudessa ja yrityksessä pystyin olemaan ilman lääkkeitä 10kk.
Noh.. nyt lääkäri soitti ja sanoi että kuukaudessa arvoni ovat menneet niin paljon huonompaan että NYT pitäis raskautua tai sit pitäis todennäköisesti unohtaa lapsihaaveet... voi p****le :,( ja oikeesti, vasta yk2 menossa!!
No enhän mä voi päättää että raskaudunko. Ja kaikki ainekin tehty sen eteen. Muu on sitten mun kropan vastuulla.... voi itkujen itku. Oon niin pois tolaltani.
Anteeksi tämä vuodatus.

Nyt on pakko purkaa tuntemuksia...
Tosiaan vasta yk2 ja mulla on lääkitys tauolla yrityksen ja mahdollisen raskauden myötä ekat 16rvk...ja viimeisimmässä raskaudessa ja yrityksessä pystyin olemaan ilman lääkkeitä 10kk.
Noh.. nyt lääkäri soitti ja sanoi että kuukaudessa arvoni ovat menneet niin paljon huonompaan että NYT pitäis raskautua tai sit pitäis todennäköisesti unohtaa lapsihaaveet... voi p****le :,( ja oikeesti, vasta yk2 menossa!!
No enhän mä voi päättää että raskaudunko. Ja kaikki ainekin tehty sen eteen. Muu on sitten mun kropan vastuulla.... voi itkujen itku. Oon niin pois tolaltani.
Anteeksi tämä vuodatus.

Bättismami, onpa tosi ikävä tilanne! Onko mitään mahdollisuutta että olisit lääkityksellä jonkin aikaa ja sitten yrittäisi uudelleen? Kamalia paineitahan tuollainen luo. Mihin asti saitte "armonaikaa"?

Bättismami, onpa tosi ikävä tilanne! Onko mitään mahdollisuutta että olisit lääkityksellä jonkin aikaa ja sitten yrittäisi uudelleen? Kamalia paineitahan tuollainen luo. Mihin asti saitte "armonaikaa"?

No kun olin jo lääkityksellä kakkosen syntymän jälkeen yli vuoden. Ja mikään kuukauden lääkitys-pätkä ei auta.. ja lääkkeet on niin vahvoja myrkkyjä et missään nimessä niitä ei saa päästä sikiöön ekalla kolmanneksella. Lääkäri antoi aikaa nyt max parikiertoa :( ja sit mietitään et onko mitään tehtävissä. No mieshän oli heti sitä mieltä et mun terveydellä ei nyt enää leikitä(enkä minäkään halua) mut kun ajatus uudesta vauvasta on niin tuntuu tosi kurjalta jos siitä joudun luopumaan.

Tätä on vaikea selittää kun muita samassa tilanteessa olevia naisia ei esim suomessa ole tämän sairauden kanssa.. oon niin turhautunut.

No kun olin jo lääkityksellä kakkosen syntymän jälkeen yli vuoden. Ja mikään kuukauden lääkitys-pätkä ei auta.. ja lääkkeet on niin vahvoja myrkkyjä et missään nimessä niitä ei saa päästä sikiöön ekalla kolmanneksella. Lääkäri antoi aikaa nyt max parikiertoa :sad001 ja sit mietitään et onko mitään tehtävissä. No mieshän oli heti sitä mieltä et mun terveydellä ei nyt enää leikitä(enkä minäkään halua) mut kun ajatus uudesta vauvasta on niin tuntuu tosi kurjalta jos siitä joudun luopumaan.

Tätä on vaikea selittää kun muita samassa tilanteessa olevia naisia ei esim suomessa ole tämän sairauden kanssa.. oon niin turhautunut.
Mä jokseenkin ymmärrän, mitä käyt läpi. Mulla todettiin alkuvuodesta kilpirauhasen liikatoiminta ja sain siihen lääkityksen. Aluksi lääkäri puhui mulle myös radiojodihoidosta ja isommista annoksista Tyrazolia. Jos oltais jouduttu menemään näihin vaihtoehtoihin, raskaushaaveita olis pitänyt lykätä jonnekin kauas tulevaisuuteen. Oli silloin ihan rikki. Onneksi mulle riittää kuitenkin tosi pieni Tyrazol-annos, joka ei haittaa yritystä eikä raskautta. Tsemppiä sulle! Toivotaan parasta:Heartred

Takaisin