Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Keltainenkuu, me ollaan melkein samoissa. Mulla menossa tavallaan 7 dpo. Yritän sinnitellä mahdollisimman pitkään, ainakin viikon. Saapa nähdä kuinka käy.
Ei sanottavampia oireita, korventaa alamahaa ja on kaasuvaivoja... jännä viikko edessä!

Mitkä päivät sulla on meneillään?
Mulla nyt kp25 ja dpo10. Eilen tein testin, joka näytti negaa ja on kyllä semmonen tunne että ei oo tärpännyt. Onko se siis niin, että jos on saanut hymynaaman ovistestiin, niin se päivä on dpo-1? Vai dpo 0?

Nyt on kp 21 ja huomena taitaa olla kp1 :sad001
Mulla on aina ollu hitokseen lyhyet kierrot, tiiä sit mitä sekin tarkottaa. No jotai hyvääki ku ei tarvi kauaa jännäillä! Minkä testim teit? Voihan se viä plussaks muuttua, pidetään peukkuja!! En oo ovistestejä tehny mut mun mielestä ovisplussa on dpo-1.

Kivut mullaki on eli joskos se olis sitte tyhjennystä vaan vielä! Mietin vaan ku flo ennustaa ovista keskiviikolle että pitääkö paikkaansa, kokeillaan talletella silti :D

Mul oli ovis kans siinä poiston jälkeen, ja talleteltiinkin mut hutihan se meni :D mut ei varmaan mikään otollinen alusta edes kiinnittyä jos vuotaa, voisin veikata. Mut aina kannattaa talletella, ei siitä haittaakaan ole ;)

Tänään dpo 13 (kp 30) testasin YA:n testillä (herkkyys 25). Tein testin illalla kuuden tunnin pidätyksen jälkeen. Kyllä siinä jotain näkyy.. Vaikea uskoa todeksi. Saa nähdä, miten käy. Testaan huomenna digillä.
BCE9C163-FEE2-4868-92A7-B48CE8B21E8D.jpeg

ON: Mulla on tänään hävinnyt kaikki raskausoireet, jännittää hirveesti, menikö tämä kesken :sad001kuudes raskausviikko alkoi just. Huomenaamulla pitäis tehdä digitesti ja saada siihen 3+.

Kyllä välissä voi olla helpompia päiviä mutta jos niitä tulee enemmän niin se saattaa viitata siihen. Mulla on kokemusta yhdestä joskus viikolla 6 keskeytyneestä keskenmenosta. Ei voi muuta sanoa, kuin että omanlaisensa piina nämä alkuviikot ovat. Itselläni pitäisi olla 5+3 eikä minkäänlaisia oireita ole kuulunut. Ti oli testissä vahvahko viiva kuitenkin. Mulla on digitesti ostettuna mutta en tiedä uskallanko tehdä sitä kun menisin ehkä pois tolaltani jos ei näytäkään 3+ viikkoja
Tsemppiä!

Nyt on kp 21 ja huomena taitaa olla kp1 :sad001
Mulla on aina ollu hitokseen lyhyet kierrot, tiiä sit mitä sekin tarkottaa. No jotai hyvääki ku ei tarvi kauaa jännäillä! Minkä testim teit? Voihan se viä plussaks muuttua, pidetään peukkuja!! En oo ovistestejä tehny mut mun mielestä ovisplussa on dpo-1.

Pregcheckin testin tein. Kävin vilkasee raskauskeijun sivulta mitä niistä sanotaan, ja yllätyin, kun hinta 4,90 [emoji44] kun kaupassa alle 2e. Oon aatellu että tuolla olis halpaa kaikki.

Joo nää piinapäivät on kyllä piinaavia ja pitkiä [emoji28] . Voi kunpa sieltä ei kp1 vielä tuliskaan [emoji7]

Voihan PEE!! Me ei oo päästy tallettelee sitten torstain ja ovisplussa tärähti tänään! :( Ehtiiköhän vielä huomenna talletella tai voisko torstain simpat vielä elellä?
e03fb25db91461cb707fbb125dfe8717

Eikös simpat voi elää miltein viikon? :)

Täällä menossa kp23/28-30, dpo 5-6. Loppuviikosta jos testailisi, jos tarttee. Normaalit pms-oireet on ollu päällä pari päivää.. Tänään oli kuumeinen olo, nenä tukossa, jumalaton pääkipu ja ripulia eilisestä asti. Aamulämmöt oli nousseet n. 0,5 astetta.

Ja tervetuloa uusille ja pikaista plussaa kaikille :happy:

Voihan PEE!! Me ei oo päästy tallettelee sitten torstain ja ovisplussa tärähti tänään! :sad001 Ehtiiköhän vielä huomenna talletella tai voisko torstain simpat vielä elellä?
e03fb25db91461cb707fbb125dfe8717
Kannattaa varmuuden vuoksi puuhailla vielä huomenna. Sitkeät torstaisetkin voi vielä elää. Toivotaan parasta!

Raskaana 3+ näytti testi, huh.

Palaan vielä tuohon lapsettomuusasiaan. Mulla kun on jo yksi lapsi ja tämäkin raskaus alkoi nopeasti, en voi edes väittää tietäväni miltä lapsettomista tuntuu. Ja kuten joku sanoikin, jokaisen suru on erilainen, ja myös sekundäärisesta lapsettomuudesta kärsivä saa surra eikä häntä pitäisi lohdutella "sulla on jo yksi lapsi". Tottakai se on lohduttavakin asia, mutta ei poista toisen lapsen kaipuuta.
Uskon kuitenkin ymmärtäväni lapsettomia paremmin nyt, kun itsellä on lapsi. Kun esim. ajattelen läheistä ystävääni ja sitä, että hän ei halustaan huolimatta ole saanut omaa vauvaa ja pääse kokemaan vanhempana oloa, niin sydäntä särkee itselläkin.

Tämä muuten onkin haastava juttu itselle: miten kertoa raskaudesta lapsettomuushoidoissa olevalle ystävälle? Ajattelin, että ainakin hiukan ennemmin kuin muulle kaveriporukalle. Ja ehkä viestillä eikä kasvotusten/puhelimessa, jotta saa rauhassa itkeä/raivota/surra ja olla katkera/kateellinen/surullinen, eikä tarvi pinnistellä onnitteluja tai hymyä.

Raskaana 3+ näytti testi, huh.

Palaan vielä tuohon lapsettomuusasiaan. Mulla kun on jo yksi lapsi ja tämäkin raskaus alkoi nopeasti, en voi edes väittää tietäväni miltä lapsettomista tuntuu. Ja kuten joku sanoikin, jokaisen suru on erilainen, ja myös sekundäärisesta lapsettomuudesta kärsivä saa surra eikä häntä pitäisi lohdutella "sulla on jo yksi lapsi". Tottakai se on lohduttavakin asia, mutta ei poista toisen lapsen kaipuuta.
Uskon kuitenkin ymmärtäväni lapsettomia paremmin nyt, kun itsellä on lapsi. Kun esim. ajattelen läheistä ystävääni ja sitä, että hän ei halustaan huolimatta ole saanut omaa vauvaa ja pääse kokemaan vanhempana oloa, niin sydäntä särkee itselläkin.

Tämä muuten onkin haastava juttu itselle: miten kertoa raskaudesta lapsettomuushoidoissa olevalle ystävälle? Ajattelin, että ainakin hiukan ennemmin kuin muulle kaveriporukalle. Ja ehkä viestillä eikä kasvotusten/puhelimessa, jotta saa rauhassa itkeä/raivota/surra ja olla katkera/kateellinen/surullinen, eikä tarvi pinnistellä onnitteluja tai hymyä.

Mää oon myös joskus miettiny tuota että miten kertoa tosi läheiselle lapsettomuushoidoissa olevalle ystävälle jos sattuu ite raskautumaan. Ratkaisin ongelman aikanaan kysymällä suoraan että jos joskus tulee semmonen tilanne nii millä tavalla haluaa että kerron :joyful:
Viestillä hän haluaa mielummin kuulla uutiset, mutta mun kohdalla kuulemma ihan sama vaikka tulisin keskellä yötä ovelle testi kädessä silleen "hei kato eiks ookki plussa" :laughing002
Taidetaan silti molemmat tietää että jos joskus saan testiin kaks viivaa nii se on sekunti ja kuva on lähetetty ystävälle :)

Nykyisin Lapsellisena ent. lapsettomana voisin toivoa paremmin viestiä kuin suoraa kertomista. Monesti itsellä on vaikeita päiviä, ei silloin kestä toisen iloa vaikka se kuulostaakin ihan kamalalta näin sanoen. Muistan kun näin vanhan työkaverini ruokalassa, kun vatsa jo pikkuisen näkyi. En voinut mennä edes tervehtimään :/ Joskus se, ettei voi iloita yhdessä, rikkoo välejä. Ei se ole helppoa kummallekaan osapuolelle.

Kp 36 ja ovistestissä testiviiva kirkkaampi kun kontrolliviiva. Häh? Voiks mulla olla ovulaatio vasta nyt, vai missä mättää.

Onko nää one stepit näissäkin ihan kakkoja? Tein perään heti toisen, kun ajattelin että ekassa kävi joku moka. Katoinko mä näitä nyt oikein? Vai onko tuo tummempi se kontrolli sitten kuitenkin?

Liitteet

• 25E39B70-61BC-4BD7-A0BF-BA1E6CD08F58.jpeg
    25E39B70-61BC-4BD7-A0BF-BA1E6CD08F58.jpeg
    241.3 KB · Katsottu: 230
Lapsettomuusvuosina itse kans arvostin raskausuutisia viestillä. Uskoisin kuitenkin että moni lapseton ystävä arvostaa jos kysyy miten hän toivoo ilmoituksen. Omista ihmisuhteistani sanoisin että ne joissa näistä (ja ehkä muistakin vaikeista asioista) ei oo voitu puhua avoimesti on ottaneet pysyvästi säröä. Siinä on jäänyt "too much water under the bridge". (En keksi yhtä hyvää vastaavaa sanontaa suomeksi). Ja ne ystävät joiden kanssa on voitu sekä jutella heidän rakkaista lapsista että vaikka todeta että "nyt viime hoito päättyi pettymykseen, nyt on raskasta" tai mennä kummilapsen synttäreille sitten kun muut lapset/äidit on lähteneet, ne on niitä ystäviä joiden kanssa välit on kokoajan olleet hyvinä.

Mutta.. uskon että myös joihinkin ihmisiin voi saada välit uudestaan lämmitettyä kun/jos aihe ei ole enää myöhemmin niin kipeä. Vaatinee vaan molemmin puolin yritystä.

Täällä kp 36..Uskon että tässä kierrossa ei edes tullu ovulaatioo joten ei mitään hajua millon menkat alkais. Ärsyttää nää pitkät kierrot. Alotin Maca jauheen käytön. Onko muilla kokemuksia macasta?

Paljon onnea myös mun puolesta plussanneille! <3

Muuten seuraako täällä moni kohdunnapukan elämää kierron vaiheissa? :D Itse vasta tässä kierrossa aloitin ja ihmettelen että nyt kun menkkojen kohta pitäis alkaa, se onkin karannu tosi ylös..

Hipshops olisko uuden raskaustestin paikka? :) Sen verran vahva viiva!

Takaisin