Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa,

Oon taustalla seurannut jutustelua. Kirjoittelin jo tuonne toiseenkin ketjuun mutta kirjoittelen nyt tänne myös..
Meillä tyttö 10/16 joka syntyi sektiolla keskosena vaikean raskausmyrkytyksen, istukan vajaatoiminnan ja vuodelevon jälkeen.

Nyt mietinnässä toinen, minulle viimeinen koska en halua riskeerata mitään..

Kauan muilla mennyt kierron tasaantumiseen ja tärppiin kun kierukka poistettu? Mietityttää et jos vie kovinkin aikaa.. On tietysti yksilöllistä mut tää kaikki mulle uutta kun esikoinen sai alkunsa ilman suunnittelua..
Mulla nyt suunnitteluaika ja poisto varattuna heinäkuulle..

Täällähän tulee koko ajan hyviä uutisia, onnea kaikille plussanneille!:happy: Ja tervetuloa uusille!:)

Itsellä kp15 ja alavatsaa kipuilee. Nuorempana/lapsettomana en muista mitään ovulaatiokipuja, mutta ne ovat selvästi lisääntyneet. Vähemmän menkoista paikat on kipeänä. Aloin nyt miettiä myös, että voisiko alaselkäkipukin johtua siitä? Koska niin samaan aikaan alkoi sekin. Juuri sieltä SI-nivelten kohdilta, johon mulla synnytyksissäkin sattuu. Kysyn sillä, että olisi helpottavaa, ettei tuo selkä ehkä olisikaan niin romu, kuin olen luullut, vaan osa edes selittyisi kuukautiskierrolla. Selkäkipu on myös tullut raskauksien myötä elämääni.

Ovistestistä tuli eilen haaleampi viiva kuin toissapäivänä:bored: Ota näistäkin nyt taas sitten selvää. Yleensä ovis on mulla ollut vähän ns. normaalia myöhemmin. Luin myös netistä (aika ällöt) ohjeet limojen tarkkailuun ja eilen yritinkin tutkia.:hilarious: Siinä sitten taas tuli muistutus tuosta patista joka mulla on kohdunnapukassa. Onko muilla sellaisia? Kävin sitä kerran neuvolassa näyttämässäkin, mutta kätilö ei oikein sanonut juuta eikä jaata siitä. Itse olen sitten netistä diagnosoinut sen rauhasen tukkeutumaksi, nabothin kystaksi. Mutta silti mietityttää. Tosin ehkä se pahalaatuisena olisi jo johonkin suuntaan muuttunut. Papa on ollut ok.

Googlailin sitten tuota nabothin kystaa ja eksyin tuollaiselle sivulle: http://www.uskallaollanainen.fi/IntiimiAkatemia/Anatomia/
Melkoisesti tietoa. Veikkaisin, että melkein kaikki tuolta löytävät jotain uutta tietoa, mikäli on näistä jutuista kiinnostunut.

Muokattu viimeksi:
Heippa,

Oon taustalla seurannut jutustelua. Kirjoittelin jo tuonne toiseenkin ketjuun mutta kirjoittelen nyt tänne myös..
Meillä tyttö 10/16 joka syntyi sektiolla keskosena vaikean raskausmyrkytyksen, istukan vajaatoiminnan ja vuodelevon jälkeen.

Nyt mietinnässä toinen, minulle viimeinen koska en halua riskeerata mitään..

Kauan muilla mennyt kierron tasaantumiseen ja tärppiin kun kierukka poistettu? Mietityttää et jos vie kovinkin aikaa.. On tietysti yksilöllistä mut tää kaikki mulle uutta kun esikoinen sai alkunsa ilman suunnittelua..
Mulla nyt suunnitteluaika ja poisto varattuna heinäkuulle..

Mulla poistettiin kierukka 10/17 ja tärppäs 12/17, meni kyllä kesken 2/18, mutta kierto oli poiston jälkeen heti normaali. Yksilöllistähän tuo on :)

Nyt näyttikin aamulämpö nousseen mulla.

Mulla alkaa tavallisesti ovislimat paria päivää ennen ovista ja jatkuu oviksen jälkeen pari päivää. Tässä kierrossa on greippimehu käytössä ja ovislimat alkoi viikko ennen ovista :woot: Muutenkin paikat olleet hyvässä kunnossa nyt :grin Mieskin huomasi eron laughing7

Onnea suubille ja tsemppiä plussan vahvistumiseen :Heartred

Ja tervetuloa uusille :hello

Täällä 16kp ja appi kertoi että ovis ois ollut viime sunnuntaina.Viime viikolla oli hormooni päänsärky samaa kuin kuukautisten aikaan ja himot myös limat oli.Uskon että ovis oli aikaisemmin kuin viime sunnuntaina.Miten teillä onko oviksen aikaan päänsärkyä? Vai tuleeko kaikki halut plus muut oireet ennen, päällä vai jälkeen oviksen?Päänsärky ja kaikki viime viikon oireetkin on poissa että uskoisin että nyt on 4dpo.Tässä kierrossa en tikuta/en aio tikuttaa ovista.Otetaan kesä hieman iisisti ja elokuussa yritetään IVF hoitoon päästä tekemään kun viimeksi se meni penkin alle.

Mulla oli päänsärkyä oviksen aikaan! Ja sit piti googletta, niin huomasin et vissiin muillakin on :D

Toukkis30, kierukan poiston jälkeen mulla alkoi heti parin päivän päästä "tyhjennysvuoto" ja siitä kahden viikon päästä menkat. Sit heti ekasta normikierrosta raskauduinkin, mutta se olikin kohdunulkoinen. Eli kierto tasaantui mulla ainakin heti :)

Toukkis30 mullakin kierto näyttäis palautuneen heti kierukan poiston jälkeen. Aika samalla kaavalla kun Keltainenkuu llakin. Paitsi että ei oo vielä tärpännyt. Nyt yk2 menossa. Vähän tuntuu siltä et ovis lähestyy ;)
Suubille onnea!!!
Ja uusille moro vaan.:)

Kosmoskukka. Mulle gyne sano et kun on synnyttänyt kerran ni sen jälkeen oviskivut on paljon voimakkaammat kun menkkakivut.. mäkään en ennen lapsia kyl havainnu ovista.

Tyylipuhdas nega testattu, nyt sais täti tulla käymään :)

Missähän vaiheessa tulis aiheelliseksi hankkia terolutit?

Terveisin, hätähousu kp 31:rolleyes:

C4CBC448-2CE4-4E4F-82B4-BA45AE1E8443.jpeg

Aamupissasta dpo12. Kumpa kaikki menis hyvin! :Heartred

Onnea Suubi!

Moikka moi uudet kuumeilijat!

Dpo 1 tai 2, odottavan aika on liian pitkä. Ultrassa nähty megafollikkeli ja hartaasti hyödynnetty ovis takaa piinaavat viikot! Kädet on kyynärpäitä myöten ristissä, et vihdoin tärppää!

Helppii.. kertokaa Jyväskylässä ykstyisia alkuraskauden ultraajia jotka olisi edullisia?

En muista nyt sun tarinaa, et oo naistenpolin asiakas? Mulle tuli nyt siis uutena tietona, että saan niitten kautta rv7 ultran jos sinne saakka joskus päästään.
Kun esikoista aloin odottamaan, sain neuvolasta kinuttua ultran, mutta niillä ei tietty niin hyvät vehkeet oo, eli jouduttiin kahteen kertaan ultraamaan, että saatiin vaavin alku näkyviin.
Muistan kyllä sillon tutkineeni että mikä olis halvin, mutten enää muista :/ helsingissähän on se joku halpa paikka ja kait treellakin. Sitähän sää kysyit :D
Onnea vielä plussasta <3 tarrasukkia nyt matkaan!!

Tyylipuhdas nega testattu, nyt sais täti tulla käymään :)

Missähän vaiheessa tulis aiheelliseksi hankkia terolutit?

Terveisin, hätähousu kp 31:rolleyes:

Tokkopa niiden popsimisesta niin haittaa on? Jos yhtään epäilyttää ja kierto menee miten sattuu, niin soittoo lekurille vaan! Ei mene sitten tämmösen asian takia raskautuminen myöhempään :) . Tai tätä mieltä itse olen ainakin.

Huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Oireita on. Juilii molemmilla puolilla ja on lämmöt koholla. Huomenna testaan lounastauolla, jos ei sitä ennen hanat aukea. :happy:

Voi miten mahtava plussa-aalto täällä meneillään, ihanaa naiset ja onnea joka iikalle sekä tarrasukkia pienille!!! <3 Uusille tervetuloa minunkin puolesta ja tsemppiä piinailijoille. :)

Kyselyä ollut kierukan poiston jälkimainingeista. Itsellä poistettiin tammikuun lopulla, viikko siitä alkoi vuoto joka kesti vajaan viikon ja sen jälkeen ollut kierto 24-26pv. :)

Nyt mun pitää taas kysyä teidän mielipiteitä! :oops: Tänään mennään kp10 ja ovista oon tikutellu kp5 alkaen. Km jälkeiset menkat oli runsaat mutta lyhyet, 3pv, ja sitten pientä tuhrua pari pv. Vas. puolella tunsin kipua munasarjassa kp8-9 ja tänään tullut pikkusen venyvää limaa sekä ollut pientä jomotusta. Laitan kuvan tikuista (tuohon kp8 testiin tökkäsin kynnellä niin lähti pintaa pois :rolleyes:)

58688f3ff59c93ec1db3d3853486b0c8

Mä en nyt tainnut saada ovista kiinni tikuilla vai voisko se olla vielä tulossa? :oops: kun näyttäis nyt haalistumaan päin olevan... Onko kellään kokemusta sofin ovistikuista? Mulla ei oo näitä aiemmin ollu, niin en tiedä miten toimivat, mutta musta ne näyttää kyllä vähän mitä sattuu... :rolleyes:

Onko muilla puoli eroja oviksen suhteen? Kun musta tuntuu, että kun ovuloin vasemmalta, tulee tosi vähän limoja, jos ollenkaan!? :confused: Onkohan se huono merkki... :(

Tallettelut suoritettu kp7 ja kp9. :D

Mulla ennen km oli luteaalivaihe 12-14pv, pääsääntöisesti 13.

Eikös se ovulaatio voi tapahtua 12-48h ovis plussasta? Jotenkin mä ite veikkaisin, että se olis ihan tässä näinä päivinä...

Tuleeko ne kivut ennen ovista vai sen aikana? :confused:

Kannattaa jatkaa tikuttelua, minulla ainakin vaihtelee välillä noiden viivojen vahvuus keskellä kiertoa, ennen ovis plussaa saattaa olla juuri juuri huomattavissa oleva viiva ja seuraavana päivänä selvä plussa. Toki itsellä ei oo kokemusta sofin tikuista. Mutta joo, ovis voi tapahtua plussasta jopa 48h päästä. Jostain luin, että voi tapahtua jo 2h päästä.

Mulla tulee oviskivut vuorokautta ennen plussaa ja jatkuu plussasta vielä päivä-tai kaksi.

Puoli eroista en pystykään sanomaan mitään, itsellä vain vasen munasarja olemassa.. :happy:

Voi miten mahtava plussa-aalto täällä meneillään, ihanaa naiset ja onnea joka iikalle sekä tarrasukkia pienille!!! <3 Uusille tervetuloa minunkin puolesta ja tsemppiä piinailijoille. :)

Kyselyä ollut kierukan poiston jälkimainingeista. Itsellä poistettiin tammikuun lopulla, viikko siitä alkoi vuoto joka kesti vajaan viikon ja sen jälkeen ollut kierto 24-26pv. :)

Nyt mun pitää taas kysyä teidän mielipiteitä! :oops: Tänään mennään kp10 ja ovista oon tikutellu kp5 alkaen. Km jälkeiset menkat oli runsaat mutta lyhyet, 3pv, ja sitten pientä tuhrua pari pv. Vas. puolella tunsin kipua munasarjassa kp8-9 ja tänään tullut pikkusen venyvää limaa sekä ollut pientä jomotusta. Laitan kuvan tikuista (tuohon kp8 testiin tökkäsin kynnellä niin lähti pintaa pois :rolleyes:)

58688f3ff59c93ec1db3d3853486b0c8

Mä en nyt tainnut saada ovista kiinni tikuilla vai voisko se olla vielä tulossa? :oops: kun näyttäis nyt haalistumaan päin olevan... Onko kellään kokemusta sofin ovistikuista? Mulla ei oo näitä aiemmin ollu, niin en tiedä miten toimivat, mutta musta ne näyttää kyllä vähän mitä sattuu... :rolleyes:

Onko muilla puoli eroja oviksen suhteen? Kun musta tuntuu, että kun ovuloin vasemmalta, tulee tosi vähän limoja, jos ollenkaan!? :confused: Onkohan se huono merkki... :(

Tallettelut suoritettu kp7 ja kp9. :D

Mulla ennen km oli luteaalivaihe 12-14pv, pääsääntöisesti 13.

Eikös se ovulaatio voi tapahtua 12-48h ovis plussasta? Jotenkin mä ite veikkaisin, että se olis ihan tässä näinä päivinä...

Tuleeko ne kivut ennen ovista vai sen aikana? :confused:

Mulla Sofin testejä ollut käytössä pitkään. Kannattaa jatkaa tikuttelua, mulla niihin tulee ihan kunnon vahva viiva sit kun on oikeesti ovisplussa :)

Takaisin