Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se riippuu siitä Millon äitiysraha kausi alkaa. Jos äitiysraha kausi alkaa joulukuussa niin vaikuttaa 2016 vuoden tulot. Jos taas tammikuussa niin vaikuttaa 2017 vuoden tulot. Sen takia itekkin lykätään lapsen hankinnan alotusta, että saan äitiyspäivärahaa 2017 vuoden tuloilla.

Noh minun tulot olivat 2016 tuplasti sen mitä 2017 ja siitä eteenpäin, joten tietysti haluan sen mukaan :-/ Eikö äitiysrahakausi ala 1-1,5 kk ennen laskettua aikaa?

Noh minun tulot olivat 2016 tuplasti sen mitä 2017 ja siitä eteenpäin, joten tietysti haluan sen mukaan :-/ Eikö äitiysrahakausi ala 1-1,5 kk ennen laskettua aikaa?

Joo alkaa. Miulla taas just toisin päin noitten tulojen kanssa [emoji28]

Mutta sitä äitiys/vanhempainrahaa voi anoa myös äitiysrahakautta edeltävien 6kk perusteella, jos ne on suhteutettuna koko vuoteen väh. 20% suuremmat kuin mitä olisi tuolla normilaskentatavalla. Näin tein esikoisen aikana, ja nytkin varmasti tänä vuonna, kun vuoden 2016 elin myös äitiysrahoilla :D

Mä ajattelen positiivisuuden kautta, että lapselle itelleen on kivempi olla syntynyt alkuvuodesta. Ei tartte sitten väärillä papereilla baariin, kun kaikki kaverit on jo täysi-ikäisiä :))

Itsekin sitä mietin että olisi lapsen kannalta "ikävää" jos lapsi syntyisi liian lähelle joulua/jouluaattona eikä saisi sitä omaa synttäripäivää :angelic: tulee huono omatunto kun sen edes ääneen sanoo :smiley-ashamed008. Tottakai oikeasti tärkeintä että lapsi on terve ja kaikki menisi hyvin. Enkelimme la olisi ollut toukokuussa ja ehdin sillon jo fiilistellä että onpa kivaa syntyä kesän kynnyksellä.. nyt vaan toivoo että tulisi edes (uudestaan) raskaaksi.

Hmm.. No meidän lapsella tulee varmaan olemaan sitten todella ikävää, kun on syntynyt joulupäivänä... Sanotaan nyt näin, että ei me kaikki voida valita millon sitä "voisi" raskaaksi tulla. Ei sitä voi välttämättä "tilata". Meillä ainakin tärkeintä oli, että tulee terve (eikä sitten kuitenkaan ollut) ja että ylipäätään saataisiin lapsi. Ei sillä oikeasti ole mitään väliä, missä kuussa lapsi syntyy!! Mua sieppoo joka kerran kun joku sanoo noin, sillä ei voi tietää mitä kaikkea pari on joutunut kokemaan ennen sitä. Mä sain ihan tarpeeksi kuulla noita kommentteja kun odotin.

Joo niinhän se on, että ei niitä lapsia tuosta vaan aina tehdä, joten vaikka tulis lapsi joulukuussa, niin se ja sama loppupeleissä. Mutta eipä taida tulla, menkkajomotukset alkanut ja huomenna pitäis kaiken järjen mukaan alkaa vuoto, joten se siitä. :hilarious: Noh, ei varsinaisesti harmita kun tietää ettei ajoitukset osunut kohdilleen. :joyful: Kp27/27-33, enpä tosin kyllä ihmettelis vaikka antais vielä itseään odotella.

Blackwood, en tarkottanut noin vaan nimenomaan niin että on ylipäätänsä lahja saada lapsi ja että sillä ei oikeasti ole väliä minä vuoden aikana lapsen saa. Kyllä minäkin tiedän miltä menetys tuntuu ja mikä on oikeesti tärkeää, juuri menetimme tyttömme rv 23 :( pahoittelut jos ilmaisin asian loukkaavaasti, en sitä missään nimessä niin tarkoittanut. Tarkoitin nimenomaan sitä että kuinka naivilta tuntuu että ennen edes mietin jotain vuodenaikoja.

Kp30?/32 Ei mitään merkkejä menkoista. En oo tehny viel uutta testii surettaa jos onki sit nega. Ootellaan nyt josko sit täti tulis tai ei tulis.

Täällä testattu nega kp 41/34-37, minne lie menkat kadonnut :confused:

Mullekin on ihan se ja sama missä kuussa lapsi syntyy, jos tässä edes toista lasta ikinä tullaan saamaan.. En kuitenkaan usko, että tärppää tässäkään kierrossa. Että varmaan tämäkin kierto tulee olemaan ovuloimaton!..

Raskaan tien joutuu kulkemaan että raskautuisi..

Täällä dpo 5 tai 6 ja hyvä aika aloittaa taas mielikuvitusoireet. :D Tänään muka nippaillut vatsassa... Tietysti se on kiinnittymiskipua eikä esim. Johdu että olen herkutellut koko vkl. :rolleyes:

Onkohan muuten tutkittu, onko naisella jotain henkilökohtaista hedelmällisintä aikaa vuodesta? Itsellä esim. 5 raskautta joista 4 laskettu aika oli helmi-maaliskuussa. Serkun vaimon kaikki 4 lasta on marraskuun lapsia. Onkohan sattumaa vai ei? :confused:

Niin eihän sillä lapsen syntymäkuukaudella merkitystä varmasti kenellekään ole, tärkeintä on että olisi terve.

Mulla tänään kp25/ kierrot heitelly 25-41 välillä ja flo ennustaa, että ens viikon sunnuntaina viikon päästä alkaisi menkat, saapi nähdä alkaako vai meneekö kierto pidemmäksi. Mulla ainakin on pari päivää ollut menkkaoireita. En oo testannu raskaustestillä, enkä testaa kyllä vähään aikaan kun aina saa pettyä siihen. Mulla yleensä just viikko ennen mennkoja niin alkaa oireet.
On se kyllä niin vaikea raskautua..

Minäkin olen lasta yrittänyt saada aikaiseksi jo 2,5 vuotta, niin onko minua nyt mistään tilailusta aihetta syyttää. Mutta laskin tuossa pikaisesti että äitiyspäivärahan suuruudessa on lähes kolminkertainen ero sen mukaan kumman vuoden puolella pääsee äitiyslomalle, niin kyllähän se nyt harmittaa jos pitää ihan kädestä suuhun elää vaikka lapsesta olisikin kiitollinen.

Laskin, että jos mulla tärppää tästä kierrosta, niin la on 19.12. Omat synttärit on vain pari päivää aiemmin. Olis vaan hauskaa :D Tosin täytyy kyllä sanoa että itse huomasin ikäeron koulussa, siis kehityksen kannalta. Mutta en usko että olisi ongelma jos vanhemmat tiedostavat ja osaavat tukea.

Itellä myös on aivan sama missä kuussa tai missä vuoden ajassa lapsi syntyy.Yritystä täällä 4v5kk niin ja yks kohtukuolema takana.

Eikö vuoden lopussa syntyneen lapsen vanhemmat voi myös anoa että lapsi saa mennä kouluun vasta seuraavan ikävuoden mukana? Mutta käsittääkseni tässä ei ihan tosissaan kukaan ajatellut että olisi ikävää saada joulukuun lapsi, vaan on yritetty löytää jotain lohduttavaa siitä ettei taaskaan tärpännyt.

Kyllä sieppoo juuri nämä syntymäkuukausien merkitykset.
Kyllä meidän lapsettomuusprosenteilla on jo lottovoitto saada lapsi. Ja terve vauva on jo potti tuplauksena!
Ihan sama syntyykö vauva viimenen päivä joulukuuta, tammikuussa, juhannuksena, jouluna tai pääsiäisenä.

Eikö vuoden lopussa syntyneen lapsen vanhemmat voi myös anoa että lapsi saa mennä kouluun vasta seuraavan ikävuoden mukana? Mutta käsittääkseni tässä ei ihan tosissaan kukaan ajatellut että olisi ikävää saada joulukuun lapsi, vaan on yritetty löytää jotain lohduttavaa siitä ettei taaskaan tärpännyt.
Nykyään ei saa. Hirvi onko teillä siis vielä yhtään lasta? Kun äp rahan saa saman kun edellisestä lapsesta jos laskettu on ennen kun hän täyttää 3v. Sillon tuo tulo sydeemi ei päde toki sillon pitää kattoo onko raha ollu parempi toissa vuonna kun sillon kun edellisen mukaan.

Nykyään ei saa. Hirvi onko teillä siis vielä yhtään lasta? Kun äp rahan saa saman kun edellisestä lapsesta jos laskettu on ennen kun hän täyttää 3v. Sillon tuo tulo sydeemi ei päde toki sillon pitää kattoo onko raha ollu parempi toissa vuonna kun sillon kun edellisen mukaan.

Ei ole. Ai ne ovat muuttaneet tuon, miksiköhän? Saako niinkään päin muuttaa enää että vanhempien mielestä koulukypsä lapsi saa mennä kouluun jo vuoden etuajassa?

Takaisin