Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän sama köhnö täälki odotellaan ensi viikkoa et teen uuden testin tai itse tätiä paikalle. Mut eipä oo oireillu et olis edes alkamassa. Kumpa olisin vaan raskaana.:Heartred Joka päivä hirvee hormooni pläjäys et pahenee vaa!

Täällä menossa dpo2 eli vielä piiiitkä aika ennen ku pääsee testailemaan. Tallettelut osunu kyllä kohilleen et siitä ei pitäis kyllä olla kiinni. Vähän ihmettelen ainaista selkäkipua. Miulla on aina alaselkä kipeä välilevynpullistuman takia mut tää on nyt tuntunu jotenki erilaiselta varmaan reilu kuukauden. Tuntuu et liittys johonki gynepuoleb juttuihin.. Mut kkm jälkeen kroppa on/oli niin kummallinen ni johtusko sit siitä et tuntee kaiken vaan herkemmin tällä hetkellä. Mitä lie..

Dpo13:

Lämmöt, lämmöt ne laskee vaan
Kas tätiä ei silti kuulukaan
Aamulla heräsin
Negan siinä testasin
Noh,
Kuinkas sitä muutenkaan!

:grinRaskaana ei siis 99,9% varmuudella olla. Parina päivänä jo kohdunnapukalla ollut hieman verta. Odotellaan siis että hanat aukeaisi kunnolla.
Pääsisi uuteen yritykseen :)

Tsemppiä kaikille<3

Moikka! Ihan ekaa kertaa kirjaudun tänne, joten katotaan miten lähtee homma sujumaan. Olen jo jonkun aikaa seurannut tätä ja muutamaa muutakin ketjua. Eli itsellä on semmoinen tilanne että on pari vuotias lapsi ennestään. Elokuusta 2016 odotellut sitä pikku kakkosta tulevaks vaan ei sitten raskaaksi tule millään, vaikka päällään seisoisi. Tai no kerran onnistu, mutta sitten meni tammikuu 2018 kesken... En ole vielä mennyt selvittämään lääkärille miksi kestää.. Itse mietin että vaikuttaakohan ikä tai pitkä imetys?? Imetin esikoista 2-vuotiaaksi asti.. Mitä ryhmiä täällä on pitkään lasta yrittäneille?

Tervetuloa Gerbera82!

Jännittelen täällä piinailijoiden puolesta, testikuvia JA PLUSSIA odotellessa!

Täällä kp 16/29, joka toisen päivän taktiikalla mennään. Ovulaatio oli flo:n mukaan eilen. En oo lämpöjä mittaillut. Valkuaiset tuli kp 12 ja 13, sit kirkasta limaa pari päivää, tänään ei enää mitään. Miten teillä noi limat menee?

Kyselin noista ovislimoista ym. Löysinkin sattumalta luomupimu- nimisen blogin missä mun mielestä hyvin selitetty kierron aikaiset vuodot. Blogista löytyy myös kuvamateriaalia jos jotakuta kiinnostaa.

"Oletko ikinä miettinyt, miksi joskus valkovuotoa ei näy ei kuulu päiväkausiin, ja miksi toisinaan sitä tuntuu tulevan solkenaan?

Kyse on luonnollisesta vaihtelusta kuukautiskierron mukaan, ja valkovuoto itse asiassa kertoo, missä vaiheessa kiertoa olet hedelmällinen, missä et.

Yleensä valkovuoto muuttuu kuukautiskierron aikana seuraavasti:

Kiertopäivät 1-5: kuukautiset
Kiertopäivät 6-8: ei juuri lainkaan valkovuotoa
Kiertopäivät 9-11: lisääntyvä vuoto: valkoista, tahmaista, kokkareista, muuttuu hiljalleen käsivoidemaiseksi
Kiertopäivät 12-14: ovulaatioajankohta! valkovuoto muuttuu juoksevammaksi ja läpikuultavaksi, ja sitä on paljon. Tähän aikaan raskaaksi tuleminen on mahdollista
Kiertopäivät 15-28: valkovuoto loppuu äkillisesti. voi olla monta kuivaa päivää, ja hieman ennen seuraavien kuukautisten alkua voi valkoista, tahmaista vuotoa tulla uudestaan."

Mompsu, varmasti harmittaa, etähalaus:Heartred

Gerbera, kyllä imetys voi vaikuttaa, jos esimerkiksi kuukautisesi eivät ole alkaneet tai ovat epäsäännölliset.. mutta jos et enää imetä/et ole imettänyt pitkään aikaan, niin ei pitäisi vaikuttaa. Itsekin imetin poikaani 2 v 7kk, mutta menkat alkoivat jo 6 viikkoa synnytyksestä ollen suht säännölliset, pientä heittoa kierron pituudessa oli mutta niin on ollut imetyksen päätyttyäkin.

Tsemppiä yritykseen ja pahoitteluni keskenmenosta :Heartblue:Heartred

Kiitos. Mietin myös että ylipainoni voi vaikuttaa. Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun että kuukautiset olleet säännölliset, kun alkoivat lapsen ollessa 1 v. 3 kk. ja imetin. Sit kun hän oli 2 vuotta, lopetin ja tuli sit tuo keskenmeno. Mutta eiköhän se joku päivä paista aurinko risukasaan. :happy:

Pitkä imetys ei kyllä vaikuta siihen, että tulis keskenmeno tai raskautuminen olisi vaikeampaa sen jälkeen. Keskenmenot on tosi yleisiä. Itse sain kaksi peräkkäistä 5kk sisään. Imetän edelleen esikoista. Keskenmenot eivät ole myöskään johtuneet imetyksestä vaan vauvojen omista ongelmista. Mulla aikoinaan kun miehen kanssa alettiin seurustelemaan oli huomattava alipaino menkat tuli mut en tullut raskaaksi kun sain painon normaaliin niin raskauduin ja esikoinen saatiin syliin. Nyt kahden keskenmenon jälkeen vauvakuume on aivan hirveä en pysty enää muuta ajattelemaan. Oon edelleen surullinen että nakki napsahti kahdesti, mutta sellasta tää elämä joskus on. Toivon kaikille meille plussa tuulta!

Gerbera82, tervetuloa ja voimia yritykseen! Ei ole teilläkään ollut helppoa :Heartred Meillä on samanikäset muksut, omani täytti viime kuussa 2v.

Kyllä se teillä vielä onnistuu, niinku meillä muillakin! :smiley-angelic003

Pitkä imetys ei kyllä vaikuta siihen, että tulis keskenmeno tai raskautuminen olisi vaikeampaa sen jälkeen. Keskenmenot on tosi yleisiä. Itse sain kaksi peräkkäistä 5kk sisään. Imetän edelleen esikoista. Keskenmenot eivät ole myöskään johtuneet imetyksestä vaan vauvojen omista ongelmista. Mulla aikoinaan kun miehen kanssa alettiin seurustelemaan oli huomattava alipaino menkat tuli mut en tullut raskaaksi kun sain painon normaaliin niin raskauduin ja esikoinen saatiin syliin. Nyt kahden keskenmenon jälkeen vauvakuume on aivan hirveä en pysty enää muuta ajattelemaan. Oon edelleen surullinen että nakki napsahti kahdesti, mutta sellasta tää elämä joskus on. Toivon kaikille meille plussa tuulta!

Niin todellakin, pitkä imetys ei sinällään vaikuta raskautumiseen tai keskenmenoihin, ainoastaan jos imetyksen johdosta kuukautiskierto ei ole vielä palautunut synnytyksen jälkeen, niin sillä luulisin olevan merkitystä.

Hempuliinille myös halaus ja rutkasti onnea lähettelen, että pian saisit masuusi kasvamaan pienen ja syliin saakka:Heartpink

Hempuliini: On käynyt vaan kaikki mielessä, kun oon niin piiitkään odottanu nyyttiä syliin. Kiva jos ei vaikuta pitkä imetys, arvelin että ois jotenkin esim. limakalvoihin vaikuttanut tai kiinnittymiseen.

Köhnö: Juu ei ole helppoa ja aika järkytys tuo keskenmeno pitkän odottelun jälkeen. Nyt on tunteet tasaantuneet.:happy:
.

Imetys voi vaikuttaa raskautumiseen. Mulla ainakin luteaalivaihe on alkuun niin lyhyt kun kierto palaa takaisin. Voi mennä useita kiertoja että luteaalivaihe pitenee tarpeeksi.

Kp22 menossa tänään.

En tiedä menikö ovis jo, outoa kun ei ole aikaisemmin ollut noin aikaisessa vaiheessa kun edelliset kierrot ovat olleet pitkiä:wideyed:
Katotaan mitä aamulla testit näyttää:grin

Muokattu viimeksi:
Niin todellakin, pitkä imetys ei sinällään vaikuta raskautumiseen tai keskenmenoihin, ainoastaan jos imetyksen johdosta kuukautiskierto ei ole vielä palautunut synnytyksen jälkeen, niin sillä luulisin olevan merkitystä.

Hempuliinille myös halaus ja rutkasti onnea lähettelen, että pian saisit masuusi kasvamaan pienen ja syliin saakka:Heartpink
Juuri näin! Imetys voi vaikuttaa hormoonitoiminnan käynnistymiseen ja raskautumiseen koska luteelivaihe voi jäädä lyhyeksi, mutta muuten se ei ole este myöskään raskausaikana jos raskaus alkanut imetyksen aikana. Ainoostaan sillon jos tulee kipeitä supistuksia ei saa imettää.

Hempuliini: On käynyt vaan kaikki mielessä, kun oon niin piiitkään odottanu nyyttiä syliin. Kiva jos ei vaikuta pitkä imetys, arvelin että ois jotenkin esim. limakalvoihin vaikuttanut tai kiinnittymiseen.

Köhnö: Juu ei ole helppoa ja aika järkytys tuo keskenmeno pitkän odottelun jälkeen. Nyt on tunteet tasaantuneet.:happy:
.
Aivan varmasti!:Heartred Mäkin oon miettiny yhtä sun toista et miks meille tuli keskenmeno ja vieläpä kahdesti peräkkäin. Pelko kolmannesta on niin suuri. Mut eivät tutki kun vasta kolmen jälkeen. Meillä tuli just vuosi yritystä. Teilläkin ollu pitkätie.

Kp 9. Toivekkaana kohti uutta ovista. Menkat loppui jo pari päivää sitten, mutta vieläkin tulee ruskeaa vuotoa. Ei ole tapahtunut koskaan ennen... Voikohan maca olla syynä?? (Oon epäileväinen kun viime kierrossa jossa käytin macaa oli myös se kysta. Varmaan sattumaa. Kai)
Toivottavasti ei venytä ovista kun mulla on gynen tarkastuskäynti ensi viikolla ja toivon että se olisi oviksen aikaan :/

Me yritettiin miehen kanssa esikoista neljä vuotta, johon sisältyy keskenmenoja 4. Sitten esikoinen sai alkunsa ja syntyi. Esikoisen alkutaival erittäin vaikea, koska vauhtia otettiin teholta. Raskauaikakaan ei mennyt ongelmitta. Sitten onneksi kuopus tuli heti perään, hänen synnytys ja alkutaival helpompaa. Nyt on kuopuksen syntymän jälkeen tullut tässä vuoden sisään jo kolme keskenmenoa.. Kyllä tässä itsekkin miettii aina miksi me. Mutta toisaalta kun tähän on lähdetty, niin on tiedostettu että näinkin voi käydä. Olen varmaan osittain kovettunut noiden keskenmenojen myötä. Pahaltahan ne joka kerran tuntuu vaan minkäs mahdat..

Täällä ovistikut aamulla näytti samaa kun eilen xD
Mihinköhän asti sitä jaksais tikutella kun yleensä ovis on ollu myöhemmin, viime kierrossa kp23 vasta..
tänään kp23, liekkö siis jo mennyt jos edes oli ovista..

Mä ajattelin tähän uuteen kiertoon ottaa greippimehun ja macan käyttöön, punaviiniä ajattelin myös juoda vähän silloin tällöin. Olisiko muita vinkkejä?
Tällä hetkellä harmitus on vaihtunut jo toiveikkaaksi uuden kierron suhteen.
Toivottavasti me kaikki saatais nyt plussia :Heartred

Takaisin