Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin on jännitys päällä koska ite aloitan opinnot 1v5kk tauon jälkeen.Uudet luokkalaiset just on 15-18v vuotiaita ja osaavat ihmetellä uutta tulokasta.

Minäkin aloitin viime elokuussa jatko-opinnot 5 vuoden tauon jälkeen. Oli tosi jännää ja hurjasti koulumaailma on muuttunut. Nykyään pilvessä tehdään yhtä ja toista. Tsemppiä opintoihin :D

Voi voi, kylläpäs täällä nyt monella kierrot tuntuu venyvän! Vaikka tilattiin kyllä vuodenvaihteessa tälle vuodelle kaikille helppoja ja säännöllisiä kiertoja ja pikaisia plussia. Höh!

Voi voi, kylläpäs täällä nyt monella kierrot tuntuu venyvän! Vaikka tilattiin kyllä vuodenvaihteessa tälle vuodelle kaikille helppoja ja säännöllisiä kiertoja ja pikaisia plussia. Höh!

Hups, tuli pari kertaa. Ollaan lomareissulla ja täällä tuo netti pätkii välillä :D eikä aina tiedä lähteekö viesti vai ei.

Täällä kans menossa kp 43, menkat 9 päivää myöhässä.. mur!

Mulla fertility friend sanoo että 7 päivää myöhässä mutta eipä oo ovistakaan ollut niin ei tässä myöhässä olla :/ Jos en lämpöjä mittailis ja sitä kautta ovista bongais niin olisin jo varma raskaudesta :( Mjooh. Ootko sä ovista bongannut milloin oli?

Sama täällä, vaikka omalla kohdalla tilanne normalisoituisi paremmin liikoja analysoimatta. Eli käännyin RFSU:n puoleen ja marketista ostin lisää o-testejä.
Kunhan vuosi käynnistyy, menen taas akupunktioon. Se auttaa sekä mun hormoneita että kipeää jäätynyttä olkapäätä.
Katjusha kp 22 ja oireita on, ovista ei.

Missä vaiheessa kiertoa yleensä käyt akupunktiossa?
Ja jos joku muukin on käynyt niin kokemuksia mielelläni kuulisin. :) Varmaan on jotain pisteitä johon niitä neuloja laitetaan jos on raskaus toiveissa?

Ihmettelen kyllä et kun elokuussa jäi kierukka pois niin nää kierrot on venyneet sinne yli 40pvä asti. Tiedän kyllä et ehkäisyn käyttö voi sekoittaa kiertoa mut silti... On tää vähän kummallista. Nyt siis oli kierto 43pvä. Ovis tuntui olevan kp 26.

Eilen näytti r-testi enää haaleaa haamua keskenmenon jäljiltä (kaavinta 23.12.) ja oon tosi innoissani kun nyt voi alkaa taas yrittämään. En tiedä mikä on tällähetkellä kp tai tapahtuuko ovista, mutta vuodot ja muut loppuneet ja kroppa tuntuu taas omalta. Jee!

Tsemppiä kaikille nykyiseen kiertoon!

Huh, olipa urakka lukea nämä viestit läpi. Oon siis myös tuolla raskaaksi 2017 ketjussa. Ja kuten ketjun nimestä voi päätellä niin yritystä on takana jo yli vuosi. Lokakuussa 2016 jätin pillerit pois.

Ollaan käyty yksityisellä lapsettomuuslääkärillä miehen kanssa, ensikäynnin tutkimuksessa ja nyt on toinen letrokierto menossa.

Edellisessä kierrossa ovis oli puolitoista viikkoa myöhässä normaalista. En tiiä oliko letroista vai stressistä. Ovistikut on käytössä tässä kierrossa nyt jälleen. Niillä saa ehkä mielenrauhan että tapahtuuko sitä ovista vai ei. Pitäis ultraan varata aika mut nyt on tosiaan niin huonosti vapaita aikoja ja vielä kaiken kukkuraksi 38 astetta kuumetta nii eipä tässä hetkeen oikein mihinkään kotoa voi poistua :(

Oliko jollain kokemusta akupunktiosta raskautumisen apuna? Jos on niin missä kierron vaiheessa siellä kannattaa käyä?

Ihmettelen kyllä et kun elokuussa jäi kierukka pois niin nää kierrot on venyneet sinne yli 40pvä asti. Tiedän kyllä et ehkäisyn käyttö voi sekoittaa kiertoa mut silti... On tää vähän kummallista. Nyt siis oli kierto 43pvä. Ovis tuntui olevan kp 26.

Itse en ikinä oo käyttänyt edes ehkäisyä ja kierrot aina heittelee 40-65 päivän välissä.. En muista onko koskaan ollut tuon lyhyempiä luomukiertoja kun ehkä teroluteilla oli viime keväänä kp26,kp22 pituisia..

Taustailen täälläkin ketjussa. Tuolta raskaaksi 2017 ketjusta minäkin..

Yöllä napsittu eka terolut, ensi viikolla pääseekin sitten toivon mukaan aloittaa letrot.. :)

Missä vaiheessa kiertoa yleensä käyt akupunktiossa?
Ja jos joku muukin on käynyt niin kokemuksia mielelläni kuulisin. :) Varmaan on jotain pisteitä johon niitä neuloja laitetaan jos on raskaus toiveissa?
Mä kävin esikkoa tehdessä kahden viikon välein. Koska hedelmällisyyteni on monista syistä hyvin alhainen, tyttömme on rakennettu donor-munasolusta. Omalla kohdalla vähensi lapsettomuuden stressiä, ja varmastikin teki olosuhteita otolliseksi raskaudelle. Kävin 2 tuntia alkionsiirron jälkeen, eli 5 dpo, ja raskaus lähti liikkeelle. Eräs kierto km:n jälkeen pinnistelin ovuloinnin kanssa, testit ja lämmöt näytti mitä vaan. Kävin akupunktiossa ja testi oli räikeä plussa seuraavana päivänä.

Joo, minä siis ehkä vain haaveilen luomuplussasta, mutta olen kääntänyt myös hoitojen suhteen uuden sivun. Nyt käyn vähän tarkemmissa tutkimuksissa (mammografia, kilpparit) ennen kuin päästävät meitä eteenpäin. Meillä on kaksi erillistä huurunenää pakastimessa. Raskauden alkamisen todennäköisyys on noin 40% per siirto. Pitää siis olla henkisesti ja fyysisesti valmis :)

Mulla fertility friend sanoo että 7 päivää myöhässä mutta eipä oo ovistakaan ollut niin ei tässä myöhässä olla :/ Jos en lämpöjä mittailis ja sitä kautta ovista bongais niin olisin jo varma raskaudesta :( Mjooh. Ootko sä ovista bongannut milloin oli?

Mä tikutin oviksen 17.12. eli ei enää mitään todennäkösyyttä raskaudelle. Siks haluaiskin vaan uuden kierron käynnistyvän.

Mä en oo noita lämpöjä ikinä edes mittaillu! Käytätkö tikkuja ollenkaan?

Mulla oli perjantaina tosi suuri fiilis oviksesta, ihan särki kunnolla alavatsaa ja -selkää, en tietysti silloin muistanut tikuttaa mitään. Tänään aamulla tikutin, mutta yhtä viivaa näytti vain se o-testi. Tänään aamulämpö oli hieman korkeampi (36,5) kuin yleensä (ollut viimeaikoina vaihtelevasti 35,8-36,2). Palelen myös peiton alla ja viime yönä piti laittaa ihan kunnolla vaatetta päälle, kun oli niin kylmä. On tuolla makuuhuoneen puolella ollut kyllä tosi vilkasta, että josko jotain tapahtuisikin :smiley-bounce013

Mä tikutin oviksen 17.12. eli ei enää mitään todennäkösyyttä raskaudelle. Siks haluaiskin vaan uuden kierron käynnistyvän.

Mä en oo noita lämpöjä ikinä edes mittaillu! Käytätkö tikkuja ollenkaan?

Nyt oon 4 päivää tikuttanut ovista, huomasin jo alkuvaiheessa kiertoa että nyt venyy niin en jaksanut tikkuja ostaa kun tietää että menisi kauan että saa oviksen kiinni jos saa, nyt viivat tummuneet päivä päivältä mutta ovisoloja ollut pitkin kiertoa, en usko että ovista kiinni saan jos se edes tulee :/ Kierrot on mitä on niin koitan vaan lämpöä seurailla, se omalla kohdalla kertoo hyvin oviksen tapahtuneen, on ainakin halpaa :D

Nipsuliini Ompas hurjan pitkä luteaali vaihe siulla, toivottavasti ei enää kovin venyisi...

Itse mittailen lämpöjä ja bongaan oviksen limoista ja kohdunnapukan tilanteesta. Lämmön mittaamisella oviksen havaitsee vasta jälkikäteen nousseista lämmöistä (joillakin kai tulee lämmön tippuminen ennen ovista), joten on vain varmistus ovulaation tapahtumisesta. Ja ainakin miulla lämpö on pysynyt ovis luvuissa kun olen ollut raskaana. Ja keskenmenon aavistin ennen vuotoa lämpöjenkin laskusta...

Onko täällä jollain tietoa raskaustestien toimintamekanismista? Testasin lauantaina haamuplussan one stepin puikolla (kuvassa). Sen jälkeen olen saanut vain negaa/viivanpaikkaa samalla merkillä ja cb:n herkällä. Aloin katsoa tuota kuvaa tarkemmin ja huomasin, että olin näköjään pissannut myös hiukan ohi tikun päästä, koska tuossa avatussa testissä näkyy pisara tuon kotelon sisällä. Testi on siis tehty virtsasuihkusta, joten osumatarkkuus ei aina ole sillä niin hyvä. Mielestäni mulle on tullut näitä hutipissoja aikaisemminkin, mutta en silti ole saanut turhia plussia. Voiko tuollainen ohivirtsaus aiheuttaa turhan plussan tai jotenkin erityisen aikaisen plussan, jonka takia onnistuneet versiot ei vielä näytä mitään? Kokemuksia?

Liitteet

• 4F03E857-5B1D-41DA-BA02-91F609677A83.jpeg
    4F03E857-5B1D-41DA-BA02-91F609677A83.jpeg
    330.2 KB · Katsottu: 196
Nyt meneillään kp30/28-37, dpo11. Menkkoja ennustaa ylihuomiselle, katsotaan kuin käy. Viime viikolla tosiaan pieni flunssa iski päälle, tosi kevyesti. Oireita ei juuri ole, tissit vähän turvonneen oloiset. Milloin uskaltaisin tekemään raskaustestiä? Odottelenko tohon keskiviikkoon?

Takaisin