Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jänniä aikoja monella! Sormet ja varpaat ristissä kaikkien puolesta!

Minulla nyt kaapissa odottamassa raskaustestejä viittä lajia. :angelic: Koitan malttaa maanantaihin, jolloin olisi dpo 12, saatan sortua jo aiemmin... Oireita ei ole kuin alamahan paineentunne ja välillä vihlaisut (plus hyvin sekavat, eläväiset unet), kuitenkin on tunne, että nyt olisi tärpännyt. Alkuviikosta sitten pudotaankin korkealta ja kovaa.. :bag:

Kiitos kaikille tsempeistä! Olen tosiaan lohdutellaan itseäni sillä, että aikaisessa ollaan liikkeellä ja vielä on aikaa viivan tummua! Käyttelen nyt noita mamin testejä pois ja jos lähtee vähän tummumaan niin sit käyn ostaa apteekin omia kans.

Toivon kaikille kanssa tosi paljon tsemppiä omaan kierron vaiheeseen. Kaikkien viestit luen mut tässä kirjoitusvaiheessa unohdan kaiken, varsinkin näin puhelimella vaikea rullailla keskustelua samalla. Keskityn sitten paremmin kommentoimaan muille kun saan selvyyden tähän omaan tilanteeseen.

Ja Unicorn, pakkohan se on taas aamulla testailla kun noita testejäkin hirveä pino ja tilanne tämä kuin on! :) Kyllä mäkin näin ainakin negatiivikuvassa viivan alareunaa, toivottavasti aamulla olis taas selkeämpi!

Muokattu viimeksi:
Oireita.. Julmettu mahakipukohtaus, alamahalla, viiltävä, puristava, ihan hirveä. Keski noin 20 min, suorassa ei voinu olla, jalkojen nostaminen sattui, kävely ja tärähtely autossa istuessa sattui. Juuri loppui. Voiko kiinnittymiskivut olla näin kovia tai kestää vain noin vähän aikaa? Vai tuleeko täti? Vai jotain muuta? :dontknow

Cecilja, mainitsemiesi syiden lisäksi tulee mieleen munasarjakystan puhkeaminen? Kiinnittymiskivuista en tiedä, miten koviksi nekin sitten voivat yltyä...

Minkä tyyppistä kipua teillä on ovulaation aikaa tai ovulaatiossa? Mulla kp 17 ja tänään ollu kaks kertaa jo menkkamaista jomoa mahalla... toivon, et ovista ois, kun miehenki kohta kotiin saan! :love7

Mamman haave, en oo tikulla saanut ovista kiinni, mutta silti omat tuntemukset ovulaatiokipuihin on semmonen painemaisesti voimistuva jomotus, yksittäisiä kipuja ja silti semmosta pidempiaikaista jomotusta. :) Loppui sitten kuin seinään, samoin valkovuoto/ovulaatiolimat loppuivat siitä päivän kahden sisällä ja tuli kuivaa.

Siitä tulikin mieleen, mulla on nyt ainakin.. kolmena neljänä päivänä ollut tosi runsasta valkovuotoa vaikka oli tuo kuiva kausi. Pikkarit märkänä, ikävä tunne...:sorry: Onko normaalistikin ennen menkkoja? Ihankuin jostain olisin lukenut, että tärpättyä tai ainakin kiinnittymisyrityksessä tulis tota valkovuotoa ja muuten ennen menkkoja aika lailla kuivaa. Mutta mitä mieltä te olette?

Mangusti, luin tuosta enempi ja aivan mahdollista et olis ollu tommonen. Mut eikö nuokin sitten voi hankaloittaa raskaaksi tuloa?

Mangusti, luin tuosta enempi ja aivan mahdollista et olis ollu tommonen. Mut eikö nuokin sitten voi hankaloittaa raskaaksi tuloa?
Mitä noista tiedän, niin suurin osa munasarjakystista häipyy ihan itsekseen eivätkä vaikuta raskautumiseen. Tutulla parikin kertaa kysta puhjennut ja sairaalassakin niiden vuoksi ollut, hänellä neljä lasta. :) Ja omalla äidilläni minua odottaessa oli kysta, joka sitten synnyttyäni leikattiin. Että en kauheasti olisi huolissani, mutta voihan tilanteen varuilta käydä gynellä selvittämässä. :) (Ja ylipäänsä oliko kyse kystan puhkeamisesta vai muusta.)

Mamman haave, en oo tikulla saanut ovista kiinni, mutta silti omat tuntemukset ovulaatiokipuihin on semmonen painemaisesti voimistuva jomotus, yksittäisiä kipuja ja silti semmosta pidempiaikaista jomotusta. :) Loppui sitten kuin seinään, samoin valkovuoto/ovulaatiolimat loppuivat siitä päivän kahden sisällä ja tuli kuivaa.

Siitä tulikin mieleen, mulla on nyt ainakin.. kolmena neljänä päivänä ollut tosi runsasta valkovuotoa vaikka oli tuo kuiva kausi. Pikkarit märkänä, ikävä tunne...:sorry: Onko normaalistikin ennen menkkoja? Ihankuin jostain olisin lukenut, että tärpättyä tai ainakin kiinnittymisyrityksessä tulis tota valkovuotoa ja muuten ennen menkkoja aika lailla kuivaa. Mutta mitä mieltä te olette?

Mulla kans oviksen jälkeen ei tullu kunnon kuivaa kautta vaan muutama päivä ollut just samanlaista runsasta vv. :P

Unicorn, minäkin näen alareunassa viivan alkua. Toivottavasti aamulla vahvistuu!

Munasarjakystista.. mulla niitä on kans parin gynen mukaan todennäköisesti melko useinkin, mutta silti raskaaksi tulin yk 1 ja terveen lapsen sain. Eikä kumpikaan gyne sanonut, että vaikeuttaisi raskautumista.

Meilläkin on talviloma tällä viikolla, ja olinkin lasten kanssa mummilareissulla alkuviikosta. Mukava pieni irtaantuminen arjesta!
Mulla alkaa tässä kierron puoliväli lähestyä (kp 11 nyt). Mikäs se nyt olikaan tavallinen luteaalivaiheen pituus, oliko se 11-16 vuorokautta vai miten? Mulla on tuota valkovuotoa runsaasti ollut jo jokusen päivän ja tänään on ollut hassuja poikkeavia tuntemuksia mahalla. Esimerkiksi elohiiri vasemmalla alavatsalla useaan kertaan tänään illan aikana. Noh, ei pitäisi niin tarkkaan varmaan seurata vaan antaa ajan mennä vaan ja sitä kautta seurata mitä tuleman pitää!

Onnea plussista, haamuista ja kaikesta positiivisesta kaikille!

Mamman haave x3, en ovista saanu tikutettua plussaa mutta selvät oireet mulla on valkuaismainen runsas vuoto, jompi kumpi puoli alavatsalla vihloo, sukkapuikkomaiset kivut, jomottelu ja tuntuu kuin kohtu olisi turpeinen.

On: musta tuntuu että mä en muuta tee kun valita :arghh: jotenki jännän levoton olo, tekisi mieli vaan märistä ääneen ja syytellä kaikkia ihmisiä kaikesta turhasta:rolleyes: mä oon hirvee, tiiän:p. Mä en haluaisi koko ajan ettimällä ettiä oireita ja nyt kun tuli nää terot kuvioihin, niin kuulostelen kaikkea ja tunne ailahtelee 100% tärpistä, 100%tero-oireiluun puolessa sekunnissa monia kertoja päivässä:sad001. Nyt oon taas varma etten plussaa tästä kierrosta. Kylmä on ja lämpöä 36,0 ja normi on sen 35,2-35,5. Joku puhui levottomista ja elävistä unista, mulla myös ihan siihen pisteeseen asti etten oikein tiennyt kuinka käyttäytyä työkaverin seurassa ku näin niin häröä unta hänestä :hilarious: täysin mahdottomia unia siis ja heräilen näihin yöllä myös. Menkkajomoja tässä köllötellessä tuntuu.. :banghead:

Miks tää on näin vaikeetaaaaaa??! :angry1:arghh::arghh:

Mää oon jättäny noiden ovistikkujen tekemisen, nyt koska se vaan pistää mut stressaamaan entistä enemmän.. Eikä se oo hyväksi, mutta mä tiedän niin tasan tarkkaa että tämän pikku kakkosen yritys tulee kestää yhtä kauan kun ekankin. Onko täällä muitakin linjoilla joilla jo toinen löytyy ja se ensimmäinen tärppäsi kahden vuoden yrityksen jälkeen..?

Mää oon jättäny noiden ovistikkujen tekemisen, nyt koska se vaan pistää mut stressaamaan entistä enemmän.. Eikä se oo hyväksi, mutta mä tiedän niin tasan tarkkaa että tämän pikku kakkosen yritys tulee kestää yhtä kauan kun ekankin. Onko täällä muitakin linjoilla joilla jo toinen löytyy ja se ensimmäinen tärppäsi kahden vuoden yrityksen jälkeen..?

Meillä esikoista odoteltiin jopa 4,5 v. Toinen tulikin ilman yritystä ( ei ehkäisyä kylläkään, mutta imetystä reilu 1v, menkkoja ei tuolloin ollut), imetyksen lopetuksesta vajaa puolessa vuodessa tärppäs, kp 50 ja jotain päälle eli toivoa on. Nyt kolmas haaveissa, mut se antaaki taas odotuttaa

Tein sitte illalla ihka ensimmäisen ovistestini! Vaikka lupailin itelleni, etten lähe tikuttelemaan. :rolleyes:
Nyt tuli myös ihan karseet alavatsakivut ja alaselkäkivut, hyvä kun kävelemään pystyi. En tiärä mistä johtu, ikinä ole ollut tuollaista kipua. :eek::confused:

Liitteet

• IMG_1295.JPG
    IMG_1295.JPG
    694.3 KB · Katsottu: 209
Aamun testi mielestäni nega, hyvällä mielikuvituksella jotain hailuraa, ehkä viivanpaikkaa. Ehkä aikaisemmat haamut olleet yrittymiskiinnityksestä? Ei muutakun nokka tuulta kohti ja odottelemaan tuleeko sunnuntaina menkkoja. kp27/28, dpo12

Vaapukka, täällä samaa.. negaa näyttää.. varmaankin ovat olleet kiinnittymisyrityksiä.. jäädään oottelemaan menkkoja.
kp25/28

Tsemppiä <3

Mammanhaave. Mulla ovulaatio tuntuu pistävänä kipuna toispuolella, yleensä sillä puolella mistä naama kukkii eniten. Omat ovulaatio kivut on niin kipeitä, että kävelykin sattuu :( kestää 1-5h ja seuraavana päivänä maha on tosi arka.

Takaisin