Raskaaksi 2017

Mulla on onneksi nyt aika "turvallinen" tilanne nuiden raskausuutisten suhteen, mutta eiköhän sellainen lävähdä päin kasvoja, kun sitä vähiten odottaa :shifty: Just esim. työkaverin uutiset ja onnen seuraaminen on varmasti tosi raskasta, kun ei ole niin "läheinen", että vois puhua omista tuntemuksista rehellisesti :oops:

Mustaki tuntuu että on jotenkin rauhallinen ja turvallinen tilanne, mutta aina joku yllättää :oops: Joo just se, että omat kaverit nyt ehkä jotenkin osaa suodattaa sitä hypetystä ja kokoaikaista raskaushöpötystä mun suuntaan, mutta työkaverit ymmärrettävästi ei kun eivät mistään mitään tiedäkään.
 
Mä oon vältelly viimesen hoidon epäonnistumisen jälkeen lähes kaikkia kavereita, joilla lapsia. Just nyt ei onneksi kukaan läheinen ole raskaana, mutta varmasti kohta tulee taas iloisia uutisia jostain suunnasta...

Alotan työt ens viikolla mun edellisessä työpaikassa mutta eri ”osastolla”. Jännittää toki uusi työnkuva, perehtyminen ym, mutta ihan oikeesti nyt mietityttää melkeen enempi, ettei vaan kukaan sieltä ole raskaana ja nakkaa heti uutisia kahvipöydässä ku alotan siellä. Näin kävi kun pari vuotta sitten menin sinne duuniin eri osastolle. Ekan viikon aikana 2 työkaveria ilmotti raskaudesta. Nyt vaan oikeesti tekis tosi tiukkaa katella toisen onnea äitiysvapaan alkuun asti ja tuntuu ihan paskalta edes ajatella näin :sorry:

Tsemppiä uusien työkuvioiden pariin!! :)
 
Täältä kuulkaa tullaan vielä! :) Eli ultrassa käyty (takana 12 kypsytyspiikkiä) ja siellä näytti suht hyvältä! Lääkäri oli optimistinen ja nyt yllättäen ne vasemman puolen rakkulat olikin isoimpia, vaikka pe luultiin et ne ei kerkee ees mukaan! Vasemmalla tais olla jotain 5-6 ja oikella 10-15. Ja kaikki vaikutti olevan suunnilleen samoja kokoja! Oikealla isoin oli vissiin 18mm ja vasemmalla oisko ollut 19mm. Tänään vielä yksi kypsytyspiikki ja jarru, huomenna aamulla jarru ja illalla irrotukseen Pregnyl ja torstaina punktio! Jos siirrettävää tulee niin tähdätään viispäiväisen siirtoon eli ens viikon tiistai. Mua niin jännittää, kun tuli sellanen fiilis et apua nyt näyttää niin hyvältä ja lääkäri sano, että hyvä tilanne. Siis vaikea uskoa, että tän kolmen vuoden rämpimisen jälkeen siellä vois olla tollanen määrä munia tarjolla!! Toki, viimekskin kerättiin 19 ja niissä oli vaan 2 munaa..
 
Täältä kuulkaa tullaan vielä! :) Eli ultrassa käyty (takana 12 kypsytyspiikkiä) ja siellä näytti suht hyvältä! Lääkäri oli optimistinen ja nyt yllättäen ne vasemman puolen rakkulat olikin isoimpia, vaikka pe luultiin et ne ei kerkee ees mukaan! Vasemmalla tais olla jotain 5-6 ja oikella 10-15. Ja kaikki vaikutti olevan suunnilleen samoja kokoja! Oikealla isoin oli vissiin 18mm ja vasemmalla oisko ollut 19mm. Tänään vielä yksi kypsytyspiikki ja jarru, huomenna aamulla jarru ja illalla irrotukseen Pregnyl ja torstaina punktio! Jos siirrettävää tulee niin tähdätään viispäiväisen siirtoon eli ens viikon tiistai. Mua niin jännittää, kun tuli sellanen fiilis et apua nyt näyttää niin hyvältä ja lääkäri sano, että hyvä tilanne. Siis vaikea uskoa, että tän kolmen vuoden rämpimisen jälkeen siellä vois olla tollanen määrä munia tarjolla!! Toki, viimekskin kerättiin 19 ja niissä oli vaan 2 munaa..

Hienosti kasvanu rakkulat! :) Ja hyvä että alkiot viljellään blastoiksi asti. Tsemppiä :Heartred
 
Hei tosi hienoja uutisia pottu! Nyt peukut pystyssä että tästä onnistaa!

Ja newmoon tsemppiä hurjasti sinnekin!
 
Jes Pottu! Ihanaa, että näyttää hyvältä:Heartred Mulla on kaikki sormet ja varpaat ristissä teidän onnistumiselle:Heartred

Tsemppiä mahdollisten vauvauutisten kestämiseen kaikille pitkään yrittäneille! Muistakaa, että ne tunteet on ihan oikeutettuja eikä tee teistä huonoja ihmisiä. Kannattaa keskittyä vaan ihan omaan jaksamiseen, kyllä niillä lapsia saavilla riittää päähän taputtelijoita.
 
Vaikuttaa hyvältä! Superhyvää munasolusaalista sulle toivon! :Heartred

Enää ei vuoda :notworthy
Saa nähä, jos on lyhyt kierto niin vielä ehtii yhdet menkat olla ennen hoitokiertoa.
Ens viikolla on ne kauan pelätyt koepalatkin. Niin paljon taas niistä kiinni :sad001

Voin kyllä samaistua sun fiilikseen :Heartred Se on ahdistavaa ja pelottavaa odotella sitä lääkärikäyntiä mikä määrittelee elämää niin paljon. Pidän peukkuja et kaikki menee hyvin ja kaikki ois hyvin!
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa km vuoto loppumaan, saa nähdä milloin hormonitoiminta normalisoituu, oon kyllä varautunu aikamoiseen kierron sekoilemiseen.
Oon yrittäny ylipuhua miestä, et mentäis tekemään ivf jonnekki, missä alkioille vois tehdä alkiodiagnostiikan, mutta se on niin kallista lystiä, että en ole vielä saanu vastakaikua :rolleyes:
Tuo kaikki keskenmenoon ja tyhjennykseen liittyvä oli vaan niin rankka kokemus, että hirvittää kokea sitä uudelleen :sad001
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa km vuoto loppumaan, saa nähdä milloin hormonitoiminta normalisoituu, oon kyllä varautunu aikamoiseen kierron sekoilemiseen.
Oon yrittäny ylipuhua miestä, et mentäis tekemään ivf jonnekki, missä alkioille vois tehdä alkiodiagnostiikan, mutta se on niin kallista lystiä, että en ole vielä saanu vastakaikua :rolleyes:
Tuo kaikki keskenmenoon ja tyhjennykseen liittyvä oli vaan niin rankka kokemus, että hirvittää kokea sitä uudelleen :sad001

Ihan varmasti! :sad001 Mun ku ja keskenmeno on tapahtunu paljon aiemmilla viikoilla kuin teillä tää, voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu menettää jotain minkä näkee jo ultrassa :sad001

Paljonko tommonen alkiodiagnostiikka maksaa ja mitä siinä tehdään? Saaks sitä julkisella?
 
Ihan varmasti! :sad001 Mun ku ja keskenmeno on tapahtunu paljon aiemmilla viikoilla kuin teillä tää, voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu menettää jotain minkä näkee jo ultrassa :sad001

Paljonko tommonen alkiodiagnostiikka maksaa ja mitä siinä tehdään? Saaks sitä julkisella?
Niin monta tonnia, että en uskalla edes ottaa tarkemmin selvää :arghh: Julkisella tehdään vain, jos on joku vakava perinnöllinen sairaus tai jokin todettu periytyvä geenivirhe ja siihen on pitkät jonot, tehdään ilmeisesti vain helsingissä.. Lähinna kai tuota alkiodiagnostiikkaa suositellaan yksityisellä, jos on paljon keskenmenoja tai jo vähän iäkkäämpi henkilö, jolloin voi lähtökohtaisesti olettaa, että alkioista on suurin osa kromosimeiltaan viallisia = elinkelvottomia.
Tosin mulle sanottiin, että ei voi sanoa, oliko se alkio viallinen vai tapahtuiko jotain muuta, moni asia voi mennä pieleen :/
Kaiken tän jälkeen pidän kyllä lähes mahdottomana ajatuksena, että voisin elävän lapsen joskus saada maailmaan :arghh:
 
Niin monta tonnia, että en uskalla edes ottaa tarkemmin selvää :arghh: Julkisella tehdään vain, jos on joku vakava perinnöllinen sairaus tai jokin todettu periytyvä geenivirhe ja siihen on pitkät jonot, tehdään ilmeisesti vain helsingissä.. Lähinna kai tuota alkiodiagnostiikkaa suositellaan yksityisellä, jos on paljon keskenmenoja tai jo vähän iäkkäämpi henkilö, jolloin voi lähtökohtaisesti olettaa, että alkioista on suurin osa kromosimeiltaan viallisia = elinkelvottomia.
Tosin mulle sanottiin, että ei voi sanoa, oliko se alkio viallinen vai tapahtuiko jotain muuta, moni asia voi mennä pieleen :/
Kaiken tän jälkeen pidän kyllä lähes mahdottomana ajatuksena, että voisin elävän lapsen joskus saada maailmaan :arghh:

Selviskö teille jo saatteko jatkaa hoitoja heti? Ymmärrän täysin ton pelon! Muakin on jotenkin ärsyttänyt, kun lääkärit ja läheiset on kommentoinu mulle, että voit kuitenkin todistetusti tulla raskaaks niin kyllä se lapsi sieltä vielä tulee! Kai se ois tullu jo, jos ois tullakseen! Luulen, että jos joskus tulisin raskaaks, en varmaan yhtään uskaltais luottaa siihen, että se on ja pysyy.
 
Irrotuspiikki pistetty eilen ja huomenna punktio! Vitsit että mua jännittää! Onko siellä mitään, onko niiden sisällä mitään? Onks kaikki vielä tallessa, että kukaan ei oo karannut? Tänään on taas jomotellut vatsaa enemmän, lähinnä vasemmalta, joten voi olla se kystakin. Oon jotenkin tunteet tosi pinnassa, kun toiveet nousi ihan kattoon!
 

Liitteet

  • 8FE509D2-4AD6-4FC8-96BA-FD556E39BC75.jpeg
    8FE509D2-4AD6-4FC8-96BA-FD556E39BC75.jpeg
    45.3 KB · Katsottu: 180
Irrotuspiikki pistetty eilen ja huomenna punktio! Vitsit että mua jännittää! Onko siellä mitään, onko niiden sisällä mitään? Onks kaikki vielä tallessa, että kukaan ei oo karannut? Tänään on taas jomotellut vatsaa enemmän, lähinnä vasemmalta, joten voi olla se kystakin. Oon jotenkin tunteet tosi pinnassa, kun toiveet nousi ihan kattoon!
Mistä se muuten johtuu, et ne munarakkulat ois tyhjiä? o_O Tsemppiä huomiseen! :)
 
Takaisin
Top