Triana
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Pipsu Oon niin onnellinen teidän puolesta ja ihan mahtavaa, että kohdunulkoinen saatiin rajattua pois!! Siis ihan mieletöntä, että siellä se pikkuinen on vihdoin tuloillaan
Meillä on alkanut yritys 1/17, kohdunulkoinen 2/17 ja varhainen keskenmeno 5/18. Endometrioosi löydettiin 9/17 ja on leikattu nyt 6/18 & 3/19. Ivf pitkällä kaavalla 6/19, josta tuoresiirto ei tuottanut tulosta eikä mitään saatu pakkaseen. Toinen ivf alkanee tämän kuun lopussa!
Oon nyt syönyt kuukauden e-pillereitä ja on ahdistanut ihan älyttömästi taas tää endo. Tiputtelua on ollut viimestä viikkoa lukuunottamatta koko kuukauden ja tuntuu, että joka päivä jomottaa mahaa. Siis ahdistaa ihan älyttömästi, että joko taas on paikat rempallaan ja sinällään mulla ei oo yleensä endo oireillut näin niin en tiedä mitä ajatella. Ahdistaa vaan, että jos taas joudutaan leikkaukseen ja ylipäätään, että voiko meidän hoidot ikinä onnistua, kun endo on niin tulehduttanut kaiken. Oon ajatellut, että hiljalleen mun täytyy varmaan mennä jonnekin jutteleen tästä endoahdistuksesta ja lapsettomuudesta.
Kannattaa käydä juttelemassa, kyllä se hieman helpottaa kun saa vaan purkaa kaiken jollekin ja uusia näkökulmia asioihin. Mä kävin keväällä työterveyspsykologilla juttelee vähän kaikesta ja sekin oli ihan ok, mutta jatkossa jos vielä menisin ammattiauttajalle, niin pyytäisin päästä lapsettomuuspolin psykologille, kun on kerran näihin asioihin perehtynyt. Kivempi ois puhua näistä asioista ilman, että koko ajan tarvii miettiä ymmärtääkö se kuuntelija esim. kaikkea lapsettomuus-, hoito- ja endosanastoa ja ylipäätään mistä puhun.
Mulla tosiaan aika samanlaisia ajatuksia endosta ja en enää paljoa jaksa uskoa, että tuun koskaan olemaan raskaana. Edellinen hoito oli maaliskuussa ja kun se päättyi negaan, mullakin oli ne e-pillerit käytössä tähän hoitoon saakka. Ja siitä huolimatta oli kasvanut jo monen sentin kokoinen endometriooma munasarjaan :arghh: