Raskaaksi 2017

Pipsu :Heartred Oon niin onnellinen teidän puolesta ja ihan mahtavaa, että kohdunulkoinen saatiin rajattua pois!! Siis ihan mieletöntä, että siellä se pikkuinen on vihdoin tuloillaan :Heartred


Meillä on alkanut yritys 1/17, kohdunulkoinen 2/17 ja varhainen keskenmeno 5/18. Endometrioosi löydettiin 9/17 ja on leikattu nyt 6/18 & 3/19. Ivf pitkällä kaavalla 6/19, josta tuoresiirto ei tuottanut tulosta eikä mitään saatu pakkaseen. Toinen ivf alkanee tämän kuun lopussa!

Oon nyt syönyt kuukauden e-pillereitä ja on ahdistanut ihan älyttömästi taas tää endo. Tiputtelua on ollut viimestä viikkoa lukuunottamatta koko kuukauden ja tuntuu, että joka päivä jomottaa mahaa. Siis ahdistaa ihan älyttömästi, että joko taas on paikat rempallaan ja sinällään mulla ei oo yleensä endo oireillut näin niin en tiedä mitä ajatella. Ahdistaa vaan, että jos taas joudutaan leikkaukseen ja ylipäätään, että voiko meidän hoidot ikinä onnistua, kun endo on niin tulehduttanut kaiken. Oon ajatellut, että hiljalleen mun täytyy varmaan mennä jonnekin jutteleen tästä endoahdistuksesta ja lapsettomuudesta.

Kannattaa käydä juttelemassa, kyllä se hieman helpottaa kun saa vaan purkaa kaiken jollekin ja uusia näkökulmia asioihin. Mä kävin keväällä työterveyspsykologilla juttelee vähän kaikesta ja sekin oli ihan ok, mutta jatkossa jos vielä menisin ammattiauttajalle, niin pyytäisin päästä lapsettomuuspolin psykologille, kun on kerran näihin asioihin perehtynyt. Kivempi ois puhua näistä asioista ilman, että koko ajan tarvii miettiä ymmärtääkö se kuuntelija esim. kaikkea lapsettomuus-, hoito- ja endosanastoa ja ylipäätään mistä puhun.

Mulla tosiaan aika samanlaisia ajatuksia endosta ja en enää paljoa jaksa uskoa, että tuun koskaan olemaan raskaana. Edellinen hoito oli maaliskuussa ja kun se päättyi negaan, mullakin oli ne e-pillerit käytössä tähän hoitoon saakka. Ja siitä huolimatta oli kasvanut jo monen sentin kokoinen endometriooma munasarjaan :arghh:
 
Pipsulle onnea, ihanaa kuulla täällä näitä tällaisia uutisia!:Heartpink Ja Potulle onnittelut peruutuspaikasta.:)

Jaa, että esittelyä. Meillä havahduttiin yllätysplussaan ilman yritystä 4/17, tämä raskaus kuitenkin jouduttiin keskeyttämään rv 13 sikiön anenkefalian vuoksi, sillä suurella todennäköisyydellä raskaus olisi mennyt kesken myöhemmässä vaiheessa, eikä vauva olisi kohdun ulkopuolella pärjännyt. Tämä raskaan päätöksen jälkeen aloitimme yrityksen ja uusi plussa ilmeistyi testiin 1/18. Tämä raskaus meni kesken spontaanisti viikolla 12, tätä edelsi hidas hcg:n nousu ja sikiön kasvun jätättäminen. Tutkimuksissa sikiöltä löytyi X-kromosomin trisomia.

Plussaa ei tämän jälkeen olla enää testiin yrityksistä huolimatta saatu ja hoidot laitettu alulle muutama viikko takaperin. Tutkimuksissa meikäläisellä alhainen amh, ja siksi suoraan IVF-hoidot tulille tulevasta syksystä. Usko on nollassa, mutta vielä taistellaan.:)
 
Minä kuikuilen taustalta vielä muiden kuulumisia. Esikoisen yritys alkoi 1/2017, n. 1,5 v. yritykseen mahtui kolme varhaista keskenmenoa. Neljäs plussa testiin 30.6.2018 ja hirmuisista huolista ja peloista huolimatta tuosta saatiin syliin ihana tytär, joka nyt 5 kk.
 
Meilläkin annettiin vauvalle lupa tulla vuoden 2017 alusta ja tärppäsikin heti helposti 3/2017, mutta raskaus oli kohdunulkopuolinen ja toinen munanjohdin poistettiin.. Tämän jälkeen alkoivat ovulaatioongelmat, söin letroja ja saldona yksi kemiallinen 2/2018.. Tämän jälkeen letrotkaan ei enää oikein tehonnut ja ovuloin harvoin, munasarjat hyvin monirakkulaiset. Keväällä 2019 ovulaatiot alkoivat taas jostain syystä tulemaan luomusti (en tiedä johtuiko gelee royaleista) ja nyt jännityksella odotetaan miten tämän raskauden kanssa käy :rolleyes: Nyt rv 5+6 ja olo ei poikkea normaalista menkkoja edeltävästä olosta (lievä turvotus, rintojen arkuus, päänsärky), pakostakin huolehtii, onko sinne mitään kehittynyt..

Suosittelen kyllä käymään juttelemassa jonkun aihepiiriin perehtyneen ammattilaisen kanssa tästä aiheesta, itsekin kävin keväällä ja aijon käydä uudelleen, kun selviää, mikä tilanne tämän kanssa nyt on. Huomaan, että nyt ei ole minkäänlaisia kiintymyksen tunteita tätä raskautta kohtaan, mikä johtuu aiemmista huonoista kokemuksista.

Toivon niin, että kaikilla tässä ketjussa kirjoittelevilla päättyisi tarina onnellisesti :Heartred :Heartred
 
Mä suosittelen myös psykologilla käyntiä. Kävin itse keskenmenon jälkeen lapsettomuuteen/keskenmenoihin erikoistuneella psykologilla ja oli paljon apua. Aion käydä jatkossakin :)
 
Kiitos esittelyistä ♥️ esittelen nyt vielä itsenikin!

Ollaan vähän päälle kolmekymppinen pariskunta. Yritys alkoi 9/2017. Tutkimuksiin hakeuduttiin vuosi yrityksestä. Diagnoosi on selittämätön lapsettomuus. Mulla on kohdun ulkopuolinen myooma ja miehellä lievä siittiöiden niukkuus. Toukokuussa saatiin lähete hoitoihin, ja nyt odotellaan niihin pääsyä. Koko kohta kahden vuoden yrityksen aikana ei ole näkynyt plussan plussaa. Nyt oon yrittänyt ottaa positiivisen asenteen, jotta olo olisi vähän helpompi. Niin iso ja kipeä asia tämä lapsettomuus, ja myös niin hankalasti käsiteltävä.

Toivon parhainta mahdollista vointia jokaiselle teistä sekä sitä odotetuinta, plussaa ♥️
 
Dpo1 ja taas mennään *huoh. Kun laitoin voita sulamaan paistinpannuun, se muodosti aivan selkeästi alkion kuvan :laughing025
Tiedän, olen jo soittanut apua itselleni.
 
Mäkin lyhyesti esittelen itseni, kun kuitenkin edelleen taustailen ja silloin tällöin jotain tänne kommentoinkin. Olen nyt kolmikymppinen ja meillä yritys alkoi ”virallisesti” 7/17. Sitä ennen oli pari kuukautta tjottailtu/oltu ilman ehkäisyä. Ensimmäinen plussa tärähtikin nopeasti 8/17, mutta se meni kesken. Ajattelin silloin olevani helposti raskautuvaa sorttia, mutta seuraavaa plussaa jouduttiinkin odottelemaan. Kevät -18 mulla oli epäsäännöllisiä ja pitkiä kiertoja ja lyhyita luteaalivaiheita. Niiden takia oli tarkoitus hakeutua lapsettomuuden perustutkimuksiin yksityiselle elokuussa -18. Ylläriplussa kuitenkn ilmestyi testiin 7/18. Ehdin jo epäillä plussakiertoa ovuloimattomaksi, kun en saanut plussaa ovistestiin, mutta ilmeisesti ovis olikin ollut aikaisemmassa kuin yleensä. Sen plussan kanssa kaikki meni tosi hyvin ja nyt meillä on 4 kuukautta vanha vauva:Heartred
 
Meillä meni tämä viimeinen ivf melko perseelleen. Yksi ainoa munasolu saatiin eilisessä punktiossa ja kun munasarja ei tällä kertaa tullu kovin hyvin esiin, joutu lääkäri tosi ylhäällä työskentelemään sen neulan kans. Ilmeisesti tämä sitten aiheutti hematooman jonnekki semmoseen paikkaan kohdun viereen, missä voi olla vaarallinen(?). Tunnin odottelun jälkeen se kasvoi, joten jouduin seurantaan osastolle juomatta ja syömättä leikkausvalmiudessa. Muutama tunti siellä ihmettelyä ja onneksi verikoearvot pysy hyvinä, joten en joutunu leikkaukseen. Kivunhoitoon oisin saanu jäädä, mutta halusin mielummin kotiin. Ei ollu kovin mieltå ylentävää olla samassa huoneessa kahden pian synnyttävän naisen kanssa... Nyt pari antibioottikuuria ja toivotaan, ettei tuu mitään infektiota. Oon taas ihan loppu tähän taisteluun endon kans. Siitähän tääki taas johtuu.

Ilmeisesti se ainokainen solu on kuitenkin hedelmöittyny, kun eivät tänään soittaneet :bored: Vai soittaako ne senki vasta huomenna, vaikka sehän ois tiedossa jo nyt jos ei hedelmöittyny?
 
Meillä meni tämä viimeinen ivf melko perseelleen. Yksi ainoa munasolu saatiin eilisessä punktiossa ja kun munasarja ei tällä kertaa tullu kovin hyvin esiin, joutu lääkäri tosi ylhäällä työskentelemään sen neulan kans. Ilmeisesti tämä sitten aiheutti hematooman jonnekki semmoseen paikkaan kohdun viereen, missä voi olla vaarallinen(?). Tunnin odottelun jälkeen se kasvoi, joten jouduin seurantaan osastolle juomatta ja syömättä leikkausvalmiudessa. Muutama tunti siellä ihmettelyä ja onneksi verikoearvot pysy hyvinä, joten en joutunu leikkaukseen. Kivunhoitoon oisin saanu jäädä, mutta halusin mielummin kotiin. Ei ollu kovin mieltå ylentävää olla samassa huoneessa kahden pian synnyttävän naisen kanssa... Nyt pari antibioottikuuria ja toivotaan, ettei tuu mitään infektiota. Oon taas ihan loppu tähän taisteluun endon kans. Siitähän tääki taas johtuu.

Ilmeisesti se ainokainen solu on kuitenkin hedelmöittyny, kun eivät tänään soittaneet :bored: Vai soittaako ne senki vasta huomenna, vaikka sehän ois tiedossa jo nyt jos ei hedelmöittyny?

Tosi kurja juttu, että on tullut vielä ylimääräistä kärsimystä kun punktio itsessään jo on inhottava :sad001 Toivotaan, että antibiootit auttavat ja toivut pian!
Hedelmöittyminen tapahtuu jo saman päivän aikana eli jos solut laitetaan maljalla päivällä, niin illalla jo nähdään hedelmöittyminen. Eli kyllä tietävät labrassa jo :)
 
Tsemppiä Triana! Tosi kurja juttu, että tuli vielä ylimääräisiä komplikaatioita :/ Voitaisiinko siirto kuitenkin tehdä nyt vai myöhemmin? Pidän peukkuja! :)
 
Tosi kurja juttu, että on tullut vielä ylimääräistä kärsimystä kun punktio itsessään jo on inhottava :sad001 Toivotaan, että antibiootit auttavat ja toivut pian!
Hedelmöittyminen tapahtuu jo saman päivän aikana eli jos solut laitetaan maljalla päivällä, niin illalla jo nähdään hedelmöittyminen. Eli kyllä tietävät labrassa jo :)

Joo siis tiedän, että labrassa tietävät jo :grin Mutta huomiseksi on suunniteltu siirto, niin mietin että kai tänään jo soittaisivat jos ei ole hedelmöittyny, etten turhaa aamulla lähde ajamaan :bored: Toisaalta en tiedä haluaako ne ultrata joka tapauksessa tän hässäkän jäljiltä, vaikka siirrettävää ei olisikaan.

Tsemppiä Triana! Tosi kurja juttu, että tuli vielä ylimääräisiä komplikaatioita :/ Voitaisiinko siirto kuitenkin tehdä nyt vai myöhemmin? Pidän peukkuja! :)

Kiitos! Mahdollinen siirto on suunniteltu huomiselle kaikesta huolimatta.
 
Meillä meni tämä viimeinen ivf melko perseelleen. Yksi ainoa munasolu saatiin eilisessä punktiossa ja kun munasarja ei tällä kertaa tullu kovin hyvin esiin, joutu lääkäri tosi ylhäällä työskentelemään sen neulan kans. Ilmeisesti tämä sitten aiheutti hematooman jonnekki semmoseen paikkaan kohdun viereen, missä voi olla vaarallinen(?). Tunnin odottelun jälkeen se kasvoi, joten jouduin seurantaan osastolle juomatta ja syömättä leikkausvalmiudessa. Muutama tunti siellä ihmettelyä ja onneksi verikoearvot pysy hyvinä, joten en joutunu leikkaukseen. Kivunhoitoon oisin saanu jäädä, mutta halusin mielummin kotiin. Ei ollu kovin mieltå ylentävää olla samassa huoneessa kahden pian synnyttävän naisen kanssa... Nyt pari antibioottikuuria ja toivotaan, ettei tuu mitään infektiota. Oon taas ihan loppu tähän taisteluun endon kans. Siitähän tääki taas johtuu.

Ilmeisesti se ainokainen solu on kuitenkin hedelmöittyny, kun eivät tänään soittaneet :bored: Vai soittaako ne senki vasta huomenna, vaikka sehän ois tiedossa jo nyt jos ei hedelmöittyny?


Hui miten sulla on mennyt! Mulla oli kans toinen munasarja jossain omalla matkallaan ja hoitaja siihen sitten hyppäs puolella painollaan sen päälle painaen sitä alas, että saatiin imettyä rakkulat. Meilläkin saatiin vaan kaks munasolua ja tiedän tasan miltä tuntuu, kun on tehty kuukausi töitä tätä keräystä varten ja siinä on lopputulos. Toivottavasti teidän munasolu on hedelmöittynyt normaalisti ja pääsette siirtoon :Heartred Onko teillä digihoitopolku käytössä? Näkiskö sieltä?
 
Hui miten sulla on mennyt! Mulla oli kans toinen munasarja jossain omalla matkallaan ja hoitaja siihen sitten hyppäs puolella painollaan sen päälle painaen sitä alas, että saatiin imettyä rakkulat. Meilläkin saatiin vaan kaks munasolua ja tiedän tasan miltä tuntuu, kun on tehty kuukausi töitä tätä keräystä varten ja siinä on lopputulos. Toivottavasti teidän munasolu on hedelmöittynyt normaalisti ja pääsette siirtoon :Heartred Onko teillä digihoitopolku käytössä? Näkiskö sieltä?

Me hoitajan kans vuorotellen painettiin mun mahaa, että munasarja näkyis paremmin :grin On tää kyllä rankkaa kun jo kolmas pitkän kaavan hoito ja tulokset huononee koko ajan. Ekalla kerralla oli siis 4 solua, tokalla 2 ja nyt 1. Oysissa ei ole tuota digihoitopolkua tai mitään vastaavaa käytössä :meh: Täytyy vaan aamulla lähtee ajamaan hoitopaikkaan ja palata sit takas jos soitto tulee.
 
Takaisin
Top