Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En löytäny selkeätä vastausta googlettelulla, jostain bongasin, et alkukierrossa :bookworm: Ajattelin, et kävisin sen vain omin päin ihan mielenkiinnosta otattaa jossain yksityisessä labrassa, onpahan sitte joskus joku vertailu arvo :)

Jännittävää Pottu, kerro sitten kaikki käänteet! Jos te onnistutte, luo toivoa itellekkin!
Meillä varmaan ois se hoito aikasintaan elokuussa, ellei tästä kierrosta tule lyhyttä kiertoa, mutta edellinen oli 40pv ja en oikein teroluteillakaan saa sitä lyhennettyä, kun mulla alkaa menkat vasta 12pv viimesen terolutin jälkeen.. Mutta mun tavoite ois nyt olla ilman minkäännäköisiä hormoneja ja olla ns. yrittämättä raskautua (toki peitot heiluu) ja saada luonnollinen kierto toimimaan ja sit uusin voimin rankkoihin hoitoihin :)

Muakin kiinnostais toi amh-arvo, mutta sitä nyt ei sit multa saada.

Täällä alkoi eilen sumuttelut, joten IVF on virallisesti alkanut! :Heartred

Onko sulle Pottu muuten puhuttu mitään iästä, et vaikuttaisko se vielä heikentävästi lopputulokseen?

Tietääkö joku mikä kp/kierronvaihe amh-arvo pitäis ottaa?

Mulla on toi muistaakseni meidän ensikäynnin labralähetteessä, ja ohjeena on käydä kp 2-5.:) Toki siinä on muitakin kokeita, joten voi olla, että päivät on määritelty myös niiden vuoksi.

Mulla on toi muistaakseni meidän ensikäynnin labralähetteessä, ja ohjeena on käydä kp 2-5.:) Toki siinä on muitakin kokeita, joten voi olla, että päivät on määritelty myös niiden vuoksi.

Mäkin varmaan kävisin alkukierrosta, jotenkin tuntuu et se ois vähän ku puhtaalta pöydältä :)

Onko sulle Pottu muuten puhuttu mitään iästä, et vaikuttaisko se vielä heikentävästi lopputulokseen?

Ei oo sanottu mitään! Täytin just 33 ja pikemminkin jokainen lääkäri on sanonut, että oon vielä niin nuori. Eikun joo sillon tammikuussa tää ivf-lääkäri sanoi, että meillä on vielä hyvin aikaa eikä ollut yhtään huolissaan iästä, kun itse tottakai olin siitä hermoromahduksen partaalla :D Oon silti edelleen huolissaan siitä, että vanhenen koko ajan.

Vielä ei mitään oiretta sumuttelusta. Lääkkeenä meillä on Synarela ja sumuttelen vain kaksi suihkausta päivässä, toinen aamulla ja toinen illalla. Lähinnä siitä tulee vain paha maku nieluun, mutta saapahan syyn mussuttaa kaikkee, kun peittelee makua :D Viimeisen e-pillerin syön huomenna! Nyt on alkanut ahdistaa tosi paljon pillerien lopettaminen. Miettikää :D Ensin en halunnut aloittaa niitä ja nyt en halua lopettaa! Pelottaa vain niin paljon endon leviäminen, kun viimeksikin se oli jo puolessa vuodessa tehnyt paljon tuhoa.

Synarela mullekin on määrätty. Muistaakseni oli 2x2 suihkausta päivässä.
Toivotaan ettei se endo nyt villiinny. Eikös synarelakin ole sellainen minkä pitäis hillitä endoa?

Mä mietin et miks mulla on niin pieni annostus tota, kun olin itsekin odottanut tota 2x2 päivässä. Toivottavasti ei ole kirjoitusvirhe lääkäriltä :D Ja käsitin kans, että synarela auttais vielä endoon, mutta mietin sitten niitä välikiertoja. Lääkäri sanoi, että jos joudutaan pakastesiirtoihin niin ne tehdään luomukiertoon, koska niissä käytettävä lääke ruokkii endoa ja lisäksi keskenmenoriski on suurempi lääkkeellisessä pakastesiirrossa kuin luomukierrollisessa siirrossa. Mutta jokaisen hoidon väliin tulisi taukokierto, joten nopeastihan niitä menkkoja sitten alkaa kertymään!

Tätä ajattelin kans kysyä, kun en viimeksi tajunnut!
Kysyppä samalla, että kuinka myöhäinen ovulaatio voi olla, et lähdetään PAS tekemään luomukiertoihin :)
Itellä on puhuttu vaan nuista lääkkeellisistä.. Mutta oisha nuo luomukiertoihin tehtävät siirrot paljon helpompia ja "luonnollisempia", jos ovulaatiot vaan toimii :)

Kysyppä samalla, että kuinka myöhäinen ovulaatio voi olla, et lähdetään PAS tekemään luomukiertoihin :)
Itellä on puhuttu vaan nuista lääkkeellisistä.. Mutta oisha nuo luomukiertoihin tehtävät siirrot paljon helpompia ja "luonnollisempia", jos ovulaatiot vaan toimii :)

Joo tää on kiinnostava! Hoitopolussa luki, että luomukierron siirtoon vaikuttaa limakalvon paksuus. Lääkäri sanoi, että tosiaan luomukierto on parempi kuin lääkkeellinen, koska lääkkeellisessä on enemmän keskenmenoja. En tiedä mistä se sitten johtuu.

Mikäköhän vaikuttaa sitten siihen, että onko lääkkeelliseen kiertoon PAS vai luomuun.

Mietin vaan omalla kohdalla kun ovuloin kyllä (tai no testien ja olojen ym mukaan) mutta luteaalivaihe jää tosi lyhyeksi. Vai onko luomukierron PAS:issa aina siirron jälkeen kuitenkin tukilääke?

Hyvä näitä jo miettiä kun ei ole edes tietoa tuleeko koskaan mitään siirrettävää.

Mää en tiedä tosta tukilääkityksestä. Voiskohan se olla syy miksi tarvisi välikierron? Lääkäri puhui mulle, että jos keho vaan yhtään ovuloi itse niin on aina parempi yrittää luomuna. Ei multa ole itseasiassa varmaan edes kysytty luteaalivaiheesta, joten vois veikata että tärkeämpää olisi vain se luonnollinen ovulaatio ja siirron jälkeen varmaan voi antaa tulilääkityksen? Koitan muistaa kysyä nää kaikki sitten kesäkuussa :D

Takaisin