Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turkoosi ottakaa vaan lähete vastaan, kaikessa odottelussa ja jonottelussa menee aikaa. Ehkä kannattaa antaa asian pyöriä hetken taustalla omalla painollaan ja olla miettimättä sitä liikaa arjessa.

Triana onks sulla e-pillerit tässä välissä vai ootko luomuna seuraavaan hoitoon? Toivottavasti kesän lopulla vihdoin tärppäis <3

Pottu joo on e-pillerit tauotta käytössä, en uskaltais olla ilman ku endo on levinny niin laajalle :sorry: Ja kun luomuna ei ole mahista edes, niin parempi näin.

Samaa mieltä ku pottu, jonoon vaan. Ja kannattaa pitää mahdollisimman matalaa profiilia kotona, laittaa asia ”hyllylle odottamaan”.

Mulla taitaa taas kohta olla ovis tulossa. Muutenkin tuntuu taas henkisesti ja fyysisesti siltä et olen valmis kolmanteen erään :D kevät antaa voimia. Ja on mukavia ei-raskaus-suunnitelmia tulossa :) :)

#noentodellakaanhaluiseesollaraskaana #aurinkopaistaa #valkoviiniontaasIN

Joo nyt vaan Smith tekeen sen päiväset skumppavappusuunnitelmat niin eiköhän se just sillon sit plussa iske tikkuun! :)

Vaan sen olen nyt kantapään kautta oppinut että tällä tytöllä se plussa ei riitä :) ilman sydänääniä plussa on vaan 20:n päivän menkat :) :) se on nyt opittu.

Täällä tuli taas eilen yks vauvauutinen ja vaikka itse en tunne tätä pariskuntaa, oon tavannut vaan tämän miehen (puolison työkaveri) niin silti tuli taas niin paha mieli. Vaikka en edes tiedä kuinka kauan ovat yrittäneet tms. Miks jokaisen vauvauutisen pitää sattua näin paljon? Näitä on nyt tullut tässä keväällä kuin sieniä sateella ja alkaa pinna kiristymään.

Ihan normaalia et potuttaa pottu <3

Mutta ajatelkaas miten karseeta sit ku tää meiän ryhmä lopulta (noin 150vuoden päästä) pamahtaa paksuks... ja kun me TIEDETÄÄN mitä osa naisista ajattelee ku ne näkee meiät mahoinemme! Me TIEDETÄÄN ne tunteet ja ajatukset mitä se maha voi herättää :/ kääk!! Itse taidan pitää aika matalaa profiilia.. ja ehkä jotain kättä pidempää mukana :D :D

Kuten tässä jo ollaan useampaankin kertaan todettu. Vauvauutiset on killereitä! Tsemppiä sinne Pottu!<3 Miten olet nyt jaksellut?

Mä olen viimeiset viikot lukenut kyllä ahkeraan, mutta en ole saanut kirjoiteltua. Toisaalta, eipä ole ollut kirjoittelemisen aihettakaan. Mutta nyt ollaan kuulkaa pistetty pyörät pyörimään. Saatiin tiistaina ta:lta lähete tutkimuksiin.:) Ja sain tänään mun kilppariarvot. TSH noussut vuoden 2017 0.92 lukemista arvoon 4.5. T4V laskenut 16 -> 13. Selittää varmaan osaltaan, että miksi saa kuukausi toisensa jälkeen hajoilla negatiivisiin testeihin.

Mutta ajatelkaas miten karseeta sit ku tää meiän ryhmä lopulta (noin 150vuoden päästä) pamahtaa paksuks... ja kun me TIEDETÄÄN mitä osa naisista ajattelee ku ne näkee meiät mahoinemme! Me TIEDETÄÄN ne tunteet ja ajatukset mitä se maha voi herättää :/ kääk!! Itse taidan pitää aika matalaa profiilia.. ja ehkä jotain kättä pidempää mukana :D :D

Ryhmän ulkopuolelta tulen kommentoimaan:
Tuo on tosi tärkeä ajatus. Itsellä on 6vuoden selittämätön lapsettomuus taustalla, ennenkuin sain onnenkantamoisena lapsen 2017.

Vaikka vauvan lopulta sainkin, ei lapsettomuus lähde minusta. Identiteetti oli niin pitkään lapseton, että se on jättänyt syvät jälkensä. Arjessa se näkyy esimerkiksi omien tarpeiden laiminlyömisenä lapsen ( ja perheen) tarpeiden kustannuksella. Usein ensimmäinen ajatus esimerkiksi kiukustuneena tai väsyneenä on, että onko mulla oikeutta edes tuntea näin, kun halusin tätä niin pitkään. Että nyt kun tämä lapsi on vihdoin tässä, se voi kadota jos en ole tarpeeksi kiitollinen siitä mitä olen saanut. Menettämisen pelko on ihan järjetön.

Enää vauvauutiset tai pallomahat ei viiltele ja satuta, mutta kateutta ne aiheuttaa edelleen. Omasta raskaudestani olin hyvin varovainen kertomaan sekä livenä että somessa juuri siitä syystä, että tiesin miten paljon se voi satuttaa.

En tiedä miten erilainen äiti sitten olisin, jos raskaus olisi alkanut helposti. Nyt olen lapsellinen lapseton, enkä usko että se asia miksikään siitä muuttuu.

Mun mielestä ihan jokaisella vanhemmalla on oikeus myös niihin negatiivisiin tunteisiin omaa lasta ja vanhemmuutta kohtaan. Ihmisiähän tässä vaan ollaan ja vaikka vaikeudet opettaakin arvostamaan sitä mitä on saanut, ei se kenestäkään tee mitään yli-ihmistä :)

Ihan normaalia et potuttaa pottu :Heartred

Meille syntyi viime lauantaina ihana pieni poika:Heartblue Synnytyksessä oli pientä dramatiikkaa, kun vauvan sykkeet putosi, mutta nyt on kaikki niin hyvin kuin vain voi olla:Heartred

Mä pidin, omat kokemukset muistaen, mahdollisimman matalaa profiilia koko raskauden. Loppuraskaudessa sain tosi paljon kommentteja ihmisiltä tyyliin ”en edes tiennyt, että oot raskaana, mikset oo kertonu?!?” No kun en vaan missään vaiheessa kokenut sitä luontevaksi. Kyllä oli muuten monta kertaa ristiriitaisia fiiliksiä ilmestyessä eri paikkoihin sen mahan kanssa.

Onnea Mrs R:lle ja perheelle! <3

Minulla oli myös samanlaisia tuntemuksia raskaana ollessa, ei halunnut siitä ympäriinsä toitottaa. Toisaalta kauppakeskuksessa käyminen oli helpompaa, kun vastaantulevat pallomahat ja lastenvaunut eivät tehneet enää niin kipeää. Mutta esim. raskausvaivoista puhuessa (niitä oli liuta, ei mitään vakavaa) aina piti lisätä, että kestäisi kyllä vaikka miten paljon pahempaakin, että niin hirmuisen kiitollinen olen raskaudesta vaivoista viis. Että jos en sanoisi sitä, jotain pahaa tapahtuisi...

Meille syntyi viime lauantaina ihana pieni poika:Heartblue Synnytyksessä oli pientä dramatiikkaa, kun vauvan sykkeet putosi, mutta nyt on kaikki niin hyvin kuin vain voi olla:Heartred

Mä pidin, omat kokemukset muistaen, mahdollisimman matalaa profiilia koko raskauden. Loppuraskaudessa sain tosi paljon kommentteja ihmisiltä tyyliin ”en edes tiennyt, että oot raskaana, mikset oo kertonu?!?” No kun en vaan missään vaiheessa kokenut sitä luontevaksi. Kyllä oli muuten monta kertaa ristiriitaisia fiiliksiä ilmestyessä eri paikkoihin sen mahan kanssa.
Meidän poika täytti 2vk viime lauantaina. Onnea!

Takaisin