Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon tehnyt raskaustestin, tänään viimeksi. Negaa on ja vahvasti. Testit on niitä 10mlU/ml joten varmaan pitäisi jo jotain näyttää.

Hyvä pottu kun sairasloma on auttanut. Ja erityisen hyvä, että on ollut noita varovaisen toiveikkaita ajatuksia tulevaisuudesta <3

Pipsu vaihdevuosien jälkeen ei vissiin enää synny uutta endokudosta, mutta krooninen kipu voi vaikuttaa koko elämän. Mut tunnen monta ihmistä, joilta on poistettu kohtu ja munasarjat ja ne näkee endon niin, että siitä parannutaan, koska niillä ei oo enää ollut oireita. Mutta ei se kaikilla oo niin. Sit taas kaikilla endo ei oireile mitenkään. Itse koen, että minäkin pääsen vielä helpolla, koska en ole koskaan joutunut edes lähtemään kipujen takia sairaalaan. Tiedän niitäkin, joilla kivut on sitä luokkaa et joutuu meneen osastolle kipulääkitykseen.

Täällä on jo parempi olo. Saikku tuli täysin tarpeeseen ja oon saanut nyt surra tätä rauhassa. Ei oo tarvinnu esittää mitään. Eilen jopa hetken kävi ajatus mielessä, että kyllä mää ja me tästäkin selvitään.

Tänään muuten klo 20 tv1 Elossa 24h ja siellä endoleikkaus! Voi katsoa jo nyt areenasta. Aattelin itekin kattoa, että miltäs se nyt näyttääkään :D Itellä oli niin vahva lääkitys sillon, että olin ihan pöllyissä!

Aika hurjassa myllyssä oot pottu siinä leikkauksessa ollut kyllä!:D Kyllä se niin vihuliainen tauti on, että huh huh!:/

Mä en uskaltanu kattoa sitä :bored: Hyi se ku leikkaus oli iha hirveä, muistan vieläki sen ku en saanu edes mitään rauhoittavaa ennen sinne leikkaussaliin vientiä ja jouduin asettumaan siihen pöydälle jalat harallaan ja en tienny yhtään mitä kautta ne leikkelee, sit heräämössä olin tosi pahoinvoiva ja olin riisunut itse kaikki valvontalaitteet ja ne hoitajat sätti mua siitä :bored: Eikä lääkäri käynyt edes kertomassa mitä mulle oli tehty :bored:

Kauhea leikkauskokemus! Ikävää, että tuollaista on.

Mulla on ollut kaksi tosi hyvää kokemusta laparoskopioista. Oon ollut niiden jälkeen pahoinvoiva, mutta hoitajat ja lääkärit on olleet tosi ihania ja selittäneet ja tukeneet.

Mulle ei oo kyllä tehty laajaa endoleikkausta. Ekassa laparoskopiassa sitä poistettiin joku aivan pieni pesäke.

Täällä nyt kp40 ja mulla on jo aika tosi ikävä fiilis. Lämmötkin pysyttelee korkealla, mutta taas aika ailahtelevainen on käyrä.

Mä en uskaltanu kattoa sitä :bored: Hyi se ku leikkaus oli iha hirveä, muistan vieläki sen ku en saanu edes mitään rauhoittavaa ennen sinne leikkaussaliin vientiä ja jouduin asettumaan siihen pöydälle jalat harallaan ja en tienny yhtään mitä kautta ne leikkelee, sit heräämössä olin tosi pahoinvoiva ja olin riisunut itse kaikki valvontalaitteet ja ne hoitajat sätti mua siitä :bored: Eikä lääkäri käynyt edes kertomassa mitä mulle oli tehty :bored:

Eikä!:/ Onpas ollut kehnoa toimintaa.

Kauhee kokemus sulla!! Eikös sutkin leikattu naikkarilla? Kyllä mää sain rauhottavat ennen saliin menoa. Ja kyllähän lääkärin olis pitänyt käydä! Kuulostaa kyllä kauheelta.

Tossa ohjelmassa tehtiin suoliresektio, sama mitä mää nyt jonotan. Tääkin päädyttiin avaan isommalla haavalla. Mulle sano toinen lääkäri et pitää avata, toinen että ei avata. Joten mua ahdistaa, että en tiedä kumpi leikkaus on edessä.

Kauhea leikkauskokemus! Ikävää, että tuollaista on.

Mulla on ollut kaksi tosi hyvää kokemusta laparoskopioista. Oon ollut niiden jälkeen pahoinvoiva, mutta hoitajat ja lääkärit on olleet tosi ihania ja selittäneet ja tukeneet.

Mulle ei oo kyllä tehty laajaa endoleikkausta. Ekassa laparoskopiassa sitä poistettiin joku aivan pieni pesäke.

Täällä nyt kp40 ja mulla on jo aika tosi ikävä fiilis. Lämmötkin pysyttelee korkealla, mutta taas aika ailahtelevainen on käyrä.

Laita kuva

Nyt on niinku dpo11 kun se ff:n merkkaama ovis olisi ollut kp29. Että sinänsä tietysti ihan ok. Mutta kun en tiedä voinko luottaa niihin lämpöihin ja toisaalta olo on ollut jo yli kaksi viikkoa ihan kamala.

fc2a01a6317e96b8023103ab099f7e0c

En osaa lämpöihin kommentoida mut dpo11 on vielä aikanen. Oottaisin sit vielä muutaman päivän!

Lääkäri soitti ja nyt se on sit sanottu ääneen ja merkitty universumin kirjoihin. Ootetaan leikkausta. En nyt edes muista kerroinko täällä mut siis saatiin valita, että ootetaanko leikkausta vai mennäänkö heti ivf-jonoon. He vahvasti suositteli ensin leikkausta. Tyhjä olo.

Kyllä tämä minusta näyttää melko hyvältä. Teitkö ovistestejä?
Joka tapauksessa lämmöissä on selvä siirtymä toiselle tasolle. Jos et ole raskaana niin asia selviää kun normaali luteaaliaika loppuu. Jos sul alkaa menkat voit olla varma että tuo oli ovis. Ja jos taas ootkin raskaana... no... voit silloinkin olla varma et toi oli ovis :D

Laitan sulle vielä kuvan mun pitkästä kierrosta jossa ei tullu ovulaatiota.

En osaa lämpöihin kommentoida mut dpo11 on vielä aikanen. Oottaisin sit vielä muutaman päivän!

Lääkäri soitti ja nyt se on sit sanottu ääneen ja merkitty universumin kirjoihin. Ootetaan leikkausta. En nyt edes muista kerroinko täällä mut siis saatiin valita, että ootetaanko leikkausta vai mennäänkö heti ivf-jonoon. He vahvasti suositteli ensin leikkausta. Tyhjä olo.

<3 <3 <3
Tsemppiä!!

Pottu, mä luulen, että tuo tehty päätös alkaa pian olemaan hyvä asia oman henkisen hyvinvoinnin kannalta. On selkeä suunta ja linja. Tyhjyys kääntynee odotukseksi ja toivoksi. Nyt universumi järjestäköön oikein erityisen lyhyen leikkausjonon.

Mrs. Smith, kiitos taas sinulle analyysistä. Mulle tää on nyt jotenkin niin kummallista, kun tuntuu, että yleensä oviksen jotenkin huomaan ja tunnistan. Ja ainakin erotan menkoista. Nyt olen ihan hukassa, koska kroppa on viestittänyt alkavista menkoista eikä ovulaatiosta. Lisäksi lomien yms vuoksi mun lämpöjen mittailu ei ole ollut kellon tarkkaa, josta tuo ff myös koko ajan huomauttaa. Mutta totta. Onhan noissa meidän kuvissa ero.

Mä mietin, että raskaana tuskin olen, mutta helpostihan (ja ehkä ihan asiaankuuluvasti) nuo dpo:t voi tosiaan normaalisti olla siellä 14-16 paikkeilla ennen kuukautisia. Ovistestejä tein silloin ehkä kp 12-19, mutta ne loppuivat enkä ehtinyt ostaa lisää tähän kiertoon (olisin selkeästi kyllä ehtinyt). Mua ne ovistestit myös ärsyttää kun en oikein osaa niitä tulkita ja ne digit ei mahdu budjettiin :D

Ehkä kokonaisuudessaan mun tilanne on siis ihan ok, mutta mulla on ollut niin mielettömän kurja olo, että ihan huolestuin. Mietin jo sitäkin yöllä, että onko mulla kohdunulkoinen raskaus taas.

Niin ja hei! Triina aka kyfinumerosarja on nyt Harmonie :) Harmittaa, etten saa sitä Triina-tunnusta enää mitenkään toimimaan. Siihen nimimerkkiin sisältyi jo aika paljon myös tunnelatausta. Mutta nyt alkoi uusi elämä. So, let me introduce myself: Harmonie <3

Takaisin