Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elisabet 89 kiitos,tää oli kyllä pudotus korkealta :(
Mulla oli samaa,eilen illalla ja tänä aamuna tuli kellertävää ja nyt tänään ensin vv veren kanssa,sitte joka vessa kerralla jäi paperiin vähä ja nyt sitten alkoi tulemaan kunnolla..
Toivotaan että sulla ei alkais vaan saisit plussan!testaatko aamulla?
 
Ovistestit näyttää niin negaa ku vaan voi. Ya professorin ovistikutkin näytä mitään verrattuna raskauskeijun liuskoihin. Ostin ekaa kertaa testi mielessä noita apteekin ovistestejä mutta en taida toista kertaa ostaa. :D

Aloitan ne terolutit alkuviikosta..
 
Ovistestit näyttää niin negaa ku vaan voi. Ya professorin ovistikutkin näytä mitään verrattuna raskauskeijun liuskoihin. Ostin ekaa kertaa testi mielessä noita apteekin ovistestejä mutta en taida toista kertaa ostaa. :D

Aloitan ne terolutit alkuviikosta..

Mä ostin noita myös viime kierrossa, ja plussa oli aika mitäänsanomaton verrattuna muihin testeihin. Luulenpa ettei ole kovin herkkiä.:)
 
Elisabet 89 kiitos,tää oli kyllä pudotus korkealta :(
Mulla oli samaa,eilen illalla ja tänä aamuna tuli kellertävää ja nyt tänään ensin vv veren kanssa,sitte joka vessa kerralla jäi paperiin vähä ja nyt sitten alkoi tulemaan kunnolla..
Toivotaan että sulla ei alkais vaan saisit plussan!testaatko aamulla?
Kiitos. En testaa enää tänä aamuna. Kun herkät testit ei halunnu näyttää mitään ennen menkkojen alkamispäivää, niin odotan nyt sit että ne alkais. Jos kävis joku sellanen uskomaton tuuri, ettei menkat alkaiskaan, niin testaan perjantaina tai lauantai aamuna kp 30 tai 31. Näin ainaki nyt ajattelen.

Tänään Kp 25/24-29
 
Ovulaatio tikut tuli tosiaan postissa jaaaaa nyt tässä mietin milloin pitäisi tikuttelu alkaa kun kuitenki kierto sen 30-39... :bored: hirvittävä kynnys aloittaa kun on niin pitkään ollut tikuttelematta ja en kestä edes negatiivisia ovistesti tuloksia :dance008 Näin yöllä unta että menin lääkäriin ja sanottiin että olen kuukautisista huolimatta raskaana... hieman kasvoi tatti otsaan kun heräsin ja tajusin sen olevan unta:whacky059

Pahoittelut kp1 kohdanneille :Heartred
 
Ovulaatio tikut tuli tosiaan postissa jaaaaa nyt tässä mietin milloin pitäisi tikuttelu alkaa kun kuitenki kierto sen 30-39... :bored: hirvittävä kynnys aloittaa kun on niin pitkään ollut tikuttelematta ja en kestä edes negatiivisia ovistesti tuloksia :dance008 Näin yöllä unta että menin lääkäriin ja sanottiin että olen kuukautisista huolimatta raskaana... hieman kasvoi tatti otsaan kun heräsin ja tajusin sen olevan unta:whacky059

Pahoittelut kp1 kohdanneille :Heartred

Mulla venynyt kierrot yli 30 pv(viime kierto oli jopa 42 pv) nii ite ajattelin tikuttelun aloittaa kp 14 aikaisintaan eli tiistaina aloitan. [emoji4]
 
S4nn4, paketissa yleensä on ohjeet, millon kannattaa aloittaa. Miten pitkä sulla yleensä on ollut luteaalivaihe?
Mulla esim aina 13pv, joten siitä hyvä laskea millon kannattaa aloittaa.. päivän tai kaksi ennen sitä. :) ei mee ainakaan ohi. Mä alottason varmaan kp13 sun tilanteessa :)

On: täällä on aila ristiriitaset fiilikset. Ihana päästä vihdoin hoitojonoon ja saada apua.. esikoista tehtiin 4v ilman mitään apuja ja tärppäsi luomuna, mutta oli siinä aika-ajoin ihan loppu ja hermot kireellä.. mutta miehen kanssa pitkien keskustelujen jälkeen se ei kovin suostuvainen oo niihin siemennestetesteihin.. hän sanoi että vähän hassua ajatella että meillä lapsettomuutta olisi, ja että miksi me apua tarvittaisiin kun meillä on jo yksi lapsi.. ja yksi km.. että kyllä hänen siittiönaä pelaa. Ja mä oon kans sitä mieltä että vika on minussa. Mulla heittää kierrot härän pyllyä ja oviskaan ei tuu vahvana (ovistestissä korkeintaan samanvahvuiset jos sitäkään) ja ovis on tosi myöhään ja kierrot venyy. Km 7/17 tuli siinä kierrossa kun käytin primolutteja kk siirtoon. Nyt on ollu terolutit käytössä, mutta gynen kanssa soitellessa todettiin ettei niistä oo apua kun kierrot heittelee 12-39..

Mulla vielä olis yhteen kiertoon terolutit ja nii primolutteja kans.. käyttääkö joku primoja samaan tarkoitukseen kun teroja, ja mitenkä?
Terotkin voisi tietysti viimeiset käyttää pois ja aloittaa vasta dpo1 eikä kp15,(tänään).. jos keltarauhashormoni auttaisi?

Mietin että pitäisikö mun varata ultra-aika sille mun tutulle yksityiselle gynelle ennen kunnalliseen hoitoonpääsyä, jos se voisi antaa mulle letrot avittamaan ovista.. kun musta tuntuu että vika on siinä. Ei tarvitsisi odotella hoitojonossa ja ”kiusata” miestä turhaan? Mitä ootte mieltä? :/ tosi hankala tilanne.

Kp15/?? Ja ovistikku valkoinen.. taas venyy. Flown mukaan ovis joskus kp19..
 
Niin se vain meni vuosi päivä.Muisteltiin vuoden takaisia tapahtumia ja mietittiin hautakiveä sitä kun ei vielä ole haikea olo oli miettiä hautakiveä.
 
S4nn4, paketissa yleensä on ohjeet, millon kannattaa aloittaa. Miten pitkä sulla yleensä on ollut luteaalivaihe?
Mulla esim aina 13pv, joten siitä hyvä laskea millon kannattaa aloittaa.. päivän tai kaksi ennen sitä. :) ei mee ainakaan ohi. Mä alottason varmaan kp13 sun tilanteessa :)

On: täällä on aila ristiriitaset fiilikset. Ihana päästä vihdoin hoitojonoon ja saada apua.. esikoista tehtiin 4v ilman mitään apuja ja tärppäsi luomuna, mutta oli siinä aika-ajoin ihan loppu ja hermot kireellä.. mutta miehen kanssa pitkien keskustelujen jälkeen se ei kovin suostuvainen oo niihin siemennestetesteihin.. hän sanoi että vähän hassua ajatella että meillä lapsettomuutta olisi, ja että miksi me apua tarvittaisiin kun meillä on jo yksi lapsi.. ja yksi km.. että kyllä hänen siittiönaä pelaa. Ja mä oon kans sitä mieltä että vika on minussa. Mulla heittää kierrot härän pyllyä ja oviskaan ei tuu vahvana (ovistestissä korkeintaan samanvahvuiset jos sitäkään) ja ovis on tosi myöhään ja kierrot venyy. Km 7/17 tuli siinä kierrossa kun käytin primolutteja kk siirtoon. Nyt on ollu terolutit käytössä, mutta gynen kanssa soitellessa todettiin ettei niistä oo apua kun kierrot heittelee 12-39..

Mulla vielä olis yhteen kiertoon terolutit ja nii primolutteja kans.. käyttääkö joku primoja samaan tarkoitukseen kun teroja, ja mitenkä?
Terotkin voisi tietysti viimeiset käyttää pois ja aloittaa vasta dpo1 eikä kp15,(tänään).. jos keltarauhashormoni auttaisi?

Mietin että pitäisikö mun varata ultra-aika sille mun tutulle yksityiselle gynelle ennen kunnalliseen hoitoonpääsyä, jos se voisi antaa mulle letrot avittamaan ovista.. kun musta tuntuu että vika on siinä. Ei tarvitsisi odotella hoitojonossa ja ”kiusata” miestä turhaan? Mitä ootte mieltä? :/ tosi hankala tilanne.

Kp15/?? Ja ovistikku valkoinen.. taas venyy. Flown mukaan ovis joskus kp19..
Taitaa joka paikassa mennä niin että naiselle tehdään ensin tutkimukset siis ultrat,verikokeet(yhtä aikaa miehen kanssa menette verikokeisiin),tarvittaessa aukiolotutkimus.Näiden jälkeen miehen sprema-analyysi näiden jälkeen aletaan saamaan apuja.
 
Aaargh.. kp43(dpo12 ehkäpä) ja testattu nega.
Jos ei ala ens viikolla menkat, niin marssin vaatimaan jotain pilleriä niiden käynnistykseen :(
hemmetin pitkät kierrot ja sekoilevat hormonit.

Anteeksi törkeä omanapa avautuminen.
 
S4nn4, paketissa yleensä on ohjeet, millon kannattaa aloittaa. Miten pitkä sulla yleensä on ollut luteaalivaihe?
Mulla esim aina 13pv, joten siitä hyvä laskea millon kannattaa aloittaa.. päivän tai kaksi ennen sitä. :) ei mee ainakaan ohi. Mä alottason varmaan kp13 sun tilanteessa :)

On: täällä on aila ristiriitaset fiilikset. Ihana päästä vihdoin hoitojonoon ja saada apua.. esikoista tehtiin 4v ilman mitään apuja ja tärppäsi luomuna, mutta oli siinä aika-ajoin ihan loppu ja hermot kireellä.. mutta miehen kanssa pitkien keskustelujen jälkeen se ei kovin suostuvainen oo niihin siemennestetesteihin.. hän sanoi että vähän hassua ajatella että meillä lapsettomuutta olisi, ja että miksi me apua tarvittaisiin kun meillä on jo yksi lapsi.. ja yksi km.. että kyllä hänen siittiönaä pelaa. Ja mä oon kans sitä mieltä että vika on minussa. Mulla heittää kierrot härän pyllyä ja oviskaan ei tuu vahvana (ovistestissä korkeintaan samanvahvuiset jos sitäkään) ja ovis on tosi myöhään ja kierrot venyy. Km 7/17 tuli siinä kierrossa kun käytin primolutteja kk siirtoon. Nyt on ollu terolutit käytössä, mutta gynen kanssa soitellessa todettiin ettei niistä oo apua kun kierrot heittelee 12-39..

Mulla vielä olis yhteen kiertoon terolutit ja nii primolutteja kans.. käyttääkö joku primoja samaan tarkoitukseen kun teroja, ja mitenkä?
Terotkin voisi tietysti viimeiset käyttää pois ja aloittaa vasta dpo1 eikä kp15,(tänään).. jos keltarauhashormoni auttaisi?

Mietin että pitäisikö mun varata ultra-aika sille mun tutulle yksityiselle gynelle ennen kunnalliseen hoitoonpääsyä, jos se voisi antaa mulle letrot avittamaan ovista.. kun musta tuntuu että vika on siinä. Ei tarvitsisi odotella hoitojonossa ja ”kiusata” miestä turhaan? Mitä ootte mieltä? :/ tosi hankala tilanne.

Kp15/?? Ja ovistikku valkoinen.. taas venyy. Flown mukaan ovis joskus kp19..

Unicorn, voihan sitä vikaa olla miehessäkin, vaikka yksi lapsi ja yksi km. Ei se mitenkään päin todista, että miehen tavara olisi kunnossa. Jos esim. siittiöt on hitaasti liikkuvia tai jotain, se huonotaa raskauden mahdollisuutta, mutta ei tee sitä mahdottomaksi, jolloin lapsen saaminen ilman hoitoja voi kestää kauan. Millaiset kierrot sulla oli ennen lapsen saamista? Oliko silloin epäsäännölliset? Jos sun kierto on aina ollut epäsäännöllinen, mä varmaan sun tilanteessa kysyisin vielä niitä letroja kokeiluun yhdeksi tai kahdeksi kierroksi. Ja jos ei toimi, niin sitten tarkempiin tutkimuksiin ja mies mukaan.

Mä en ole ollut hoidoissa, joten en tiedä, miten julkisella puolella yleensä etenee, mutta kyllä mä olin yhden hoidoissa olleen kaverin puheiden perusteella ymmärtänyt, että myös spermanäyte annettaisiin ennen minkään hoitojen aloittamista. Yleisellä tasolla mua vähän ihmetyttää ja ärsyttää miesten haluttomuus siemennesteen tutkimukseen. Nainen käy lapsettomuushoidoissa kuitenkin läpi monia tutkimuksia ja rankkoja hoitoja sekä syö lääkkeitä, joilla voi olla kaikkia ikäviä sivuvaikutuksia. Niiden rinnalla yhden siemennestenäytteen antaminen on musta aika mitättömän pieni juttu.
 
Jos miehelle on hankalaa se näytteenotto niin sen voi tehdä helpoksi että mies ottaa sen kotona ja nainen vaikka kiikuttaa labraan. Silloin miehen paineet toimitusta kohtaan pienenee.

Meillä mies otti yksin kotona ja veikin mutta jälkikäteen sanoi että olis ollu paljon kivempaa ja isompi tuotos jos olisin ollu avittamassa.

Toki jos mies ajattelee ettei hänen tavarassaan mitään vikaa ole ja on "varma" asiasta eikä halua et se tutkitaan niin eihän aikuista ihmistä voi pakottaa.
Tosi kurja asenne kyllä naista kohtaan jos hoidot ei sen takia etene.

Mutta jospa Unicorn teillä auttaisi ne letrot ja onnistui niin. Vai pitääkö ennen sen reseptin saamistakin viedä näyte?
 
Meillä ainakin piti ensin tutkia minut ja käydä pari kiertoa verikokeissa ennenkuin sain ton letrozol reseptin. Mies kävi antamassa naikkarilla siemennestenäytteen ennen ensikäyntiä (se lokakuun käynti) sekä kummatkin käytiin vielä verikokeissa ennen sitä ensikäyntiä.. Mulla on vaan nyt kova luotto tohon letrozoliin. Nyt huomisesta alkaa taas karppaaminen kun joulu ja UV ja kaikki juhlat tässä jouluviikon jälkeen tuonut sen 5kg painoa lisää niin täytyy saada nyt herkuttelu kuriin ja paino alaspäin.. Jos vetäisi viikon kaalikeittokuurin niin pääsee taas vauhtiin. :)
 
50a818b95472ee5a9fbe25c99763dc5f


Ajattelin kyllä, että aika turhaa tää oviksen metsästys jos alkuviikosta aloitan terolutit. En halua että kierto taas venyy jumalattoman pitkäksi niin aloitan ne nyt sitten huomenna kp28 tai tiistaina kp29.
 
S4nn4, paketissa yleensä on ohjeet, millon kannattaa aloittaa. Miten pitkä sulla yleensä on ollut luteaalivaihe?
Mulla esim aina 13pv, joten siitä hyvä laskea millon kannattaa aloittaa.. päivän tai kaksi ennen sitä. :) ei mee ainakaan ohi. Mä alottason varmaan kp13 sun tilanteessa :)

On: täällä on aila ristiriitaset fiilikset. Ihana päästä vihdoin hoitojonoon ja saada apua.. esikoista tehtiin 4v ilman mitään apuja ja tärppäsi luomuna, mutta oli siinä aika-ajoin ihan loppu ja hermot kireellä.. mutta miehen kanssa pitkien keskustelujen jälkeen se ei kovin suostuvainen oo niihin siemennestetesteihin.. hän sanoi että vähän hassua ajatella että meillä lapsettomuutta olisi, ja että miksi me apua tarvittaisiin kun meillä on jo yksi lapsi.. ja yksi km.. että kyllä hänen siittiönaä pelaa. Ja mä oon kans sitä mieltä että vika on minussa. Mulla heittää kierrot härän pyllyä ja oviskaan ei tuu vahvana (ovistestissä korkeintaan samanvahvuiset jos sitäkään) ja ovis on tosi myöhään ja kierrot venyy. Km 7/17 tuli siinä kierrossa kun käytin primolutteja kk siirtoon. Nyt on ollu terolutit käytössä, mutta gynen kanssa soitellessa todettiin ettei niistä oo apua kun kierrot heittelee 12-39..

Mulla vielä olis yhteen kiertoon terolutit ja nii primolutteja kans.. käyttääkö joku primoja samaan tarkoitukseen kun teroja, ja mitenkä?
Terotkin voisi tietysti viimeiset käyttää pois ja aloittaa vasta dpo1 eikä kp15,(tänään).. jos keltarauhashormoni auttaisi?

Mietin että pitäisikö mun varata ultra-aika sille mun tutulle yksityiselle gynelle ennen kunnalliseen hoitoonpääsyä, jos se voisi antaa mulle letrot avittamaan ovista.. kun musta tuntuu että vika on siinä. Ei tarvitsisi odotella hoitojonossa ja ”kiusata” miestä turhaan? Mitä ootte mieltä? :/ tosi hankala tilanne.

Kp15/?? Ja ovistikku valkoinen.. taas venyy. Flown mukaan ovis joskus kp19..

Ompa kurjaa ettei mies suostu menemään testeihin.:/

Letrot voi auttaa ovikseen joillakin, ei toki kaikilla. Toki ne saattaisi tuoda mielenrauhaa ja ehkä stressi vähenisi?:)
 
Taitaa joka paikassa mennä niin että naiselle tehdään ensin tutkimukset siis ultrat,verikokeet(yhtä aikaa miehen kanssa menette verikokeisiin),tarvittaessa aukiolotutkimus.Näiden jälkeen miehen sprema-analyysi näiden jälkeen aletaan saamaan apuja.

Riippuu varmaan käykö yksityisellä vai kunnallisella. Meillä yksityisellä minut ja mies tutkittiin samalla kertaa samana päivänä. Toki se maksaa mut ei tarvi odottaa. :)
 
Mulla tällä hetkellä sellainen tilanne että letrokierto 2 menossa kp 12. Kierrot ollu keskimäärin 30-32 päivää. Edellisin kierto tosin venyi 42 päivään. Ei ollu yhtään kiva. :/ toivottavasti tuo venyminen olis vaan stressistä johtuvaa eikä jostain muusta. Nyt alkais tikuttamaam ovista nii jos sais tässä kierrossa lääkäriajan varattua oikealle kierron päivälle. :) ensin toki pitäis selvitä tästä 38 asteen kuumeesta joka sahaa ees taas jo kolmatta päivää :(
 
Täällä tulee menkkojen mukana jonkinkokoisia klönttejä..kesken menny?
Mullakin on muutaman kerran ollu niin, että kierto on venyny ja sit on ollu kipuja, runsasta vuotoo ja tullu klönttejä. Sama käyny mielessä, mut koska ei oo plussaakaa ehtin tulla niin oisko se kuitenkin vaan sitä limakalvoa mikä on ehtin paisua sellaseks.. siis omalla kohdalla oon tällästä miettiny..

Muoks. Paitsi että varhaisesta keskenmenostahan ei ehdi välttämättä ees plussata, nyt kun aloin ajattelemaan..
Kai se voi olla sitäkin.
Ilmankos tässä en raskaana olekkaan kun ainakin kolmekertaa tällänen käyny 1,5 vuoden aikana.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top