Siksi niitä testejä ei saisi kaivella roskiksesta , kun voivat näyttää testiajan jälkeen mitä tahansa ”roskishaamuja” . Aika usein kuivana viivanpaikka tulee aina näkyviin testiin kuin testiin. Ja paketissakin lukee luotettavuusprosentit ja että on luotettava vain testiajalla :) Se, että menet kaivelemaan testiä viikon päästä roskiksesta ja siellä on viiva, ei tee testistä epäluotettavaa.. vaan olet yksinkertaisesti toiminut vastoin ohjeita ja siitä ei voi testiä tai valmistajaa syyttää
Joissain testeissä se väritön viiva on vain se viiva (viivanpaikka), johon punaisen tai sinisen värin pitäisi kiinnittyä jos virtsassa hcg löytyy. Jos viivassa ei ole väriä -> nega.
Itsekin olen tässä vajaan 2v yrityksen aikana sortunut viivojen vääriin tulkintoihin ja roskishaamujen kaiveluihin sun muihin.. ja kun yhden kerran tikkuihin kunnon plussa tuli, niin ei siitä voinut erehtyä. Joten mä tiedän senkin puolen, kun niitä tikkuja kaivelee ja viivalasit näyttä viivoja joka suunnasta :) Nyt onneks oon oppinut olemaan tuijottamatta niitä liikaa ja olemaan kaivelematta roskista, koska siitä tulee vaan kamala ahdistus... ja ”ei näihin testeihin voi luottaa”- fiilis
Jotkut testit näyttää raskauden kiinnittymisenkin ja pienen pienen hipaisun, joten liian aikaisin testattu haamu ei välttämättä ole viallinen tai epäluotettava testi, vaan näyttää sen, että hedelmöittynyt munasolu on raapaissut limakalvoja ja näkyy yhdes testissä haaleana plussana, mutta ei siitä vahvistu kun ei raskauskaan jatku sitä raapaisua pidemmälle. Siksi suositellaankin, ettei testejä tehdä liian aikaisin, jotta pettymyksiltä säästyttäisi :) mutta, itsekin tykkkään testailla jo tosi aikaisin.. täytyy vaan muistaa että mitä vaan voi tapahtua :) ettei tule pettymyksiä. Kemialliset ja varhaiset km on niin yleisiä.
Mamintestien tikut näyttä jopa oviksen. Sen oon todistanut monesti :) en tiedä miten se on mahdollista, mutta niin vaan!
Liian tumma tai tuju virtsa ei positiivista testiä tee.. kyllä se tarttee aina sen hcg hormonin, jonka vasta-aine viivassa on... mutta todennäköisesti kyse on siitä, että silloin pissa värjää viivanpaikan tummaksi. En usko että se kuitenkaan sitä punaiseksi saa ? :)
Tsemppiä likat!
:)