Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uusille ja toivotaan lyhyttä visiittiä :)

Täällä alkaa vihdoin olla taas otolliset ajat käsillä. Kp 11/27, ovistikku näytti täsmälleen samalta kuin viimeksi tällä kiertopäivällä, eli viiva näkyy mutta ei lähelläkään plussaa. Aiempien kiertojen perusteella voi muuttua nopeastikin plussaksi huomiseksi.
(Veri)greippimehua juotu kierron alusta, ja tänään mies meinasi touhun päätteeksi, että olipa liukas keli :grin Tuntui kyllä omasta mielestäkin hieman erilaiselta hyvässä mielessä :cool:

Villis yk 11 + maca ja greippimehu :bookworm:

Tervetuloa justme :) ja onnea plussanneille :)

Mulla on nyt ollut ihme olot täällä viimepäivinä. Oon ihan kuoleman väsynyt, ja joo esikoinen herättelee öisin mutta tää väsymys on erilaista kuin valvomisesta johtuva väsymys. Lisäksi oon ollu todella ärtyisä viimepäivinä. Tänään on ollu huono olo. Toivon tietty että olis tosi kyseessä, mutta epäilen vahvasti kun en edes ovista saanut tikutettua. Testailun oon sen osilta jo lopettanut. Ladytimerin mukaan ens viikolla vois alkaa tätiä odottelemaan.

Eikö olekin niin että raskausoireita ei periaatteessa voi olla ennen kuin näkyy testissä? Muistelisin esikoisen yrittämisen ajalta että oli puhe ettei hcg tasot ole ennen sitä riittävän korkeat jotta oireita tulisi. Vai puhunko höpöjä :D

Sydänkäpynen, toivottavasti olis tosi kyseessä ja väsymys ja muut johtuis raskaudesta.:)
Mulla esikoisen aikaan raskausoireet alkoi samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Sitä ennen ei ollut mitään mistä olisi oikeesti voinut päätellä mitään. Samanlaista arvuuttelua oli kuin vaikka tässä kierrossa ollut, että johtuisikohan menkkamaiset kivut ja nivuskivut raskaudesta. Sit ne raskausoireet alko ihan yhtäkkisesti samana päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa, paleli, tissit oli vähän kipeet, ehkä vähän ällötti (woman login mukaan, onneksi oon kirjottanut ylös, kun mielenkiintoista käydä katsomassa sen aikaisia oireita:)). Sittenpä ne oireet jatkuikin ja voimistui päivittäin.:)

Villisilmä, onpa kiva että on ollut mehusta hyötyä teilläkin, jospa tässä kuussa tärppää!:)
Greippimehua lähtee kyllä mullakin kaupanhyllyltä matkaan taas ensi kierrossa, kun ei ole yhtään fiilis että olis tässä kierrossa tärpännyt. Viime kierrossa oli kp8-11 kans niin liukkaat kelit, että ei mun mielestä ilman mehua ole.:D samoin esikoista yrittäessä huomasin eron.

Olen myös alkanut vähentää esikoisen imetystä, kun lueskelin netistä että joillain ei ole tärpännyt kuin vasta kun imetys loppunut kokonaan. Vaikka siis kierto olisikin palautunut ja olisi säännölinen. En tiedä liekö sattumaa vai vaikuttaako hormonit kuitenkin sen verran että ei tärppää kuin vasta sitten kun imetys loppunut kokonaan. En halua vielä kuitenkaan kokonaan lopettaa. Lapsi 1v4kk ja haluais tissiä koko ajan, niin ollut muutenkin tarkoitus vähän vähentää.:)

Sydänkäpynen, toivotaan että tosi kyseessä! Ajattelin että hcgstä johtuvat oireet voi tosiaan alkaa vasta sen tason noustua, mutta kyllähän se pikkuhiljaa nousee kiinnittymisestä. Ja suuren osan oireista sitten tekee se "käyntiin jäävä" keltarauhanen, en sitten tiedä että onko se keltarauhashormonin taso jotenkin isompi jos on raskaana, vai tuleeko se ero sitten vasta menkkojen due datena, kun se ei surkastukaan vaan jatkaa toimintaansa :)

jemna, on varmaan yksilöllistä tuo imetyksen vaikutus tärppäämiseen, kun toisaalta kuulee että jotkut raskautuvat jo pari kuukautta synnytyksestä. Tiedä sitten, mutta ajattelisin että jos et halua vielä lopettaa imetystä niin ei kannatakkaan, jos sulla on kierto palautunut ja säännöllinen(?) niin arvelisin että tärppimahikset ois kuitenkin hyvät imettäessäkin :)

Täytyy vielä lisätä tuohon greippimehuasiaan, että olen nyt aika äimistynyt. Kp 12/27. En tiedä minkälainen vaikutus sillä on, että eilen talleteltiin, mutta tänä aamuna kokeilin ihan kohdunsuulta limoja, ja sormiin tuli iso klöntti sitä paljon puhuttua eggwhite-limaa, venyvää ja hyytelömäistä!! :woot: Jipii! :woot: Sanokaa että tämä on sitä mitä luulen :grin On joskus aiemmin ollut miehen kanssa puhetta siitä, että ei hänellä siemenneste ole mielestään koskaan venyvää, eli ei kai se sitäkään siellä enää ole? :confused:

Villisilmä jos sulta tuli se hyytelömäinen klöntti niin nyt alkaa sun hedelmälliset päivät [emoji5]. Se irtoaa sieltä kohdunsuulta. Tulppana ollut siellä ja nyt tie on esteetön [emoji5]. Seuraavaksi pitäis alkaa näkyä eggwhitea [emoji5].
Mähän imetän edelleen ja raskaana ollaan [emoji4]. Mulla se aluksi piti luteaalivaihetta niin lyhyenä ettei ois ollut mahdollista raskautua, mutta pikkuhiljaa piteni.
Herttarouva 5+0. Tänään digillä 3+ [emoji4]. Tuulimunassa 5+4 oli vielä 2-3 viikkoa joten ainakin tosi paljon vahvempi raskaus nyt menossa. Jospa siellä nyt joku asustaa [emoji5]

Noniin, sieltä ne menkat sitten tuli.. Eli tää kierto nyt sitten oli 31pv ja nyt alkaa kp 1. En tiiä. On taas vaan niin apea mieli, aina sitä toivoo niin kovasti vaikka toisaalta on aivan asennoitunut sukutaustat tuntien niihin lapsettomuushoitoihinkin. Mutta eihän se auta, kohti uusia pettymyksiä :laughing5

Mä aattelin imettää esikoista vielä täysin 2kk jolloin ois lähemmäs 6kk vanha mut poika on ilmeisesti päättänyt ite vähentää rinnan syömistä kun ei kelvannut yöllä eikä aamulla tissi vaan pullosta mielummin luomu korvike joten tätä tahtia saattaa hyvinkin kierto startata, kävin äsken just ebaysta tilaamassa kasan testejä tätä vuotta varten ja toiveissa ois saada juhlavuosivauva :)

Negahan se selvästi tärähti testiin tänään :shifty: kp 43/33-42
Empä mä yllättynyt, puol vuotta sitten jätin pillerit ni pelkäsinkin että tässä ollaan :sad001

Viikko sit ollu ovis tikkujen mukaan. Nyt tuli vessas pyyhkies verta,sellasta vaal.punasta limasta..:wideyed: sori tarkka selostus! :p Mitä ihmettä tapahtuu..??ei kai menkat jo ala. Mahaa kyllä juilii siihen malliin. Piti vasta 21-22päivä alkaa.

Voi räkä, kirahvi! Epistä on pitkä kierto ja päälle vielä nega!!!

Kipsuli, mullekin tuli kiinnittyminen mieleen... Hmmm!!

Kp 19, vatsaa nippailee, outo fiilis, salaa sitä toivoo raskautta vaikka ovis jäi bongaamatta! Ainahan se on mahdollista! Vielä viikko ennenkuin voi testata, tylsä vaihe menossa...

Mää en tajua mitä mussa taas tapahtuu. Viime menkat alkanu siis 5.12,eli mitä lie kp:tä.jo mennään. Lämmöt ollu koholla jo 17.12 asti. Tehden välillä suurempia piikkejä ja vieläkin koholla. Nyt viikon jo ollu joka päivä aamupalan jälkeen aivan järkyttävä närästys!!! :wideyed::woot: 2 rennietä pakko ottaa ja sit n. tunnin päästä olo alkaa jonku verran helpottamaan. Väsyneempi oon kyllä ollu,mutta voi johtua valvomisesta ja siitä et oon saanukki alkaa nukkumaan lähes täysiä öitä entisten risa öiden jälkeen.. tällä viikolla viimestään pitäs menkat alkaa, joten testikaupoille käy tie ( 2 negaahan oon jo testannu,viimeisin viime viikon ti)

Kp1 alkoi tänään kkm:n jälkeen. Jännä miten kp1 aina latistaa mielen vaikka oikeestaan tietää että ei oo raskaus mahdollisuutta. Ja mie odotin lähinnä menkkoja että voi uusikierto alkaa ja yritys tälle vuodelle. Mutta silti tuli latistettu fiilis kun kävi veskissä. Tavallaan on haikee fiilis ja samalla suorastaan naurattaa tää sekava ajatus päässääni. :sad001:meh::hilarious:

Ootko Mammanhaave aatellut testata vielä? Josko näkyykin testissä vaan vähän myöhemmin.

Janniliini, onhan se aina vähän haikea päivä se kp 1 silti sitä toivo taas herää et josko tässä kierrossa. Tsemppiä uuteen kiertoon :)

Ite tein aamulla piruuttani raskaustestin, haamujen haamun olin näkevinäni siinä mutta epäilen vahvasti. Esikoisesta plussasin dpo 9, mutta nyt mulla ei kyllä oo hajuakaan dpo:sta saati onko ovulaatiota edes tapahtunut...

Sydänkäpynen,kyllä mää loppuviikosta testaan,meen sit perjantaina verikokeeseen, josta katsotaan jotain arvoja, jos nää närästykset jatkuu vaan. Samallahan toki vois pyytää raskaustestinki verestä,mut varmaan torstaina teen kotona testin, jos vaan kerkiää postista tulla :grin

Jemna, Samaa olen tässä pohtinut kun varmasti imetys nyt sotkee tätä kiertoa.. Ajattelin myös nyt kuitenkin ottaa sen vyöhyketerapia oljen korren vielä tähän mukaan. Jospa sieltä löytyisi apu. :)

Villisilmä, Vau miten sulla on ollut vaikutusta tuolla greippimehulla limoihin. :eek: Ainenkin voisi kuvitella että sen ansiota? Toivottavasti tallettelut meni oikeaan osoitteeseen. :wink

Pahoittelut kirahvi negasta. :sad001 Sinullakin kovin pitkä kierto meneillään.. Nää on niin kurjia!

Rouvakettuselle ja muillekin piinapäivissä oleilijoille tsempit! <3

Kipsulilla varmastikin kiinnittymisvuoto kyseessä! :)

Janniliini, Voin uskoa miltä sinusta tuntuu... Tai juurikin sen haikeuden. Se on aina vähän niinkuin surupäivä, mutta sitten se toivo tosiaan nousee! :) <3

Mammanhaave, Verikoe kannattaa tosiaan ottaa, saisit ainenkin selvyyden ja mielenrauhan että mikä oikein moisia oireita aiheuttaa. Toki toivotaan että se mieluinen asia. :wink

Kyrsii suoraan sanottuna.. Meidän ehkäisyneuvolan soittoajat vaihtuu näköjään jokapäivä ja jokapaikassa on eri kellonajat :mad:
Jätin sinne soittopyynnön kaks tuntia sitten (niillä on tunnin soittoaika) eikä edelleenkään kuulu soittoa takaisin.... Varmaan soita ollenkaan..:grumpy: Pitäis saada ehkäsyasioita jutustella...

Takaisin