Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lume, mikä Dpo sulla nyt on? Muistelen, että ollaan melko samoilla päivillä, mulla nyt 9.
Multa poistettiin tuon ku:n yhteydessä toinen munanjohdin ja ennen kuin sain esikoiseni, yritystä oli takana jopa seitsemän vuotta. Tuntuu, että jo ennestään alentunut hedelmällisyys on nyt vielä puolittunut. Vaikkakin sain kaksi lasta kyllä hyvin pienellä ikäerolla.
Tuttuja fiiliksiä nuo uramietteet. Itsekin vielä ennen joulua ajattelin vain uraani ja opiskeluja. Janosin myös älyttömästi vapautta, ettei tarvitsisi jokaista menoa varten säätää niin paljon. Nyt mietin, että mitä ihmettä oikein mietin?! Nyt vain niin kovasti haluaisin sen viidennen tyypin meidän perheeseen JA samalla mietin myös miksen voi olla tyytyväinen tähän mitä minulla on? Tai olenhan minä. Enemmän kuin tyytyväinen. Mutta välillä ajattelen, että olen jotenkin ahne kun "mikään ei riitä" tai että uhmaan kohtaloa kun yritämme kolmatta.
Juttelin noista tuntemuksista sairaalassa ollessani kätilöharjoittelijalle, joka ihanasti palautteli mua maanpinnalle sanomalla, että toiveet perheenlisäyksestä ovat iloisia ja positiivisia toiveita ja ajatuksia, miksi ihmeessä niistä "kohtalo kostaisi" tms.
Mää varmaan siirryn ryhmään raskaaksi 2018 sitten joskus..
Huutelen täältä sivusta...älä menetä toivoasi. Minulla on syöpähoitojen vuoksi ollut toinen munasarja kokonaan" pois pelistä" viimeiset 7 vuotta ja niin vain sain lapsen siitä huolimatta ja nyt tulossa kolmas. Toki hieman on tuettu kiertoja kehon ulkopuolelta estrogeeni ja keltarauhas lisillä, mutta nämä tuet siis enemmänkin siksi, kun sytostaatit vei omaa kehon tuottamia hormooni määriä niin alas (ovulaatiot siis tapahtuvat ilman lisä hormooneja, hormooneilla tuettu limakalvon kasvua ja ehkäisty tiputtelu vuotoja).
Mut siis yritän rohkaista sinua omalla esimerkilläni, että kaikki on mahdollista vaikka sillä yhdelläkin munasarjalla. Ja meillä tosiaan oltiin ilman ehkäisyä ennen pikku kakkosta 3 vuotta, joista sitten ehdittiin oikeasti yrittää 4 kiertoa kun tärppäsi ja nyt ennen tätä nykyistä raskautta oltiin ilman ehkäisyä 3 kiertoa. Kolmannesta kiertosta tärppäsi. Voimia ja jaksamista yritykseen
Onko kukaan julkisen kautta hakeutunut hoitoihin?
Mä olen, mutta juuri ennen hoitojen alkua plussa tuli. Eli tutkimukset olivat ohi ja lähete hoitoihin oli. Mulle tehtiin silloin mm. laparoskopia tutkimuksissa, joten tutkimukset kestivät yhteensä melkein vuoden.
Me ollaan nyt julkisella hoidoissa ja eipä ole tähän mennessä maksanut kuin lääkkeet ( clomit olikohan 77€ purkki josta riittää 2kk )
Nyt sain naisten poliklinikan ajan joten siitä en osaa sanoa mitä pitää maksaa jos ja kun aloitetaan inssit etc.
Haluutko kertoa minkä hintaista oli?
Ihan pelkät poliklinikkamaksut oli. Hoidoissa kalleinta olisivat olleet lääkkeet, muuten poliklinikkamaksuilla nekin.