Mimosa18
Vauhtiin päässyt keskustelija
Olen kirjoitellut tuonne toinen haaveissa -ketjuun, mutta nyt ajattelin kysellä täältä, missä on enemmän vastaajia. Mulla on pitkään ollut tosi helposti tunnistettava ovis: selvät ovislimat ja - kivut ja aina kp 10 tai 11 (kierto 23 päivää). Nyt kolme viimeistä kiertoa (tämä mukaanlukien, nyt on kp 11) ovisoireet ovat puuttuneet kokonaan. Tässä kierrossa olen käyttänyt ovistikkuja ja niissä ei myöskään ovisplussaa. Kaksi viimeistä kiertoa jäivät myös lyhyemmiksi (22 ja 20 päivää). Tämä on siis vasta meidän toka yrityskierto. Nyt mietin, että voiko gynekologi jotenkin selvittää, että onko ovulaatiota tapahtunut tässä ja kahdessa edellisessä kierrossa?
En siis odota että raskautuisin heti tällä kertaa (ekalla kerralla raskauduin ekasta kierrosta, josta syntyi lapsi, joka nyt 2 v), mutta tämä huolestuttaa, kun aikaisemmin on ollut niin selkeä ovis ja nyt kokonaan kateissa. Tietääkö kukaan kuinka tätä voi tutkia ja minne kannattaa mennä? Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en oikein löytänyt vastauksia.
En ole varma, mutta käsittääkseni sitä ei voi taaksepäin mitenkään selvittää. munasarjoihin jää tyhjäpaikka kun munasolu irtoaa, mutta sitä en tiedä kuinka pitkään se paikka näkyy siellä. Olisko ultra sitten se millä vois munasarjojen toimintaa selvittää?
Noin lyhyellä kierrolla vähän kuulostaa, ettei ainakaan toimivaa munista ole ollut.
Mikä ehkäsy sulla oli käytössä?