Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen kirjoitellut tuonne toinen haaveissa -ketjuun, mutta nyt ajattelin kysellä täältä, missä on enemmän vastaajia. Mulla on pitkään ollut tosi helposti tunnistettava ovis: selvät ovislimat ja - kivut ja aina kp 10 tai 11 (kierto 23 päivää). Nyt kolme viimeistä kiertoa (tämä mukaanlukien, nyt on kp 11) ovisoireet ovat puuttuneet kokonaan. Tässä kierrossa olen käyttänyt ovistikkuja ja niissä ei myöskään ovisplussaa. Kaksi viimeistä kiertoa jäivät myös lyhyemmiksi (22 ja 20 päivää). Tämä on siis vasta meidän toka yrityskierto. Nyt mietin, että voiko gynekologi jotenkin selvittää, että onko ovulaatiota tapahtunut tässä ja kahdessa edellisessä kierrossa?

En siis odota että raskautuisin heti tällä kertaa (ekalla kerralla raskauduin ekasta kierrosta, josta syntyi lapsi, joka nyt 2 v), mutta tämä huolestuttaa, kun aikaisemmin on ollut niin selkeä ovis ja nyt kokonaan kateissa. Tietääkö kukaan kuinka tätä voi tutkia ja minne kannattaa mennä? Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en oikein löytänyt vastauksia.

En ole varma, mutta käsittääkseni sitä ei voi taaksepäin mitenkään selvittää. munasarjoihin jää tyhjäpaikka kun munasolu irtoaa, mutta sitä en tiedä kuinka pitkään se paikka näkyy siellä. Olisko ultra sitten se millä vois munasarjojen toimintaa selvittää?

Noin lyhyellä kierrolla vähän kuulostaa, ettei ainakaan toimivaa munista ole ollut.

Mikä ehkäsy sulla oli käytössä?

Mulla on kierron sekoilua (liian aikaisin alkamista jne) aiheuttanut tähän mennessä muuten oireeton munasarjakysta ja kilpirauhasongelmat. Miksikäs ei tuollainen pitkä kortisonikuuri voisi aiheuttaa häikkää kiertoon. Harmillista Pompo:sad001

Mulla tod näk tänään kp 1, vähän jo tuhruttaa siihen malliin, että kohta lorahtaa kunnolla. Sitten alkaa ensimmäinen yk.:Heartred Maalisvauva olis aika:love7

Täälläkin Italiasta kotiuduttu! Tosi paljon viestejä tullu mut kahlasin kaikki läpi. Melkosta kohinaa ollut mut onpahan ainakin aktiivinen yhteisö :)

Aattelin testailla viikon päästä tiistaina (dpo 11). On nää pitkiä päiviä.

Kp 24/35-39, dpo 3, yk 4

Mulla on aina ollut tasainen kierto 28-30 päivää, ikinä ollut tällaista. Mietin että voikohan kortisoni vaikuttaa kiertoon. Olen ollut 5 viikon kuurilla, joka loppui viime torstaina. Voisiko siitä löytyä syypää tähän :rolleyes:

Luulen että voi johtua juurikin tuosta kortisonista, että on häirinnyt kiinnittymistä ym.

Täällä 6/26-28

Huomenna ois sitten vihdoin se kierukan poisto...jostain luin että oli neuvottu odottelemaan yhet menkat ennen yrityksen aloitusta, että limakalvot ehtis palautua.

Onko jollain tietoa tai kokemuksia siitä ? Mulla on kyllä kierukka ohentunut paljon limakalvoja ja kaikki ovis limatkin on poissa, vaikka ovulaatio on ollut joka kuussa.

Täällä 6/26-28

Huomenna ois sitten vihdoin se kierukan poisto...jostain luin että oli neuvottu odottelemaan yhet menkat ennen yrityksen aloitusta, että limakalvot ehtis palautua.

Onko jollain tietoa tai kokemuksia siitä ? Mulla on kyllä kierukka ohentunut paljon limakalvoja ja kaikki ovis limatkin on poissa, vaikka ovulaatio on ollut joka kuussa.
Mulle sanottiin et voi alkaa heti yrittämään. Ja näin myös teimme

Kp 29/25 ja ei vieläkään mitään... Testikauppoille kai sitä taas on lähdettävä jos vaikka jo plussaa näyttäis...

Nessi, mä tulin raskaaksi kerran siinä kierrossa, jossa hormonikierukka poistettiin. Tein positiivisen testin 12-14 päivää poiston jälkeen. Siinä raskaudessa mulla vuosi aika paljon viikolla 6+, mutta ei mennyt kesken. Myöhemmin lapsivettä oli vähän ja sikiön kasvu pysähtyi. Päädyttiin käynnistykseen, kun kasvua ei ollut tapahtunut varmasti ainakaan enää viikon 34 jälkeen. Vauva syntyi terveenä mutta pienipainoisena 36+2. Mitään vikaa ei löytynyt, istukka oli pieni. Sen toiminnassa ei näkynyt vikaa ennen synnytystä tehdyissä ultrissa. Kolme muuta lasta mulla tulleet ihan normaaleilla raskauksilla. Eli mä uskon tohon, että kannattaa odottaa ne yhdet kuukautiset kierukan poistamisen jälkeen. Kukaan ei tietenkään sitä ole varmaksi voinut sanoa, että nopea raskautuminen olisi ollut syynä tähän outoon raskauteen, mutta ovat suositelleet odottamaan ne yhdet menkat ennen yrityksen aloittamista.

Katjusha: Olisi varmaan joo ihan hyvä käydä gynekologilla, kun kerran mietityttää. En ole muutenkaan käynyt kahteen vuoteen gynellä, joten voisi olla ihan paikallaan. Mietin vain että kuinkakohan paljon saadaan selville pelkästään yhdellä käynnillä ja mitä tulee maksamaan, jos joutuu käymään monta kertaa.

Nessi: Ihan kumeilla menty nämä kaksi vuotta esikoisen syntymän jälkeen. Mulla on normaali kierto siis vain 23 päivää, eli aika lyhyt, mutta tuo 20 päivää viittaa varmaan ovulaation poisjäämiseen.

Nämä ovisoireiden puuttuminen vain nyt mietityttää, kun aikaisemmin niitä on aina joka kierrossa ollut ja todella selvinä ja nyt kaksi viime kiertoa ja tässä kierrossa puuttuneet täysin. Harmittaa, kun syksystä asti bongailin selviä ovikseja ja olin tosi luottavainen, että sama meno jatkuu nyt kun päästään kunnolla yrittämään, mutta nyt sitten ovis on ihan kateissa. Voisikohan johtua juuri siitä, että alettiin yrittämään?

Rondine, ei varmaankaan paljon saada yhdellä käynnillä selville. Jos se ovulaatio mietityttää, niin verikokeisiin menee. Riippuu kiertopäivästä myös mitä ultrassa näkyy.

Rondine, en aio sanoa, että lakatkaa yrittämästä ja tulet raskaaksi. Ihan kaikille niin ei käy vaikka rentoudesta on kyllä apua :)

Katjusha: Olisi varmaan joo ihan hyvä käydä gynekologilla, kun kerran mietityttää. En ole muutenkaan käynyt kahteen vuoteen gynellä, joten voisi olla ihan paikallaan. Mietin vain että kuinkakohan paljon saadaan selville pelkästään yhdellä käynnillä ja mitä tulee maksamaan, jos joutuu käymään monta kertaa.

Nessi: Ihan kumeilla menty nämä kaksi vuotta esikoisen syntymän jälkeen. Mulla on normaali kierto siis vain 23 päivää, eli aika lyhyt, mutta tuo 20 päivää viittaa varmaan ovulaation poisjäämiseen.

Nämä ovisoireiden puuttuminen vain nyt mietityttää, kun aikaisemmin niitä on aina joka kierrossa ollut ja todella selvinä ja nyt kaksi viime kiertoa ja tässä kierrossa puuttuneet täysin. Harmittaa, kun syksystä asti bongailin selviä ovikseja ja olin tosi luottavainen, että sama meno jatkuu nyt kun päästään kunnolla yrittämään, mutta nyt sitten ovis on ihan kateissa. Voisikohan johtua juuri siitä, että alettiin yrittämään?

Jos ovis aiemmin tullut normaalisti, eikä ole ollut ehkäisy, joka sekoittais sitä niin voit hyvin odotella että se ovis sieltä tulee :) Kuten tuolla olikin jo, on ihan normaalia ettei joka kuussa tule ovulaatiota. Gynen ensikäynnillä yleensä vaan katsotaan, että kaikki on päällisin puolin kunnossa. En usko että liittyy yrityksen aloitukseen mitenkään :) Onko sulla ollu jotain lääkitystä keväällä ?

Nessi, mä tulin raskaaksi kerran siinä kierrossa, jossa hormonikierukka poistettiin. Tein positiivisen testin 12-14 päivää poiston jälkeen. Siinä raskaudessa mulla vuosi aika paljon viikolla 6+, mutta ei mennyt kesken. Myöhemmin lapsivettä oli vähän ja sikiön kasvu pysähtyi. Päädyttiin käynnistykseen, kun kasvua ei ollut tapahtunut varmasti ainakaan enää viikon 34 jälkeen. Vauva syntyi terveenä mutta pienipainoisena 36+2. Mitään vikaa ei löytynyt, istukka oli pieni. Sen toiminnassa ei näkynyt vikaa ennen synnytystä tehdyissä ultrissa. Kolme muuta lasta mulla tulleet ihan normaaleilla raskauksilla. Eli mä uskon tohon, että kannattaa odottaa ne yhdet kuukautiset kierukan poistamisen jälkeen. Kukaan ei tietenkään sitä ole varmaksi voinut sanoa, että nopea raskautuminen olisi ollut syynä tähän outoon raskauteen, mutta ovat suositelleet odottamaan ne yhdet menkat ennen yrityksen aloittamista.

Sä oot kyllä raskautunut nopeasti :)
Mun pitää vielä kysellä tuosta huomenna, mulla siis kuparikierukka, joten mitään hormoneja ei ole ollut, siksi kiertokin ollut säännöllinen ja ovikset tulleet :)

Kp 1. Nyt kierto oli 29 kun viimeksi oli 31. Nyt odotan, että gyne soittaa mikä kp pitäisi käydä ultrassa kun aloitan clomit 2 päivässä. Tähän asti ei ole seurattu, mutta nyt päätin että tarkistetaan toimiiko lääkkeet. Lisäksi tarvitsen uuden reseptin tai uuden suunnitelman.

Kävin juuri viimeviikolla gynellä yksityisellä puolella, kallistahan se On+200e kun otti vielä ultraa ja Papan samalla mut koen että sain selville sen mitä tulin hakemaan eli kaikki minun puolestani ok. Eikä oo esim kystaa pco yms joka heikentäisi mahdollisuuksia.

Nessi, Ei ole ollut lääkitystä.

Jos vain saisi nää aivot pois päältä niin että voisi lakata yrittämästä. Helpommin sanottu kuin tehty. :) Mietin nyt jo ens kiertoa että mennänkö ilman tikkuja vai yritänkö löytää oviksen. Ja pitäisikö kokeilla muita juttuja, kuten greippimehua. Ens kierrossa tärppipäivät olis juuri juhannuksen aikaan. Vähän vaikea silloin edes päästä yrittämään kun ollaan mökillä siskon ja sen miehen kanssa. Toivottavasti tää kierto olis vähän pitempi kuin tuo 20 pv niin tärppipäivät siirtyvät juhannuksen yli...

Mirellan, missä kävit? Olis juuri kiva saada poissuljettua että on jotain häikkää. Silloin vois varmaan rentoutuakin paremmin, mikä auttaisi ovulaatiota jne.

Nessi, kierto mulla oli koko ajan silti olemassa, vaikka olikin hormonikierukka. Aika uskomatonta oli kyllä tulla heti raskaaksi. Itse olen tosiaan sitä limakalvon kuntoa arvellut osasyyksi tuohon pieneen istukkaan, vuotoon yms. Eihän se varsinkaan haittaa tee, jos yhden kierron odottaa, etenkin tässä omalla kohdalla kun viidettä alettiin yrittää, tuntui turvallisemmalta. Kaksi kertaa mulla siis ollut kierukka, ekan ja neljännen lapsen jälkeen. Lääkäreitä varmaan löytyy puolesta ja vastaan, oman lääkärin kanssa varmasti päädytte sulle hyvään suunnitelmaan. :)

Täällä 6/26-28

Mulla poistettiin kierukka 22.11.2016 ja 6.12. eli 2 viikkoo poistosta tein positiivisen raskaustestin. Se meni kuitenkin kesken, vuoto alkoi 10.12. Uskon että johtui nimenomaan limakalvon ohuudesta. Eli olisi kannattanut odottaa ne yhdet menkat. Toisaalta tulin heti siitä km:n jälkeisestä kierrosta taas raskaaksi ja nyt rv. 25 ja kaikki on mennyt hyvin. :) Eli yksiäkään varsinaisia kuukautisia ei ehtinyt olemaan kierukan poiston jälkeen ennen raskautumista, paitsi km-vuoto. Ja oli hormonikierukka (6 vuotta, jonka aikana ei kuukautisia ollenkaan).

Hei, oisko teillä suositella jotain hyvää ovis testiä? Mielellään myös edullista, kun mulla välillä noi kierrot on niin epäsäännöllisiä ja usein vielä pitkiä, et saa yhden kierron aikana aika monta pv tikutella ihan varmuudeksi.

Tosin oviksen tikuttelu edelleen vähän harkinnan alla, etten ala turhaan stressaileen. Jotenkin vaan ärsyttää kun pyörit sielä kp 27:ssa ja joudut miettiin, et odotatko tulevaksi tätiä vai pitäiskö olla kohta tekemässä raskaustestiä vai ehkä jos kuitenkin olis ovis, jos vaikka menee kierto yli 40 päiväseksi... Tääl on varmaan joitain jotka tietää mistä mä puhun - hemmetin ärsyttävää :arghh:

Muokattu viimeksi:
Siska , mä oon tilannut tuolta kotitesti.fi stä noita sofin ovis+raskaustesti paketteja :) ne on musta halpoja ja ovistestit toiminu hyvin, r testeissä näkyny viivanpaikat suht hyvin mut niin tuntuu muissakin testeissä täällä näkyvän.

Takaisin