Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa taas kuumeilemaan Kettunen, vaikka sitten ihan vaan tjottailu-mielellä :)

Täällä alkaa jälkivuoto olla ohi, jihuu!!!! Ihan pientä rusehtavaa enää tulee. Kaikista paras tässä on se, että pääsee ylipäätään petipuuhiin joista ollut melkein viikon tauko. Hyvin huomaa tämän puutostiösn kotona, kun kaikenlaisesta pienestä molemmat heti narisemassa :D

Pakko kai se on liittyä tänne, kun mun kuumeilut menevät taas ihan överiksi. :) Eli toista lasta yritetään (esikoinen on 2v 1kk) ja eka yrityskierto meneillään. Oli ensin tarkoitus yrittää "tulee jos on tullakseen"-asenteella, mutta enhän mä näköjään sellaiseen pysty. Vaikka sinänsä meillä ei ole mikään kauhea kiire raskautua niin tämä epätietoisuus tekee sen, että kyttäilen oireita ja laskeskelen päiviä koko ajan. Tänään menossa dpo 4 (luultavasti, en ole käyttänyt ovulaatiotestejä) ja aika matelee.

En mä edes oikeasti usko, että tässä kierrossa tärppäsi. Päästiin tallettamaan vain kolme, neljä ja viisi päviää ennen ovulaatiota. Esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta, mutta silloin ajoitettiin juuri ovulaatiopäivään. Toisaalta pieni ääni takaraivossa sanoo, että eihän se ole mahdotonta raskautua kolme päivää ennen ovulaatiota. Esikoisen kiinnittymisen tunsin selvästi ja tuli myös kiinnittymisvuotoa. Se tapahtui muistaakseni viikko ovulaation jälkeen. Joten kovasti tässä odottelen sunnuntaita ja maanataita, josko silloin jotain tapahtuisi.

Kuinka te muut pysytte järjissänne piinaviikkoina? Tuntuu, etten paljon muuta pysty ajattelemaan. Viime kerralla oli sama juttu.

Pakko kai se on liittyä tänne, kun mun kuumeilut menevät taas ihan överiksi. :) Eli toista lasta yritetään (esikoinen on 2v 1kk) ja eka yrityskierto meneillään. Oli ensin tarkoitus yrittää "tulee jos on tullakseen"-asenteella, mutta enhän mä näköjään sellaiseen pysty. Vaikka sinänsä meillä ei ole mikään kauhea kiire raskautua niin tämä epätietoisuus tekee sen, että kyttäilen oireita ja laskeskelen päiviä koko ajan. Tänään menossa dpo 4 (luultavasti, en ole käyttänyt ovulaatiotestejä) ja aika matelee.

En mä edes oikeasti usko, että tässä kierrossa tärppäsi. Päästiin tallettamaan vain kolme, neljä ja viisi päviää ennen ovulaatiota. Esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta, mutta silloin ajoitettiin juuri ovulaatiopäivään. Toisaalta pieni ääni takaraivossa sanoo, että eihän se ole mahdotonta raskautua kolme päivää ennen ovulaatiota. Esikoisen kiinnittymisen tunsin selvästi ja tuli myös kiinnittymisvuotoa. Se tapahtui muistaakseni viikko ovulaation jälkeen. Joten kovasti tässä odottelen sunnuntaita ja maanataita, josko silloin jotain tapahtuisi.

Kuinka te muut pysytte järjissänne piinaviikkoina? Tuntuu, etten paljon muuta pysty ajattelemaan. Viime kerralla oli sama juttu.

No... kai sitä jotenkin vain kyllästyy koko juttuun :D

Moikka tytöt. Pidin tylsän vaiheen hiljaisuutta mutta palailen taas :) ovis testit saapui tänään, ja kp11 menossa. Oudon tummaa viivaa antaa näin aikasin jo :o kun yleensä ei näytä mitään näillä kp:llä. Saas nähdä tuleeko plussa aikaisemmin.
ImageUploadedByVau Foorumi1495206462.716442.jpg

Moikka tytöt. Pidin tylsän vaiheen hiljaisuutta mutta palailen taas :) ovis testit saapui tänään, ja kp11 menossa. Oudon tummaa viivaa antaa näin aikasin jo :o kun yleensä ei näytä mitään näillä kp:llä. Saas nähdä tuleeko plussa aikaisemmin. View attachment 55909

No ompa todella tumma viiva! Mulla kp 16 ja paaaaaljon haaleempi viiva :) itse ajattelen että ehkä sunnuntaina pos?

Noh se siitä kiinnitysvuodosta. Tänään kp1 kp 22 jäi nyt sitten kierroksi. Viime kuussa kp26 ja viime menkat kesti kolme päivää josta muutama päivä ennen pyyhintä vuotoa ihan niin kuin nytkin. Yleensä menkat kestää sen 5 päivää ja kierrot on 26-30 päivää. Arg mulla on muutenkin veriarvoissa vähän häikkää ja odotan lääkärille aikaa että voidaan selvitellä syytä niihin arvoihin. Ei mitään vakavaa pitäis olla, mutta se kai voi vaikuttaa varmaan mun kiertoihinkin nyt sitten...noh nyt loppuu valittaminen ja hyväksyttävä vaan tämä. Ihanaa, aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!!!

Noh se siitä kiinnitysvuodosta. Tänään kp1 kp 22 jäi nyt sitten kierroksi. Viime kuussa kp26 ja viime menkat kesti kolme päivää josta muutama päivä ennen pyyhintä vuotoa ihan niin kuin nytkin. Yleensä menkat kestää sen 5 päivää ja kierrot on 26-30 päivää. Arg mulla on muutenkin veriarvoissa vähän häikkää ja odotan lääkärille aikaa että voidaan selvitellä syytä niihin arvoihin. Ei mitään vakavaa pitäis olla, mutta se kai voi vaikuttaa varmaan mun kiertoihinkin nyt sitten...noh nyt loppuu valittaminen ja hyväksyttävä vaan tämä. Ihanaa, aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!!!

Oletko koskaan kokeillut vehnänalkioöljyä?

Joo oon mä yhden kierron kokeillut ja se sitten jäi. Pitäis ottaa se taas käyttöön se vois ehkä auttaa. Kiitti vinkistä[emoji23]

Pitäis saada talletukset tehtyä tältä illalta mut tuo ukko sano ettei jaksa..

Alinah, kuullostaapa tutulta... Meillä mies sanoo et eikö voi vaan talletella joka päivä eikä tarttis tikuttaa ovista, mut sitku ois tallettelu hetket niin ei teekkään mieli... Argh! Onneks tänään kun tuli o+ herätin sen ja hoidin ite hommat :D :D

Jaffa93, joo kyllä muuten vois joka päivä mutta sitten kun oikeesti olis tarve niin.. No mä sain kuitenkin sen mielen muuttumaan ja kohta hommiin... :) Jos huominen jää välistä niin ei voi mitään, huomenna katsotaan suomi-ruotsi peli ja mies ottaa tietenkin kaljaa siinä..

Täytyy toivoo et riittäisi eilinen, tämä päivä ja vaiks ylihuomenna. (Jos en saa ennen peliä kellistettyy...)

Mä luulen et meille riitti tältä erää nää Kp13, 15, 17, 19 ja 21 :D alotetaan aina ehkä liian aikaisin pupuilut ja sit homma alkaa maistuu puulta.. Tai oli se jo heti ekana tallettelu päivänä vähän semmosta kun ärsyttää ettei tärppää jo vaikka onkin vasta yk3.. :s nyt on kyllä semmonen olo että tärpää tästä tän päiväsestä tallettelusta! Vaikka tais mulla olla viime kierrossa sama olo :D nyt koitan olla stressaamatta ja keskittyy kaikkeen muuhuun! Ens viikonloppuna pitäis lähtee vähän viihteelle pitkästä aikaa, ja toivottavasti viimeistä ;) ihana päästä tuulettumaan!

Jaffa yk3 kp21/31~33 dpo-1 , vielä hetken :D

Toivottavasti en oo pilannu raskautumisen mahdollisuuksia kun oon joka kerta melkein heti painellu suihkuun touhuilun jälkeen, aloin tässä miettiin että kiva homma kun kaiken maailman jalat seinää vasten kikat jäänyt tekemättä ym.. :/

Alinah kp30

Toivottavasti en oo pilannu raskautumisen mahdollisuuksia kun oon joka kerta melkein heti painellu suihkuun touhuilun jälkeen, aloin tässä miettiin että kiva homma kun kaiken maailman jalat seinää vasten kikat jäänyt tekemättä ym.. :/

Alinah kp30

Mäkin juoksen aina vessaan heti jälkeen, eikä se ainakaan oo vaikuttanu tähän tän hetkiseen tilanteeseen, ajattelisin.. (rv6+5)

En meinaan pitänyt jalkoja ylhäällä tai mitään muitakaan vippaskonsteja.

Mutta oman mielenrauhas takia ehkä voisit ens oviksen aikaan sit kiinnittää enemmän huomiota? Kai se voi olla joillekkin se "juttu", vaikka oon luullu että eipä siitä hyötyä olis :)

Kehon lämpötiloista kierron aikana! Oon lukenut että juuri ennen ovulaatiota lämpötila laskee noin neljännesasteen ja ovulaation jälkeen nousee 0,5-1 astetta kunnes taas laskee kuukautisten lähestyessä ellei raskautumista ole tapahtunut. Minulla lämpötila ennen ovista oli muutenkin tosi alhainen 35,8 ja laski ennen ovista -->35,6. Nyt oviksen jälkeen ollut korkeampi, mutta ei todellakaan tuota puolta-yhtä astetta vaan mittari näyttää 36 eli 0,2 asteen nousu versus aika ennen ovista. Toki nää kehon lämpötilat on yksilöllisiä mut ihmetyttää silti onko kropassa kaikki hyvin? o_O Tää on vasta eka kierto kun aamulämpöjä oon mittaillut. Ja siis ihan kainalolämmöt, silläkin saattaa olla vaikutus?

Alinah kp30
Alinah, en usko että noilla kikoilla on loppuunsa mitään väliä. Ihmiset on raskautuneet kautta aikain ilmankin että niitä jalkoja on kattoa kohti heitetty :) Henk.koht. uskoisin että enemmän vaikutusta on mm. ovislimoilla, sillä että siittiöillä on suotuisat olosuhteet matkantekoon :grin

ON: täällä kp 12/31-33, yk3. Illalla pitäisi ovista testailla kunhan sukuloimasta joudetaan. Ovistestit oon tehnyt kp 10 ja 11, paljon vahvemmat viivat kuin aiemmissa kierroissa. Tässä kierrossa erona että aloitin greippimehun ja geleet kp2. Toivottavasti olisi positiivisia vaikutuksia :happy:

Muokattu viimeksi:
Mäkin juoksen aina vessaan heti jälkeen, eikä se ainakaan oo vaikuttanu tähän tän hetkiseen tilanteeseen, ajattelisin.. (rv6+5)

En meinaan pitänyt jalkoja ylhäällä tai mitään muitakaan vippaskonsteja.

Mutta oman mielenrauhas takia ehkä voisit ens oviksen aikaan sit kiinnittää enemmän huomiota? Kai se voi olla joillekkin se "juttu", vaikka oon luullu että eipä siitä hyötyä olis :)

En usko et olis hyötyä. Ajatelkaa apinoita tai eläimiä yleensäkin! Kun hommat on hoidettu niin takas savannille juoksemaan! Ja hyvin pelaa lisääntyminen :D

Okei, turhaa stressaan.mut ei tästä kierrosta varmaa tärppää koska ovislimat jossain niin eipä se siittiö varmaa perille asti pääse. Toivotaan pikaista plussaa kaikille!

Takaisin