Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mindsy, mä ajattelisin että eilen o+, juurikin siksi, että plussaan kuuluisi testaus lopettaa. Itse aina siihen lopettanut, enkä ees tiiä miten viiva vielä tummenisi jos testaamista jatkaisin.

Mäkin olen käyttänyt raskauskeijun ovisliuskoja, kahdessa kierrossa, ja ihan oon selkeän plussan saanu.

Oon kans miettinyt, että jos sitten vaan nauttis yhden lapsen äitinä olemisesta ja tjottailis, mut jotenkin näen itseni useamman lapsen äitinä. Kaksi olisi meille sopiva lapsiluku.

Koko ajan tuntuu tulevan taas raskausuutisia kaveri- ja tuttavapiirissä. Ja vaikka toisen onni ei ole multa edelleenkään pois, niin kyllä pistää itkettämään, kun tuntuu, että itsellä ei ihan hetkeen tule tärppäämään, kun on sitä tiputtelua ennen menkkoja ja imetyksen jälkeen varmaan edeleen hormonit sekaisin. Kauanhan tuota maitoakin tulee imetyksen lopetuksen jälkeen, ja vaikuttaakohan sekin raskaaksi tuloon jos esim just joku prolaktiini on koholla.

Mindsy, mä ajattelisin että eilen o+, juurikin siksi, että plussaan kuuluisi testaus lopettaa. Itse aina siihen lopettanut, enkä ees tiiä miten viiva vielä tummenisi jos testaamista jatkaisin.

Mäkin olen käyttänyt raskauskeijun ovisliuskoja, kahdessa kierrossa, ja ihan oon selkeän plussan saanu.

Oon kans miettinyt, että jos sitten vaan nauttis yhden lapsen äitinä olemisesta ja tjottailis, mut jotenkin näen itseni useamman lapsen äitinä. Kaksi olisi meille sopiva lapsiluku.

Koko ajan tuntuu tulevan taas raskausuutisia kaveri- ja tuttavapiirissä. Ja vaikka toisen onni ei ole multa edelleenkään pois, niin kyllä pistää itkettämään, kun tuntuu, että itsellä ei ihan hetkeen tule tärppäämään, kun on sitä tiputtelua ennen menkkoja ja imetyksen jälkeen varmaan edeleen hormonit sekaisin. Kauanhan tuota maitoakin tulee imetyksen lopetuksen jälkeen, ja vaikuttaakohan sekin raskaaksi tuloon jos esim just joku prolaktiini on koholla.

Mä oon myös onnellinen kahden lapsen äiti, mutta takaraivossa nakuttaa tunne että yksi puuttuu! Kun joku kysyy multa lapsista olen jo miljoona kertaa meinannut sanoa että minulla on kolme! Lisäksi kun ollaan liikkeellä ulkona katse etsii vielä sitä kolmatta :D

Toupie, milloin olet lopettanut imetyksen? Itse lopetin maaliskuun alussa ja luteaalivaihe meinaa olla edelleen pikkusen liian lyhyt.. viimekierrossa 9pv.. ikääkin on jo 36v ja pian haluaisin toisen perään, mutta ei se tällä iällä enää sormia napsauttamalla käy =( oon koettanu olla stressaamatta ja ottaa rennompaa otetta vauvan tekoon, mutta helpommin sanottu kuin tehty! Ystävällä on kesällä laskettu aika ja voin sanoa, että olen hieman kateellinen mutten katkera.

Niin toivon että meille kaikille se vauva suodaan syliin asti! Meillä on miehen kanssa lapsi 1v3kk, ja hän oli hyvin toivottu. Luomusti sai alkunsa suoraan km:n jälkeen, mutta ei ollut terve syntyessään. Paljon on sairaaloita kierrelty =( Monesti oon ajatellut, että niinkö tuo Luoja aatteli, kun kovasti lasta itkun kanssa halusin, että tässä on lapsi ole hyvä ja saatkin hoitaa häntä ihan tosissaan (kun on tämmöinen rakennevika, joka vaatii operaatioita ja jatkuvaa lääkitystä ja sairastuu herkemmin). Mutta ihana lapsi on ja sen pikkusisaruksen hälle haluan :Heartred mieskin täyttää 40v syksyllä, että iltatähtiä puuhaillaan laughing7 eikä lapsen sairastelu ole minun vauvankaipuuta hälventänyt, melkein päinvastoin! Hoivavietti vain kasvaa :happy119

Anteeksi vuodatus ja omanapaisuus.

Mindsy kp14/27, dpo 0

Neuvolassa kysyin tuosta kierron tasaantumisesta imetyksen lopettamisen jälkeen. Kovin on yksilöllistä, mutta kuulemma joillain voi mennä vuosikin! Sanotaan että menee noin 40vrk, kun maidontuotanto loppuu imetyksen lopettamisesta, joten luulisi prolaktiiniarvon viimeistään silloin laskevan. Saisitko toupie lähetettä esim neuvolasta tai lääkäriltä arvojen mittaukseen? Prolaktiini häiritsee ovulaatiota.

Ja oot ihan oikeessa, pitäisi tikuttelu lopettaa ekaan o+, ei sitten tartteis näitä pähkäillä ja sekoittaa päätään :laughing002

Mindsy, lopetin vasta huhtikuun alussa, että en siksi ihmeitä odota, jos ei vielä tässäkään kuussa sitten tärppä. Kun mulla myös tiputtelee ennen menkkoja, joten varmaan hormonit häiritsee keltarauhasen toimintaa. Ihan itse olen siis diagnoosin tehnyt.:hilarious: Ajattelin, että odotan vielä ja sitten hakeudun gynelle, koska se varmaan sanois tosiaan vaan että odota että hormonitoiminta tasaantuu imetyksen jälkeen. Mutta en mä aio kyllä enää montaa kuukautta odottaa. Huh, että vuosikin voi mennä!:arghh:
En olekaan kuullut ennen tuota et 40vrk menis että maidontuotanto loppuu. Pitää siis vielä rauhassa tosiaan odotella, jospa se siitä sitten pian tulis.

Voi, elä nyt noin ajattele, eikä täällä tarvitse pyytää anteeksi vuodatusta ja omanapailua.:)
Se on täällä parasta kun saa vuodattaa, se helpottaa aina vähän omaa oloa.
Mullakin mies on stressannut kovasti työasioita ja muuttoa ym, eikä oikeen ole jaksanut olla mua lohduttamassa, kun itken raskausuutisia ja negatestejä. Sisko sai juuri vauvan, enkä halua hänelle purkaa omaa huonoa fiilistä, vaikka ennen niin tein, ja kavereillekaan ei ole aina niin helppo alkaa puhua. Täällä voi aina käydä purkamassa, kyllä se vaan helpottaa.:)

Tuota...kp8/26-30 menossa ja aattelin ihan kokeilun vuoksi tikuttaa ovista nyt First Time Ever. En todellakaan olettanut että vielä tässä vaiheessa kiertoa ilmestyy mitään mut kyllä siinä minusta vaan jo haalea viiva on. Eli joko se ovis muka on tässä vaiheessa? Vai kuuluuko tuon olla voimakkaampi sillon kun plussaa?o_O oon ihan untuvikko näissä hommissa :wtf:

Muoks. Noniiin nyt kun tuohon ovulaatiotestin ohjeeseenkin maltoin tutustua niin negatiivinenhan tuo haalea viiva on

Liitteet

• IMG_20170512_152154.jpg
    IMG_20170512_152154.jpg
    371.6 KB · Katsottu: 188
Muokattu viimeksi:
Mä tikuttelin kans viime kierrossa nuilla samoilla testeillä, viivan pitäs olla yhtä vahva kuin kontrolliviiva :) Sanoisin, että vielä ei oo ovis :)

Toupie, näitä imetyksen lopetusjuttuja oon paljon lukenu tuolta Imetyksen tuki ry fb-ryhmästä. Toki jokainen on oma yksilönsä :) Ite oon aatellu, että jos en tän vuoden puolella raskaudu niin sit saa olla. Tuntuu että ikä tulee jo vastaan.

Pompo, selvä viiva! Onnea :)

Arianin kirjotus sai mut miettiin voiko mullakin olla kohtutulehdus ku:n jäljiltä? Ku oli helmikuussa, lopetettiin piikillä ja hcg tippu takas normaaliin verikoeseurannassa. Mutta kipuja on ollut siitä asti. Ja tänään varsinkin. Hitsit kun alkaa vkl. Millä tommonen kohtutulehdus selviää? Verikokeella vai ultralla?

Arianin kirjotus sai mut miettiin voiko mullakin olla kohtutulehdus ku:n jäljiltä? Ku oli helmikuussa, lopetettiin piikillä ja hcg tippu takas normaaliin verikoeseurannassa. Mutta kipuja on ollut siitä asti. Ja tänään varsinkin. Hitsit kun alkaa vkl. Millä tommonen kohtutulehdus selviää? Verikokeella vai ultralla?

Mulla oli esikon sektiosta johtunut kohtutulehdus. Silloin palpoi kohdun ja katsoi aristaako ja verikokeista tulehdusarvot.

Mulla on nyt niin paska fiilis tulevasta kierrosta. Mulla ei ole mitään odotuksia ja musta tuntuu että jäädään ikuisesti kahdestaan. Mua pelottaa et tuhlataan vaan aikaa kunnallisella mutta ei ole varaa yksityiseen ja lähin klinikka 1h ajomatkan päässä. Hinnat tottakai 3 numeroisia. Suututtaa niin paljon tuo kunnallisen meininki just nyt

Lume: :hug013
Jos teille on tehty jotain tutkimuksia tai kokeita kunnallisella,niin välttämättä yksityisellä ei niitä tarvitse enää ottaa niin hinta voi pysyä alempana.

Mulla on ollut yhdestä lääkkeellisesti keskeytetystä raskaudesta kohtutulehdus ja voin ainakin kertoa ettei ole mikään pikkukipu. Tuli järkyttävä paineen tunne, niinkuin joku olisi istunut vatsan päällä ja oli tunne että koko ajan pissattaisi. Kuitenkin ei niinkuin virtsiitissä että oikeasti pissattaa. Ja kipu yltyi päivässä sellaiseksi että huimasi ja oksetti. Sitten crp:llä asia vahvistettiin ja siihen tuli kaksoisantibiootti.

Ei mulla ihan noin sietämätön kipu ole. Mutta selkeästi joku on vialla kerta testit näyttää negaa ja kipuja löytyy. Koitan nyt tarkkailla oloa ja jos sitten maanantaina saisin jonkun linjoille ja pääsisin näyttään jonnekin.

Lume: :hug013
Jos teille on tehty jotain tutkimuksia tai kokeita kunnallisella,niin välttämättä yksityisellä ei niitä tarvitse enää ottaa niin hinta voi pysyä alempana.

Miehen simpat on tutkittu ja mulla se pcos. Mietin tässä että pitäisikö katsoa sinne ens syksyyn sillon saisin ennen inssejä aukkarin kunnallisella ja vasta jouluna jos inssit ei tuota tulosta lähteä sitten yksityiselle... tulisi 600€ veronpalautuksia ja jos kesällä sais säästettyä vähän rahaa päälle.

Suosittelen aina kivuissa herkästi kääntymään tk:n puoleen. Koskaan ei oo turhaa käyntiä, koska vaikka mitään ei nk olisi niin mielenrauhan vuoksi kannattaa käydä asiat tarkistaa :)

Takaisin