Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti tulisi plussa aalto :)

Ei mitään ihmeempiä tuntemuksia vaan hirvittävä väsymys. Pian selviää miten käy kun maanantaina tai tiistaina alkaa menkat tai toivottavasti ei. Kp 24/25-26 dpo 12.

Toivottavasti tulisi plussa aalto :)

Ei mitään ihmeempiä tuntemuksia vaan hirvittävä väsymys. Pian selviää miten käy kun maanantaina tai tiistaina alkaa menkat tai toivottavasti ei. Kp 24/25-26 dpo 12.

Toivottavasti alkaisi samanlainen plussa aalto kuin viime kuussa <3 marce ootko testannut edellisen jälkeen ja Meinasitko testata ? Toivottavasti myös mrs smithillä tulisi myös plussa <3
JA MEILLÄ KAIKILLA !
Täällä jatkuu edelleen alaselkä jomot ja jotain pientä kipuilua, munasarjoissa ja alamahalla mutta todella pientä ja vaisua, kamala testaus kuume kasvaa ja ärsyttää kun ovistestejä ei ole enää. Koko ajan syötätyttää ja mies virnuilee vieressä ja hokee sä oot raskaana, plääh kun sais senkin uskomaan et todella pieni todennäköisyys siihen, mut todella toivon et kaikki kipuilu ja jomotus viittaisi siihen raskauteen <3 millon mä testaan ?

Muokattu viimeksi:
Nonii... Tais ne "oireet" olla ihan vaan sitä mahatautia. Suihkussa koitin kohdunnipukkaanapukkaa kun se on nyt pari päivää tuntunut olevan korkealla ja kiinni/kova , eli vois tarkottaa että on raskaana? No nyt sieltä sitten tuli kokoajan punaista kun kokeilin ja samalla alko tulemaan jo vähän menkkajomoja :( mut tarkottaako tää nyt sitä että luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi? Nyt siis dpo11. Yhyy :(

Mutta yk3 alkakoon! Ja se tässä on positiivista että ehkä enemmän helmivauvaa toivoinkin kun esikoinen syntynyt joulukuussa niin nyt ei ainakaan tartte synttäreitä pitää samaan aikaan on sitten sentään vähän yli kuukaus välissä :D ja itse oon syntyny helmikuussa ja luultavasti LA osuis samoihin aikoihin :) joten toivotaan että tästä kierrosta tärppää!

Jaffa yk3 kp1-?31-33?

Jaffa ootko ihan varma että ois kp1 ? Kun voihan sieltä sitä punaista tulla vaikka ois raskaana ? Tuntuko se vielä kovalta ? Mä mietin kanssa et tekisi mieli kokeilla sitä mutta en oikein osaa analysoida sit tulosta ja pelottaa et jos se sorkkiminen sit vaikuttaa negatiivisesti jos ois kiinnittyminen tapahtunut.

Toivottavasti alkaisi samanlainen plussa aalto kuin viime kuussa <3 marce ootko testannut edellisen jälkeen ja Meinasitko testata ? Toivottavasti myös mrs smithillä tulisi myös plussa <3
JA MEILLÄ KAIKILLA !
Täällä jatkuu edelleen alaselkä jomot ja jotain pientä kipuilua, munasarjoissa ja alamahalla mutta todella pientä ja vaisua, kamala testaus kuume kasvaa ja ärsyttää kun ovistestejä ei ole enää. Koko ajan syötätyttää ja mies virnuilee vieressä ja hokee sä oot raskaana, plääh kun sais senkin uskomaan et todella pieni todennäköisyys siihen, mut todella toivon et kaikki kipuilu ja jomotus viittaisi siihen raskauteen <3 millon mä testaan ?

Meinasin odottaa tiistaihin tai keskiviikkona siihen mennessä ois menkat myöhässä. En taida kestää lisää negoja.

Onko täällä muita keskenmenon kohdanneita? Kävin eilen varhaisultrassa kun viikkoja piti laskujen mukaan olla 7+5. Ultra paljasti kuitenkin elottoman sikiökaiun joka vastasi viikkoja 6+3. Oli siis reilu viikko sitten mennyt kesken. Lääkäri ei suositellut lääkkeellistä tyhjennystä vaan sanoi että luonto tyhjentää parhaiten. Jään siis odottamaan. Mutta kuinka kauan voin odottaa tekemättä mitään?? Tyhjeneekö itsekseen ihan kokonaan tai pitäiskö käydä tarkistuttamassa kun vuoto loppuu? On ihan outo ja tyhjä olo, en ole ihan tainnut vielä edes tajuta koko tilannetta.

Voi sara, oon tosi pahoillani sun puolesta. Kurjaa.
Uskon, että se mitä lääkäri suosittelee on varmaan paras vaikka tyhjentymisen odottaminen tuntuukin aika... julmalta :( soita sinua hoitaneeseen yksikköön jos ei ala tapahtumaan. Ja jos sulla on jotain kysyttävää.

Voi ei Sara :( Oon tosi pahoillani sun puolesta! Meillä oli helmikuussa kohdunulkoinen raskaus, joka keskeytettiin metotreksaattipiikillä. Siinä ei annettu edes vaihtoehtoa odottaa, koska sen ei haluttu kasvavan liian isoksi. Jälkeenpäin ajatellen piikki oli hyvä vaihtoehto, en olisi halunnut pitkittää sitä yhtään. Toki piikin jälkeen täytyy käydä verikokeissa säännöllisesti tarkistamassa, kunnes raskaushormoni on laskenut normaalille tasolle.

Veljen vaimo sai myös aikanaan kolme keskenmenoa ja hän joutui aina ottamaan pillerit, joilla käynnistettiin tyhjennys. Silloinkaan ei jääty odottamaan luonnollista tyhjentymistä.

Tietääkseni täytyy ainakin huolehtia, että kohtu tyhjenee kokonaan, ettei tule tulehdusta.

Kovasti voimia! Ajan kanssa helpottaa ja tästäkin selviää <3

Lume, 22dpo menossa ja 38kp.Tämä pn raastavaa kyllä ajattelin tehdä tehdä testiä kyllä ennen to jo.

Jaffa93:Toivon niin paljon että olisi plussa.

Pahoittelut Sara <3 Voimia!

Jaffa, muistan lukeneeni että yli 10pv luteaali on ihan hyvä mutta alle sen on sitten liian lyhyt. Eli ei tuo 11 päivän luteaali liian lyhyt kai olisi! Mutta tosiaan jospa olisi raskauteen liittyvää vuotoa. Kannattaa tehdä testi ellei ihan hurjana vuoda :)

Kyllä se täti nyt kurvas taas kylään ja toi mukanaan kunnon niagaran ja krampit :( ihana lisä tähän mahatautiin :D

Kiitos kaikille <3

Odottelen muutaman päivän ja otan yhteyttä ellei ala tapahtua. Haluaisin tietenkin nopeasti taas päästä uudelleen yrittämiseen kiinni.

Sara80, olen pahoillani, voimia!

Joillain kohtu tyhjenee tosiaan itsestään tai sitten helposti lääkkeellisellä tyhjennyksellä. Silloin ei tarvitse pitää taukoa, vaan voi halutessaan aloittaa uuden yrityksen samantien.

Minulla todettiin viime vuonna rv12 ultrassa, että ei sikiökaikuja vaan löytyi tyhjä sikiöpussi. Niukkaa vuotoa oli, mutta kun ei lähtenyt kunnolla tyhjenemään niin tehtiin lääkkeellinen tyhjennys kahdesti, joista molemmat epäonnistuivat totaalisesti. Kohtu ei tyhjentynyt vaan menetin vaan runsaasti verta. Lopulta tehtiin kaavinta mikä tuntui siinä vaiheessa jo isolta helpotukselta. Nyt viiden kuukauden jälkeen olen uudelleen raskaana. En halua siis pelotella, mutta haluan sanoa, että vaadi hoitoa ja vaadi, että ultralla tarkistetaan onko tyhjentynyt kunnolla. Ja jos lääkkeelliseen tyhjennykseen päädytään niin ota joku läheinen seuraksi (olisit sitten kotona tai osastolla) ja jos yhtään menee kunto huonoksi niin sairaalaan.

Jokainen on tietysti erilainen, mutta mua auttoi kun puhuin kokemuksistani ja tunteistani ihan kaikille heti tuoreeltaan; puolisolle, perheelle, ystäville ja hoitohenkilökunnalle... tsemppiä raskaaseen aikaan!

Takaisin