Raskaaksi 2016

Dpo4 ja kellertävää vuotoa. Tulee vaihtumaan tuhruksi tuota pikaa. Masentaa. Eikö tässä pääse edes testaamaan. Mikä mussa on vialla kun luteaalivaihe jää niin usein lyhyeksi. Tuskinpa kiinnittymisvuotoa vielä näin alussa tulee. Heitänkö jo kirveen kaivoon tästä kierrosta. Lämmöt on koholla edelleen onneksi.Pahoittelut negasta sanmarie. Se tuntuu aina yhtä pahalta.

Herttarouva, jos sun lämmöt on koholla, niin sehän kertois, että keltarauhashormonia on vielä tarjolla. Toivon, että vuoto ei vielä ala kuitenkaan. Pahoittelut, että koettelee. Tiiän tunteen, mitä on kun hedelmällisyysterveys ei oo kunnossa kaikin puolin.

Mä en koskaan haaveillu ammatista, omakotitalosta en edes miehestä vaan siitä että olisin äiti. Nyt oon 25 enkä oo edes raskaana. Tiedän että on mua vanhempiakin mutta mä oon yli 10 vuotta siitä haaveillu. Oli ehkä haikeimmat ja synkimmät fiilikset eilen ku ikinä synttäreinä :D

Mulla oli ihan väärä mieskin 25-vuotiaana. Tapasin aviomieheni 29-vuotiaana. Avioliittopäätöksestä kesti 11 vuotta ennenkuin ollaan lähellä saada vauva perheeseen. Monet asiat elämässä voi junailla vaan ei kaikkea :)

Katjusha kiitos lohdutuksesta. On tää niin vaikeeta välillä. Viime tärppi kävi vahingossa ja kerran oltiin touhuiltu ja olin niin iloinen ettei tarvinnut käydä tätä piinaa läpi. Ja sitten löytyi tuulimuna. Nyt on kauheeta omanapailua. En oo vielä henkisesti toipunut tosta tuulimunaraskaudesta ja halu raskautua nyt heti on tosi kova. Kaikki mulle heti nyt...pettymys tulee olemaan valtava kun/jos täti saapuu kylään.

Herttarouva, onneks kuitenkin tosi moni raskautuu pian uudestaan keskenmenon jälkeen :happy: Meillä meni ekaan plussaan noin 1,5 vuotta, mutta keskenmenon jälkeen seuraava plussa tuli jo viidennestä kierrosta. Mulle se on jo tosi pian :grin Monet plussaa heti seuraavasta kierrosta.

Luteaalivaiheesta oli täällä puhetta, niin mulla ilmeisesti kiinnittyminen tapahtuu tosi myöhään, koska tärppi on tullut vain sillon kun on ollut joku keltarauhashormonitukilääke loppukierrossa. Eka plussa tuli teroilla ja toinen lugeilla. Ilman lääkettä mulla luteaalivaihe on vaihtelevasti 9-12 pv. Toki monella kiinnittyminen tapahtuu jo dpo 7-9, joten ei lyhyt luteaalivaihe mikään mahdottomuus ole :)

Seuraavaks kokeillaan clomeja jos se tois meille viimein sen pysyvän plussan.

Muokattu viimeksi:
Herttarouva: Minä myös toivon, ettei vuoto ala ollenkaan, vaan tuo nyt ois vaan tuollaista koettelua ja täti ei oikeesti kurvais sun luokse. En osaa edes kuvitella miten rankka kokemus tuo tuulimuna raskaus on henkisesti, sillä kyllä siinä varmasti jokainen varmasti odottaa kovasti, että kaikki menis hyvin, kun on saanut sen plussan jo testiin ja sitten sitä tippuukin kovaa ja korkealta, kun kaikki ei mennytkään hyvin. Ja mä oon itse kans kaikki heti mulle nyt- tyyppiä ja vaikka mun piti ottaa tää yritys sillä peruistein, että tulee jos on tullakseen, niin enpähän mä siihen pysty.. Ja se pettymyksen ja turhautumisen määrä on suuri, kun se täti kurvaa paikalle. Ja tuntuu, ettei kukaan oikein tunnu ymmärtävän sitä, että miten voi pettyä niin kovasti, kun ne menkat alkaa paitsi, että onneksi on tämä foorumi, josta itse ainakin saan hurjan paljon apua. Tsemppiä sulle kovasti! :Heartred

Mulle iski jostain syystä ikäkriisi reilu viikko sitten, kun täytin 25. Ehkä itsellä se suurin syy on se, että mä en olekaan enää se parikymppinen vaan alan olla lähempänä tosiaan tuota kolmeakymmentä. :grin Ja siis mähän oon haaveillut ihan teinistä asti, että teen lapset parikymppisenä tai vähän päälle, sitten on se omakotitalo, mies ja hyvä vakituinen työpaikka. :hilarious: No naimisiinhan menin tosi nuorena eli 20-vuotiaana, mutta se vakkariduuni puuttui ja se olikin osasyy miksi en halunnut vielä lapsia, vaikka siis koko ajan oli vauvakuumetta jonkin verran. No sitten tuntui, että kaikki tutut sai vauvoja ja mullekkin iski kunnolla vauvakuume ja sittenhän alkoi yritys. No sitten kävi onnekkaasti, että olin raskaana ja sain samalla vakkarityön, mutta nyt en ole kyllä varma edelleenkään, onko tuo työ se mun unelmatyö.. Niin ja omakotitalo puuttuu edelleen ja ne pari lasta.. :grin Mutta siis pointtina on se tässä kaikessa sepustuksessa, että vaikka oon osittain toteuttanut unelmat, niin eihän se sitä onnea automaattisesti tuo ja nyt vaan ne unelmat muuttuu. Ja samalla tiedostan sen, miten hyvin mulla asiat on ja miten onnekas olen.:happy:

Pakko kysyä vielä tähän väliin, että mitä kaikkea teette raskautumisen eteen? Siis muutakin kuin heiluttelette peittoja ja tikutatte ovista? Syöttekö jotain vitamiineja? Tai juotteko greippimehua ? Ottaisin mielelläni hyviä vinkkejä vastaan, sillä mä oon ihan pihalla tästä kaikesta. :grin KIITOS jo etukäteen.:Heartred

Mulla sama kuin kirahvilla etten koskaan oo toivonut muuta kuin että saisin perheen, olla äiti. ❤
Ja täytyy sanoa että kyllä tuo esikoinenkin meille riittää, hän teki meistä perheen ja musta äidin.
Mutta sylissä olisi vielä toki tilaa ja rakkautta löytyisi jota jakaa. :wink

Kedi, Haha mitä unia näät :grin Melkoiset turvatarkastukset!

sanmarielle ja muillekin pahoittelut negoista! :sad001

Herttarouva, Pidetään vielä viimeiseen asti toivoa yllä ettei täti tulisikaan! :) Olet joutunut kokemaan rankkoja, pahoittelut. :sad001 Olen ollut myös samassa käsityksessä että keskenmenon jälkeen raskautuu helpommin, näin myös lähipiirissä.

Sohwia, Sulla on aivan ihana ja tuollainen tsemppaava aurinkoinen asenne, pakko oli sanoa! :happy: Tuo on totta että ne unelmatkin muuttuu ja vaikka ne kaikki unelmat saisikin toteutettua sitä voi kaivatakin aivan muuta. Eikä elämä aina todellakaan mene kuinka suunnittelee. Silti voi olla onnekas ja onnellinen monesta asiasta. ❤

Plussa tuulia! :)

Herttarouvalle voimia, toivotaan ettei vuoto alkais! :sorry: Täytyy sanoa että tuulimunaraskaus on kyllä yks mun pahimmista peloista, että ensin annetaan iloa ja toivoa joka viedään heti pois. Tosi rankka kokemus varmasti, jaksamisia senkin suhteen :Heartred

Sohwia kysyi kepulikonsteista, meillä tällä hetkellä me molemmat syödään monivitamiinia, D-vitamiinia, magnesiumia ja kalaöljykapseleita sekä maca-jauhetta :grin Tuon macan aloitin tosiaan viime kierron loppupuolella kun sen sanotaan tasoittavan hormonitoimintaa oikeaan suuntaan, eli tämä kierto siis eka "koko kierto" macalla, tosin viime viikko oli taukoviikko :) Tässä ja viime kuussa en tikuttanu ovista mutta taidan aloittaa sen uudestaan, tuo mulle enemmän mielenrauhaa kuin relaaminen ilman tikkuja :grin

Villisilmä kp 22/25-28, dposta ei tietoa

Kävin tänään gynellä ja kaikki ok. Luteaalivaihe vaihe Mulla ollut nyt noin 8-12pv ja sanoi että sen lyhyydellä ei ole merkitystä :wink vielä ei siis huolta vaikka en ole raskautunut.... ihan ns. "Normaali" yritysaikaa mennyt ettei vielä syytä huoleen eikä endoa ollut näkyvissä mitä itse pelkäsin. Oviksesta ei osannut sanoa että olisiko ollut jo mutta meinasi että olisi vasta tuloillaan... tikuttelua olen tehnyt nyt 3pv ja eiliseen tikkuun tullut vahvimmat viivat :bag: täh!!?? Vai olisiko kuitenkin vielä tulossa.... no tänään sitten pitää laittaa peitot heilumaan!!!:smiley-bounce013

Mites muilla!!!??? Kuka testaa seuraavana!!!?? Kuvia tulemaan :gen014

Kp18/32-36

Ovishan tapahtuu vasta noin 12-36h päästä ovisplussasta. Ei siis silloin, kun tikku näyttää plussaa. :)

Kp26/25 eikä täti vielä ole tullut. Päivää on kyllä vielä jäljellä.. koko ajan jännitän, että pitää juosta vessaan. Alamahakin on sellainen oudon tuntuinen, vaikka mitään kipuja ei sinänsä ole. Yhtään testiä minulla ei ole, joten jos täti unohtaakin jostain syystä tulla, testiä en pääse tekemään.. :D Kyllä se täti sieltä tulee, kun kerran niin on luvannut. :)

Tänään iltapäivällä on molemmilla tytöillä korvalääkäri. Ovat yskineet ja yskineet pitkälle toista kuukautta, mutta mitään tautia ei ole päällä. Nyt lääkäri ei osannut sanoa korvista varmuudella, onko siellä tulehdus vai ei ja onko peräti kehittynyt liimakorvaksi. Toivottavasti ei nyt putkitukseen jouduta.. :/

Pullanmuru, Kiva kuulla että siellä kaikki kondiksessa! Ei muuta kuin tsempit talletteluihin :wink

elaffy, Voi höh noita korvia, toivottavasti ei tosiaan putkitukseen joudu :sad001 Paranemisia pikkuisille! Aina rankkaa kun joutuvat sairastelemaan ja jos vielä pidempäänkin jatkunut. Toivottavasti apu löytyy.

Katjusha, joo mulla on käytännössä kaikki muut, aviomies, omakoti ja työpaikka. Muttei sitä vauvaa :(

Kettuska palaa lähtöruutuun kulkematta synnytyssalin kautta: kp 1, yk noin miljoona!

Pullanmurulle onnittelut hyvistä gynekuulumisista! Onnea ovikseen!

Elaffy, Herttarouva, ketäs muita on vielä pian testaajia?!?!

Kurjaa, miten moni on kokenut keskenmenon, tuulimunan tms, liian monella ilo vaihtuu suureen suruun!

Mut nyt hei kaikille pullat uuniin, eikös jeh?!?! Niin paljon on rakkautta tarjolla pienille ihmeille!!!

Pahoittelut tädeistä ja negoista testeistä. Kiitos ihanista viesteistä teille! Anteeksi kun mun viestit on niin lyhyitä. Pääsen harvemmin koneelle ja usein tää appi tilttaa kun on just kirjoittanut pitkän viestin.

Onko minun täti tullut jollekin muulle? Ei näy täällä vielä.. hmm..

Tytöillä ei korvissa mitään vakavaa. Toisen kanssa mennään vielä kontrolliin kuukauden päästä. Yskä toivon mukaan loppuu kuitenkin ennen sitä itsestään. Onneksi kontrolliin menee se lapsi, jonka vakuutuksen omavastuu on jo muutenkin täynnä.. :D

Herttarouva älä heitä vielä kirvestä kaivoon. :thumright
Sohwia
itse aikas heikolla pohjalla vippaskonstien tietouden kanssa. Mamma vitamiinit ja greippimehu (heti kun muistan ostaa) käytössä. Ovistikut postissa vasta tulossa.
Pullanmuru hienoa että kaikki kunnossa. Eikös noilla kp:lla pitäskin olla ovis vasta tuloillaan? Mulla laskujen mukaan ois ovis kp17/30-31
Elaffy huomenna testiä? :excited001 Pikaiset paranemiset pikkuisille :Heartpink
Kirahvi36 kyllä se vauva teillekin tulee :wink
RouvaKettunen pahoittelut tädin saapumisesta mutta hyvä heitto tuo monopoli :grin huumoria tässäkin hommassa tarvitaan vaikka harmittaa kaikki negat ja tädit.

Poika käytetty lääkärissä kun valvottiin viime yö eikä päikkyjäkään ole saanut toinen kunnolla nukuttua. Korvissa ja keuhkoissa ei mitään löytöjä. Kurkku vaan äkäisen punainen, yskää ja räkää nenä täynnä. Saatiin resepti pitempi vaikutteiseen särkylääkkeeseen. Eihän se mitään siihen räkään auta mutta jos nyt ei ihan niin paljoa kurkkuun sattuisi toisella :sad001. Ikävä räkä yskä tauti kun kiusaa ettei saa nukuttua.
Mun menkat tais ny loppua? :wideyed:

PauliinaS kp 3/30-31 yk3

Älkää huoliko, huomenna täti tulee iloisempana kuin koskaan! :D

Minulla ei ole yhtään testiä ja olen yksin kotona illan. Lapset jo sängyssä, joten huomiseksi ei testiä tule. Mietin kyllä, jos soittaisi vielä miehelle, jos hänellä olisi joku tauko vielä töissä siten, että voisi hakea. Toisaalta, jos on ihan oikea tarve testata, se odottaa kyllä pari päivää. Kierto voi olla venynyt päivällä tai parilla ihan muutenkin.. :)

Takaisin