Raskaaksi 2016

Sovittiin miehen kans ettei kerrota kellekään (paitsi mun kahdelle lähimmälle ystävälle jotka saa joka päivä yrityksestä muutenki kuulla) niin nyt on pakko tänne koko ajan purkaa, pahoittelut :D mitähän sinne neuvolaan pitäisi sanoa jotta pääsisi alkuraskauden ultraan... Haluttais kovasti mennä mutta opiskelijana ei nyt yksityiselle oikein varaa mennä !

Sanot, että haluaisit päästä ultraan ja syyn, miksi haluat. Meillä ainakin pääsee neuvolalääkärille ultraan, jos on esim alkuraskauden keskenmeno ollut joskus ja itse toivon pääseväni kaksosten jälkeen ultraan, että voisivat tarkistaa sikiöiden lukumäärän. Jos neuvolasta joudutaan tekemään lähete esim äitiyspolille, voi ultraan pääseminen olla hankalampaa ja tarvitaan joku isompi syy, että pääsee. Äidin mielenrauha ei ehkä riittää perusteluksi, kun ei se ar-ultra edes takaa sitä, että raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti. Itselläni ensimmäisessä raskaudessa ultrattiin rv8+4 viikkoja vastaava sikiö, josta ei mitään poikkeavaa todettu, mutta raskaus meni kuitenkin kesken vielä samana päivänä..

Ja jos ei nlalääkärille/julkisen ultraan pääse niin on joitain yksityisiä nla-palveluita, joiden hinta ei ole niin hirveän paha. Esimerkiksi Oulussa on Merioulun nla, jossa ultran hinta näyttää olevan 60 euroa, ei oo minusta paha. Vaikka tietty opiskelijalle se on jo viikon tai kahen ruoat :grin

testasin äsken nii jo haalee onko mulla sit päiväsaikaan ovis tullu? Ainakin nipisteli munasarjasta päivällä :)
Jatkoitko testaamista, tuliko enää tummempaa viivaa? Mikä kp sulla onkaan menossa?

Toisaalta tuossa alkuraskauden ultrassa on hemmetin hyvä omasta mielestäni se, että pääset varmistamaan onko siellä ylipäätään ketään. Mulla oli ainaki kauhee pelko tuulimunasta, mutta ku näin sen alkion niin se helpotti.
Meillä pääsee neuvolaan jo pelkästään äidin huolen perusteella, mut meillä onki niin pieni neuvola, että asiakkaita ei ole paljoa. Mä pääsin isommassa kaupungissa edellisten keskenmenojen perusteella ja sillä että kierto on epäsäännöllinen. Itse pyysin ja sen sain. Kannattaa aina pyytää.

Joo tosiaan se et haluis tietää että onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa. Ehkä sanon myös epäsäännöllisestä kierrosta vaikka ei se nyt niiiin hirveän epäsäännölllinen oo mutta kuitenkin. Ja just tuo aiempi keskenmeno.

Onnea tiiamariia :Heartred jotenkin vaistosin myös että plussa sieltä tulee.

Sanoin tiistaina ääneen miehelle että nyt on semmonen tunne että oon raskaana. Mutta että nyt kun sen sano ääneen ni ei kuitenkaa ole. Mutta tidii! :Heartred

Tiiamariia mistä tuli tunne että oot raskaana? Oliko mitään oireita/tuntemuksia tms? Oliko oviksen jälkeen mitään tuntemuksia?

Kiinnostaa tietää miltä raskautuneilla on oviksen jälkeiset päivät tuntuneet. :) Itellä nyt dpo3 ja tällä hetkellä mm. kunnon menkkajomotusta alavatsassa, paineen tunnetta alapäässä jne. ja eihän niiden perusteella voi mitään tulkita :D Mulle on ihan vieras toi keltarauhashormoni ja mitä se tekee ja jostain luin että oviksen jälkeinen turvotus ym voi johtua juurikin tuosta hormonista.

Siis mulla tuli kesken salireenin vaa sisäisesti semmonen tunne :D en osaa selittää.. siinä vaa tuntu nii varmalta et nyt oon raskaana ja ei miettinyt muuta.

Fyysisiä oireita mulla ei oo oikein mitään, nännit on vähän arat jos niitä oikein koittelee, ja nenä nyt on ollu tukossa pari viikkoa. Ja ne menkkajomot myös jatkunu reilun viikon ajan kohta. Taisi siis tuossa lauantaina olla kiinnittymiskipua kun meinasin että nyt ne menkat varmaan alkaa ku nii kovin sattuu, mutta se kesti vaa hetken ja eipä alkanu. :) Niin ja lämpöä mulla on ollut noin viikon myös! Siinä 37 hujakoilla, normaalisti 36.2

Sovittiin miehen kans ettei kerrota kellekään (paitsi mun kahdelle lähimmälle ystävälle jotka saa joka päivä yrityksestä muutenki kuulla) niin nyt on pakko tänne koko ajan purkaa, pahoittelut :D mitähän sinne neuvolaan pitäisi sanoa jotta pääsisi alkuraskauden ultraan... Haluttais kovasti mennä mutta opiskelijana ei nyt yksityiselle oikein varaa mennä !
Mä en päässyt kunnalliselle edes 3keskenmenon ja syöpätaustan takia. Neuvola teki kyllä lähetteen ja heidän mielestä oli aiheellinen, mutta äpolilta kääntyi takas ja tuli kielteinen vastaus. Agh

Tuon takia ite en koskaan halua lähetettä ar ultraan polille, koska jos siellä ei esim oo hoidossa niin eipä ne sinne ota ultraan. Mutta saan olla tyytyväinen siihen, että mun neuvolassa on ultra ja ultra on aina käyttövalmis sekä mun terkka on koulutettu käyttää sitä ultraa. Edes neuvolalääkäri ei osaa sitå käyttää.

Meillä siis ultrataan joka neuvolakäynti jos vaan haluun.
Lisäks akuutisti pääsee ultraan. Viime viikolla kävin kahesti ultrassa verisen vuodon takia.

Meillä kans neuvolassa oli onneks ultra ja vkolla 8 jouduin tiputukseen pahoinvoinnista ja sielä tehtiin ultra kyllä :) Et jossei muuta niin marssit äpolille tarkastukseen.

Onnea tiiamariia! Tarrasukkia matkaan! Eläkä siellä huoli oireettomuutta, mulla kaksi km:a takana molemmissa oli oireita ja silti meni kesken... Että ei se oireellisuuskaan mitään takaa. Nyt vaan rentoudut! :)

Takaisin