Raskaaksi 2016

Mite sitä jaksais odottaa edes maanantaihin asti testailun kans, nyt vasta dpo 7 :arghh:

Ovisplussa taitaa sittenkin tulla! Hetken ehdin jo pelätä ovuloimatonta kiertoa, kaikki limat oli tiessään, mutta tänään aamulla kaikki ennallaan. :)

Tsempit testaajille!!!

Liitteet

• _20160909_094456.JPG
    _20160909_094456.JPG
    299.5 KB · Katsottu: 187
Voisin kyllä esittäytyä täälläkin kun välillä tänen kirjoittelenkin. Jotenkin vaan tuntuu koomiselle, kun oon ollu raskaaksi 2014,2015 ketjuissa jo, ja edelleen oon täällä, niin tuntuu vähän ehkä toivottamalla jo, seuraavana sitten 2017 ryhmä :grin

Mutta siis täällä on minä 25v ja mies 32v, meillä on 2013 joulupäivänä syntynyt poika, hänenkin alulle saaminen oli haastavaa, sillon raskauduin mutta tuli keskenmenoja ja pysyvä plussa tuli 10kk yrittämisen jälkeen, noh sekään nyt ei mennyt putkeen, kun oli kaksoraskaus mutta toinen kyytiläinen ei pysynyt matkassa mukana, se oli melkoinen tunne kun koki keskenmenon mutta oli silti vielä raskaana :wacky:

Synnytys ei myöskään ollut ihan peace of cake kesti 36 tuntia ja repesin pahasti kun antoivat ihan liikaa oksitosiinia+ poika syntyi käsi poskella oli harteikas ja "iso" päinen. Leikkurissa ois pitäny parsia mutta oli vissiin täyttä ja parsivat mua 5 ihmisen voimin sitten salissa ilman puudutusta 2 tunnin ajan :wideyed: Verta meni 1,2 litraa ja olis pitänyt päästä veritiputukseen vaan ne nuukat ei laittanu, hemppa putoskin 12 tunnissa 120 -> alle 80. Lisäks tosiaan oli tikkejä pyllyyn asti ja monessa kerroksessa ja kaiken kukkuraks tuli hermovaurio alapäähän eli kivut loppui vasta kun poika oli 10kk.. Sitli vauvakuume oli kova ja kun poika oli 6kk niin annettiin lupa toiselle ja sillä tiellä ollaan vieläkin. Yhtään plussaa en oo tän yli 2 vuoden aikana saanu ja oli ajatus että josko nyt helpommin onnistuisi kun kroppa on kerran käyny kaiken läpi, vaan eipä onnistunu. No tässä sitä porskutellaan, pahimmat romahdukset on varmaan ollu, alkaa olla turtunu jo negoihin ja menkkoihin, toki välillä ottaa lujille. Kaippa se toinen tulee sitten kun tulee, jos tulee.. Mun suurin haave on aina ollu saada lapsia ja onneks oon saanut yhden, vaikka toivoisin useampaa, itellä on 3 isoveljeä ja se on suuri rikkaus ollu niin sitä toivon myös omalle pojalle että saisi kokea sen :)

Mami kp 29/27-29 ja dpo 12 yk 26 negoja testattu jo, eli tätiä odotellessa

Dossier, nyt on kokonaan väliliha parantunut, tilalle on vaihtunut minipillerien aiheuttama jatkuva vuoto viimeiset 3kk. :/

tiiamariia, selvä plussa, onnea ❤

Villisilmä, mä oon yrittänyt miettiä juurikin tota samaa, että kokeilisin vielä jos saisin eheyttävän kokemuksen. Ainoa mikä pelottaa, on se, että jos asiat meneekin yhtä pieleen kuin ekassakin. Ja se ahdistaa, kun muistan kuinka hirveetä se oli.

Kirahvi36, sen takia oon juurikin myös miettinyt että pitäisikö kokeilla synnyttää esim. Jossain muussa sairaalassa. Lähin mulla on TYKS ja riskiraskauden takia voi olla vaan yliopistollinen tai semmonen isompi missä on hätävalmiudet, eli pienempi sairaala ei käy.

Katjusha, tohtii kysyä, näin kävi TYKSissä.

Mami91, voiko oksitosiini vaikuttaa repeämiseen? Mulle lykättiin sitä ihan reilulla kädellä ja repesin kans tosi pahasti..

Omanapailua. Eilen loppui neljäs laatta, ja tänään pitäisi sit päättää että aloitanko uuden vai jätänkö pois. Toki kondomi olisi käytössä ens alkuun, koska haluan tasaisen kierron, mutta tavallaan ajatus pelottaa..

Mulleki oksitosiinitippaa laitettiin reilusti enkä revenny.. Eikö teillä leikattu välilihoja jos repeytymisen vaara oli? Mulla se puudutettiin valmiiks siinä kohtaa kun vauvan pää alko näkyy. Kätilö sano, että puuduttaa valmiiks jos se terttee leikata. Onneks ei tarvinnu leikata enkä revenny. Ihan ite yllätyin, koska oon tosi hoikka kapee lanteinen. Kätilöki ihmetteli miks ei tarvinnu.

Mulleki oksitosiinitippaa laitettiin reilusti enkä revenny.. Eikö teillä leikattu välilihoja jos repeytymisen vaara oli? Mulla se puudutettiin valmiiks siinä kohtaa kun vauvan pää alko näkyy. Kätilö sano, että puuduttaa valmiiks jos se terttee leikata. Onneks ei tarvinnu leikata enkä revenny. Ihan ite yllätyin, koska oon tosi hoikka kapee lanteinen. Kätilöki ihmetteli miks ei tarvinnu.
Mulla tosiaan puudutti varulta välilihan ja joutukin leikkaa sen varulta ettei repeä ja sitten parsi kiinni :-)

Mulla ois 12 päivää testiin aikaa :-) jos siis kierto sen normaali 28, en tiiä pitäskö jo 16 pv testata kun se ois se 23 kierto mikä viimeks oli :D toivottavasti menkkoja ei näy

Mintukka, mulla lykättiin välilihan puudute joka ei toiminut. Kysyin myös kätilöltä miksei leikattu vaikka imukuppipäätös tehtiin, niin sanoi että kävi ikävä tapaturma siinä ja et lääkäri varmaan arvioi että mun perse kestää.. ;/

lauruskaah, No jos kohtu koko ajan kramppaa oksitosiinin takia, eikä pysty rentoutuun ym niin ei se ainakaan auta asiaa. Mulla siis alussa oli eri kätilö sellanen nuori ja sit vaihtu sellaseen konkariin ja se sano että onpas sulle annettu okstiosiinia ja laitto sen sit äkkiä pienemmälle. Se eka kätilö laitto siks tippaa ja annosta isommalle kun ei uskounu että mun alamaha/selkäpoltot oli supistuksia, "ne on vaan polttoja", joo jotka tuli samalla lailla kun supparit, eihän ihmiset toki yksilöitä oo vssiin.. No sit ku se laitto anturin ja ne poltot osottautui supistuksiks niin se oli vaan että jaa kyllä ne olikin supistuksia ja tää eka kätilö myös pakotti ottaan ilokaasua että suostu tilaan epiduraalin.. Siinä vaiheessa kun se anestesiä lääkäri tuli niin mua jo supisti koko ajan, hyvä että kerkes välissä henkee vetään.. Joku vartti epin laitosta alko ponnistuttaan, mutta kätilö oli syömässä eikä pitäny kiirettä tulla takas vaikka painettiin nappia, koska ensisynnyttäjällä kestää vielä pitkään, no sit kun maltto tulla syömästä niin totes että jaa kyllähän sää saatkin alkaa ponnistaan. Salissa siis ehdin olla noin 5 tuntia ja siinä ajassa tapahtu kaikki.

Kyllä multa leikattii reippaasti välilihaa mut silti repesin noitten ed mainittuejn seikkojen takia pahasti, se kätilö jopa pelästy ku verta holahti kerralla se 500ml, että mun kohtu on revenny, siinä kyllä meinas tulla slaaki, mut ei onneks sentään revenny kohtu. Siis tosiaan yks suuri syy repeemiselle oli se että poika synty käsiposkella ja kynsi sillä koko matkan ulos tullessaan, oli myös harteikas ja iso pää py oli 37,5 ja painookin oli 4,2g, vaikka se paino nyt ei siihen repeemiseen vaikuta. Tota että on käsiposkella niin ei voi ennustaa, sen näkee sitten kun pää on jo osittain ulkona. Poitsullakin oli toinen puoli naamasta raapaleilla. Mut silti sitä haluais uudestaan päästä synnyttään ja ois kiva jos sais vähä paremman synnytyskokemuksen lisäks :)

Ohoh teidän synnytyksiä...:nailbiting: ikävä että vieläkin löytyy tuollaisia kätilöitä jotka luulevat tietävänsä toisen kehon tuntemukset paremmin kuin ite synnyttäjä!!!

Oma kätilö oli kyllä ihana ja kuunteli toiveet ja tuntemukset ja niiden mukaan edettiin :angelic: hiukan repesin mutta puudutti ennakkoon ja hiukan joutui vielä leikkaamaankin mutta näistä ei tuntemuksia puudutteen ansiosta!

Jos tuntuu että et koe oloasi synnärillä tervetulleeksi tai että sinusta pidettäisiin huolta niin vaadi toinen kätilö!! Mutta myös kannattaa muistaa tilanteessa se että kätilö on aina ammattilainen ja SUURINOSA kuitenkin osaa hommansa :blackeye::joyful:

SeEnsimmäinen maltatkohan odottaa viikonlopun yli :)??

Roze onko mitään tuntemuksia tullut!?
Mulla pientä juilintaa nyt alamahassa mutta en osaa sanoa onko normaalista poikkeavaa ny....:shy:

Dpo 5 Täällä ja odottelu jatkuu....:smiley-bounce005

Mulla ei varmuuden vuoksi leikattu välilihaa, mikä oli hyvä. Mulla tuli muutama parin tikin repeemät, mut kun parsivat umpeen niin ei tuntunu puudutteen ansiosta, mulla sillon vielä epikin vaikutti.

Mulla tuli kätilön vaihto just ponnistusvaiheeseen ja sit se toinen kätilö oli vielä myöhässä. Soitin nappia ja sieltuli vastaukseks aina vaan "älä ponnista, kohta tulee kätilö".. Nojoo en ponnistais, mutta ku vauva ei odota.

Hmm.. kp22/26-27, tissit kipeät/kihelmöivät koko ajan ja naama puhkesi kukkaan.. :confused:

Hurjia synnytyksiä teillä takana! Oma oli vain pitkä, mutta muuten kaikki meni niin hyvin kuin kaksosten alatiesynnytyksessä voi mennä. Vauvat olivat vähän yli 2kg, joten ei tullut kuin pieniä nirhaumia, eikä tikkejä tarvittu. :)

PullanMuru Täälläkin ollut mahassa pientä jomottelua, vähän kuin menkoissa. Ja suussa on nyt toista päivää ällö metallinen maku. Mut en uskalla vielä ajatella että voisivat raskaudesta johtua, näin aikasilla päivillä ainakaan...

Kuulostaa hyvälle Roze :happy: pian se selviää mitä nuo merkit tarkoittaa vaiko ei tarkoita! Milloinkahan tuota uskaltaisi alkaa testailemaan!??? :smiley-ashamed005

Tjaa-a. Perjantaina pitäs menkkojen alkaa mut mietiskelin että jos keskiviikkona jo testais, dpo10. Taitaa kyllä olla aika pienet tsänssit silloin vielä mitään näkyä...

Pidetään peukkuja testaajille :)

Itsellä alkoi uusi kierto ja kolmas yritys, kun kuukautiset vihdoin tänään alkoivat dpo 17-18 :sad001 Kiertokin venyi 38 päivään. Kuinkahan huono pitkä kierto tai näin pitkä luteaalivaihe on?

Vähän lohdutusta tuo huomiset häät, jonne lupasin olla miehelle kuskina vain, jos plussaan. Yhdet häät meni jo tänä kesänä kuskina, joten toisiin en suostu :)

Elaffy täällä kans kp 22, naamassa jäätävä finni (tällassii kukkasii tulee yleensä vaan just ennen menkkoja )ja suihkussa käydessä huomasin että tissiä aristaa ku suihku osuu siihen! :eek::grin kyllä sitä vaan tarkkailee kehoaan turhanki hyvin:rolleyes: tissikivun toivon voimistuvan sillä se on ollu mulla eka merkki raskaudesta :thumleft

Takaisin