Raskaaksi 2016

Tervetuloa Lumonite!
Babe toivotaan että olisi nyt teidän kierto :dummy:
Täällä odotellaan myös ovista mutta veikkaaja tulevaksi vasta ensi viikolla... who knows! :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Oon tässä jo hetken seuraillut teidän juttuja mutta en ole tainnut vielä kommentoida!

Elikkä minäkin liityn tähän joukkoon :)

Huhtikuussa menetimme pienen pojamme rv23 ja kesäkuussa saimme lääkäreiltä luvan yrittää uutta raskautta.

Esikoista yritettiin n. 3vuotta, enkelipoika tärppäsi n. 4 kierroksella.
Toivomme uutta raskautta paljon ja toivotaan että tärppää!

Ovulaatio pitäisi olla tässä viikonlopun aikana tai ensi viikolla. Huom mulla on siis epäsäännöllinen kierto mikä vähän muuttaa aina näitä ovishetkiä :meh:

Täällä tänään kp38/33
Ja ei tätiä näy. Edellisen kerran testasin tiistaina kp36 ja nega oli.
Nyt aattelin huomenna ostaa testin mutta venyttää että testaisin vasta sunnuntaina, mutta en ehkä malta olla testaamatta lauantaina :D
Pitänee ostaa pari testiä jemmaan, toinen joku halppis ja toinen digi..
Kyllä mä uskon että jos edelleen näyttää vaan negaa niin mulla on kierto menny sekasin tai jotain koska kai nyt jos viikon on menkat myöhässä niin pitäisi jo jossain testissä näkyä :O

Näyttävästi olinkin jo kommentoinu tänään tänne ketjuun ::::D
Noh ei se mitään.. Oon viime päivinä unohdellut sitä sun tätä..
Ehkä se on 'oire' ??

Heippa! Ajattelin minäkin liittyä tänne. Sain keskenmenon kesäkuussa rv 12, nyt ensimmäinen kerta uutta yritystä... Hieman mietin että viitinkö liittyä tänne vielä, kun maanantaina pitäisi alkaa kuukautiset.. Ennen keskenmenoa kierto oli päivälleen 28, joten alkamispäivä oli helppo tietää, nyt kun on keskenmenon jälkeen vasta yhdet kuukautiset tulleet niin ei tiedä vielä että onko kierto ihan kohdallaan. No, maanantaina sen näkee!

Niin, mietin siis että viitsinkö vielä tänne liittyä kun jos kävisikin niin hyvin että tulen heti raskaaksi (mitä en usko) niin en ehdi täällä kauempaa pyöriä... Mutta sen verran jännittää, että pakko päästä jonnekin kirjottamaan! :nailbiting: :woot: Ennen keskenmenoa meni 8kk että tulin raskaaksi. Ja outoa oli, että raskaustestit näyttivät plussaa VASTA rv7, mikä oli hermojaraastavaa. En tiedä mikä tuohon oli syynä, liittyikö se keskenmenoon tms.

Kuitenkin. Nyt olen saanut masenneltua ihan tarpeeksi, olemme miehen kanssa valmiita uuteen yritykseen. :)

Tervetuloa heidukka mukaan kuumeilemaan. Toivotaan pikaista plussaa. :)
Ja osanottoni ja voimia suureen suruun. :Heartred

Tiarella, pahoittelut tädistä, jospa seuraava kierto on SE kierto! :)

Mamaminion, jännittää ihan siun puolesta! :happy093

Rautalääke saanut mahan sekaisin ja pitäisi kokeilla jos joku muu valmiste olisi parempi.
Onko sulla todettu raudan puutos, vai oletko itse epäillyt? Sattumoisin vain juuri eilen itse pohdin, pitäisiköhän harkita rautalisää :)

Tervetuloa heidukka ja Nithnar! Pahoittelut molemmille keskenmenneistä raskauksista ja toivottavasti pian tuli uusi, pysyvä tärppi :)

Joo tää koulu ei onnistu sittenkään, hankalaksi menee yhellä autolla mennä joka päivä tonne :D joten enköhän mä siirry pajalle suosiolla tienaan paremmin palkkatuellakin. Vähän pakko tehä näin. Ei muutenkaan ole rahaa tarpeeksi liikkua joka päivä 100kmx2 ja takas, tuskin sossu myöntäis ees rahaa nii paljon joka päivälle. :/ myöntäis ne kyllä rahaa mutta mun pitäs todennäköisesti marraskuulle asti käydä päivittäin, tulis kyllä ihan liian raskaaksi.

Enpäs vielä heivaa tätä ojaan, katson jos aikataulut onnistuu ja saan kimppakyytejä niin ehkä saan tän onnistuu :-)

Muokattu viimeksi:
Oon täällä käyny melkee joka päivä lukemassa vaikka piti pysytellä poissa.... :D noooh. ehkä ensi kierrossa pystyn? nyt ei kuulkaas ole tiedossa mikä kp ja dpo mutta ens viikolla pitäis alkaa menkat loppupuolella vissiin. Eli niitä oon ainakin onnistunut olee laskematta. Mulla alko tänään kanssa koulu, vaikutti ihan kivalta. Oon vaan ihan hitokseen väsynyt!! Ei oo tottunut tollaseen aivotoimintaan taas hetkeen... Koulupäivän aikana mietitytti että tekeeköhän toi endo paluutaan. On meinaan ollut sellasta tärinäkipua eli tuntuu vihlovaa kipua kun kävelee. Mutta jos esim istuu ni ei tunnu mitään.

Onko sulla todettu raudan puutos, vai oletko itse epäillyt? Sattumoisin vain juuri eilen itse pohdin, pitäisiköhän harkita rautalisää :)

Joo miula on kyllä hemppari ihan täydellinen. Mutta hematologi määräsi rautalisän koska veressä joku raudanmäärä tai tilavuus tai mikä olikaan on viitearvojen alakantissa joka voi viitata alkavaa raudanpuutosta. Ja jos/kun on raskaana niin sitten on tosi tärkeä ottaa rautalisä. (Oma kanta ei ollut toiminnassa niin en päässyt tarkastaa mikä rauta-arvo tää nyt olikaan) Minulla siis säännöllinen veren seuranta hematologilla verisairauden takia. :)

Muoks. Nyt pääsin omakantaan ja tarkistin nuo rauta jutut. Eli hemoglobiinin keskimassa miula oli viitearvojen alarajassa ja Transferiinireseptori (S-TfR) on hieman yli viitearvojen. Itsehän en noista kyllä ymmärrä mitään mutta pikaisen googletuksen jälkeen selvisi että alhainen keskimassa ja korkea S-TfR viittaavat raudanpuutosanemiaan. Wou, onpa hienoa mitä kaikkee saa verestä selville, eli voisin todeta että täydellinen hemppari voi olla vaikka oiskin raudanpuutos. :O

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille ja kovasti pahoittelen menetyksiänne ... Olkoon tulevat kuukaudet tuova pysyvän plussan.
Nithnar, mulla oli viime vuonna kaksi raskautta matalahkoilla arvoilla, eikä tienny hyvää. Nyt maaliskuussa selkeä plussa ajallaan ja hyvin on edennyt. Jotakin voi päätellä km-riskiin liittyen mutta joka raskaus on silti yksilöllinen :)
Mie täällä varmaan pyörin viime metreille asti - ei vieläkään tajua ettei me tässä enää "yritetä" :) (jotenkin iskostunut alitajuntaan se yrittäminen since 2006, sori)
Katjushs rv. 28+0

Katjusha, sehän on tosi kiva että jaksat täällä pyöriä. Sulta voi saada hyviä vinkkejä, neuvoa ja tietoa kun selkeästi tiedät paljon näistä jutuista. :)

Tiiamariia, tervetuloa takaisin! :D Toivotaan että pieni breikki laskemisesta yms tuottaa tulosta :)

Ja tervetuloa kaikille uusille! Kiva saada lisää porukkaa tänne. Toivotaan paljon plussia nyt tälle kierrolle!

Huh! Kyllä osaa toiveikkaan mieli tehdä tepposia jo yhden päivän aikana! Tuntuu 24 tuntia käsittämättömän pitkältä ajalta..

Tosiaan aiemmin jo kerroin kierron olevan aikalailla tasan 30 ja eilen kp 1 (abaut siinä klo 17 tienoilla). Yleensä vuoto alkaa runsastua muutamassa tunnissa, mutta eilen illalla sitten ihmettelin kun ruskea tuhru lähestulkoon loppui kokonaan. (yö sitten meni tietenkin miettien mahdollisuuksia "jos kuitenkin") Aamulla ja koko tämän päivän homma jatkui pelkällä tuhrulla, joten iltapäivällä jo päätin että huomenna testaan aamusta. Ei tarvii testata. Ilmeisesti jotain käynnistymisvaikeuksia vaan oli tädillä tällä kertaa, nyt tulvi yhdeksän jälkeen illalla ihan huolella.:banghead: Onko teillä muilla kokemuksia, voiko se oma toive aiheuttaa keholle niin paljon stressiä että sekoittaa kierron alun? Muitakin spekulaatioita on kiva kuulla jos tulee mieleen tai kokemusta on omasta takaa!

Lumonite, en tiedä johtuuko stressistä vai mistä mutta mulla on nyt parissa kierrossa ollut sillai, että alkaa tuhruvuoto jo 4-5 päivää ennen varsinaisia menkkoja. Ekaks säikähdin oikeen kunnolla et mitäs ihmettä nytkö jo alkaa ja onko kierto sekaisin, ja sitten joka päivä uudelleen hämmästelin että onpa outoa kunnes sitten oikeena menkkapäivänä räjähti pankki ja tuli se "oikea", kunnon vuoto ja kivut. En tiedä mistä johtuu ja kaipa se on ihan normaalia, mutta ärsyttää tollanen vaan tosi paljon.

Stressi on kyllä huonoks kropalle ja voi vaikuttaa monella eri tavalla fyysisestikin eri juttuihin ihmisessä. :(

Sitten tuli vielä semmonen mieleen, että voihan olla että jokin raskautuminen on tapahtunut, mutta se ei ole jatkunut ja siksi kierto on erilainen kuin aiemmat. Eihän näistä koskaan tiedä.

Pumpulii, sama tuli itselleni mieleen kun olin tänne kirjoittanut, että mitäs jos olikin tärpännyt mutta ei vaan jostain syystä saanut jatkoa.. Tiedä näistä nyt sitten. :shifty:

Nyt kuitenkin rohkaistuin "valittamaan" asiasta äidilleni, joka ei siis tiedä yrityksestä, mutta toivoo varmaan kovasti jo mummiutta ja voi ehkä arvailla jotain.. Hän kertoi, että iän myötä hänellä vuoto muuttui juurikin tuollaiseksi mitä itselläni oli ollut (osasi kuvailla sitä jopa hämmentävän tarkasti!!). Aikanaan raiskauksia yritettäessä hänelle oli kerrottu, että toinen munasarja on laiskempi, se tuottaa kyllä munasolun, mutta vuoto takkuili. Nämä kierrot, joissa munasolu kypsyi laiskemmalta puolelta eivät myöskään olleet niitä hedelmöitykseen johtaneita. Toinen puoli oli oikeinkin aktiivinen ja hän kuvaili sellaista vuotoa, jota minullakin on normaalisti ollut. Tästä informaatiosta nyt vähän kevyemmällä mielellä sisuunnuin ja päätin, että tämä nykyinen kierto olkoon se meidän optimaalisin!! :happy: tiedän tottakai että se pirulainen voi lähteä myös samalta laiskalta puolelta tässäkin kierrossa, mutta toiveet on korkealla!
Nyt siis tosiaan kp 3, ajattelin sen alun laskea kuitenkin mukaan.. Tylsä ja kipeä vaihe :yuck:

Lumonite kuitenkin toivottelee täältä kaikille mukavaa elokuun viimeistä viikonloppua! Meillä päin muinaistulien yön kerrotaan olevan taikaa täynnä, joten ei kun hyödyntämään! :wink

Takaisin