Raskaaksi 2016

Greippi ei kumoa lääkkeiden vaikutusta, vaan saattaa tehostaa niitä. Vaikuttaa jotenkin imeytymiseen.. :) Siksihän alkoholijuomissakin käytetään sitrushedelmiä (+ maun takia toki), kun menee alkoholi enemmän päähän niiden kanssa. :D Ainakin minä olen niin ymmärtänyt.. :confused:

Meillä on ollut tämä kierto kyllä hyvin hiljainen miehen kanssa. Yritystä on ollut todella vähän. Tänään on kp16 ja ovis ehkä mennyt tai sitten on tänään. Kp12 ja kp16 on ehditty viettämään aikuisten aikaa, kun on ollu kaikkea menoa juuri tärkeinä päivinä.. häitä ja hautajaisia jne. :/ Noh, riittää jos riittää. Todennäköisesti ei, joten mitä sitä murehtimaan..

Pumpulii, mulla ollut greippimehu käytössä tässä kierrossa ja ihan älyttömästi enemmän valkovuotoa kuin yleensä..

Greippimehusta on ollu aiemminki juttua täällä ja joillain, mukaanlukien minä ite se greippimehun vaikutus oli päinvastainen ja aiheuttiki vaan kuivemmat paikat... o_O

Mullakin on greippimehu käytössä. Periaatteessa toinen kierto nyt. Viimeksi aloitin varmaan liian myöhään. Nyt aloitin heti ku menkatki alkoi ja tarkoitus olisi ovikseen asti juoda. :) Vaikuttaa ainakin limoihin. :D !! Ihan positiivisella tavalla. :wink:grin

Minullakin testissä greippimehu nyt. :D Vähän kyllä epäilen, että jää taas heikoille tallettelut oviksen aikaan kun miehen kanssa nähdään vain viikonloppuisin. :(

Okei eli voi olla että vähän myöhässä aloitin greippimehun juomisen, kun alotin sen kp15... Noh, jos ei nyt tärppää niin sitten ens kierrossa aloitan heti kp1 ja testaan miten vaikuttaa mulla :)

Inertia, mihin/miten tuo ananas vaikuttaa?

Pumpulii, se oli Katjushan kertoma vinkki siihen että voisi auttaa alkion kiinnittymisessä :) Eli ovulaatiosta alkaen ja jatketaan niin siihen saakka kun ovulaatiosta on kulunut 10 päivää, näin muistelen :) Muutama pala päivässä riittää, ja myös se puiseva sisus täytyisi syödä.

Eikös tuota ananasta ja papaijaa käytetä joissain kulttuureissa ehkäisykeinona? Voi olla että muistan väärin, tai sitten sen käyttö kohdistuu johonkin muuhun kierron vaiheeseen :eek:

Piti vähän googletella ja löyty tämmönen juttu https://ivfbabyblog.wordpress.com/2012/05/27/yrtit-hedelmat-ja-raskaus/

"Ananasta käytetään luonnolliseen aborttiin papaijan ohella. Niinpä loppui myös ananaksen laittamineen smootiehen. Toisaalta luin, että ananas pitäis olla hyödyllinen ivf-hoidon aikana. Lueskeltuani pidemmälle löysin, että sekä abortin että ivf-hyödyn takana on sama entsyymi, bromelaiini. Yleiset ohjeet sanoo, että liiallista bromelaiinin saantia (esim. ananaksesta) tulisi välttää ensimmäisen kolmanneksen aikana, sillä bromelaiini pehmentää kohtua, mikä puolestaan tuottaa aineita, jotka saattavat johtaa keskenmenoon."

ja toisaalta:
"Miksi sitten paljon kirjoituksia, että ananas olis hyödyllinen ivf-hoidoissa? Bromelaiinin uskotaan toimivan tulehduslääkkeen tavoin ja myös auttavan kohdun limakalvon muodostumista. Lisäksi bromelaiini ohentaa verta (kuten esim. asperiini, jota olen nähnyt käytettävän ivf-hoitojen tukena). Tämän vuoksi uskotaan, että ananaksen keskiosan syöminen (osa “ohjeista” sanoo, että älä syö koko ananasta vaan vain keskiosa, joka sisältää suurimman osan bromelaiinia) alkion siirron jälkeen auttaa alkiota kiinnittymään kohtuun. Suurin osa löytämistäni “ohjeista” kehotti leikkaamaan ananaksen keskiosan viiteen osaan ja syömään yhden osan joka päivä. Siis vain nuo 5 palaa ja vain alkion siirron jälkeen. Ennen alkion siirtoa ananas voi muuttaa ph-arvoa ja olla vahingollinen. Ja viidennen päivän jälkeen pitäis syönti lopettaa ettei saisi liikaa bromelaiinia (keskenmenon vaara)."

:eek::eek::eek:

Villisilmä hyvin googleteltu!! Mä oon käyttänyt ananasta IVF-kiertojen yhteydessä ja nyt kolmatta kertaa ja pysyvästi raskaana. Tuon keskenmenokytköksen vuoksi olen käyttänyt ananasta vain 6-7 päivää jälkeen oviksen, sillä sen jälkeen alkio voi olla jo kiinnittynyt (ja niin tekikin, joka kerta). Se, että kaksi edellistä raskautta meni kesken ei liittynyt tähän ananakseen koska tapahtuivat viikoilla 5 ja 6.
Mulle yks kommentoi, että neuvola suosittaa ananasta raskausturvotukseen. No, en oo uskaltanut suosia, vaan olen vedellyt greippiä, jos siitä olisi apua :) en tiiä onko!

Pitääkö olla tuoretta ananasta vai riittääkö purkkiananas? :D
(Purkissa ei tosin ole sitä kovaa keskiosaa, mutta jos muuten auttais.)

Pumpulii, eniten väittävät tätä taianomaista bromelaiinia olevan siinä puisevassa sisuksessa.
Tehoahan emme voi taata - on purkissa tai tuoretta :)

Minun ei varmaan enää kannata alkaa tuolle ananakselle, kun on jo dpo 4? Vai vieläkö ehtis? Ja mitenhän sitä puisevaa sisusta pystyy syömään, eikö se ole niin kova ja inhottava, pitääkö laittaa raasteeksi :grin

Moikka, täällä mennään kp 23/27-30 nyt ja olen hermona. Tänään on huimannut ja portaita kävellessä sydän tykyttänyt. Sitä niin toivoisi, että nää olis positiivisia merkkejä...vai ootteko muut huomanneet, että loppupäivien jännitys vois vaan aiheuttaa samaa? Sekin voi olla... Tekis mieli testata kp 26 jo, sellaisella herkällä rfsu-testillä mutta onko se teidän mielestä liian aikaisi? senhän pitäs näyttää neljäki päivää ennen menkkojen alkua tulosta...

Villisilmä, ei se oikeasti ole hullumpaa, kun ostat sellaisen mehevän makean kypsän ananaksen. Ainut huono puoli, että ilman hammaslankaa siitä ei selviä :)
Bettyboop, ei välttämättä ole liian aikaista, mutta aina paras odottaa niin pitkään kuin maltat. Tsemppiä sinne odotteluun :)
RaiskioJ, dpo = days past ovulation, ovulaation jälkeiset päivät (plussa ovistesti -1 dpo, ovispäivä 0 dpo, 1 päivä jälkeen oviksen 1 dpo jne)

Täällä oli greippimehu käytössä alkukierrosta (en tosin tiennyt yhtään että milloin pitäisi juoda mutta join ekan viikon menkkojen jälkeen eli ilmeisesti ihan hyvään aikaan :D
Tänään kp22 ja ihmeellistä alavatsakipua?!? Oi olisipa nää nyt niitä kiinnittymiskipuja.... Oviksesta en todellakaan ole varma milloin oli mutta veikkaan että about viime viikon keskiviikkona........ Tekis niin mieleni tehdä testiä jo huomenna mutta taidan vaan rauhassa odotella sinne ainakin perjantaihin (eli mun kielellä se tarkoittaa että testaan joskus torstaina jo :rolleyes: ) etten turhaan tee testejä. Toisaalta mietin jopa että mitä jos tää onkin jotain oviskipua, koska ovistesteihin en viikko sitten hymynaamaa saanut, mutta aika omituisen myöhään olisi vai mitä häh?? mun kierto normisti sen about 32-33 päivää..

Äääääh ei turhaan kutsuta piinapäiviksi näitä hetkiä ennen menkkoja :angry

Mamaminion, täysin samat tuntemukset (lisäksi muutenkin koko kroppaa välillä pistelee...luin jostain että voisi liittyä lisääntyneeseen verenkiertoon!) ja toiveet ja viimeiset piinapäivät! Mä koitan varmaan odottaa ainakin lauantaihin. Onko sulla lyhyt kierto? Kerro sit tuloksista!

Takaisin