Raskaaksi 2016

Bluebe: on tosiaan yksilöllistä ja varmaan varmaan testistäkin riippuu, osalla ovistestissä näyttää koko kierron ajan haaleaa viivaa. Mulla ei näytä mitään, vasta lähellä ovista haamuviivaa. Testaamalla noin kp 11 eteenpäin päivittäin yhden kierron ajan, saat kiertosi selville parhaiten, mikäli siis kiertosi on säännöllinen. :)

Heinukka, omasta kokemuksesta sanoisin että ei tarvitse, jos pystyy testaamaan iltapäivällä, johon LH-huippu parhaiten nousee. Jos ei ala löytymään, niin sitten ehkä harkitsisin.

Heinukka, joillain niin nopea lh-huippu ettei yksi testi päivässä sitä välttämättä näytä. Joillain kuitenkin ovisplussa näkyy jopa 2-3vrk. Jos et ekalla tikutuskierrolla saa ovista kiinni, niin sit kannattaa ehkä miettiä jos kaksi kertaa päivässä testaa niin ei pääse huippu jäämään testausten väliin.

Bluebe, todella monilla näkyy tosiaan läpi kierron joku viiva ovistestissä...

Heinukka mä jouduin testaa neljästi päivään esikoisesta, että sain ovisplussan kiinni. Mulla siis todella nopee huippu. Tässä kierrossa en saanu edes tikkuun kiinni, mut vissiin ovuloin ku raskaana ollaan. :)

Kiitos vastauksista leidit! Pystynkö tässä vaiheessa, kun en ole vielä tikutellut, päättelemään mistään kuinka nopea oma lh-huippuni on? Esim. siitä kuinka kauan oviskivut kestävät tai jostakin muusta seikasta. Kuulostaa kyllä jo nyt typerältä toi äskeinen kysymys, eli ei varmaan selviä muuta ku testaamalla :D

En ossaa vastata heinukka tuohon uuteen kysymykseen, mutta tuosta tikuttamisesta: viime kierrossa tikutin kerran päivässä iltapäivisin. Silloin sain selvän plussan kp 13, kp 12 haalea viiva. Tässä kierrossa sain kp 12 iltapäivällä myös haalean viivan, mutta saman päivän iltana tikutin uudestaan ja sain tasavahvat eli plussan (kai?) ja seuraavana iltapäivänä vielä vahvemman plussan. Merkasin siis kp 13 ovispäiväksi, edellisessä kierrossa kp 14 vaikka todennäkösesti mennyt samalla lailla kuin tämäkin. En tiiä oliko tästä mitään apua mutta olen ymmärtäny että ois tavallaan tärkeää huomata se lh-nousun alku, jotta vois ajatella siitä sen 24-48h tapahtuvan ovulaation (versus jos saan vahvan ovisplussan eli huippu on just päällä eli vähemmän aikaan ovulaation tapahtumiseen)? En tiiä onko sillä toisaalta mitään merkitystä o_O

niin ja muoks. kp 14 sitten ovistikku näyttäny tosi himmeää tai täysin tyhjää eli lh-nousu menny täysin ohi=ovis tapahtunu toivon mukaan :hilarious:

Olipa tuhannen sekavasti selitetty, pitäis vissiin laittaa nukkumaan :wacky::wacky:

(dpo 8, ei mitään semmosia oireita, jotka antais toivoa :sad001)

Mulla oli kerran ovistikku mukana klinikalla ja se olis voinut olla tulkittavissa plussaksi (aamutesti). Lääkäri kehotti testaamaan iltapäivällä varmuudeksi jos vielä vahvenis, ja siihen nousikin sitten kunnon plussa. Ovispäiväksi kirjattiin seuraava päivä. Ovistesti oli positiivinen myös seuraavana päivänä.

Okei, kiitos. Tässä on nyt onneksi aikaa seuraavaan ovulaatioon, niin ehdin pohtimaan teidän vastausten perusteella, että kuinka usein ryhdyn testailemaan :)

Mitäköhän tää kipuilu on... Siis menkat pitäisi alkaa vasta viikon päästä mutta nyt jos samanlaista kipuilua O.o Voiko olla kiinnityskipuja? Kertokaa nyt joku että voi olla :D En halua vielä testailla koska mielestäni ihan liian aikaista, vaikka todennäköisesti huomenna aamusta testaan kuitenkin koska olen malttamaton ja nää fiilikset iiiiiiik iiiiiiik iiiiiiik :rolleyes::book1

Shusmita, mulla on kolmessa alkaneessa raskaudessa tuntunut selvät kiinnittymiskivut 6-8 päivää jälkeen oviksen. Onnea testailuun jos päädyt aamuhommiin, katsotaan, miten sun käy, kun menkkoihin on vielä noinkin pitkä matka. Itse en testannut, ennen kuin kiinnittymistä oli ollut yli 5 päivän ajan.

Katjusha Ihanko totta?? No mulla on nyt sellanen 6-8 päivää oviksesta (en ole ihan varma koska tässä kuussa alotettiin tjottailu ja aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet ns. yllättäen laughing7 ) Kai se on huomen aamuna eka testi tehtävä ja jos on nega niin seuraava torstaina ja sitten seuraava lauantaina jne... Niin kauan kunnes tulee täti punainen kylään tai testiin plussa :happy093

En usko että näin aikaisin näkyy jos on vasta dpo 6-8. On vaan testien tuhlailua, mutta voit tietty testata huomenna jos haluat mutta itse en joka toinen päivä vielä testaisi. :)

Niin voi olla kyllä.. Mutta joissakin testeissä lukee että voi tehdä jopa 4 päivää ennen uutta kiertoa ja mulla se tarkottaisi sitten keskiviikkoa/ torstaita :D :O

Shusmita, niinhän ne lupaa kaikkea. Se riippuu luteaalivaiheen pituudesta. Jos luteaalivaihe oli 10, ei 6 dpo tapahtunut kiinnittyminen vielä näy testissä 6 dpo :) Varmasti voikin näyttää, jos luteaalivaihe on 14.

Anteeksi kun mulla on tosi pitkät piuhat näissä jutuissa :'D mutta voisiko vielä joku vääntää rautalangasta ( ja vaikka kiskoistakin jos tarvis!) että jos tiedän mahdollisen hedelmöitymispäivän suunnilleen niin milloin aikaisintaan kannattaa testata? Ja siis toki ymmärrän että yksilöllistä kaikilla mutta kyselen teidän kokemuksianne :)

Ei varmaan kovin montaa päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista kannata... Tosin itse olen molemmilla kerroilla testannut vasta kun menkat olleet useamman päivän myöhässä. Paitsi viime kuussa kun intoilijana testasin jo kolme päivää ennen :facepalm::p

Haha :) Ovulaation jälkeen munasolun hedelmöityttyä kestää noin 5-6 vuorokautta ennen kuin se saapuu kohtuun kiinnittyäkseen. Kiinnittyminen tapahtuu tyypillisesti 6-11 dpo, joten testailemaan pääsee hyvällä tuurilla noin 9-10 dpo, viimeistään 14 dpo, eli normaalin 28 päivän kierron "eräpäivänä". Toisilla ei virtsaan erity kovin hyvin HCG:tä, joten ei ole tavatonta jos vasta muutamaa päivää myöhemminkin se plussa piirtyy testiin.

Takaisin