Raskaaksi 2016

Tiiamariia poppakonsteista en tiedä mutta esikoista yrittäessä testasin greippimehua, tärppikierrossa en juonut sitä. Huomioitavaa on että juuri ennen tärppiä oltiin Kreetalla lomalla. Aurinko ja stressittömyys :love2 Lisäksi vitamiinit jo muutaman kk ajan.

Tuossa aikasemmin maininnut että nyt kokeilussa foolihappo isona annoksena ja kovasti kiinnostaisi tietää onko kukaan muu kokeillut. Vaun artikkelista löysin maininnan tästä kun ensin ystävä vinkkasi,oli Omakohtaista kokemusta. Olen kokeillut myös ruusujuurta. Niiden kiertojen aikana runsaammat kuukautiset joten oletettavasti kohdun limakalvoihin vaikutti. Ja se auttaa stressiin (estää stressin välittäjäaineita tms) ja sanotaan Lapin gingsengiksi joten seksielämään voi tulla piristystä ;)

Aloitin raskausajan vitamiinit ja omega3 kun sain tietää olevani raskaana tammikuussa ja olen edelleen joka päivä napsinut vaikka tulikin keskenmeno. :) Että siltä saralta pitäis olla kunnossa. Niin ja huomenna saan greippimehua, kai sitä voi juoda auttaa tai ei, luo ainakin itelle jonkinlaista uskoa kun niin monella hyviä kokemuksia :D

"Poppas konsteina" ehkä tuo vehnäalkioöljy oli nyt vajaan 2kk ajan käytössä, kunnes plussasin :) Normi tabsuina sitten raskauden ajan monivitskut, mölleri, maitohappotabletit ja 50mikrog. D-vitsku :)

Aloitin myös erikoisvahvan D-vitamiinin (E-epa). Sitä muuten suosittelen syömään erityisesti kun raskautuu. Sanotaan että tulee fiksuja lapsia kun aivot kehittyy sen avulla hyvin :) Eipä tuosta ainakaan haittaa ole oman kohdalla :grin

En sitten malttanutkaan olla tekemättä r-restiä vaikka piti odotella sunnuntaihin. Negatiivinen... Plääh!

Mä en voi D-vitamiinia syödä. Tulee aivan jäätävät päänsäryt :sorry:

Muistakaahan greippimehussa se, että kumoaa vitaminejen vaikutuksen jos sillä huuhtoo alas. Mä söin jo yrittäessä vitaepro mamaa ja foolihappolisää +400mikrogrammaa, eli foolihappoa 800mikrogrammaa päivässä yhteensä. Suosittelivat neuvolassa koska kolme keskenmenoa takana :) Myös mies söi 400mikrogrammaa foolihappoa yrittäessä, vahvistaa siittiöiden laatua. Tärppikierrossa en juonut lasiakaan greippimehua, kun taas muissa kierroissa join.

Mulla käytössä foolihappo 800mikrog.
Magnesium
Omega 3
D-vitamiini
B-12
Karpalo kapselit maitohappobakteereilla

Viime kierrossa greippimehu käytössä ja kuukautiset ehkä vähän runsaammat. Mikä on hyvä juttu koska mulla kuukautiset ollu epillereiden jälkeen ihan onnettoman niukat.

Mietin ottaisko gelee royalet tähän kiertoon...

Oi Katjusha, siellähän oli suloinen pieni papu ultrakuvissa! :)

Mulla käytössä:
Raskausajan vitamiini
Raskausajan omega 3
Foolihappolisä
Maca-tabletit
Royal gelee
Greippimehu
Punkku oviksen jälkeen
Vehnänalkioöljy vaihtelevasti..

On. Kp 34/28-32, oletettavasti ovuloimaton kierto (toinen jo peräkkäin). Tätiä odotellaan ja ensi kiertoon (yk 9) ovulaatio kiitos!

Lipstikka, joo siellä se kasvaa ja kehittyy!
Mä oon käyttänyt ananaskikkaa vuoden verran aina oviksen jälkeen. Ananaksessa on aineita, jotka oletettavasti tekee kohdusta jollain lailla tahmeamman, että pieni tarttuisi. Syödään siis päivittäin lohkoja tuoreesta ananaksesta (sisuksineen) ovulaation jälkeen (1dpo-6dpo)
Katjusha rv. 7+2

Pikkumyyx, se on jännä, miten sitä aina vaan menkkapettymyksestä selvittyään käy hieromaan sotasuunnitelma ja toivomaan niitä hedelmällisiä päiviä ;) Onnea matkaan tähän kiertoon!!

tiiamariia, ainakin greippimehua on suositeltu juotavaksi (tai greippiä yleisesti). Muuttaa kai jotenkin limojen koostumusta siittiöystävällisemmäksi :D. Tuskin siitä haittaakaan on.

Mitäköhän tää on kun mulla ollut jäätävän kipeä selkä ja hartiat koko päivän, samoin nivuset ja kohtu? Semmosta nipistelyä tuntuu kohdussa koko ajan. Olisin laittanut normimenkkaoireiden piikkiin, mutta huomasin nyt että iho on tosi kipeä, vähän niin kuin krapulassa ollessa joskus. Tää on mulle uutta. Samaten tullut jotain vesikellon tapaisia näppylöitä vatsaan, vaikka ihottumaa ei oo ollut enää aikoihin... Nojoo, en halua elätellä liikaa toiveita. Mutta tää ihokipu on oikeesti outoa. En muista kyllä että olis koskaan pms-oireena tullut tämmöistä. Krapulassa joskus ollut tällainen ihokipu. Join tänään n. 2 annosta alkoholia (noin viiden tunnin sisään), mutta ei sellaisesta kyllä kai pitäisi tulla... Ei kai tällaisesta määrästä alkoholia ennen plussaa mitään haittaa voi olla? Jos plussaisin niin en tietysti sit enää joisi. Jotenkin vaan yritän ajatella että ei kuitenkaan tärpännyt etten sitten pettyisi liikaa...

Mut siis iho tuntuu kosketusaralta mm. käsissä, vatsassa, selässä, lantiolla, reisissä, kaulassa ja kasvoissa. Siis suht. hellähkö silittäminenkin sattuu. Voiko tää olla raskausoire? o_O

Ääähhhh ajattelen liikaa tätä hommaa.....

Nyanya, mulla kans iho tosi herkkä. Silittäminen on tosi epämielyttävää, tosin mulla on aina ollut tota vaivaa, mut nyt toi on korostunut. Oon vain ajatellut, että ihoni on kuivempi kuin normaalisti. Voihan tuo ulkoilmakin vaikuttaa siihen, kun välillä pakkasen kuivaa ja sit kosteaa, tosin meillä sisällä on kans aika kuiva ilma. En tiedä, mut en oo ajatellu raskausoireena, mutta voiha se olla yksi r-oire.

Hiljaiseloa viikko vietetty, olen kyllä käynyt lukemassa aina välillä täällä viestejä. Tervetuloa uusille mukaan tulleille

Täällä mennään kp 16, ovista koitettu tikuttaa koko viikko, mutta ei ole kahta viivaa näkynyt. Liekö on ovuloimaton kierto vai niin olematon hormonitason nousu?? Jatkan varuiksi vielä pari päivää.. Talletteluja on silti joka toinen päivä tehty, eli siltä osin ainakin homma kunnossa.

Meillä on Lipstikka samat kuviot, kesään odotellaan ja sitten tulee se vuosi varsinaista yritystä täyteen, jonka jälkeen lisää tutkimuksia jos ei plussaa ennen sitä... Syksyllä olen käynyt perus gynetarkastuksessa, jossa kaikki näytti hyvälle, yksi kypsynyt munasolu ja kohdun limakalvot silloin ok.

Kiitos kaikille vinkeistä! :) pitääki miettiä tota foolihappolisää myös miehelle :)

Vähän omanapailua, nyt on kyllä ihan toivoton fiilis että miten sitä ikinä raskaaksi päätyy. Eilen oli vähän intohimoa ilmassa ja semmosta hyväilyn yritystä ilman yhdyntää. Mutta mulla se pelkkä haarojen avaaminen aiheutti jo melkeen paniikkikohtauksen (paniikkihäiriötausta)... Vihaan sitä sairaalareissua ja mitä se mun henkiselle puolelle teki, tuntuu tosi vaikeelta. Lopulta pystyin kuitenkin rentoutumaan mutta siitä tuli semmonen olo että koskahan mä oon valmis mihinkään yhdyntään. Toki, asiasta ei ole vielä kovin kauan aikaa kulunut, että kaipa se tästä. Eikö niin?

Tiiamariia, meillä meni esikoinen Jorvin leikkaussalin roskikseen munajohtimeen mukana vuosi sitten. Kyllä se "homma" siitä palautuu, mutta ei kannattane puskea. Henkinen puoli on kuitenkin todella tärkeä, eli ollaan lempeitä itsellemme :) Asiat järjestyy kyllä,
Katjusha rv. 7+3

Tiiamariia voimia sinne!!! :Heartred Mulla yksi keskenmeno takana viime vuonna ja siitä toipuminen otti sekä henkisesti että fyysisesti melkein kolme kuukautta... Ei oo helppoo. Siinä raskaudessa oli käytössä nuo monivitamiinit ja sittemmin olen miettinyt, että liekkö siihen vaikuttanut, kun tableteissa oli rautaa ja mulla hg arvot aina korkeat. Rv 8 aikaan hg huiteli 161 ja neuvolassakin sitä kovasti ihmeteltiin. Multa kiellettiin kaikki rautavalmisteet ja muut rautapitoiset ruoka aineet. Sen jälkeen popsinut vain d tä ja foolihappoa, kuten mieskin :rolleyes:

Takaisin