Raskaaksi 2016

Niemja, mä aloitin raskausvitamiinit kuukausi ennen kun alettiin yrittämään, oon kans kuullut et olis hyvä syödä jo etukäteen :)

Mä en lopettanu ollenkaan niiden syöntiä vaikka keskenmeno saatiinkin. Neuvolasta sanoivat, että hyvä aloittaa jo raskautta yrittäessä muutenkin. :)

Heeeeei taas kaikki :) Nyt vasta tämän kirjoitettuani tuonne toiseen ketjuun tajusin täällä olevan uusi :D

Taka-alalla oltu hieman järjettömien päänsärkyjen vuoksi. Mutta onneksi vihdoin alkaa helpottamaan :) Täällähän on ihan hirvittävästi tullut plussia, ONNEA ONNEA ONNEA teille kaikille <3 Ihanaa! Pahoittelut tädin kohdanneille :/

Mulla kolahti hieman nilkkaan tää raskaus tossa jokin aika sitten. Yksi mun parhaimmista kavereista oli ensin ihan innoissaan vauvasta ja iloinen. Nyt kuitenkin sitten yksi päivä tuli kylään ja kertoi miten vaikeaa tämä onkaan hänelle. Siis nimenomaan minun raskaus. Hän haluais kolmannen lapsen mutta, eivät sitä vielä ole saaneet. Toki ymmärrän että jollain tavalla se harmittaisi hetken mutta, tämä kaveri käy psykiatrilla asti asian takia Oli pieni syyllistävä pommi kun kertoi. Oon onneks joten kuten päässy tästä yli jo mutta, pidän välimatkaa mielummin kun olen tekemisissä sen enenpää.

Hui! :D Huomenna paukahtaa jo 15+0 Miten tää aika oikein lentää. Np ultra oli pari viikkoa sitten ja siellä todettiin kaiken olevan pienellä hyvin <3 11.2 mennään kurkkimaan lisää masuun <3

Tsemppiä kaikille <3

Withmylove, voi ei, varmasti ihan järkevää pitää välimatkaa. Ihana kuulla että raskaus kuitenkin edennyt hyvin :)

Noku mulla loppui ne ja koska oli kaks kertaa kalliimpia ku normit nii ostin normeja, ehkä käyn vaihtaas ne silti

Withmylove, hmmmm onpa outo reaktio kaverilta. Luulisi, että yksi parhaimmista kavereista osaisi olla onnellinen toisen puolesta, vaikka pettymystäkin voi ensin olla, jos oma tilanne sellainen, että ei meinaa vauva tulla vaikka haluaisi. Mutta että päällimmäisenä tunteena kuitenkin iloitsisi aidosti toisen puolesta. Ei sun todellakaan ainakaan syyllisyyttä tarvii tuntea!

Mäkin ajattelin nyt syödä noita raskaus/imetysvitamiineja tästä tuulimunasta huolimatta, kun niitä valmiina on. Jos yrittäminen pitkittyy tolkuttomasti niin täytyy sit katsoa, mutta ei kai niistä haittaakaan voi olla. Hyvä kuulla, että niistä olis ennemminkin hyötyä jo yritysvaiheessa =)

Kannatan myös vitamiinien nauttimista jo yritysaikana, oon siis vuosia jo vetänyt :)
Tässä ketjussa ei ole vielä esitelty monia ovisplussia, mutta kummallista kyllä - tänne ilmestyi sellainen:
ImageUploadedByVau Foorumi1451418812.680125.jpg

Tsekkaan huomenna vielä aamulämmön. Jos on 36,8 niin tää oli tässä, tarvittaessa teen ovistestin vielä iltapäivällä. Jännä miten tää on viime kuukausina ilmestyny kp 14-16 ja nyt kp 12 (?!)
Katjusha kp 12

Katjusha, samoissa siis mennään edelleen. Miekin sain ovisplussan tänään, kp 11 :) mukavia hyödyntämisiä; )

Miekii syön raskaus ja imetys vitamiinia. Söin koko edellisen raskauden ajan, edellisen yritysaikana en syöny ku en tienny vitamiinien tärkeydestä. Lopetin hetkeks synnytyksen jälkeen kun purkki tyhjeni mut alotin uudestaan saman vitamiinin syömisen kun hiukset alko pudota päästä muutama kuukaus synnytyksestä. Raskaus ja imetys vitamiinissa tosiaan foolihappo joka on tärkee ja muutenkii kaikki tarvittava ni ei tarvii miettii mitä vitamiineja tarvii, ja ei A-vitamiinia jonka käyttö pitäs lopettaa heti raskauduttua. Syön kyllä ite raskausvitamiinin lisäks vielä folirenia, D-vitamiinia, sinkkiä ja magnesiumia :grin

Niemja...mietin et mist oot nii tuttu, mut oot ollut tuolla LA marraskuu 2015 porukassa josta mä poistuin keväällä. Mite vauvan kanssa on mennyt?

Katjusha mahtava plussa! Toivottavasti parin viikon päästä tulis samanlaanen ;)

Joo, pitää käydä ostamas ja vaihtaa se purkki :) söin kans viimeraskaudes folireniä. Ja nyt syön monivitamiinin lisäksi magnesiumia, d-vitamiinia ja kalsiumia. Sinkkiä vois varmaan hommata kans, mitä merkkiä suosittelette?
Täälä iski mahatauti vielä päälle. :/

Nyytikki2; pojan kans menny ihan ok. Tänään tuli 10vk syntymästä ♡ vajaa pari viikkoa vasta on nukuttu edes yks 4-5h pätkä yös, sen jälkeen heräillään taas 1h välein, mutta parannusta ku aluksi herättiin koko yö 1-2h välein. Ja koliikkia on, että paljo huudetaan. Ja nyt on ollu vattan toimimattomuutta, aattona huudettiin 4h putkeen ku 10pv edellisestä kakasta, sitte saatiin maha toimimaan ku käytiin hieronnas ja toivotaan että pysyis ny hyvänä. Ehkä tämä tästä vielä helpottaa..

Meillä käytössä Immuno Zink, ihan marketista ostettu halvin mahollinen, 15mg sinkkiä. En tiiä pitäskö syödä jotai vahvempaa sinkkiä? Ja kannattaa syöttää sinkkiä myös miehelle, hyväks simpoille :wink

Lilium kyllä toi on mun silmään selvä plussa!! Onnea ja tarrasukkia<3

Helinäkeiju paljon tsemppiä sinne kanssa ei oo mukavaa elää epätietoisuudessa! Toivon toki että teillä olisi siellä tärppi käynyt ;)

Ansaki onpa edes jotain mihin uskoa :) mut nyt vaan varuiksi peitot heilumaan siellä ;)

Rouvakettunen tervetuloa mukaan ja toivotaan pikaista plussaa ;)

Withmylove harmi että on kaverille kova paikka :( mutta ihanaa että siellä kaikki hyvin :)

Katjusha, muurahainen ja sydänkäpynen hyviä oviksen hyödyntämisiä sinne ;)

On. Ovistesti nega tänään mutta niin oletinkin. Huomenna testaillaan taas :)

Jopsu kp 9/25-28 yk 7

Niemja minäkin syön monivitamiinia, söin jo ennen esikoista, koko raskausajan ja nyt imetysaikana. Tärkein tietysti on foolihappo raskautta suunnitellessa ja se olisikin hyvä aloittaa jo noin 3kk ennen raskautumista.

Mä oon vähän pihalla noista sinkistä ja seleenistä? Eiks seleeni oli se joka parantaa simppoja? Vai onko kumpikin? Oliks niin ettei sinkkiä suositella pitkäaikaiseen käyttöön ilman kromia? Luin Lifen sivuilta näin mut valaiskaa joku viisaampi :rolleyes: menen tänään vielä kauppaan. Jospa tässä parin tjot kk aikana sais vitskut kropassa tasapainoon! Niin itellä kuin miehelläkin!

Takaisin