Raskaaksi 2016

Nää kuva pyöri tääl välillä.. Kato hcg tasoja ovisaikaan.

Liitteet

• 1451385634251.jpg
    1451385634251.jpg
    52.3 KB · Katsottu: 217
  • 1451385665682.jpg
    1451385665682.jpg
    55.1 KB · Katsottu: 206
Omanapailumasisteluviesti:
Minä niin toivoin punaista joulua, mutta eihän se täti tullut. Eilen tuli 1,5v synnytyksestä täyteen eikä kiertoa kuulu eikä näy. :<

Imetän edelleen, että miulla se on vissiin hieman turhankin tehokas ehkäisytapa...

Kaveri, joka sai esikkonsa meiän jälkeen, sai juuri eilen pikkukakkosen. Haluaisin olla iloinen ja onnellinen heidän puolestaan, mutta tuntuu kovin ontolta.

No voi hittolainen :/ mulla oli aika sama. Menkat pysytteli poissa aikas pitkään imetyksen takia (tossa just laskin, että laps oli tasan 1,8v, kun alkoi) ja alkoi vasta kun imetyskerrat väheni niin että niitä oli enää noin 2/pv. Mutta tosi yksilöllistä, pidetään peukut pystyssä, että sulla mahdollisimman pian alkaisi!!
Oon lueskellut jonkin verran täällä taka-alalla teidän juttuja, aina kun oon kerennyt, mutta kun omakin tilanne on vielä niin epäselvä eikä yrittää vielä oikein pystytä, niin ei oo tullut vielä oikein osallistuttua keskusteluihin. Mutta oon hengessä mukana ja toivon todella, että kaikilla pian tärppää, koska täällä on ainakin ihmisiä, jotka todella haluaa ja ansaitsee oman pienokaisen <3
Ja onnea plussanneille =)

Voi ei Lankku pitkään oot siekii ootellu :( Samaa kohtaloa pelkään kun en varmaa ihan heti saa lopetettuu tuon 1v pojan imetystä.

Ite testasin viime yönä vessakäynnin yhteydessä negan (ällövarotus, tosin vaa reilu 3h pidätyksellä kun oli vatsa sekasin ni oli pakko käyä keskellä yötäkii asioilla :grin ) Ehkä olin hätänen testaaja kun jos se sillon pari viikkoo sit tuntunu nipistely ois ovis ni nyt ois vasta dpo 13. Tarvii varmaa viikon päästä uusiks testata jos ei nyt tulvaa tule ennen sitä. Tai sit tosiaan vielä pitkään odotellaan kierron käynnistymistä...

Täällä tehty kans negatesti viime sunnuntaina. Ehkä liian hätäisestikin, minipillereiden lopetuksesta huomenna tasan kolme viikkoa. Edelleen tiheään imetän, esikoinen ens viikolla 1v ja kiertoa ei näy tai kuulu. Esikoista yrittäessä tunnistin oviksen hyvin. Nyt ei ole vielä ollut mitään tuntemuksia. Näillä jatketaan :) plussatuulia kaikille!

No nyt alkaa selkiytymään (kai...)... Eli neuvolan täti meinas nyt kohdallani niin, että sillon kp 28 kun mulla tuli kahtena päivänä se tippa pyyhittäessä niin ois ollu ns menkat (ite en niin ajatellu kun oli niin onnettoman vähän) ja ilmeisesti oli antiovulaarinen kierto siksi niin niukat. No nyt sitten olis vissiin yk 3, kp 9 ja viikonlopun tienoilla saattais olla ovis! :happy: Tänään tikutin ovista, ihan himmeestä himmein haamu siellä näky, mutta pitää nyt etstailla kun tikkuja on! Helpotti nyt edes tämä tieto vaikka eihän nekään 100% varmaa oo, mutta kuitenkin!

Ja voi Lankkua. Mä kysyin yhdeltä imetystukiäidiltä niin sanoi että toisilla naisilla alkaa kuukautiset heti jälkivuodon jälkeen ja toinen ääripää se että vaikka imettäisi kerran päivässä niin kierto voi pysyä pitkäänkin poissa. Loput sitten siltä väliltä.

Mitenhän sitä malttaisi siirtyä tjot tästä yrittämisestä pariksi-kolmeksi kuukaudeksi?!? Sais vähän ajatuksia pois koko asiasta (niin varmaan..) ja vähän rentoutta asiaan. Nyt olen "onneksi" reissussa just enne ovista-sen aikaan, jos oletetut päivät pitävät paikkansa. En ajatellut ainakaan ovista tikuttaa tähän kiertoon! ( näinköhän maltan..) sais nuo osteopatia hoidot käytyä ja kroppaa sitäkin kautta auki enemmän. Tää kierto ois nyt yk 5 tai 6, en oikein ole varma... Kun oiskin varma et nappais sit heti kun aloittaisi taas yrityksen niin hyvällä mielellä vois "taukoa" pitää, mutta nyt tuntuu vähän että aikaa menee hukkaan jos ei vaan jatka yrittämistä :oops:

Vyöhyketerapia auttaa hyvin saamaan kierron liikkeelle vaikka imetyäisikin. Minulla lähti alle vko hoidosta kierto käyntiin! Suosittelen jos ei malta odottaa :grin

PiPaNat, varmasti olisi hankalaa siirtyä kokonaan tjottailuun, mutta eihän sitä tiedä, jos se sitten toisi tulosta.:) Mä päätin joku aika sitten, että en ota kikkakolmosia nyt käyttöön, kun tuntui että pitäis ostaa luontaistuotekaupat ja -hyllyt tyhjäksi jos kaikki vehnänalkiojutut, omenaviinietikat, gele royalit ym ottais käyttöönsä. Päätin vaan että turvaudun niihin sitten kesän jälkeen, jos siihen mennessä ei näillä keinoin tulosta tule.. :grin

Ansaki, tikutitko ovista tuossa "viime" kierrossa, jota nyt epäilivät ovuloimattomaksi? Anteeksi kun en muista nyt. Hyvä kuitenkin että jotain selvyyttä sait tilanteeseen.

Lankku, kurjaa että ette pääse yrittämään kun ei kierto ala. Toivottavasti pian alkaisi. Samoin IceQueenilla ellei sitten tule suoraan uusi raskaus. Testaa jonkun ajan päästä uudestaan aamulla.

Lilium, hienosti on viiva vahvistunut. Kyllä mäkin pessimistisine laseineni näen tossa plussan. Varovaiset onnittelut! :)

PiPaNat, ovistestien ja kaikkien poppakonstien pois jättäminen voi auttaa niin ettei asiaa ajattele niin paljoa. Elää kuin ei yrittäisikään (paitsi ettei käytä ehkäisyä) ja pupuilee silloin kun tekee mieli. ;) Eihän se silti saa ajatuksia pois vauvasta, mutta ei sitten ainakaan tuu testeistä ylimääräistä stressiä. Kaikkein parasta jos ei edes ole kokoaikaa kärryillä siitä mikä kp on menossa ja testaa r-testillä vasta kun täti on myöhässä.

Jos en ole muistanut onnitella kaikkia plussanneita niin onnea! Pahoittelut niille joiden ensi vuoteen siirtyminen on varmistunut.

on. Mietin et voisin testata sit jos/kun tää kierto on kestänyt yhtä kauan tai vähän kauemmin kuin eka kierto (joka kesti 42 päivää). Nyt menossa kp34. Eli ens viikolla loppukierrosta annan itselleni luvan testata. Sit jos tulee nega eikä tätiä näy, testaan seuraavan kerran helmikuussa (tai näin ainakin suunnittelen). Mitään oloja ei ole ollut mihinkään suuntaan, mut pitäähän sitä välillä tarkistaa kun kierto voi olla mitä vaan. Luulisi kuitenkin että pikkuhiljaa tasoittuu kun imetys kokoajan vähentynyt kierron alun jälkeen.

Toisaalta vaikka imetys monilla pitääkin kuukautiset ja oviksen poissa, ei imetystä voida pitää takuuvarmana ehkäisykeinona vaan raskaaksi voi tulla siitä huolimatta, vaikka imettäisi ja tai ei olisi menkkojakaan vielä tullut. Nää on niin yksilöllisiä juttuja.

Ja tosiaan raskausaikanakin saa imettää isompaa, mikäli se ei aiheuta kipeitä supistuksia eli raskauden takia ei automaattisesti tarvitse lopettaa imetystä vaikka siitäkin jonkin verran hevonhumppaa liikkuu jopa terveydenhuollossakin.

Esim. just imetys ei lisää keskenmenoriskiä jne.

Tein siis ovis testin yhden ainoan mihin tuli suoraan kaks viivaa... En tiiä mitä meinas.

Lilium plussa on, onnea!

Helinäkeiju, toivotaan että oli uus ovis ja tärppäis! Eikä olisi endoa.

Lankku ompa kurjaa. Toivottavasti se täti tulis pian! Ja nopiasti tärpänny uus sun kaverilla sitte. Ittellä pähkäilen alkoko menkat vai ei, ihme kiertoja ja tiputteluja nyt ollu. Synnytyksestä siis 10vk ja täysimetän.

Muurahaisella tosi hieno painonpudotus takana, tuolla on pakko plussata ;)

Ansakin tilanteeseen vois tulla jo selvyys!

On. Alamahajomottelut jatkuu, tänään bongasin taas ovislimoja? Niitä oli viikko ekojen oletettujen menkkojen jälkeen ja nyt taas. Ei täs auta ku kattella ja ootella mihin päin menee tilanne. Ja tilannetta vaikeuttaa tää ku oon porukoilla nii en täälä viitti testailla. Kotia meen viikonloppuna nii katton jos sillon testaan jos aihetta, jos se aaton vuoto ei ollu mitää nii viikonloppuna pitäis menkat alkaa.. Mutta tilasin 100kpl ovistestejä ebaystä 9e että saan päivittäin vaikka testata sitä sitte :D

Niemja kp 26?/??

Ansaki ovistesteihinhän tulee kaksi viivaa melkein aina ja itselläni tulee siis koko kierron ajan. Ovis plussa on tasavahvat viivat tai testiviiva kontrollia vahvempi :) en tiedä oliko tämä tieto tuttua, mutta kerroimpa kuitenkin :P

Moi! Kolmonen toiveissa, yk 3 menossa ja ovisviikko parhaillaan. Eka tärppäs yk 4 ja toinen vasta 18. yrityksestä. Syksyyn asti yritetään ja jos en silloin ole plussannut, niin sit ollaan tyytyväisiä kahteen mukulaan. Pää meinas levitä kakkosta tehdessä, joten siksi määrittelin aikarajan raskautumiselle..

Onnea jo plussanneille ja meille muille vahvoja viivoja jokaiseen tikkuun! :joyful:

ansaki: rupesin myös miettimään että entäs jos minullakin dpo 5 ollut parin tipan tuhru olikin ns. kuukautiset (kp. tuolloin 31/32) (jos nekin viikkoa aiemman rankan kuumeen takia oli niukat,ja antiovulaarinen kierto,kun myöhästyi koko ovis,tosin ei tullut kuin tuhrua) niin sitten minulla myöhemmin uudestaan tulleet ovisplussat olisivat kp.9-10,en tiedä onko tässä mitään järkeä mut kävi mielessä kun luin tekstisi.

Mutta hienoa että sait jonkin selvyyden,ovista vaan nyt metsästämään,ja plussatuulta!!

Rupesin miettimään että onkohan sillä väliä ku syön monivitamiinia mihnä on myös a-vitamiinia? Pitääkö se lopettaa ku tulee raskaaksi vai pitääkö vaan suosista vaihtaa jo raskaus&imetys vitamiineihin?

Helinäkeiju, vois tosiaan sullakin olla noin! Mulla oli siis viime kierrossa kaksi tasapaksua viivaa ja luulin ovikseksi, mutta ei sit kai ollut... Ja tänään tosiaan ovis testissä testiviiva (tietty) ja ihan hailakka kontrolliviiva, josko se siitä vahvistuis viikonloppua kohti! :rolleyes: Mitään tutkimustahan ne ei tehnyt nyt vaan oli vaan arvio/mietintää, mutta toivon että oliskin noin miten sanottiin. Ei muuta kuin seurailla nyt tilanteita ja toivoa plussaa jossain kohti! :joyful: Tuli kuitenkin parempi mieli kun sai kuulla jotain ees, en ole siis ihan toivoton tapaus... kai? :)

Takaisin