Raskaaksi 2016

Täällä on varmaan pian kunnon plussa-aalto näiden tätien jälkeen :wink

minttukarkki, jos mies on nähny kaksi viivaa, niin kyllä siellä silloin on niin ollut, miehet ei varmaan etsi varjoja ja kääntele ja vääntele :grin
(mutta tietysti eri asia, kuinka pitkän ajan kuluttua viiva on ilmestynyt, toivotaan parasta!)

LaRa, mulla alkoi oireet joskus siinä dpo 4 kohdilla (+/-1). Tai ensimmäinen oire oli rintojen arkuus. Sen kummempia oireita ei ollut ku rintojen arkuus ja nippailut/repäisykivut (hyvin vähän), pieni paineen tuntu alavatsalla. Plussan (dpo 9) jälkeen tuli menkkajomot ja huomasin että tukka rasvottuu helpommin. Viimeisimpänä oireena on tullut ärtyisyys ja suoli selkeesti hidastunut.

Pätkis, tuosta seksin määrästä.... Kyllähän sitä sanotaan joka paikassa että siittiöt elävät noin 3 päivää, että hyvin se joka toinen pvä tahti riittää :) Mutta mä en ihan tuudittautuisi siihen uskoon, etenkään jos jo pidempään on vauvaa toivonut eikä ole tärpännyt ja seksiä on ollut 2-3 välein tai harvemmin.
Mä sanoisin että tärppipäivinä kannattaa harrastaa kerran päivässä :) Mä oon toitottanut tätä täällä jo monesti, tilastollisesti parhaat päivät tulla raskaaksi ovat ovulaatiopäivä ja päivä ennen eli dpo -1 ja 0 :) Jos ei harrasta joka päivä seksiä juuri hedelmällisellä hetkellä, niin hyvin voi jäädä välistä nuo parhaat päivät. Esim jos seksiä on -2 dpo aamulla (maanantai aamu ja sit pitää välipäivän (tiistain) -1 ja harrastaa seksiä kenties vasta 0 dpo illalla (keskiviikko iltana) tai sitä seuraavana aamuna (torstaiaamuna), niin näin voi hyvinkin jäädä se paras aika raskautua välistä! Etenkin jos ovis tapahtunut jo dpo 0 aamuna.

Ja tietenkin sekin on totta että vain yksi kerta riittää, jos se vaan on oikeaan aikaan! Esikoinen sai alkunsa tuosta yhdestä kerrasta, tuskin seksiä silloin oli kerrankaan kuussa.

Silti mä uskon tuohon yllä kirjoittamaani :) Jos tässä vielä joskus vauvaa yritetään, niin oman kiertoni tuntien haluisin parantaa mahdollisuuksia niin että kp 13-16 harrastaisin joka pvä, ennen tuota parin pvän välein :)
Tässä plussakierrossa meillä oli seksiä muistaakseni kp 8, 10, 13, 15 (ovislimat), 16, 22 ja sitten jo plussan tultua :) Mulla oli kyl niiiiiin voimakkaat ovisoireet (vuoto) että olen lähes satavarma oviksen olleen tuossa kp 15+- :)

No ei sitten pitäisi varsinaisesti olla ongelmaa talletusten ajankohdalla. Ollaan kuitenkin talletusta tehty ovisplussa päivänä tai sitten päivää ennen ovisplussa joskus molempina. Ehkä siittiö ja munasolu ei sitten edes kohtaa? o_O

Googlasin(joo ei ehkä aina kannattais)... :grin Löysin paljon kaikenlaista mielenkiintoista tietoa englannin kielellä. Esim e-pillerit muuttaa kohdunakaulan liman koostumusta joka on huonoksi siittiöille ja voi kuulemma kestää jonkun aikaa että se palautuu normaaliksi.
Oli myös jotain tietoa siitä että e-pillerit voi aiheuttaa ennenaikaista vanhenemista kohdulle ja kohdunkaulalle, tämä oli tosin hyvin harvinaista. :confused:

Miten muuten onko pco sellainen tila että se on aina alusta lähtien ollut olemassa vai voiko puhjeta vasta myöhemmällä tyyliin 3-kymppisenä?

Mulle sanottiin aikoinaan että pcota monilla on mutta oireettomana eli ei oo niitä rakkuloita montaa eikä muitakaan oireita ja ei vaikuta raskautumiseen ,mut sit joillain se alkaa oireileen. Esim. Minipillerit on yks mikä laukaisee sen ,näin mun kohdalla.

Mä en ees syöny niitä kauaa , alle vuoden ja sen jälkeen todettiin pco. Ennen sitä ei ollu mitää. Ei toki tarkota että kaikilla käy näin mutta kurjaa silti.

Minttu: mulla kävi noin myös, aamulla ei viivoja ja työpäivän jälkeen oli haamukin... Mutta kuulin että ei ole luettavissa sitten enää... Eli voi kai näyttää mitä vaan testiajan jälkeen...

Pahoittelut negoista ja tädeistä

On. Meinasin aamulla testata jo, mutta nukuinpa sitten pommiin joten se jäi..vielä olisi ollutkin vähän liian aikaista. Vieläkin turvottaa ja tissit on kuulemma kasvanu. Olo on kuin kipeäksi olisin tulossa, välillä palelee, väsyttää ja olo on ällöttävä...taitaa olla korkea pudotus jos täti ensi viikolla ilmestyy.

Toinenpikkuinenko kp 24/27-28 dpo 10

Toisaalta olisko kierto säännöllinen ja ovistesti antanut selvän plussan joka kierrossa jos olis pco. Hankalaa tietää ku ei gynetkään aina tunnu tietävän.

Ovistesti oli mullaki aina plussa joka kierrossa mutta en kuitenkaan ovuloinut. Kierrot oli välillä säännöllisiä 30 päivän kiertoja, pahimmillaan jopa 100 päivän mittaisia ja sit saatoin vuotaa 3 kk putkeen. Mutta jos koko ajan on säännöllinen kierto niin kyllä sillon luulisi että ovuloit.

Mulla on pcos ja tuli alkoi oireilla sen jälkeen kun olin 1,5 vuotta syönyt pillereitä. Lopetin ne 2009 jonka jälkeen on kierto ollut ylipäätään olemassa vain muutamia kiertoja peräkkäin. Meni tosi kauan ennen ku aloin yhtään aatella että pitäs ehkä asialle tehdä jotain ku onhan se elämä ihan mukavaa ilman menkkoja, jotka on mulla aina olleet tosi kipeät. 1,5 vuotta sitten sain vasta diagnoosin. Silloinem gyne sanoi että pcos on sullain kiva lapsettomuuden muoto ku siihen on suoraan lääkkeet purkissa mitä ottaa ja millä se hoituu ja lapsia saahaan alulle. Ite nyt vielä suhtaudun aika skeptisesti että noinkohan se vaan tableteillä on hoidettavissa mutta saa nähdä.

on: tänään oli folliultra. Molemmissa munasarjoissa yhdet selkeästi muita rakkuloita isommat follit ja oikeassa vähän isompi (12x13mm) kuin vasemmassa. Gyne haluaa vielä tarkastella uudestaan maanantaina miten asia on edistynyt ja miten edetään. Ei ollut ainakaan liian iso se mun syömä 2 tablettia määrättyä isompi annos. Vähän epäilen mahtaako noista kasvaa kunnollisia ja irtoavatko mutta sen näkee sitten maanantaina miten käy. Gyne suositteli puputtelutahdiksi jokatoinen päivä ettei käy spermantuotannollekaan liian raskaaksi. Siinäpä se vitsi sitten piileekin, miten pittää mies pois kimpusta ja omat halut kurissa kun yhtäkkkiä pitäiski puputella harvemmin :D mehän ei mitään kaneja olla mutta...

Nykytiedon mukaan pillereillä ei ole vaikutusta niiden lopettamisen jälkeen lisääntymisterveyteen. Tästä valitettavasti kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa :/

Taitaa vähän olla niin että vaikka pillerit haittais hedelmällisyyttä sitä tuskin myönnettäis virallisesti. Siinäki hommassa pyörii niin paljon rahaa sekä moni muu seikka esim abortit ym kyseenalaiset menetelmät lisääntyis kun pillerin käyttö vähenis.

Täällä aukes hanat eli täti tuli. Mutta kp1 lienee vasta huomenna kun kello jo yli 18.

Musta on jännä, et pcohon määrätään melkeinpä aina heti lääkkeet, eikä lääkärit puhu mitään ruokavaliohoidosta, mikä esim. Amerikassa on käytössä. Vähähiilihydraattinen ruokavalio auttoi siis itsellä vajaassa 4 kuukaudessa kun tulin yllättäen raskaaksi, vaikka jo 2009 todettiin erittäin pahana tuo pco. Itse huomasin heti, kun lipsuin ruokavaliosta, että menkat eivät alkaneetkaan ajallaan, ja sitten taas heti kun palasi "ruotuun" niin kierto normalisoitui. Aika mieletöntä, että ruualla on tälläinen vaikutus.

Misu: noin se juurikin on! Ruokavalio + elämäntavat avainasemassa pcon hoidossa

Hmph, mulla lämmöt nousuut entisestään... Eilen ja tänään ollu 37,4 eli n. 0,4 taas enemmän... Tarkoittaako mitään raskauteen liittyvää mahdollisesti? :shy: Tai mun tuurilla tietysti joku influenssa tietystti pukkaa päälle (toivottavasti ei sikaflunssa:stop:)!

Mulla lämmöt tänään 36.8
Normisti 35.8-36.3
Mut on vähän veren näköistä tullut valkovuodon seassa, ihan vain silleen et just ja just huomaa. Saas nähdä aukeaako hanat.

Takaisin