Raskaaksi 2016

Violina lämmönnousu kuuluu asiaan ja loppukierrossa voi meinata raskauden alkamista [emoji4]. Toivottavasti tästä on kyse. Mulla lämmöt tänään ihan yhtä huonot kun eilen. Mä en odota mitään tästä kierrosta [emoji35]. Jospa sitä sitten ensi kerralla...turhautunut!!!! [emoji35][emoji35]

Ihmetyttää vaan kun lämmöt nousi näin dpo11! En tosin tiedä nousiko ne jo oviksesta kun vasta aloitin mittailun :/
Harmi ettei sulla Herttarouva lämmöt tehneet kunnollista nousua nyt ollenkaan :(

Vähään aikaan en ole täällä käynyt, joten onnea mahdollisille plussanneille ja pahoittelut vääränlaisista testeistä..

Koska toiveilija90 testaa seuraavaksi?

Oma kierto lähenee loppuaan. Sen verran katsoin kalenterista, että ensi viikon aikana pitäisi kuukautisten alkaa, ja oireet ovat juuri sellaiset kuin ennen menkkoja, mikä ei liiemmin toiveita herätä. Jos nyt jostain kumman syystä niitä ei kuulu ennen ensi perjantaita, teen testin ennen työpaikan pikkujouluja, jolloin voi sitten ainakin hyvillä mielin nostaa maljaa pettymykseen :rolleyes:

Noita lämmönseurailuja en olekkaan testannut, vois ens kierrossa kokeilla, jos sitä tulee. Ja tuo kiinnostaa, että lämmöt voi nousta loppukierrosta, jos on raskautunut. Oon kaks yötä palellut ja mitkään peitot ei tuntunut auttavan (en tajunnut mitata lämpöä). Mutta menkkajuilintaa edelleen, ei menkkoja. Testaan seuraavaksi maanantaina, jos vuoto ei ala. :woot:

Lämmöthän nousee seuraavana päivänä ovulaatiosta. Ja tämän jälkeen saattaa tulla toinen lämmönnousuporras jolloin lämpökaavio tekee "tripchasic"-kuvion. Se saattaa liittyä raskauteen, ja se nähdään usein siihen aikaan tai sen jälkeen kun arvioitu kiinnittyminen tapahtuu. Kolmas nousu EI kuitenkaan välttämättä tarkoita raskautta eli se voi tapahtua muissakin kierroissa.

Yhden yksittäisen lämmönlasku- tai nousupiikin perusteella en kummiskaan tekisi vielä johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Lämpö saattaa heitellä yksittäisinä päivinä niin monesta syystä. BBTssä on olennaista se laajempi kuva joka muodostuu useammasta peräkkäisestä lämmöstä. :)

Tässä esimerkkinä ensimmäinen raskaus-charttini joka tekee juurikin tuollaisen triphasic-kuvion. Dpo10 lämpö droppaa (kiinnittyminen?) ja sen jälkeen lämmöt lähtee nousuun aiempaakin luteaalivaiheen tasoa korkeammalle.

Mutta tekee kovasti siksakkia siinäkin, jolloin tuossakaan kohti ei ole kannattanut yksittäisiä lukemia liikaa katsoa. Muistan hyvin miten tuota charttia tehdessä olin jokaisesta vähän alemmasta lämmöstä ihan turhaan ressinä että nytkö se täti tuleekin. Mut se oli meikäläisen ekoja chartteja niin oli kaikki silloin vielä uutta. :)

b9b7ba15c7282bd6e146141fd76b09b3

Minä testasin torstaina ennen reissua puhtaan negan,menkat ei oo edelleenkään alkanu kp 39/ 33-39. Ehkä mää odotan ens torstaihin asti ja testaan taas.. torstaina heti testin jälkeen tuli pikkusen punertavaa pyyhittäessä,mut siihen se jäiki! :O vatsaa juilinu välillä niinku menkat ois,muttei vuotoa ja lämmöt edelleen koholla... en usko raskauteen joten kävin jo ostaan ens kiertoa varten niitä mehiläiskukkakapseleita :-D mitä lie :-)

Hyvä että kokeneemmat osaa noista lämmöistä kertoa :) en siis niin korkealta tipahdakaan jos ja kun menkat pian alkaa.

Huomenna posti varmaan tuo kirjeen raskauskeijusta. Aattelin kiltisti ootella ainakin keskiviikkoon (kp25/24-29) mutta ihan viimeistään perjantaina teen testin jos sinne asti päästään.

Missä mun menkat on??? Kp 41/33-39 :O testin teen vasta torstaina jos ei ala sitä ennen. Lämmöt edelleen korkeella, menkka jomot vähä helpottanu..Piinaavaa. Mutta oon jo asennoitunut seukki kiertoon ku ostin reissusta gelee royale tabuja:) jospa sit tärppäis :-*

Kiitos Roze lämpöselvennyksestä :)tuntuu niin vaikeelta ja tarkalta.

Mamman haave, toivotaan ettei menkat alkaisikaan! Itsekin käytän geleitä :)

Tänään testasin aamulla. Luulin, että testi meni mönkään, kun väriaine nousi äärettömän hitaasti liuskan testialueelle. En jaksanut odottaa tulosta ja menin kahville :woot: kahvin jälkeen kävin vilkaisemassa ja selvä punainen haamu!!! Vitsi mitä odotteluu. Huomenna uus testi taas!

Toiveilija90 Peukkuja huomiselle! :)

Ja ei se oikeesti oo vaikeeta. Eikä kovin tarkkaakaan. Se on vaan hankala koittaa selittää näin kirjoittamalla. Mut kun sitä omaa charttia tekee ja kattelee uskoisin sen näyttävän paljon selkeämmältä kuin minun ohjeeni. Kunhan just kattelee
sitä "isoa kuvaa" eikä yksittäistä lukemaa. :)

Semmonen vinkki vielä että jos haluaa minimoida ne turhanpäiväiset siksakkailut, kannattaa lämpö pyrkiä ottamaan aamulla aina mahdollisimman samaan aikaan. Ite oon tässä huono. Aika heittelee usein tunnilla, kahdellakin. Mutta ei siitäkään vielä mene chartti vinksalleen. :)

Ja perusjutut tietysti että lämpö otetaan emnenkuin nousee ylös, puhuu tai pistää mitään suuhun. Eli mittari sängyn viereen käden ulottuville. Ja kun takana vähintään muutama tunti yhtäjaksoista unta.

Mamman haave miten et oo vielä testannu! :woot: Toiveilijallakin ihanan jännät paikat, toivotaan vahvistumista! :cat:

Meitsikin haluais kokeilla tuota aamulämpöjen mittausta, kirjauduin joskus fertility friendiinkin mutta vaikutti niin monimutkaiselta ja aikaa vievältä hommalta että jäi aloittamatta. Siinä ois se hyvä puoli, että vois varmistua oviksesta vielä paremmin kuin ovistesteillä ja muutenkin sais selville vähän enemmän kropan toiminnasta :) Huono taas sitten se että pitäis laittaa joka aamu herätyskello soimaan samaan aikaan ja sekös se vasta pistäis ärsyttään :grin

Tuntuu siltä, että tästä kierrosta on tulossa edellisen toisinto. Ensin ei mitään oireita, sitten alkaa pikkuhiljaa tulla huonoa oloa ja rintojen arkuutta. Viime kierrossa olin niiiin varma plussasta, eli hyvä nyt varautua siihen, ettei tämä välttämättä mitään tarkoita.. Rinnat alkaneet nyt siis vähän aristaa, valkovuotoa edelleen ja ajoittain pientä pahoinvointia (joka kyllä johtuu todennäköisesti siitä että olen syönyt pelkkää makeaa viimeiset kaksi päivää :grin). Voi miten ihana syntymäpäivälahja olisi itselle viikonloppuna, jos menkat ei alkaiskaan :shy:

Villis kp 23/25-28, dpo 9-10 (2. kierto jossa käytössä maca-jauhe)

Kp1.. en ole juuri ehtinyt tänne kirjoitella, mutta lukenut olen koko ajan aktiivisesti.

Ooooh, jännää toiveilija! Huomenna heti uusintatesti!!

Mamman haave, en pystyis panttaamaan testin tekoa jos täti on jo myöhässä! Äkkiä, äkkiä ja heti tänne ilmoitus miten kävi! Plussaonnea!

Voi elaffy, mätää! Täti on perseestä!

Mä oon vuorotyöläinen, joten oon ajatellut et mun kohdalla lämpöjen mittaus ei oo luotettavaa enkä oo siksi perehtynyt siihen ollenkaan!

Kp 28/25-28. Ajoittain menkkajomoja ja eilen testasin negan, joten tätiä odotellaan. Gyne arvelikin, et kierron pituus vois olla tällä kertaa 28- jopa 30 päivää. Oikeessa oli, toivon että olis sen 30 päivää niin vielä vois plussaksi muuttua!

Mikä kp/dpo ootte plussanneet ja millä testillä? Mä negasin kp 27, dpo 12 tai 13, testinä kaupan pc.

Ompa paljon jännän äärellä! Tsemppiä ja plussia kehiin :) negan ja tädin kohdanneille pahoittelut :( mäkin aktiivisesti seuraan mut yritän pitää stressitason matalalla ni en liiaks kyttää ;) täällä kp 34/33-42 ja katellaan rauhassa ainakin viikonloppuun... :)

Elaffy, voi p*rse :(

RouvaKettunen, toivotaan että olis vaan pidempi kierto kyseessä! :)

En ollutkaan reipas, posti toi testit ja pakko oli tikkuun pissiä :D dpo12, PCn liuska ja ylläripylläri nega. Heti tuli rauhallisempi mieli, nyt jaksan odottaa ainakin ylihuomiseen ennenkuin testailen taas :D
Olipa muuten ihan superpieni se liuskatesti! Ihan nauratti kun tein sen :D

Takaisin