Raskaaksi 2016

Pahoittelut Babe! :(

Täällä dpo 13 ja nega herkällä testillä. Menkkoja ei näy ei oikein oo mitään siihen suuntaan meneviä oireitakaan. Kohdunnapukka on korkealla ja kiinni mitä se nyt ei yleensä pitäisi olla ennen menkkoja... Viimeinen teroluti meni eilen joten ehkä se täti sieltä pian kuitenkin tulee..

Pätkis dpo 13, yk 15

Kunnalliselle pääsee kyllä aiemminkin, mutta siihen tarvitaan diagnoosi. Eli jos sulla on tosiaan jotain ovishäikkää, niin sen perusteella luulis jo pääsevän. Tsemppiä! :)

Minua ei huolittu julkiselle tutkimuksiin vaikka yksityisellä ultraäänilöydöksenä pco-tyyppiset munasarjat ja epäilynä ovuloimattomuus, tämä siis Oulussa. Sanoivat että kysy uudestaan sitten kun on vuosi täynnä, ei kuulemma vaikuta vaikka ois tiedossa joku hedelmällisyyteen vaikuttava asia :mad::mad:

Kiitokset neuvoista ja tsempeistä PullanMuru ja Janniliini! Äsken vielä lähetetty urheat soturit matkaan, toivotaan että pääsevät ajoissa perille, ellei joku aiemmin ole ehtinyt! :grin

^ Mitä ihmettä!? :wideyed: Kyllä pitäisi päästä, ihan jo Kelan sivuillakin tuo asia komeilee:

"Sairausperusteet täyttyvät,

• kun kansainvälinen tahattoman lapsettomuuden määritelmä toteutuu
    • Tahattomalla lapsettomuudella tarkoitetaan tilannetta, jossa nainen ei tule raskaaksi yhden vuoden sisällä vakinaisessa parisuhteessa normaalin, ilman ehkäisyä tapahtuneen sukupuolisen kanssakäymisen seurauksena.
  • kun naisella ja/tai miehellä on todettu lapsettomuutta aiheuttava perussairaus
  • jos edellä esitetyt tilanteet eivät täyty:
    • Sairauteen verrattavaksi tahattomaksi lapsettomuudeksi voidaan tulkita tilanne, jossa raskaus ei ole alkanut siitä huolimatta, että naiselle on terveydenhuollossa tehty 12 kuukautiskierron aikana ovulaatioihin ajoittuvaa inseminaatiota."
http://www.kela.fi/hedelmoityshoitojen-korvaaminen
Siinä on kyllä lääkäri ollut täysin ulapalla. :mad:

Balina, ei ollut lääkäri vaan sairaanhoitaja, jolta soitin aikaa, en jaksanut alkaa inttää vastaan :shifty: Sanoi että lääkäriltä voisi jotenkin "anoa" aikaisempaa pääsyä tutkimuksiin yksityisen diagnoosin perusteella, mutta en tiedä jaksanko alkaa siihen rumbaan vai onko helpompaa vain odottaa pari kuukautta ja kysyä sitten uudestaan :shifty: Ilmeisesti siis pco ei niiden mielestä mene kategoriaan "lapsettomuutta aiheuttava perussairaus" :wacky:

Voisin liittyä tännekin mukaan kun tuo kolmatta yrittävien ketju on melko hiljainen :)
Meillä nyt eka yk menossa kp14/24-29. Tai ehkä tää on enempi tjottailua kun ei olla varsinaisesti puhuttu yrittämisestä mitään, ehkäisystä tarkka mieheni vaan on nyt jättänyt kondomit käyttämättä viime aikoina :D on kyllä saanut kuulla minun kuumeilustani pidemmän aikaa, melkeinpä heti tytön syntymän jälkeen aloin miettiä seuraavaa. Ja neiti alle 1,5v nyt.
Ovis oli tuntemuksien mukaan aiemmin tällä viikolla, nyt menossa noin dpo3.

Olen niin iloinen tästä yrittämisen alkamisesta! <3 mutta toisaalta mietityttää meneekö tässä kuinka kauan tällä kertaa, aiemmat kaksi ovat tärpänneet jo yk2...

Plussatuulia meille kaikille! :) yritän pitää pään kylmänä :D

Tervetuloa tännekin Violina ja lyhyttä visiittiä! :)

Minä tein tänään vielä ovistestin. Näytti vielä selvää viivaa mutta ei enää plussaa eli haalenemaan päin. Tulkitsen tämän hyväksi merkiksi, koska joissain aiemmissa kierroissa testi näyttänyt plussaa useita päiviä, mikä mun järjellä vois viitata siihen, että munis ei irtoa hormonista huolimatta. Nyt toivon mukaan sieltä ois oikeasti jotain irronnut, eilinen pitkään jatkunut jomotuskin (jota ei ennen ole ollut) vois viitata siihen :) Taidan siis laskea tämän päivän jo dpo 1, ja toivotaan, että joku pieni siimahäntä oisi ehtinyt oikeaan paikkaan :rolleyes: Veikkaan kierron pituudeksi 27 päivää :grin

Villisilmä kp 14/25-28, dpo 1

Oon pahoillani tädin saapumisesta sun luokse Babe. ❤ Olkoon seuraava kierto plussakierto!

Tervetuloa Violina tänne! :) Olkoon visiittisi täällä lyhyt. ;)

Mua jo ensi viikko jännittää/ pelottaa, kun tavallaan odotan, että sais vaikkapa testata, mutta sitten, kun järjellä yritän ajatella, niin en oikein usko plussaa. Ehkä tää pessiivisyys on mun tapa suojella itseäni pettymykseltä.

Muokattu viimeksi:
Jeejeejee! Eka ovisplussa ikinä tuli tänään ja vielä viimeisellä clear bluen testillä!! Olin jo aivan varma että ei tule tässä kierrossa. Päätettiin miehen kans luopua tämän kierron ajan alkukierron tuesta Letrozolesta koska se on aiheuttanut niin paljon stressiä ja haluttiin saada asiat ja lapsenteko hetkeksi takaisin rennommaksi. Siksikin olin varma ettei luomuna ainakaan onnistuisi ikinä saada aikaiseksi ovista (kun edes lääkkeillä ei oikein onnistu). Nyt vaan sit ootteleen mitä seuraavaksi!

Mulla tällä hetkellä kp 23 ja yövuorossa kun olen, niin täällä sitä sitte selailee torin myytäviä lastentarvikkeita ja haaveilee ja piinailee ja tuskailee :playful: No nappasimpa mukaan yhden rfsun raskaustestin kotoa (tiedän, malttamaton luonne) ja tein sen heti alkuyöstä (laimea pissa) Testiajan sisällä ei tullut mitään ja jatkoin yöhommia. Katselin testiä uudestaan parin tunnin päästä ja siinä nökötti hailakan hailakan hailein roskishaamu! :banghead: apuaaa, mua jännittää niin etten kestä! Teen seuraavan testin kyllä viimeistään tiistaina :love7

Muokattu viimeksi:
Hienoa Toiveilija90! Toivoa selvästi on [emoji5]️Toivotaan et siitä vahvistuis.

Mulla dpo 10, kp 26/30-32. Rintojen pyöristymisen ja arkuuden lisäksi aamulla/aamupäivisin närästää joka päivä. Vaikeaa nukkua mitenkään muuten kuin selällään kun kädet ei saa painaa rintoja, heti tuntuu. Nyt on vähän turhankin varma olo raskautumisesta...

Ihan kauheasti tekisi mieli tehä jo testi. Mulla on vaan 2 clearbluen testiä jäljellä enkä oo ehtinyt hankkia lisää. Aattelin yrittää odottaa keskiviikkoaamuun, jolloin olis 3-4 aamua menkkoihin ja noilla mitkä mulla on ni voi jo hyvin testata.

Miten tässä nyt voi mitään muuta aatella?!?! [emoji85]

Täällä menty rennolla fiiliksellä, laskeskelin lyhyimmän ja pisimmän kierron mukaan maholliset ovispäivät ja talleteltu on joka toinen päivä kp 19 alkaen :) rennosti himojen ja limojen voimin siis menty :D nyt kp 27/33-42

Enää kaks mahdollisuutta tärppiin tänä vuonna. Voi kumpa saisin pienen matkaan mukaan vielä tämän vuoden puolella niin ehtisin saamaan esikoisen vielä 32 vuotiaana. Nyt odottelen lääkärin soittoa, josko hänellä olisi vielä ässiä hihassa, mitä voitais kokeilla seuraavaksi.

Toivottavasti Diann tärppäisi kun olet oviksenkin luomuna bongannut! :)

Toiveilijalle ja Taigalle tsemppiä piinapäiviin! :)

Babelle myös tsempit! Eihän esikoinen 33-vuotiaanakaan paha olisi mutta toivottavasti vielä tämän vuoden puolella tärppäisi <3

Täällä elellään myös piinapäiviä, dpo5. Voisko aika enää hitaammin mennä! Olisipa ihanaa jos plussaisi jo tästä kierrosta, saataisiin loppukesän lapsi <3 ihan helppoa ottaa rennosti tämä yrittäminen :D Käyn näitä keskustelujakin selaamassa vain noin kymmenen kertaa päivän aikana... :D

Kiitos Violina!

Enhän mä malttanut odottaa... Negatesti tehty tänään, eikä edes aamupissasta. Kyllä sitä on tyhmän malttamaton!! No, toivoa on vielä vähän...

Voimahalaukset kaikille tärppiä odottaville. Ja onnea plussanneille ja tervetuloa uusille. Täällä ollut hetki hiljaiseloa. Mulla menossa kp 14 ja tänään irtosi limatulppa. Joo kuulitte oikein [emoji5]. Ennen ovulaatiota joiltakin irtoaa sitkeä limaklöntti pois. Mulla tullut tämmönen parissa kierrossa [emoji16]. Anteeksi jos oli hieman yksityiskohtainen juttu [emoji4]. Ehkä joku muukin on huomannut tämmöisen [emoji16]. Täällä vielä ovisplussaa odotellaan.

Voimahalaukset kaikille tärppiä odottaville. Ja onnea plussanneille ja tervetuloa uusille. Täällä ollut hetki hiljaiseloa. Mulla menossa kp 14 ja tänään irtosi limatulppa. Joo kuulitte oikein [emoji5]. Ennen ovulaatiota joiltakin irtoaa sitkeä limaklöntti pois. Mulla tullut tämmönen parissa kierrossa [emoji16]. Anteeksi jos oli hieman yksityiskohtainen juttu [emoji4]. Ehkä joku muukin on huomannut tämmöisen [emoji16]. Täällä vielä ovisplussaa odotellaan.

Mä jo aloin tässä miettimään, kun luin tuon limatulpan irtoamisen, että olitko sä raskaana ja meetkö sä kohta synnyttää.:D Mä en oo siis aikaisemmin kuullut, että limatulppa voi irrota ennen ovista. :)

Minullakin tulee aina noin kp9 sellainen sitkeä läpinäkyvä ja kirkas limamötikkä. Pitkään mietin, että mikä se on, mutta selvisi joku aika sitten itselleni. :)

Takaisin