Raskaaksi 2016

Oikein hyvää ja plussarikasta uuttavuotta kaikille!
Heh mä aattelin varautua ens vuoteen ja tilasin 11 kpl raskaustestin riittää ees muutamaksi kertaa :) Ja hintaa tuli vaan 11,40€ :) Toki liuskoja vaan ja pari puikkotestiä.Digiä en malttanut tilata :)

Hyvää vuotta 2016!!!

Onneksi poika ei mennyt hoitoon..on kyllä semmoset menkat ettei kauaksi vessasta huvita lähteä :smiley-angry019 Kaupassa käytiin tamponi+side yhdistelmällänyt koitan keksiä miten selviän yöstä..taitais olla pojan vanhoja vaippoja vielä jossain jemmassa...

En tiiä mihin ketjuun vähän purkaisin, niin teen se tänne, kiitos ja anteeks, kun itsekkäästi kirjoitan nyt vaan pienesti itsestäni :/ Reilu viikko sitten saatu tuulimunaepäily sai tänään aikalailla viimosen niitin, kun nyt olisi viikot 9+ eikä mitään kuulunut/näkynyt. Vielä lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin ja sitä aikaa odotellessa.. Voi kuulostaa julmalta, mutta haluan nyt vaan saada tän asian pian pois päiväjärjestyksestä ja tyhjennyksen käyntiin äkkiä, (vaikka tuleva tyhjennysoperaatio kyllä pelottaa. Toivoisin niin, että alkaisi itsestään) tää odottelu on aivan sieltä ja syvältä.

Jos joku jaksaa ja viitsii, niin kuulisin mielellään kokemuksia noista eri vaihtoehdoista. Lääkkeellisestä tyhjennyksestä oon lukenut ainakin rankkojakin juttuja. Noh, en edes tiedä kuuluuko asia tänne ketjuun..

Odotan niin, että kun asian saisi etenemään ja päätökseen, niin voisi taas jossain vaiheessa (varmaan pikimmiten) alkaa yrittämään ja toivomaan plussaa.
Mietin muuten monesti, että viittinkö edes kirjoittaa, kun tuntuu ehkä jotenkin "väärältä" valittaa, tämä kuitenkin tietääkseni ensimmäinen tällainen tapaus mun historiassa. Ja kun tiedän, että monille osunut kohdalle useammankin kerran ja vielä miljoonasti ikävempiäkin asioita.

Mutta kaikesta huolimatta: oikein ihanaa uutta vuotta ja toivotaan että kaikille tulee ensi vuonna plussia oikein rytinällä!+++++:)

Ps. En oo muuten vielä ikinä oikein noudattanut mitään kikkoja lisätäkseni raskauden mahdollisuutta, mutta tänään ostin valmiiks greippimehua. Ihan kun olisin jostakin nopsaa lukenut, että siitä saattais olla hyötyä (?) :D

LaRa: Muista greippimehun käytössä, että kumoaa vitaminien ja osan lääkkeiden vaikutusta. Mä join greippimehua ekat neljä yrityskertaa kunnes luin tuon, lopetin ja heti tuli plussa nyt viidennestä yrityskierrosta.

LaRa minulla todettiin tuulimuna 11+2 ja lääkkeellisesti tyhjennettiin. Ei kai siinä muita vaihtoehtoja ole, kun ei itse tullut. Päivän olin sairaalassa, aamulla otin ekat tabletit ja ne pahimmat kivut tuli toisen annoksen jälkeen (jota ei loppujen lopuksi olisi tarvittu, kun istukka oli jo tullut...) oli ne kivut ikävät n. Parin tunnin ajan, mutta kyllä ne kesti. Mulla oli äiti mukana, kannattaa ottaa joku sinne kaveriksi. Ymmärrän tuon halun saada asia päätökseen. minä itkin koko kotimatkan ja vannoin, etten enää halua edes yrittää lasta kun oma kroppa noin julmasti huijasi. No, seuraavasta kierrosta alkoi sitten onnistunut raskaus. ☺

jennyhannele: kiitti tiedosta, eipä olisi tullut tuollainen asia mieleen!

Mamma_88: hyvä, että tyhjennys kohdallasi ilmeisesti sujui ihan hyvin ja nopeasti (jos näin nyt voi kyseisestä tilanteesta sanoa) Kun oon monia juttuja lukenut, joissa lääkkeellinen tyhjennys on kestänyt kauan ja sitten kuitenkin johtanut loppujen lopuksi kaavintaan. Mietinkin suoraan kaavinnan mahdollisuutta, jos saa valita. Mutta en sitten tiedä..
Ja ihanaa, että noin nopeasti tapahtuman jälkeen tärppäsi :)

Täällä vietetään uutta vuotta oksennustaudissa. :( ollaan vielä mökillä niin ulkohuussi ei oo kiva tässä taudissa :(

Oikein hyvää alkavaa vuotta 2016! Tuokoon se mukanaan paljon plussia :)

Pieni omanapailu vuoden loppuun: oireita ei tässä kierrossa suuntaan tai toiseen ole ollut paitsi jouluaattona olin havaitseminani hieman veristä vuotoa pyyhittäessä (kiinnittymisvuotoa?) Ei ollut kuin muutamalla kerralla. Tein sitten tänään r-testin jossa olin näkevinäni hailakan haamun Näinköhän vuosi alkaisi hyvissä merkeissä.. lauantaina meinasin testata uusiks.
Manteli yk2 kp 26/30

Täällä negojen nega. Hitsi kun ärsyttää vaikka odotukset ei ollu korkealla .. no, ei voi mitään, huomenna odotetaan sit vuotoa!

Onnea Mantunen! Paljon tarrasukkia sinne. ^^

Varovaiset onnittelut Mantelille ja viivalle vahvistumista. :>

Pahoittelut puikula ja tsemppiä kurjaan tilanteeseen! Toivottavasti toivut (ainakin fyysisesti) pian. Henkisten haavojen paranemisessa menee tietenkin varmasti aikansa.

Voimia salamanteri! Kurjaa ettei tullutkaan kunnon plussaa. :( Pienen tauon pitäminen voi tehdä hyvää.

Voimia LaRa! Vaikka en ole samaa kokenut ymmärrän täysin että haluat päästä pian tilanteesta eteenpäin. Toivottavasti tyhjennys menee hyvin.

On. Täällä vuosi vaihtuu punaisissa merkeissä. Oliko se nyt niin että mulla on vasta huomenna kp1 kun vuoto alkoi kuuden jälkeen? Vai mikä se aikaraja olikaan? Luulisi ainakin nyt olevan helppo muistaa mikä kp on menossa. Jos huomenna on kp1 tänään olisi kp36. Lyhin kierto sitten synnytyksen siis. :)

Lisäsin AstaE sut listaan (ja päivitin oma yk:n) Toivottavasti en sotkenut sitä niin ettei kaikilla taas näy kaikki.

TJOTTAILIJAT/YRITTÄJÄT:

Katjusha
Mymmelisti yk 41 / 1
Haikaranyytti yk 31 (ensimmäistä)
PikkuMinski yk28
'muurahainen' yk 23
Juliet yk20
Viipsukka yk18
Hileinen yk 16
Salamanteri yk 14
Ninukki yk13
Piipaa yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Jasmi yk9
Jopsu yk 7
Arwen yk6
Puikula yk 6
Helinäkeiju yk5
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk5
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
Kärpänen yk4
Nemira yk 4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Piia84 Yk 3
Toinenpikkuinenko yk 4
Norael yk3
Syksyinen yk3
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
Sydänkäpynen yk3
AstaE yk3
Manteli90 yk2
Kirppu^ yk 2
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk1
Niemja tjot/yk 1
Mileim yk1
Mauste yk1
diabolicat
Nyytikki2

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA 09/16

Vargynja tjotyk3 (tai ainakin kohta) kp36/1

LaRa, pahoittelut :( Paska tilanne, todella ikävää että näitä tulee!!
Viime kesältä: mulla oli pysähtynyt alkion kehitys 5+6 ja otin suun kautta kahdet cytotecit kotona. Ekassa erässä ei mitään vaikutusta, toinen erä vaikutti kahden päivän päästä. Koko aikana ei tullut kipuja vaikka olin siihen henkisesti valmistautunut.
Toivottavasti menee hyvin tyhjennys ja pääset pian toipumaan. Tuolla kokemuksella ihan ok metodi ainakin näin varhaisessa vaiheessa. Tyhjennyksen jälkeen tuli kaksi ovuloimatonta kiertoa ja sen jälkeen suhteellisen säännöllinen kierto.

LaRa, mulla kkm ja lääkkeellinen tyhjennys, tehtiin sairaalas kaks vuotta sitte. Kovat kivut oli ja vuotoa runsaasti, vuosin n. 2viikkoa. Sain vielä kohtutulehduksen sen jälkeen. Raskaaksi tulin uudestaan 14kk kkm jälkeen. Välis oli kemiallinen ja varhainen km.

LaRa: Mulla lääkkeellinen tyhjennys oli nyt syyskuun tienoilla, kotona tein itse. Lääkkeet alakautta ja suunkautta. Mun mielestäni oli fyysisesti helppo homma, vaikka vuotoa sinä päivänä tulikin tosi paljon! :sad001 Vuoto ei kestänyt sen jälkeen kuin 4 päivää ja sekin oli hyvin niukkaa. Henkinen puoli oli tietysti kovempi juttu ja se, että toteamishetkellä sikiö oli ollut jo 3 viikkoa kuolleena ja jouduin tyhjennystä kaikkiaan odottamaan vielä 3 viikkoa sen jälkeen! :smiley-angry017 Itse ajattelin kanssa, että haluaisin nopeasti pois. Tyhjennyksen jälkeen vasta sain myös psyykkisen osuuden helpottamaan vähä vähältä. Toivon sulle jaksamista ja kaikkea hyvää tälle uudelle vuodelle! Keskenmeno osiosta löysin itse silloin paljon hyödyllistä tietoa ja vertaistukea, edelleenkin siellä jutustelen aika ajoin.

Lara ihan ymmärrettävää että haluu nopeesti eteenpäin asiasta. Ei asiaa oikein pääse käsittelee henkisesti ennen kun on päässyt fyysisesti siitä "eroon". Mulla on kokemusta "vaan" spontaanisti alkaneesta keskenmenosta.:Heartred tsemppiä!

Unajama kylläpä inhottavaa ku siel oksennustauti jyllää :/ ei tosiaan kivaa käydä ulkohuussissa oksentaa.

Pahoittelut menkoista :(!

Lara, oon tosi pahoillani, toivottavasti asiat edes etenee niin pääsisitte pian tekemään surutyön ja pikkuhiljaa alottelemaan uutta yritystä. Täällä on olemassa myös keskenmenon kokeneiden salainen ryhmä, pyydä päästä sinne juttelemaan jos siltä tuntuu. Tsemppiä!

Hyvää uutta vuotta kaikille. :)

Täällä kp13 ja hieman viiva ovistestissä vahvistunut. Eli ovisplussa varmaan tulee taas siinä kp16.

Vähän on jotenki mieli maassa. Menin sitten googlettamaan ja löysin tietoa että on mahdollista että saa ovisplussaa mutta munasolu ei kuitenkaan irtoa. :(

Mikähän mahtaa olla parempi tapa, tehdä talletuksia tasaisesti pitkin koko kiertoa tai keskittyä vaan siihen ovis ajankohtaan? Tyyliin talletuksia pari päivää ennen ovisplussaa, ovispäivänä ja päivä sen jälkeen. Ovisaikaan keskittyminen ei oo vielä tuottanut tulosta.

Pätkis, paras tapa on tehdä talletuksia joka toinen päivä :)

Takaisin