Raskaaksi 2016

'muurahainen' yritystä 11/13 yk 28
Junibea yritystä 07/14
Juliet yk20
Viipsukka yk 18
Hileinen yk 16
Riiaba yritystä 1/15, ensimmäistä, km 12/15.
Nyytikki2 yritystä 01/15
Puhvis yritystä 01/15 yk10
Viima♡ yk 12, km 10/15
Hamma yk9
Maicy yk8
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
Taateliini yk7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Dimsku yk 6, toinen toiveissa
MrsBee ya 9/15, ensimmäinen, km 12/15, kr 3/15
Helinäkeiju yritystä 7/15
Larppaaa yk5
Pätkis85 Yritystä 07/2015, kolmas toiveissa
Simpsakka yritystä 07/15
Esikko1 yritystä 8/15, toinen toiveissa
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Eliisa yritystä 8/15
Tuulia yritystä 8/15
Kissankulta yritystä 8/15, esikoinen toiveissa
Marsa80, yritystä 8/15, kkm 4/16 toiveissa viides
Lipstikka, yritystä 8/15, kkm 5/16, esikoinen haaveena..
RouvaKettunen yk 5
Rbck yk5
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Ansaki yk 4
Neita yritystä 01/16
iijamariija tjot 09/15
Milttis yk2
Niemja tjot 12/15, yritystä 4/16
Mauste yk1
Sara80 yritystä 01/16
diabolicat
Enisa83, yk 1, viides toiveissa
tiiamariia, yritystä 12/15, km 3/16, esikoinen toiveissa
Syvissävesissä, yritystä 8/15,km11/15, esikoista yritetään
Alessia, yritystä 02/2016, yk5
Duulia, yritystä 2/2016
Unelmatulevan♡ yritystä 04/2016
Villisilmä yritystä 4/16, esikoinen toiveissa
Repo yritystä 4/16
Unajama, yritystä 11/15, kkm 05/16
Mimmi!, yk 7, esikoinen toiveissa
Omppoloinen, yk1, kkm 4/16, toinen toiveissa
Mashnu, Yk3 ja toinen toiveissa

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Arwen yk6 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Sydänkäpynen yk3 LA 09/16
Minni Yk 9 LA 09/16
Maiskukka yk 11 La 09/16
Mrsc Yk10 LA 10/16
Toinenpikkuinenko, Yk 4, La 10/16
Carolyn, Yk 6, La 10/16
Simpsakka, n. yk6, La 10/16
Mamma_88, yk6, LA 10/16
Emi00, yk12, LA 10/16
Norael yk5 LA 10/16
Henlady LA 10/16
Mileim, yk3, LA 11/16
Piipaa yritystä yk13 LA 11/16
Katjusha LA 11/16
Tonttu92 LA 11/16
Browneyedgirl, yk7, LA 11/16
Syksyinen yk6, LA 12/16
Minttukarkki LA 12/16
histam-iini-, yk2, LA 12/16
Iinaalisa yk 2, LA 1/17
Dimsku yk 8 LA 1/17
Kirppu^ yk 6 LA 1/17
Nemira yk 9 LA 1/17

'muurahainen' yritystä 11/13 yk 28
Junibea yritystä 07/14
Juliet yk20
Viipsukka yk 18
Hileinen yk 16
Riiaba yritystä 1/15, ensimmäistä, km 12/15.
Nyytikki2 yritystä 01/15
Puhvis yritystä 01/15 yk10
Viima♡ yk 12, km 10/15
Hamma yk9
Maicy yk8
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
Taateliini yk7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Dimsku yk 6, toinen toiveissa
MrsBee ya 9/15, ensimmäinen, km 12/15, kr 3/15
Helinäkeiju yritystä 7/15
Larppaaa yk5
Pätkis85 Yritystä 07/2015, kolmas toiveissa
Simpsakka yritystä 07/15
Esikko1 yritystä 8/15, toinen toiveissa
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Eliisa yritystä 8/15
Tuulia yritystä 8/15
Kissankulta yritystä 8/15, esikoinen toiveissa
Marsa80, yritystä 8/15, kkm 4/16 toiveissa viides
Lipstikka, yritystä 8/15, kkm 5/16, esikoinen haaveena..
RouvaKettunen yk 5
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Ansaki yk 4
Neita yritystä 01/16
iijamariija tjot 09/15
Milttis yk2
Niemja tjot 12/15, yritystä 4/16
Mauste yk1
Sara80 yritystä 01/16
diabolicat
Enisa83, yk 1, viides toiveissa
tiiamariia, yritystä 12/15, km 3/16, esikoinen toiveissa
Syvissävesissä, yritystä 8/15,km11/15, esikoista yritetään
Alessia, yritystä 02/2016, yk5
Duulia, yritystä 2/2016
Unelmatulevan♡ yritystä 04/2016
Villisilmä yritystä 4/16, esikoinen toiveissa
Repo yritystä 4/16
Unajama, yritystä 11/15, kkm 05/16
Mimmi!, yk 7, esikoinen toiveissa
Omppoloinen, yk1, kkm 4/16, toinen toiveissa
Mashnu, Yk3 ja toinen toiveissa

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Arwen yk6 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Sydänkäpynen yk3 LA 09/16
Minni Yk 9 LA 09/16
Maiskukka yk 11 La 09/16
Mrsc Yk10 LA 10/16
Toinenpikkuinenko, Yk 4, La 10/16
Carolyn, Yk 6, La 10/16
Simpsakka, n. yk6, La 10/16
Mamma_88, yk6, LA 10/16
Emi00, yk12, LA 10/16
Norael yk5 LA 10/16
Henlady LA 10/16
Mileim, yk3, LA 11/16
Piipaa yritystä yk13 LA 11/16
Katjusha LA 11/16
Tonttu92 LA 11/16
Browneyedgirl, yk7, LA 11/16
Syksyinen yk6, LA 12/16
Minttukarkki LA 12/16
histam-iini-, yk2, LA 12/16
Iinaalisa yk 2, LA 1/17
Dimsku yk 8 LA 1/17
Kirppu^ yk 6 LA 1/17
Nemira yk 9 LA 1/17
Rbck yk5 LA 2/17

Päivitin itteni listalle ku oli jääny vanhaa tietoa, tunnin päästä pyörähtää 6+0 :)

Moi! En oo oo tähän ryhmään kirjoittanut koskaan aikaisemmin, mutta kirjottelin siihen edelliseen( raskaaksi 2015) viime vuoden puolella, joten ainakin pikaisesti selattuani täällä on tuttujakin niiltä ajoilta, vaikka toivoisin, että plussa olisi tullut jo teille. Oon käynny aika ajoin kurkkaamassa kuulumisia, mutta en ole kommentoinut mitään. On ottanut koville tää vauvakuumeilu ku plussaa ei oo vaan kuulunu kkm jälkeen, joka todettiin np-ultrassa 3.7-15.:sad010On tuntunu niin turhauttavalta ku ovis-oireet tulee ja oviksen tunnistaa ja peittoja heilutellaan ahkerasti, mutta silti ei vaan plussaa kuulu.:sad001 Siksi jäin tauolle foorumiltakin, josko se auttaisi, ettei niin paljon stressaisi asiasta.

Viime vuonna kirjoittelin, että ajatuksena oli käydä yksityisellä gynellä, josko sieltä saisi vastauksia tähän tilanteeseen. Neuvolaan otin yhteyttä huhtikuussa, josko lääkäri tekisi lähetteen hormonikokeisiin. Kävin eka kerran kokeissa 18.4, silloin ol kp 8. Kokeet oli viitearvoissa. Kävin neuvolalääkärin juttusilla. Hää määräsi uudet kokeet, jotka otettiin ny toukokuussa kp 21, ajatellen gynelle menoa. Nekin oli ok. Kävin gynellä 4.6, silloin ol kp 26. Kaikki ol ok. Ultrassa näky et ovis on tapahtunut vas.puolella, niinkuin itekin huomasin sen. Melkein aina miulla on tuntunut ovis sillä puolella. Oik. puolella näkyi munarakkuloita. Joku piste tai sellainen näky siel kohdun yläpuolella. Arveli, että vois olla mahdollisesti polyyppi, mut ei uskaltanut laittaa ruiskulla keittosuolaa, jos se on jotain muuta.:wink Kohdun limakalvon paksuus ol 11mm. Hää sano, että se voi merkitä kahta asiaa, joko menkat on kohtpuolin alkamassa tai olisin raskaana. Tään edellisen syyn takia hän ei uskaltanut tehdä toimenpidettä. Lähtiessäni sieltä pois, hän sanoi, että kaikki on kunnossa ja voin haaveilla 44 vuotiaaksi asti vauvasta. Sanoi vielä, sovitaanko niin, että nähdään seuraavan kerran synnytyssalissa.:wink Mie sanoin, toivotaan niin.:)

Miulla on ollut kierrot tään vuoden puolella:27,26,34,28,29. Miul alko viimeksi menkat 10.5. Ma 23.5 kp11 alko pikkuhiljaa limoja ilmaantumaan. Aloin tikuttamaan maananataina ja ke 25.5 kp 16 sain samanväriset viivat ovistestiin klo:23. Samana päivänä alkoi limat lisääntymään huomattavasti ja oviskipuja alkoi myös tulla juuri vas. puolelle. Seuraavana päivänä tein vielä yhden ovistestin ja viivat olivat oikein kirkkaan punaiset. Luulen, että ovis tapahtui to-pe, kp17-18. Peittoja heiluteltiin 23-26.5 välisenä aikana. Outoja mahatuntemuksia tuli kp. 25 ja ajattelin jo silloin, et menkathan ne sieltä on tulossa... Kp 27 alko olemaan menkkajomoja päivittäin, kovempina ja lievinä. Välillä jomot tuntu oik.puolen ja siirty alamahalle ja sitten tutulle vas. puolelle. Kp 28 tein ovistestin ku jokuhan ol silkin saanu kirkkaat viivat ku ol raskaana, mut miul tuli vaan kontrolliviiva näkyviin, ni päätin, et ei tässä taija olla raskaana. Apteekista ostin 2 kpl apteekintesti pkt maanantaina ku oltiin reissussa. Purkkiin pissin jo keskiviikkona, mutta en uskaltanut tehä testiä.:nailbiting:

Torstai-iltana tuli se varsinainen oire, mikä on aina ollut merkinnyt, et raskaana ollaan. Minnuu kylmi ihan kauheesti ja tuntu tosiaan ,että on tulossa kippeeksi. Lämpö ol 37.0. Aikasemmin en oo mittaillu lämpöä. Perjantaina kp 32 uskaltauduin tekemään testin. Minuutin sisällä siihen piti tulla se toinen viiva, mut en uskaltanut läheltä kattoo, ni näin vaan sen kontrolliviivan. Laitoin kännykkään lisä-aikaa 4 min ku 5 min sisällä testi näyttäisi oikein. Kun olin laittanut ajan juoksemaan, katoin tikkua ja ihmeekseni näin ku näinkin toisen viivan, mutta viiva oli kyllä haalea!:nailbiting: Vertasin viime vuoden testiin ja samanlainen viiva oli silloinkin. Kp oli vain päivää myöhemmin eli 33 ja oviskin oli sattunut olemaan samoina kiertopäivinä. Kävin neuvolassa terveydenhoitajan juttusilla. Hääkin sano,et on haalea viiva, mutta miun pitäisi ottaa ny rauhallisesti ja malttaa oottaa... Hää varasi miulle labra-ajan viikon päähän maanantaihin!! Miun pitäisi viedä sinne virtsanäyte. Pitkä aika odottaa sinne saakka! Hää sano, ettei hää voi minnuu kieltää tekemästä toista testiä.... Aattelin, et josko uskaltaisin tehdä testin keskiviikkona. Pelottaa tietty se, jos viivat ei vahvistukkaan..:nailbiting: Miul ol ovis joko 26-27.5. Siitä suurinpiirtein laskin et dpo oli jo 14 ku testasin pe:na. Silloin ois ollu 4+4. Eikö silloin ois pitäny olla kirkkaammat viivat jo noilla päivillä.:nailbiting: Löysin raskaustesti kuvan vuodelta 2012 ja siin on tosi kirkkaat viivat ja raskaus meni hyvin. Oon tutkinut foorumista testikuvia ja sieltäkin löyty samanlaisia haaleita viivoja ja raskaudet on menneet hyvin. Tuntuu niin epätodelliselta ku vihdoin 10 kk päästä sai haalean viivan testiin ja pitäis "hyppiä katossa", mut ku pelottaa niin paljon, et miten tässä käy.:nailbiting: Laitan testikuvat tämän viestin jälkeen. Menkkajomot on helpottaneet, nännit on ollu kipeenä kp 26 lähtien ja nyt ne on kosketusarat. Väsyttäny on jo viikon ajan ja ny torstaista lähtien oon ollu todella viluinen.

Muokattu viimeksi:
Ensimmäinen kuva on viime vuoden testi ja toinen kuva on nyt perjantaina tehty testi kp 32.

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    557.6 KB · Katsottu: 190
  • image.jpg
    image.jpg
    383.3 KB · Katsottu: 212
Kirjoittelin ekaa kertaa tänne tossa pari viikkoa sitten. Oon käyny suht aktiivisesti teidän kirjoituksia lueskelemassa, mut nyt tuli taas itellekin kirjoitusmoodi päälle.. johtuen kenties siitä, että tää vauva-aihe on ollu vähän turhankin paljon mielessä viime päivinä ku ovis on käsillä :rolleyes: Osittain halusin kirjoittaa myös siks, että teki mieli kertoa täällä avoimesti omasta taustasta & elämästä, mikä saattaa ihan ymmärrettävästi herättää monenlaistakin ajatusta.

Virallisesti yk1 siis menossa täällä. Kp 16/28 ja mahavihlaisujen perusteella ovis ois ollu eilen. Aiemmin tossa kirjoittelinkin, et ollaan miehen kans about puolet kuukaudesta eri paikkakunnilla. Nyt sattui onneks aika passelisti, et päästiin viime viikko olemaan yhdessä ja tulihan sitä työstettyäkin siinä tän babyprojektin eteen :love022

Oon yrittänyt olla mahdollisimman realistinen ja miettiä, et jos sitä ylipäätänsä pystyy lapsia ikinä saamaan, niin oishan se aika ihme, jos "puuro palais pohjaan" (positiivisessa mielessä!) heti ekalla yrityskerralla. Ja koska en oo mikään teinityttö enää (30 v.), niin toki sekin aina vähentää mahiksia. Mut pakko sanoa, et oon kyllä iha puulla päähän lyöty tästä omasta yhtäkkisestä vauvakuumeesta :laughing002

Älkää käsittäkö väärin, oon kyl aina ollut lapsimyönteinen ja toivonut, että itsekin olisin joskus äiti. Etenkin joskus nuorempana haaveilin siitä, et mulla ois iso perhe. Jossain vaiheessa muutama vuosi sitten mun elämä lähtikin sit vähän levottomampaan suuntaan ja vaikka oon oikeestaan koko aikuisikäni seurustellut, ei vauvantekohommat oo ollu ajankohtaisia. Onneksi. Sain nimittäin vuosien varrella hankittua itselleni hyvin ikävän seuralaisen, jota myös päihderiippuvuudeksi kutsutaan.

Elin useamman vuoden ihan täyttä kaksoiselämää. Kävin töissä ja pidin muutenkin kulisseja kunnossa parhaani mukaan. Jopa mun vanhemmat tai suurin osa läheisistäkin oli autuaan tietämättömiä, vaikka mun päihdekäyttö oli ihan päivittäistä. Olin tunnollinen ja hoidin asiat, vaikka olinkin loppupeleissä aika pihalla. Kai sitä oli siinä vaiheessa niin hyvä valehtelemaan itselleen ja muille, että kaikki on niinku pitää. Olin kuitenkin tosi huonona ja aika pohjalla, varsinkin henkisesti.

Viime vuonna kaikki menikin jo liian rankaksi ja sen kaaosmaisen elämän hallinta alkoi olla ihan mahdotonta. Viime kesänä, oikeastaan tasan vuosi sitten, tajusin et mulla on vaan kaks vaihtoehtoa; lopettaa tai päästä hengestäni. Valitsin ensimmäisen ja hain apua. Pääsin aika nopeasti vieroitushoitoon ja palasin sieltä itseni voittaneena.

Nyt kulkee siis elämä eri polkuja ja tuntuu, että hukkasin monta hyvää vuotta. Mut tulipahan ne omat demonit kohdattua. Tää rauhallinen elämä tuntuu hyvältä ja turvalliselta :Heartred En halua hukata tätä elämää enää hetkeäkään ja nyt haluaisin toteuttaa sen unelmani omasta pienestä perheestä, jos se vaan mulle suodaan. Välillä vaan tuntuu, että en ole sen arvoinen ja mietin, et mitä jos taas retkahdan. Ja kyllähän tää tausta leimaa aika pahasti.

Tällaisia mietteitä mulla. Sori avautuminen! Ajatuksia aiheesta, :anyone

Ja kaikille hirmuisesti tsemppiä yritykseen! :signs003

Muokattu viimeksi:
Taikatuuli74, kyllähän tuossa mun silmään selkeä viiva näkyy :smiley-bounce012 Ei viivaa ilman istukkahormonia, joten taitaapa olla yritys tuottanut tulosta :hello2 Ja HCG:n nousuhan on kaikilla yksilöllistä, joten ite ainakin ajattelisin, ettei se viivan haaleus tässä vaiheessa oo huolestuttavaa. Mut ymmärrän kyllä stressin ja pelonsekaiset fiilikset, kun teillä toive raskaudesta on ollut ajatuksissa jo pidempään. Nyt vaan onnea matkaan :Heartred

Taikatuuli muistan sut, harmi ettei oo aiemmin plussaa kuulunu mutta hyvältähän tuo näyttää! Itte sain dpo12 ekan viivan ja digiin 1-2, dpo14 vähä vahvemman ja koko ajan on vahvistunu. Nyt tein digin nii 2-3 näytti ja vielä yks digi on kaapis että teen ensviikolla. :) nyt pitäis olla rv4+6 oviksesta laskettuna.

Breeze raskas taival sulla takana mutta toivotaan että se oma lapsi antaa voimia raittiuspäätökseen! Vaikeita kausia tulee olemaan jolloin päätös varmasti tulee tekemään tiukkaa mutta eiköhän tulevaisuuden ajattelu pitä oikealla tiellä :) kovasti tsemppiä yritykseen!

niemja, onnittelut plussauksesta! Toivotaan, et kaikki menee hyvin ja ens talvena saisit sit pienen nyytin syliin :love2
kiitos tsemppauksesta! Ja niinhän se on, että alussa tässä vasta ollaan. Toi riippuvuus tulee olemaan osa mua aina ja se on pakko hyväksyä. Varpaillaan pitää olla ja opetella tuntemaan itsensä, et osais tunnistaa ittessään ne merkit, jotka voi johtaa retkahtamiseen. Mut toivon, etten sinne pimeyteen enää horjahda, kun kerran oon pois jo päässyt.

Taikatuuli, tervetuloa mukaan joukkoon. Tässä kohtaa ei auta ku ootella. Harmi, ettet päässy verikokeeseen, olishan se melko paljon tarkempi. Toivotaan, että viivat vahvistuu! Testeissäkin on eroja, ihan saman merkin sisälläkin, eli niitä ei oikein voi verrata toisiinsa (värimäärät vaihtele). Onko sulla ennestään lapsia? Itse odottelen ekaa vuosien vuosien yrittämisen jälkeen.
Breezelle tsempit, toivon, että elämäsi löytää valoisan suunnan ilman päihteitä ja saat haaveilemasi perheen!
Baby dust to All!!
Katjusha rv. 17+4

Breeze kiitos!

Joo näinhän se on. Vertaistuki tuossakin asiassa on paras tuki ja ihminen jolle voi aina soittaa jos tuntuu heikolta :) isi on siis raitis alkoholisti (ollut 9/09) joten asia on todella tuttu. Toivotaan että pysyt vahvana ja se plussa pian tulisi sinne ! :)

Nyt törkeää oma napailua: Tein aamulla testin, herkkyydestä ei mitään tietoa ja niinhän siinä kävi että pudottiin ja korkealta...ei haamun haamua :pale
Eihän tässä nyt peli ihan pelattu ole..menkkojen alkuun vielä 3 pv aikaa mutta kyllä tuo Nega nyt vaan niin masensi.:disgust:crybaby2

Jään seurailen tilannetta...nipistelee myös menkkamainen jomoilu jatkuu..lämpöä en mitannut

Voisko joku päivittää mun kohdalle tuon yk2 kun siellä vielä tuo vanha, kiitos paljon

T. Enisa dpo 11/27

Täällä kp32/28 , ei oo ikinä ollu menkat näin myöhässä. Negaa näyttää mut en tiiä onko virheellinen ku aluks ei meinannu tulla ees testiviivaa? Toiveajattelua..

Dpo18. En oo testannu. En taho. Kuiteki vaan yhtä viivaa näyttää. Mistä tätä nyt tietää että millo menkkojen pitäis edes alkaa ku ensin oli kierrot 27 pvää mutta viime kierto veny 33 pvään. Nyt mulla on siis kp31 menossa.

Pätkis: pahoittelen, mutta älä lannistu aika varhaisessa vaiheessa testattiin.. Viimeksi testasin vasta kun menkat oli 4 pv myöhässä... Heti pärähti kaksi kirkuvan punaista viivaa.

Nyt oottelen vielä pari päivää..kahvin jälkeen iski huono olo..
Ääh miksi tää on näin vaikeaa.

Mashnu: tiedän tunteen, ja onhan se masentavaa nähdä se yksi viiva tikussa... Nyt yritänkin kärvistellä tuonne menkkojen alkuun saakka.

Tiiamariia: uutta testiä vaan kehiin..joskus mulla on värjäytynyt koko tikku punaiseksi ja jäänyt sellaiseksi...ollut kyllä viallinen silloin.

Enisa: Juu onhan tää vielä aikaista testata. Googletin vähän ja vaikuttaa siltä että useimmat saa plussan tikkuun vasta dpo 14-16. Mutta ihminen on niin malttamaton... :) Testaan seuraavan kerran vasta dpo 14.

Aamulla oli jotenkin ärtynyt olo. Toivottavasti ei oo pms ärtymystä. Toki negan saaminenkin aiheuttaa ärsytystä ja harmitusta...

Tervetuloa taikatuuli! :) ja kyllähän tuo plussalta näyttäs, toivotaan vahvistumista. :)

Breezelle tsemppiä! :) hienoa että oot saanut apua ja nyt elämä on oikeilla raiteilla. Toivotaan että saatte pienen nyytin elämäänne. :)

Pahoittelut enisa ja pätkis. Toivotaan että plussaksi vielä muuttuu, ajoissa ootte testannut. Kaikki on vielä mahdollista. :)

Testaahan tiiamariia uudestaan. :)

Mashnu, ikävää kun kierrot heittää, oota ainakin siihen kp33 ja testaile sit jos ei menkkoja ala kuulumaan. :)

ON: kp13 oviksen tikuttelu jatkuu, ei vielä tikkuihin bongattu. Mutta peittoja heiluteltu siltikkin aktiivisesti.

Takaisin