Raskaaksi 2016

Itselläni niin kapea lantio että xs farkut on löysät mutta lantion reikä on tarpeeksi iso että esikoinen mahtu "helposti" ulos ;D

Tulin vaan hihkaseen että 146cm ja kolmen lapsen äiti, kaikki syntyneet alakautta. ponnistukset olleet 14 min, 5 min ja 3 min. Esikoisesta leikattii väliliha, muuten menneet hyvin ja kaks viimesintä olleet nopeita synnytyksiä. Lantio kuvattu esikoista odottaessa ja max 3,5kg voi olla vauva painoarviossa tai muuten menis suoraan sektioon. Lapset olleet 3030 ja 49cm, 2610 ja 45cm sekä 3010 ja 47cm. Syntyneet ihan täysaikaisina, 39+3 ja 39+4 viikoilla.

Täällä kp 22/27-30, eli kierron loppusuora häämöttää. Viimeiset pari kiertoa on ollu tuon 27 päivää, mutta sitä ennen hyvin pitkälti 30 päivän kierrot, joten koitan malttaa sinne 30. kiertopäivään asti testaamatta, jollei täti jo ennen sitä vieraile.. koitan ottaa mahdollisimman rennosti ja olla ajattelematta, mutta kyllähän sitä koko ajan tarkkailee kroppaansa ja toivoo vaan, että josko nyt ois se meidän kierto.

Plussatuulten jatkumista meille kaikille siis!!

Täällä kp 22/27-30, eli kierron loppusuora häämöttää. Viimeiset pari kiertoa on ollu tuon 27 päivää, mutta sitä ennen hyvin pitkälti 30 päivän kierrot, joten koitan malttaa sinne 30. kiertopäivään asti testaamatta, jollei täti jo ennen sitä vieraile.. koitan ottaa mahdollisimman rennosti ja olla ajattelematta, mutta kyllähän sitä koko ajan tarkkailee kroppaansa ja toivoo vaan, että josko nyt ois se meidän kierto.

Plussatuulten jatkumista meille kaikille siis!!

Mikä dpo? :)

Toivotaan että olisi teidänkin vuoro Kissankulta :) Tälleen jälkiviisaana suosittelen kyllä lämpimästi tuota, että odottaa vähän aikaa ennen testin tekoa. Mäkin lupasin joskus itelleni etten testaisi aikasin, mut kuinkas kävikään....Nyt jännäillään että pysyykö pieni matkassa ja voin kertoa et on ollu elämäni pisimmät 4 päivää. Huomenna pitäisi siis alkaa menkat jos on alkaakseen.

Dimsku kp 27/27, dpo 13, yk5

:confused013 Höh...no olipa päivä. Mä tuikkasin jo aamulla menkkajomojen vuoksi siteen housuun, kun tiesin, etten työpäivän aikana ihan tosta noin vaan pääse irtautumaan vessaan, jos alkaa tuntuu siltä, et täti tulee. No eipä se täti sit tänään vielä tullutkaan...eli kp25/24-28 ja piinapäivät jatkuu... Se aamuinen jomotus hävis ilman särkylääkkeitä :scared007, vaik normaalisti mun on otettava jotain, et pystyn olemaan töissä. Ja nyt on vaan turvonnut olo... Pöh, en kyllä testaa vielä vaan vasta kp28!!!! :smiley-angry016

Onnea plussista ja pahoittelut alkaneista kierroista paitsi jos ne on toivottuja.

Täällä mennään kp 31 ja huomenna/ ylihuomenna pitäs tädin tulla. Ovistahan pähän kiertoon ei mitä ilmeisimmin tullut joten ei muuta ootettavaa kuin se täti.

Nyt on juosto pankeissa ja lupaus asuntolainasta saatu, miehen asunto pantu myyntiin ja seuraavaksi pitäisi alkaa tekemään tarjousta siitä ihanasta asunnosta jonka kovasti haluaisin jos ei vaan mee ohi. Nyt on vielä mietinnässä että lykätäänkö vauvahommia nyt kun molemmille tulee niskaan asuntolainat vai eletäänkö "riskillä".

Semmoista vielä kysyisin että onko muilla ollut tämmöistä vaivaa kuin mulla eli että aamulla on paha olo, päivällä on paha olo, illalla on paha olo... ruoka vähän helpottaa jos sitä saa syötyä. Vanhaa kahvinistiä ihmetyttää kun kahvi ei uppoa. Ei laatata mutta etoo silti hienoisesti koko ajan. Muilla ollut?

Kissankulta, tsemppiä rennosti ottamiseen ja malttia testaamiseen! Tosin kyllä täällä jännitetään sun tulosta kummiski, joten ei haittaisi, vaikka alkaisit jo aiemmin testaamaan :grin

Dimsku, ei ne menkat sieltä tule ;)

Nyytikki, jännä tilanne...Toivotaan parasta, ettei se täti sinne eksyisikään piiiiiitkäään aikaan!

Milttis, onnea asuntolainalupauksesta! Toivottavasti saatte sen havittelemanne asunnon. Mä sanoisin (vaikkeipä multa varsinaisesti kysytty :P), että älkää lykätkö vauvahommia, jos asuntolaina on ainoa syy. Kyllä sitä pystyy yllättävän pienellä rahalla tarvittaessa tulemaan toimeen ja eipä tuo lapsi ainakaan ihan ensimmäisinä elinvuosina niin kauhiasti kustanna, jos kirpparitavarat kelpaavat. Mutta tietenkin, vain te voitte tietää oman todellisen tilanteen ja realiteetit, että mikä on mahdollista ja mikä ei. Ai niin, ja mulla oli pahaa oloa ja kahvinvastaisuutta, silloin kun odotin esikoista ;) Ootko ihan varma, ettei sitä ovista tullut?

Täällä kovasti odotellaan oviksen saapumista. Nyt kp 8 ja tietty malttamattomana testiä tehty jo aamusta (lh näkyy ilmeisesti kuitenkin paremmin päivävirtsasta??) ihan pienen pieni hailakka viiva siihen taisi tulla...

Plussatuulia kaikille!!!

Mulla on lantio aika levee ulkopuolelta siitä ei pysty mitää päätteleen. Esim. Joskus 5 vuotta sitten mun kaveri jolla on peruskoulu koulutuksena arvioi et mulla on synnyttäjän lantio. Ja lapsen koko vaikuttaa ilman muuta myös. 2,5 kg on eri asia kun 4 kg synnyttää.

Mullekin tulee mieleen raskaus jos on paha olo ja kahvi etoo.

Ja me kyllä on saatu todella paljon vaatetta, hoitopöytä, pinnasänky mitähän muuta vielä käytettynä ja silti on rahaa uponnu lapseen uutena on ostettu vauvakaukalo, molempien autoihin taaperoistuimet, matkarattaat, ruokaan menee rahaa vaikka yritän ite tehä ruokia niin purkkikaupalla menee noita purkkiruokiakin, vaatetta on pitäny ostaa uutena kun kirppiksiltä ei oo just sitä mitä oon ettiny löytyny valmiina kun isompia kokoja ei enää saatu ja iso erä tuli sen jälkeen serkulta kun olin tarjouksista ostanu isompaa kokoo. Nyt onneks nää näköset vaatteet menee jo monta kuukautta. Ja kaikki vaunut ( isovanhemmat kustansi normivaunut uutena) ja turvaistuimet, syöttötuoli on tarjouksista ostettu. Hyväkuntoista tavaraa löytyy kyllä varmasti käytettynäkin paljon!! Ilman muuta kannattaa hyödyntää!!

Jatkan vielä: vaipathan on iso meno erä. Kestoja meillä on tosi iso kasa käytettynä niitäkin saatu 2 perheestä ja ihan uusiakin oon eurolla parilla ostanu/ ilmasiks saanu siskon lasten äitiyspakkauksista. Niitä käytettiin kun toi oli pieni mut sit ois pitäny rahalla ostaa uusia ja pissaa tulee niin paljon isommalla ettei ne enää ime. kertseillä siis mennään ja extra vaipat on ollu ihan hyvä vaihtoehto vähän isommalla. Ovat samoja kun muumit.

Ja siinä kierrossa kun muru tärppäs niin en bongannu ovista tikuilla vaikka 2x vrk tikuttelin mut kaikesta päätellen ovis on ollu.

Lisään vielä et on meilläkin asuntolainat. Niihinhän saa tiukan paikan tullen monessa pankissa pitää välikuukausia et maksaa vaan korkoa tietyn ajan, hyvin monilla perheillä on asuntolainaa. Meillä ikää on jo 33 ja 35 tänä vuonna mittarissa et sen takia ei haluta lykätä. Ollaan kolmekymppisenä vasta tavattu toisemme. Esikoinen tuli ekasta kierrosta mut paljonhan on sekundääristä lapsettomuutta ja kun mies on yli 35 jonkun tilaston mukaan miehestä johtuvat keskenmenot yleistyy. Tottakai se on jokaisen parin oma asia pitääkö taukoo yrityksessä vai ei mut ainahan voi tulla jotain muuta ettei ookaan sen sopivampi aika yrittää lasta.

Muokattu viimeksi:
Milttis me ostettiin tupa raskausaikana ja hyvin on pärjätty täs vaikka mammalomalla oonki. Ja oireet viittaas raskauteen ;)

Nyytikillä kans!

Niin siis munkaan pointti ei ollut väheksyä lapsen mukanaan tuomaa taloudellista lovea, mutta et lähinnä rohkaista siihen, et omilla valinnoilla pystyy vaikuttamaan aika paljon. Ja toisaalta, kun lapsi syntyy, niin saattaapi aika radikaalisti vähentyä ihan vapaa-ajan puutteenkin vuoksi tarve käyttää itseensä rahaa eli siitähän sitten säästyy lapselle, heh.

Täällä ei mitään ihmeempiä, seesteisyysviikkoa eletään ja ensi viikkoa odotellaan.

Syksyinen kp 18/24-27, dpo 3, yk 6

Semmoista vielä kysyisin että onko muilla ollut tämmöistä vaivaa kuin mulla eli että aamulla on paha olo, päivällä on paha olo, illalla on paha olo... ruoka vähän helpottaa jos sitä saa syötyä. Vanhaa kahvinistiä ihmetyttää kun kahvi ei uppoa. Ei laatata mutta etoo silti hienoisesti koko ajan. Muilla ollut?

Täällä löytyy, ja ei aina välttämättä ruoka auta, tosin oon raskaana rv 5+5, mullaki tää plussauskierto oli semmone et ovisoireita ei juuri ollut ja olin ihan satavarma että täti tulee nii en ees ressannu enkä tikuttanu, vitsillä kokeilin sit tätiä edeltävänä päivänä ja yllätys oli suuri kun sieltä kaks viivaa tupsahti. Toivottavasti tää enteilee sulle nyt samaa :)

Ja talohommissta vielä et oletan että oot töissä käyvä, joten säähän saat korotettua äitiyspvrahaaki ja en usko että maksun kanssa tulee ongelmia. Pankinkanssa voi sopia et pienentää lainasummaa jonka kk maksaa niin saa edes jonkuverran lyhennettyä eikä tarvi vain korkoja maksaa. Uskon että varmasti pärjäätte lainan ja vauvan kanssa :)

Lainaaikahan on sen 10-20v niin jouduttehan jokatapayksessa jossain vaiheessa maksaan lainaa vaikka perheessä vauva vaikka siirtäsitte yrityksen myöhemmälle! :) tsemppiä kuitenkin ja toivottavasti saatte sen unelmatalon!

Milttis, kyllä miullakin on ollut tuota etomista, raskausaikana ;P miullahan siis lapsettomuuspolin lääkäri sanoi ettei siinä plussakierrossa voi ovista tapahtua, tai jos tapahtuu ni se on huonolaatunen. Ei varsinaisesti ollu syytä testata, mut testasinpa kuitenkin kun tilasin ison läjän halpistestejä ja piti mennä letrozolit hakemaan apteekista :D
Ainiin ja mie oon työttömänä ja meilläkin asuntolaina vauvan pitäis elokuussa luopua yksiöstään. Nykyään saa todella helposti lyhennysvapaata pankista, joten siitä ei varsinaisesti kannata stressiä tehdä jos ei alkuun halua maksaa iiiisoa lainanlyhennystä jotta koron osuus laskisi ennen vauvaa :)
Tsemppiä ja toivottavasti saatte havittelemanne asunnon! :) sekä tietty plussan tästä kierrosta ;)

No pitää tässä mietiä miten käy. Ei muutaman kuukauden lykkäys varmaan mitään haittaisi ja ehtisin myös painoa koittaa pudottaa. Tietenki jos nyt jotenki ihmeellisesti olisin raskaana niin tottakai olisin sitte onnellinen siitä. Ihmetyttää vaan miten olis voinu olla ovis kun ei ole tissitkään kipeenä niinku viime kierrossa oviksesta ihan menkkoihin asti.

Dimsku: Mä jännään täällä melkein samoilla päivillä ja tuntemuksilla. Aloitin myös "liian aikaisin" testaamisen ja nyt neuroottisena kyttään viivoja joka aamu :( Tänä aamuna heräsin klo 5 ja tein testin silloin, koska tiesin seuraavan herätyksen olevan klo 7 jo. Viiva ei ollut edellisestä aamusta vahvistunut ainakaan. Tein uuden taas klo 8...sinänsä kait positiivista, että melkein samanlainen viiva tuli n. 3 h pidätyksellä.

Tänään on dpo 13 ja kp 25/25-26(-32), eli kierron ja dpo:n mukaan kuukautisten alkamisaika olisi huomenna tai ylihuomenna. Nyt pelottaa pirusti, jos kyytiläinen ei pysykään matkassa ja viiva ei tuosta vahvistu..hätäilen kyllä ja en toki voi kuin odotella.

Positiivista on, että mitään vuotoa ei kuitenkaan ole (luget nyt vielä käytössä). Huomasin eilen selkeästi nyt, että kohdunnapukka oli noussut ylös vs. viime viikko! Oliko tämä nyt sitten siis yleensä hyvä vai huono merkki?!

Täällä oli myös siis tämä kierto oireiden suhteen lievä, ovisplussan sain ja ovislimat bongasin, mutta voimakas rintojen kipu puuttui/puuttuu kokonaan. Hieman on viime viikosta lähtien ollut rinnat hellänä, mutta hyvin vähän joihinkin muihin kiertoihin verrattuna. Tämän vuoksi epäilin itsekin tuliko ovis ollenkaan...Lisäksi mulla oli dpo 4-6 melko runsasta rusehtavaa ja veristä vuotoa, minkä suhteen olin ihan varma, että jos jotain yrittää kiinnittyä, niin ei pääse tarttumaan, mutta toistaiseksi vielä siis matkassa on pysynyt.

MrsBee, kohdunsuu jos on ylhäällä niin sen voisi ajatella olevan hyvä merkki :) mutta ei välttämätöntä, yksilöllistä miten nousee :)

Ok! Kiitos Katjusha vastaamisesta!
Toivotaan, että on hyvä merkki. Tähän asti olen ihmetellyt, mistä ja miten muut tietää onko ylhäällä vai alhaalla :p Mutta nyt ero oli niin selkeä vs siitä kun luget aloitin. Eka tuntui ihan heti tosi alhaalla ja nyt piti jo melkein etsiä mihin hävisi :D

Takaisin