Raskaaksi 2015

Tommosta testi näytti eilen mutta tämä taitaa olla se kuuluisa viivanpaikka oon ihan hämillään näiden liuskojen kanssa joten ensi kerralla taidan tehdä suoraa digitaalisen!

Liitteet

• IMG-20151102-WA0006.jpg
    IMG-20151102-WA0006.jpg
    83.2 KB · Katsottu: 224
Ninnuski, jos sun eka kierto oli noin pitkä niin en ehkä vertaisi siihen mitä kierron pituus on ollut ennen pillereitä tai pillereiden aikaan. Kroppa ja hormonitoiminta voi ottaa oman aikansa ennen kuin kierto tasoittuu. Kyseessä voi olla myös ovuloimaton kierto. Jos viime kierrossa ovuloit, niin ovulaatio saattoi tapahtua vasta kp 44 tienoilla kun kierrosta tuli noin pitkä (ovulaatio tapahtuu noin 14 pv ennen kuukautisia). Niin perseestä kuin se onkin niin ei auta kuin odotella menkkoja/plussaa :/ Tai sitten voit yrittää saada apuja lääkäriltä kierron katkaisuun (esim. terolutit). Tsemppiä!

En muuten valitettavasti näe tossa sun testissä mitään :/ Jos ajattelet viivanpaiksi tuon punertavan osan lähellä näytteenottopäätä niin se on vain kohta, josta väriaine lähtee kulkemaan. Onko noi muuten mitä testejä? Jos ne on rfsu:n liuskoja niin ne on susia! Suosittelen pregcheckejä, apteekin omaa tai digiä :)

Ps. Tässä on linkki josta löytyy selityksiä näihin lyhenteisiin yms ;)

http://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Vauvapalstaslangia/

Muokattu viimeksi:
Terveisiä Israelista! :greet025 Palattiin eilen sieltä viikon reissulta. Oli varmaankin viimeinen ulkomaanreissu kahdestaan vähään aikaan. :joyful:

Onnea taas kaikille plussanneille ja tsemppiä muille kierron eri vaiheisiin! :) Ihanaa, että täällä on ollut kunnon plussapuhuri!

Larissa, hieno juttu että syy vihdoin selvisi! Nyt sitten odotellaan plussaa. :wink

Täällä mennään 21+3 ja pikkunen on kova liikkumaan. :happy:

Jospa minäkin tulisin tähän keskusteluun oman tilanteen kanssa mukaan. Tuolla toisesta haaveilevissa olenkin jo kirjoitellut.

Me päätettiin miehen kanssa, että jätetään nyt ehkäisy (varmat päivät+kondomi) pois ja toinen saa tulla jos on tullakseen :). Esikoinen on nyt 11 kk.

Yxvaan kp 6/29-31, yk 1 tjottaillen

Katjusha: taisit kysyäkkin! Mä syön tota raskaus-imetys ajan multitabsia, omega3 ja magnesium+sitaatti.
Pitäisi varmaan itsekkin nostaa annostusta, mitenhän tekisin sen turvallisesti? Onkohan halvempi tilata netistä vai hakea apteekista? :)

Meillä meni nyt tällä kertaa niinpäin, että tää varhainen keskenmeno kolahti enemmän tohon avopuolisoon kun taas mulla se ensimmäinen tuntu mielestäni enemmän pahalta. Jotenki sitä turtuu tilanteeseen ja menee vaan eteenpäin. Oon onneks oppinut sen verta pessimistiseks, että en enään ihan jokaisest asiasta hajoa.

En aikasemmin oo mun tarinaa jakanut ihan näin selvästi, mut

Taustoja sen verta:
2010-2014 sairastin kohdunkaulansyövän ja munasarjasyövän, josta siis seurauksena sytoja ja 4leikkausta. Ensimmäinen raskaus 2012 joka päätty kohtukuolemaan vkoilla 25+1
Joka tottakai sit vaikuttaa tähän, mut molemmat ollaan käyty hedelmällisyystesteissä ja tärpille ei pitäs olla mitään estettä. Multa myös tutkittiin syyskuussa keskenmenojen syitä ja sain diaknoosiks toistuvat keskenmenot, ilman perinnöllistä syytä. Kaikki hyytymätekiät ja muutkin veriarvot oli täysin kunnossa.

Nyt tuliki vaan tekstiä itestäni, mut tänään taas ollut hankala aamu ittensä kanssa ja tästä palstasta on tullu mulle ikäänku henkireikä.

Kp7/28-30
Yk3

Hiljaiseksi vetää tuo sinun tarinasi Jennyhannele. Kovasti toivon teille pysyvää plussaa! Täytyy ihailla sinun ja muidenkin pitkään yrittäneiden vahvuutta. Itsestä vähän tuntuu siltä, ettei musta oo tähän hommaan alkuunkaan.

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)

Tervetuloa uudet mukaan! Pikaista plussaa niin teille kuin kaikille muillekin!

Niille, jotka piinailee tai joille on tullut pettymyksiä tavalla tai toisella lähetän voimia ja jaksamista! Nyt ei jaksa pitkän työpäivän jälkeen yksitellen erotella, mutta hengessä mukana ollaan.

Joku saisi lähetellä sen oviksen tänne. Nyt jo kp 16, eikä niin mitään viivaa kontrollin lisäksi tikuissa. Turhauttaa. No, onpahan kaiketi sitten pidempi kierto niiden tynkien jälkeen. Parempi näin.

Jennyhannele, mulla on tr Tolosen B-Foli strong lisänä. Olen lukenut että jopa 4 g päiväannos on turvallinen. Voit ottaa vahvan lisän vaikka joka toinen päivä jos alkaa päätä huimata. Käsittääkseni lääkärit määrää 1-2g toistuvista keskenmenoista kärsiville.

Täällä yk5 menossa, eikä kierto oo vieläkään tasottunut pillereiden jäljiltä. Viime viikolla kylläkin todettiin pcos että varmaan sekin vaikuttaa kiertoon paljon.
Kp ?/35-45 ja yk5

Tervetuloa uusille:Heartred olkoon vierailun lyhyt :)

Viima ja muut asiasta tietävät: millä lailla tuo pcos diagnosoidaan? Mulla lääkäri epäili sitä vuosia sitten kun kävin tutkimuksissa hyperprolaktinemian vuoksi. Silloin näki ultralla monta rakkulaa munasarjassa tosin seuraava lääkäri oli sit taas sitä mieltä ettei pcos kriteerit täyttyisi. Mietin vaan että voisiko kuitenkin olla. Lisäksi meillä suvussa endometrioosia joten sekin mietityttää.

Kp 38/3? Dpo 13

Mulla pco ja todettu siis ultrassa monirakkulaiset munasarjat joka mulla aiheuttaa sen ettei luomu ovulaatiota tule laisinkaan . Pcos taas aiheuttaa sen että tuon edellä mainitun lisäksi on esim. Liikakarvoitusta ja aknea.

Mulla ultrattiin alakautta, ja hoitaja näki monta rakkulaa helminauhamaisessa muodostelmassa ja sain diagnoosin pcosta. Keskiviikkona mulla on verikokeet ja vielä jotain testejä.

Jennyhannele taustasi kuullostaa todella rankalta. Ihailtavaa että jaksat kaikesta huolimatta puskea eteenpäin!

Tsemppiä kaikille tähän viikkoon :happy:

On. Yk3 kp 26/28.. vähiin käy päivät..
Mulle on iskeny hirvee itkuherkkyys, tätä foorumia selatessa sain äskenkin nieleskellä etten alkanut vollottaa oikein kunnolla:oops:
Rinnat edelleen kipeet, turvoksissa ja lämmöt pari astetta normia korkeemmalla.
Kävin tänään ostamassa apteekista ultra10mlU ja apteekin normaalin raskaustestin. Tein tuon ultran parin tunnin pidätyksellä äsken ja ihan himmeä haamu tuli testiin vajaassa 3minuutissa. Ajattelin huomenna tehdä aamupissasta tuon toisen..
Mä en kestä tätä itkuherkkyyttä, voisin pillittää ihan kaikesta.. eilinen onesteppi r ja o testit vielä tähän loppuun
2015-10-31 14.18.24.jpg

Ninnuski tervetuloa,onko sinun kierto ollut pillereiden jälkeen ollenkaan vielä tuota alle 30kp.tä?
itse jouduin hakemaan terolutit että sain menkat tulemaan pillereiden jälkeen ja nyt jännään ekaa luomukiertoa miten käy...
Piilolle onnea aamutestailuun :)
Tuulian kanssa nyt toivotaan ovikset meille kylään ja pian :wink
Jennyhannelelle pysyviä plussatuulia puhaltelen,niinkuin kaikille muillekin :)
Larissa, todella ihana kuulla että syy on löytynyt ja pääsee tosissaan yrittämään ilman huolta
Yxvaan tervetuloa
Viimalle pikaista kiertojen tasoittumista ja plussaa!!!
Sydänkäpyselle toivon plussan ilmestymistä vielä,pahoittelut negasta.

Miulle muuten lapsettomuuspolin lääkäri sanoi, ettei omega3 tulisi syödä purkista jos normiruokavalio ruoasta sitä saa, lääkärit kuulemma "vihaavat" purkkiomegaa. Lääkäreiden mielestä se siis ei todellakaan ole niin tarpeellinen ku sitä on mainostettu ja monet on "langennut" siihen mainostukseen. Se lisää verenvuototaipumusta ja kehotti miuta ainakin lopettamaan purkista ottamisen, koska sitä tulee ruoastakin. Ja ennen kaikennäkösiä leikkaustoimenpiteitä se pitää ehdottomasti lopettaa.
Eli näinköhän sillä omegalla on jotakin "lapsienteossakin" (vihaan tuota teko -sanaa!!) jotakin merkitystä. Onko jollakulla parempaa tietoa tästä??

Tsemppiä kaikille testailijoille ja o- ja r-plussatuulia! :)

Nenna, mulla oli ihan vetiset kuukautiset keskenmenon jälkeen kun otin kalaöljykapseleita ja myöhemmin vielä ubikinonia, molemmilla on vaikutusta verenvuototaipumukseen. Nyt otan Q10 yhden joka toinen päivä ja nyt on ollut normaalit vuodot. Syön kalaa aina kun on tarjolla, teen myös kotona usein lohta. Omega-kananmunia on myös nykyään tarjolla ;)

Takaisin