Väliin täältä taustalta huutelen:
nennaa, mullakin alkaa tämä poppaskonstien määrä olemaan jo aika naurettava, mutta ihan sama

Olkoon vaikka lumevaikutusta, jos vaan toimii niin se on mulle tärkeintä
sallahaa, onnea menkoista! Hassua sanoa noin

Mutta nyt pääsette kunnolla uuteen yritykseen! :)
Katjusha, pahoittelut menkoista vielä tälläkin puolella. Mutta olkoon tää teille se kierto, jossa onnistutte kunnolla!!!
diabolicat, mulla on tässä kierrossa testissä pari "poppaskonstia" jos on liian alhainen progesteroni. Mulla se aiheuttaa loppukierron tiputtelua, johon lugesteronikaan ei ole täysin auttanut. Mulla on myös liian korkea prolaktiini, joka madaltaa progesteronia. Ehkä näistä voisi olla sullekin hyötyä :)
Eli mun vinkit (olen näistä selittänyt enemmänkin tuolla Ei tää voi olla näin vaikeaa -ketjussa) on:
Q10, poimulehtitee ja B6-vitamiini. .
Poimulehti lisää progesteronin määrää kehossa ja hillitsee verenvuotoja (eli mulla tiputtelua).
B6- madaltaa prolaktiinia ja siten lisää progesteronin määrää, pidentää luteaalivaihetta ja auttaa kiinnittymisessä. Sitä otetaan menkoista ovikseen esim. 5 mg ja oviksesta menkkoihin/plussaan 50-100 mg. Jos koko kierron ajan ottaa tota isoa annosta niin menkat saattaa jäädä tulematta, joten turhaan ei kannata ottaa. El jos ei ole ongelmia luteaalivaiheen pituudessa, progesteronin määrässä, korkeaa prolaktiinia tai loppukierron tiputtelua niin ei kannata alkaa B6:ta ottamaan "varmuuden vuoksi", sillä se saattaa pidentää kiertoa turhaan.
Q10 parantaa munasolujen laatua (parempi munasolu --> parempi keltarauhanen --> enemmän progesteronia). Itse otin sitä vain alkukierron 50-100mg päivässä, mutta monet ottaa sitä ihan koko ajan. Itse lopetin ovikseen, kun tuli ovulaatiovuotoa ja Q10 voi voimistaa verenvuotoja.
Tähän mennessä ovat toimineet yllättävän hyvin! :) Nyt on menossa dpo 8-9 ja tuhrua ei näy!!! Luget mulla on myös käytössä, mutta viime kierrossa tuhru alkoi tulemaan niistä huolimatta jo dpo 5.
Larissa kp 27/32, dpo 8-9, yk 15