Raskaaksi 2015

Velmu, eikös kiinnittyminen tapahu vasta n. 6pv ovulaatiosta, että raskausoireita ei oo kyllä vielä oikeen mahollista potee :rolleyes:

Sallahaa, sepä se tylsä puoli on, että keltarauhashormoni on osaltaan tekemässä niitä oviksen jälkeisiä oloja ja alkuraskauden oireita ja ne tuntuu osin kiusallisen samalta :) totta on, että hedelmöittynyt vauvanalku hengailee 6-8 päivää ja käy sitten vasta kiinnittymään ;)

Katjusha, sepä se :grin

Mulla oli siis tänään labrakokeissa hcg 2, lauantaina tulee 4vk tyhjennyksestä. Pikku harmitusitku tuli puhelun jälkeen, vaikka oikeesti sehän on vaan hyvä et hormoni on normitasossa. Kai sitä salaa toivo jotain... Mut ompahan ainakin vanha homma taputeltu lopullisesti. Ja siis oon aika varma et jos ovis ylipäätään oli, niin se oli loppuviikosta, kun viime viikon puolivälissä alko alaoikeella jomotus, joka loppu perjantaina -> perjantaina oli ihan menkkaolo ja sit seki loppu. Sunnuntaina alko nänni- ja tissiaristukset ja oli voimakkaimmillaan ma-ti, nyt jo vähenemään päin. Et eihän se vielä verikokeessa näkys... Mutta joo, koitan olla miettimättä moisia kun eihän noita tiiä :rolleyes:

Ostin tänään käsityöliikkeestä tuttiketjun :oops: Mutkun se oli ainut, jossa oli pöllöjä, ja se suorastaan huuti mua! Oon ehkä joskus maininnu kuin pöllöfani oon :grin Kyllä me sille vielä joskus käyttäjä saadaan :Heartred
Kp 27

Sallahaa, hyvä ett hcg on alhaalla ja pääsette taas kunnolla uuteen yritykseen, seuraava saakin sitten pysyä matkassa loppuun asti! :)

Hei,
Ajattelin tuupata itseni(vihdoin ja viimein) teidän seuraan jos kukaan ei pahastu :) olen lueskellut täältä enkä ole uskaltanut hypätä aikaisemmin mukaan mutta vihdoin ja viimein mies antoi luvan jättää pillerit poijes :))

Ikää löytyy 25 ja pillerit jätin vasta elokuun lopussa pois. En tiedä olenko turhaan positiivinen mutta plussaa toivon vielä tämän vuoden puolelle :)

Minäkin hyppään taas uudelleen kelkkaan mukaan. Pari vuotta sitten kirjoittelinkin jo tänne, mutta vakavan sairastumiseni johdosta jouduttiin jäädyttämään lapsihaaveet, jolloin myös kirjoittelu jäi. Nyt kuitenkin terveys luojan kiitos jo siinä kunnossa, että pienokaiselle on lupa tulla jos on tullakseen. Ja mikäs sen parempaa, kuin jakaa piinat ja jännitykset samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Tällä hetkellä eletään yrityskiertoa 1 ja kp 25/28-30 dpo9. Oma fiilis on, ettei vielä tärpännyt, mutta yritys on kova ja toiveet korkealla.

Käytössä on Terolut 10mg x 1 luteaalivaiheen pidentämiseksi, sekä foolihappo ja vehnänalkioöljykapselit mieltä rauhoittamaan. Näistä otan mieluusti vastaan kokemuksia :)

Plussatuulia kaikille!

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille, toivotaan että viivytte vain hetken yrittäjien otsikolla :)
Katjusha 12,tai 13 dpo, uuteen kiertoon sunnuntaina?

Gatusa, hienoa että teilläkin onnistui vihdoinkin! :)

Olen isännän firmassa äitiyslomasijaisena, stressiä pukkaa -> liian alhainen progesteroni -> munasoluongelmia. Homeopatialla ja lisäravinnemuutoksilla oon saanu tilannetta paremmaksi ja tosiaan jos nyt en ole raskaana ni ensi viikolla on lapsettomuustutkimukset. Tein eilen negatiivisen raskaustestin, mutta toisaalta menkatkin pitäis alkaa vasta tänään tai huomenna.

Pikkuneiti on nyt 2v 2kk, käy päiväkodissa ja harrastelee innokkaasti (uintia 3,5 kk iästä, ratsastaa ja hoitaa ponia, uusina harrastuksina taaperotaekwondo ja temppuklubi). :) Lapsella on 4% todennäköisyydellä halkio, joka todettiin synnytyssalissa. Koko raskauden tuudittauduin, ettei voi lottovoitto napsahtaa kun ei ultrissakaan mitään nähty. Nyt pikkukakkosen riski on n. 25-50% ja tässä olen vähän selvitellyt, pystyykö riskiä mitenkään pienentämään (jotain onkin selvinnyt).Itselläni on siis myös suulakihalkio ja pikkuveljelläni on piilohalkio, joten sen takia riski tiedostettiin ja siihen kiinnitettiin mm. ultrissa enemmän huomiota. Molemmilla veljilläni on myös asperger (autismin yksi muoto), mutta pikkuneidissä ei ole toistaiseksi havaittu mitään neurologista vikaa tai viitteitä autismiin. <3 Jossain vaiheessa pyöritteli päätään, mutta se johtui liimakorvasta ja loppui putkitukseen. Lapsi sai alkunsa heti kun alotin kilpirauhaslääkityksen. Tosin vahingossa, koska olimme päättäneet pistää yrittämisen jäihin. Ja tosiaan mm. hoitamaton kilpirauhasongelma nelinkertaistaa lapsen autismiriskiä.

Jos ei tärppää ni töitä ois tiedossa ensi vuoden elokuuhun, kun äippälomalainen pitää hoitovapaata. Mut jos tuun raskaaksi ni hän tulee sit takasin ku mä meen äitiyslomalle.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uudet ja pikaisia plussia! :)

Nyt on taas "höpöhöpö"-pillereitä kotiutettu, toivottavasti nämä olisivat viimeiset purkit piiiitkään aikaan :D

Tervetuloa uusille ja pikaista plussaa! :)

Omaa hämmentynyttä napaa... Täällä tais alkaa kp 1, wuhuu!! Mut oon kyllä ihan ällikällä lyöty, ei mitään ennakoivia menkkajomoja eikä ruskeita tuhruja niinku ennen... Suoraan kirkkaan punasta. Mutta kiva näin, tyhjennyskierroksi varmaan melkonen säntillinen tuo 27 päivää. Miten tää voi olla ees mahollista, kun ennen hormoniehkäsyä oli epäsäännöllinen, mut eka kierto renkaan jälkeenkin oli sen 28pv :O Oli miten oli, nyt kaikki yritys tähän "maagiseen" kiertoon ;)

Kp 1, yk 3.

Väliin täältä taustalta huutelen:

nennaa, mullakin alkaa tämä poppaskonstien määrä olemaan jo aika naurettava, mutta ihan sama :grin Olkoon vaikka lumevaikutusta, jos vaan toimii niin se on mulle tärkeintä :grin

sallahaa, onnea menkoista! Hassua sanoa noin :grin Mutta nyt pääsette kunnolla uuteen yritykseen! :)

Katjusha, pahoittelut menkoista vielä tälläkin puolella. Mutta olkoon tää teille se kierto, jossa onnistutte kunnolla!!!

diabolicat, mulla on tässä kierrossa testissä pari "poppaskonstia" jos on liian alhainen progesteroni. Mulla se aiheuttaa loppukierron tiputtelua, johon lugesteronikaan ei ole täysin auttanut. Mulla on myös liian korkea prolaktiini, joka madaltaa progesteronia. Ehkä näistä voisi olla sullekin hyötyä :)

Eli mun vinkit (olen näistä selittänyt enemmänkin tuolla Ei tää voi olla näin vaikeaa -ketjussa) on: Q10, poimulehtitee ja B6-vitamiini. .

Poimulehti lisää progesteronin määrää kehossa ja hillitsee verenvuotoja (eli mulla tiputtelua).

B6- madaltaa prolaktiinia ja siten lisää progesteronin määrää, pidentää luteaalivaihetta ja auttaa kiinnittymisessä. Sitä otetaan menkoista ovikseen esim. 5 mg ja oviksesta menkkoihin/plussaan 50-100 mg. Jos koko kierron ajan ottaa tota isoa annosta niin menkat saattaa jäädä tulematta, joten turhaan ei kannata ottaa. El jos ei ole ongelmia luteaalivaiheen pituudessa, progesteronin määrässä, korkeaa prolaktiinia tai loppukierron tiputtelua niin ei kannata alkaa B6:ta ottamaan "varmuuden vuoksi", sillä se saattaa pidentää kiertoa turhaan.

Q10 parantaa munasolujen laatua (parempi munasolu --> parempi keltarauhanen --> enemmän progesteronia). Itse otin sitä vain alkukierron 50-100mg päivässä, mutta monet ottaa sitä ihan koko ajan. Itse lopetin ovikseen, kun tuli ovulaatiovuotoa ja Q10 voi voimistaa verenvuotoja.

Tähän mennessä ovat toimineet yllättävän hyvin! :) Nyt on menossa dpo 8-9 ja tuhrua ei näy!!! Luget mulla on myös käytössä, mutta viime kierrossa tuhru alkoi tulemaan niistä huolimatta jo dpo 5.

Larissa kp 27/32, dpo 8-9, yk 15

Muokattu viimeksi:
Katjusha, jos näin voi sanoo niin mukavaa, että joku menee samoissa :) Tsemppiä teillekkin! Tää on meijän kierto!! ;) Nyt ehkä aavistuksen jo tuntuukin menkoille :D

Ja nyt Larissalle sitä plussaa! :)

Heipparallaa taas vähään aikaan! :)

Paljon tsemppii tänne naiset <3

Lupailin tulla tänne puolelle päivittämään meidän rakenneultrauutiset :) Elikkäs eilen käytiin katsomassa meidän pikkuista tuolla KYSillä ja meidän ultra oli myös samalla opetustilaisuus jossa oli 4 opiskelijaa läsnä. Pikkusen rakenteet näytti olevan kunnossa ja viikkoihin nähden kohdillaan :) pitkäjalkainen tyyppi tuloillaan ! Painoarvioksi saatiin 380g ja eilen mentiin tosiaan rv20+3. Kasvojaan ei meinannut ujoilija näyttää millään vaan piti kätösiään visusti naaman edessä ja osakseen kasvot jäi istukan taakse mutta saatiin katsella 3D kuvana sen verran mitä suostui näyttämään. Myöskin sukupuolen olis halunnut pitää piilossa alkujaan mutta sit pienen "häiritsemisen" jälkeen päätti asettautuakin hyvään asentoon ja opiskelijat saivat innokkaana arvailla miltä se näyttää. Pieni tyttönen siellä sitten oli 4 opiskelijan ja ultraajan perusteella. :)

BB ja pikkuneiti lähettää täältä paljon plussatuulia kaikille ;)

Mä olen täällä odotellu koko aamun postiautoa ja tietenkin, kun siellä VOIS olla mun testit tuloillaan, niin sitä saakelin autoa ei näy eikä kuulu!! :angry4

Tänään siis DPO 14, mahdollisesti. Sikälimikäli kierto menee nyt 28 päivän kierrolla. Ainaki pari kiertoa mennyt niin :wacky: Eihän se auta ku jäädä odottelemaan joko testiä, tai kuukautisia :grin (ei mulla oo ku viis kilsaa apteekkiin mutta nyt kyllä sinnillä ootellaan ne maksetut testit enste kotia...)
Onko täällä muita piinailijoita??:anyone :Heartbigred

Moikka kaikille! Oon tätä ketjua jonkun verran lueskellut, mutta en oo aiemmin kommentoinut. Mun tausta on se, että maaliskuussa jätettiin ehkäisy pois ja kesäkuussa raskaustesti näytti plussaa. Aika pian mulle tuli kuitenkin fiilis, että kaikki ei oo kunnossa ja lopulta 8+6 menin varhaisultraan, jossa todettiin kehityksen pysähtyneen 5+6. Homma hoidettiin lääkkeillä loppuun, mut siinä kesti ja kesti. Vuoto kesti yhteensä 4.5 viikkoa ja "tavaraa" tuli ulos 4 viikkoa, huoh.

Mut nyt on vihdoin homma ohi ja yhdet menkatkin ehti jo olemaan. Mulla on nyt kp 7 ja heräteostoksena ostin kaupasta ovistestejä, kun sattui silmään. Mun kierto oli ennen keskenmenoa 26 päivää, joten aattelin aloittaa testaamisen ehkä huomenna. Lueskelin ohjeita siitä testipaketista ja siinä sanottiin, että testaaminen kannattais tehdä klo 10-> (olikohan se pari tuntia eteenpäin tai jotain sellasta). Onkohan tolla hirveesti väliä? Kun käytännössä mä pystyn tekee sen aamuisin n. klo 7, en enää sen jälkeen. Saas nähdä tärppääkö kuinka nopeasti uudestaan. Vaikka ekalla kerralla meni nopeasti, niin eihän sitä koskaan tiiä. Nähtäväksi jää. :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin