Raskaaksi 2015

Isännän vastahakoisuus johtuu varmaankin siitä kun hänen olisi ehkä lähdettävä lapsettomuustutkimuksiin, kun ei kerta kahdeksassa vuodessa ole tärpännyt ja minä olen todistetusti ollut raskaana kerran aikaisemmin. Hiukan herkkä paikka miehelle, tai ainakin näin voisin olettaa.
Mies tarvii vaan aikaa, enemmän minua huolestuttaa oma terveys kun oireet vain pahenee.

Noin mäkin sen Larissa itse laskin, mut sitten tuo hemmetin vaun laskuri lisäs siihen sen pari viikkoa ja sekotti mun pään :sorry::rolleyes:

Millier, mie laskin ton sulle sillä vaun laskurilla! o_O Laitoin sen vaan laskemaan sulle rv:t hedelmöittymisen mukaan.

Tiku, harmi että sun mies on vastahakoinen, mutta luultavasti hän tarvitsee vain aikaa sulatella asiaa. Meillä on mennyt vasta vähän päälle vuosi tjottaillessa ja jos tutkimuksia jatketaan niin miehen simppatutkimus olisi seuraava, tällä hetkellä mies ei siihen ole lähdössä. Pelkää varmaan, jos jotain onkin oikeasti vialla. Mutta noi sun olot on kyllä oudot! Ootko yksityisellä ajatellut käydä selvittämässä, että mitä on meneillä?

Mie testasin Millier mitä vaun laskuri sanoo tuosta siun tilanteesta. Valitsin sen laske hedelmöitysajankohdan mukaan, siihen jos laittaa esim. 1.8 mahdollisesti olleen ovispäivän ni se näyttää 6+1. Tuo laskuri toimii vaa "normaaleissa" tapauksissa :grin Vaatii vähän ajattelua, ja muutenkii sekavaa raskausviikkojen lasku kun ne kaks ylimäärästä viikkoo sotkee. Millon siulla on edelliset kuukautiset alkanu? Jos sillä laskee ni saattais näyttää jotai muuta eli väärin (?). Niinku muutkii sanonu jo ni en olis sinuna huolissani, noin aikasilla viikoilla ei pitäs sykkeen näkyy ultrassa. Myöhästä ovista siulla veikkaan minäkin. Pitkää pinnaa seuraavan ultran odotteluun :)

Ja anteeks kun mie vaan täältä taustalta huutelen... kovasti haluisin päästä tänne kirjottelee mut ei tuo kierto näytä käynnistyvän tuon tammikuisen synnytyksen jälkeen. Tuntuis oudolta kommentoida muiden tilanteisiin kun ei ite oo vielä päässy yrittämään, kesäkuusta jo tätäkii ketjuu seurannu kun toinen lapsi sais jo tulla..

Joo, mä laskin nyt uuestaan sillä ja se ei lisänny niitä viikkoja, mut ku rullaa siitä alaspäin niin sydämen pitäis alkaa lyödä 22.8 eikä siellä mitään ollut :confused:

IceQueen, tietty saat osallistua keskusteluun ja kommentoida, jos siltä tuntuu! Tänne kuuluu kaikki, jotka haluaa raskaaksi 2015 :wink Toivottavasti sun kierto alkaisi käynnistymään!

Millier, millä päivällä nyt laskit? Eli hedelmöittymispäivällä vai menkkojen mukaan? Ei laskurin antamiin päivämääriin voi sokeasti luottaa (että mitä pitäisi milläkin päivämäärällä tapahtua)! Rv 7 jälkeen pitäisi sydämen lyönnin alkaa viimeistään näkymään ultrassa. Ja sulta ultrattiin vatsan päältä eli siksikin ei välttämättä näkynyt, kun varhaisultra pitäisi tehdä alakautta.

Muoks. Se antaa ton päivämäärän eli 22.8.2015, mutta siinä lukee "6. viikolla alkion sydän alkaa lyödä" eli ei juuri tolla päivämäärällä. Tekstin kun klikkaa siitä auki, niin lukee "Kun alkio on 25 päivää vanha (hedelmöittymisestä) alkaa pikku sydän lyödä ja pumpata nestettä kehon eri osiin!" Sulla tämä päivä olisi ollut vasta 26.8. jos lasketaan että ovis olisi ollut 1.8. Eli se olisi voinut näkyä jo perjantaina ultrassa tai sitten ei, kun viikkoja on niin vähän ja ultrattiin päältä.

Mutta ovis on voinut olla tuotakin myöhemmin sulla ja se ultra tosiaan tehtiin väärin sulle!

Muokattu viimeksi:
Hedelmöittymispäivällä laskin, 1.8. Joo, ehkä se ei sit ihan päivälleen pidä paikkaansa. Mä helposti luotan tämmösiin "virallisiin" sivuihin kun en ite oo ihan perillä näistä asioista.. Mut siis ilmeisesti niin ei kannata tehdä :shy::grin

Ja menkat mulla siis oli viimeksi 27.6 eikä kierron pituudesta mitään hajua kun pillerit lopetin kolme kuukautta sitten..

Millier, ei se nyt auta muu kuin ootella rauhassa sitä seuraavaa ultraa. :shifty: Mutta toivoa on paljonkin, että kaikki on normaalia eikä kyse ole tuulimunasta! :) Tietty noihin laskureihin voi luottaa, jos on satavarma hedelmöittymispäivästä, mutta sun tapauksessa en luottaisi, kun plussan saamiseenkin meni kauan ja kierto haki pillereiden jälkeen paikkaansa! Veikkaan, että ovis on ollut myöhemmin kuin kuvittelit.

IceQueen, kuulostaa turhauttavalta että kierto ei vaan käynnisty. Toivon että pian pääsisitte yrittämään. Ja toki täällä saa kommentoida, onhan täällä nyt ja ennenkin ollut muitakin yrityksen alkua odottavia.

Tikku, raskas tilanne siellä kun valesraskaus ja mies nihkeänä tutkimuksiin. :sad001 Varmasti stressaa sua tuo epätietoisuus. Kumpa miehesi suostuisi tutkimuksiin, vaikka ei/ette hoitoihin haluaisikaan. Luulisi hänenkin jo huolestuvan sun terveydestäsi.

Bb voi miten ihania masukuvia! :) Kiva kun kävit moikkaamassa, tule joskus taas kertomaan mitä kuuluu.

Viima pahoittelut negasta, palaa sitten kun jaksat. :sad001 Toivottavasti tauko tekee hyvää.

Katariina onnea tytöstä! :)

sallahaa, helpottavaa kuulla että fyysisesti oot toipunut noin hyvin. Pikaista pysyvää plussaa nyt teille!

Taikatuuli, tosi hyvä että sait kilpparilääkityksen. Oon kyllä täällä kuullut että raskautta yrittävälle matalampi arvo on parempi. Samaa mieltä oli mun klinikan lääkäri, mulla nyt tosin oli muutenkin alhainen. Katotaan kohta miten meidän käy tässä kierrossa. :) Mulla on ehkä 5.9. testipäivä, jos tiputtelu ei ole alkanut.

Mimulus ihanasti sanottu, kiitos. :) Ja voihan kasvava munasolu tehdä nippailuja jo ennen itse ovista, ja limoja voi tulla useampana päivänä. Hyvä jos kuitenkin varalta hyödynsitte.

Millier piinaavaa odotella noin ja pohtia tilannetta. Toivon niin kovasti että ultraustapa ja -aika vaan olivat vääriä! :hug013

Toiveikas tsemppiä testin tekoon!

Larissa kuulostaa hyvältä sun eteisremppa. :)

Plussatuulia kaikille!

On. Flunssaa pukkaa. Kurkku ollut kipeä eilen ja tänään, en tiedä onko kuume nousemassa. Viikonlopun olin veneilemässä ja nyt on kyllä tosi väsynyt olo. :meh: Kunhan nyt olisin ens viikonloppuna terve, kun on kaverilla juhlat.
Beisla kp21/29 dpo7

Taikatuuli, apteekin oman tai pregcheckin tuplapäkin hakisin :)

ToiveIIkas peukut pystyssä :)

SunLight, miusta on kans tullu vähän malttamaton ja tuntuu et ajatukset pyörii vaan mahatuntemuksissa. Pakko yrittää ajatella muita asioita välillä.. Toivottavasti plussaat kohta :)

Mimulus, hyvä et on ainakin hyödynnetty jos olikin ovis :p

Millier, toivottavasti oli tosiaan vaan liian aikasta ja varsinkin vatsan päältä ultrata.. Jos ei laskureita käytä niin ovis ois rv2+0 1.8, ni nyt ois 6+1 :)

Viima, toivoo on niin kauan kunnes täti tulee.. Mutta virkistävää taukoa!

Waterlily kovia hermoja piinaviikkoon :)

IceQueen oon samaa mieltä larissan kanssa et tänne vaan puhumaan ja kertomaan kuulumisia :)

ON. Nippailuja eilen ja tänään, ovis saattaa jopa tulla normaaliin aikaan! Jee!
Kp11/30(?) taukokierto?

Hei vaan kaikille! Jos joku vielä tämän piinailijat muistaa:grinEi ole tullu pitkääääään aikaan kirjoiteltua kun en ole oikein tiennyt mitä kirjoittaa ettei kellekään "tule paha mieli ":)

Lukenut olen teidän juttuja kyllä. Onnea plussista!

Millierille peukut pystyssä. Piinaava odottelu on inhottavaa. Kaikki on varmasti hyvin!

Tehköön foorumitauko hyvää kaikille taukoilijoille!

Beisla iiks kääks viime raskaudessa itse sairastuin ennen plussaa mikä ei ole minulle ollenkaan normaalia. Tänä päivänä edelleen uskon sen johtuneen raskaudesta ja sen vuoksi laskeneesta vastustuskyvystä! :wink

On. Aika mennyt tosi vauhdilla! Nyt jo rv 12+0. Tarkkaan selviää vasta ensi viikolla kun on nt ultra. Kotidopplerilla sydänäänet löytyy ja oloista päätellen joku siellä majaansa pitelee! :grin

Iso plussapuhuri kaikille!

Millier totta tosiaan, että ihan hyvin voi pitää viikot paikkaansa jos ovis ollut vasta kuunvaihteessa! ! :)

Larissalle mukavia remonttihetkiä :) mitä pitää sisällään eteisen remppa? Meidän eteinen on niin pieni että siinä ei paljoa olis tehtävää :grin

Beislalla myös piinaviikko menossa, kaikki sormet ja varpaat pystyssä plussan puolesta ! :)

Jm voi kun olet jo pitkällä :) varmasti ihanaa kuunnella sitä pikkusydämen pompotusta :Heartpink ja kohta pääset myös näkemään pienen :)

Kuumeilemaan minäkin... pitkästä aikaa. :) Nuvaringin jälkeen nyt 6kk yritystä takana ja menkat pitäis alkaa viikon päästä. Toki toivon, että ei... :)

Ihmeellistä tuntua on ollu alavatsalla pari päivää... painetta ja nippailua... pari kiloa painoakin ilmaantui tuosta noin vaan viikon aikana. Tissit on ihan turpeena ja kipeät. Eikä tälläsiä tuntemuksia oo ollu missään kierrossa tän 6kk aikana saati Nuvaring vuosien aikana.

Esikoinen on 5v, joten hänen odotuksen alkuajoista en muista mitään.. enkä kyllä tarkkaillutkaan silloin itseäni mitenkään ja koko raskaudesta sain tietää vasta viikolla 6. :D Noh, oli mitä oli... täällä tällästä tänään pohdinnoissa...

Kirjottelen tänne vielä sen verran että auttaisko mikään "poppaskonsti" lyhentämään mun kiertoa? Hoksasis just äsken, että mun viime kierto oli 39pv pitkä....nyt meneillään kp35. Pidän nyt yrittämisestä parin kk tauon, ja voisin alottaa lisäravinteet jo valmiiksi.

Oi, olisi niin paljon kommentoitavaa nyt viikon reissun jälkeen...

Tervetuloa kuitenkin uudet! Toivotaan pikaisia plussia :)

Jm, oletpa jo pitkällä! Ihana varmasti kuulostella kotona sydänääniä ja päästä pian näkemään kuka siellä oikein majailee.

Millierin tilanteesta olen kyllä ihan samaa mieltä muiden kanssa: koska plussasitkin niin myöhään, niin on kyllä hyvin todennäköistä että oviskin oli myöhässä ja näin ollen tuo ultra varmasti liian aikaisin! Ja eihän siihen voi ollenkaan luottaa jos on vielä tehty vatsan päältä! Toivotaan että kontrollissa näkyy jo syke ja kaikki on hyvin.

Beisla, ihan on semmoinen tunne, että tämä on teidän kierto! :nailbiting:

Katariinalle onnittelut ihanasta neitokaisesta! Ja bb, ihania masukuvia!

IceQueenkin vaan mukaan kommentoimaan! Toivotaan että kierto pian käynnistyy ja pääset piinailemaan meidän kanssa :) Ja aina voi kuumeilla vaikkei vielä kierto ole käynnistynytkään!

Viimalle pahoittelut ja rentouttavaa taukoa! Jospa se auttaisi juuri niin kuin ajattelit ja plussailisit ihan piinailematta!

Tiku ymmärtäähän toki miehesi ahdistuksen tilanteesta, mutta yhteinen projekti kuitenkin tämä raskautuminen... Olisiko tieto kuitenkin parempi kuin epätietoisuus?! Vaikeita asioita...

On. Ovista mä metsästän, aion saada suuren, enkä pelkää ollenkaan! Tänään nega ja hyvä niin ettei turhan aikaisin tule, huomenna/ylihuomenna saa jo hymynaama irvistellä testissä. Tallettelut aloitettu :wink

kaakao kp 9/23-28, yk 7

hmm en tie mistään poppakonsteista :D Mut ite varmaan kääntyisin lääkärin puoleen, sieltä varmaan parhaiten sais avun tohon :) :) Ajattelisin ite ainakin että olis esim vaikeeta sit ennustaa ovulaatio.

Nyt ei jaksa kommentoida muuten kuin kysymällä että eikös ketään ole testaamassa?! :) Olis ihana päästä fiilisteleen/jännittämään mukana :)

Itse aioin testaa keskiviikkona :) 99 % en ole raskaana. Testi pois alta niin ei tarvii jossitella. Uskon että kroppani yritti ovuloida, mutta imetyshormonit jne pitää vielä otteessaan

Ai niin, Beisla kyseli ultrasta. Mulla ei ole tähän kiertoon ultraa sovittuna, mutta tiistaina on soittoaika lapsettomuuspolille niin pääsen kysäisemään mielipidettä tuohon loppukierron tuhrutteluun. Katsotaan mitä mieltä ovat sitten ultran tarpeesta, kun kesäsulkujen vuoksihan tämä jäi vähän toivotaan toivotaan -tilanteeseen tuon letroannoksen suhteen. Sen neljän follin kierron jälkeen pudotettiin annosta eikä sen jälkeen ole ultrattu kertaakaan vaan tuurilla mennään. Voihan olla, että haluavat tässä/seuraavassa kierrossa ultrata uudestaan.

Takaisin