Raskaaksi 2015

Kyllä mä yritän pitää kuitenkin jalat maassa ja ymmärrän, etten välttämättä ees oo raskaana. Mutta sit toisaalta oireet on nyt niin samanlaiset kuin esikoista odottaessa, että se pitää hiukan toivoa yllä :rolleyes:

Mulle sano erikoisgyne (siis erikoistunut raskausasioihin ja lapsettomuuteen), että jos menee kiertopäivät yli 40 niin ei välttämättä ole ovuloinut ollenkaan ja siksi menkat antaa odottaa itseään.. Mulla siis meni joskus kp 41 ja siinä kierrossa en todistettavasti ovuloinut. Seuraavassa sitten ovuloin, josta tärppäsikin.
Kieltämättä kyllä kuulostaa hiukan oudolta, ettei mukamas noilla kp:llä jo testissä mitään näy.. A jos se hcg erittyis todella super hitaasti, niin olisiko sekään mitenkään kauheen hyvä juttu sitten. Lapsihan saattaisi siinä vaiheessa merkitä vammaista, jos hcg erittyy todella todella hitaasti. Mulla eritty todella hitaasti edellisessä raskaudessa hcg ja kun alkio oli kuollut ja tuli ulos niin se tutkittiin. Löytyi trisomia-11 eli yksi ylimääräinen 11 kromosomi.

Millier sinuna olisin yhteydessä terkkariin ja selittäisin tuosta, että menkat eivät ole vielä alkaneet. Hyvällä tuurilla saatat päästä ultraankin, jos sieltä löytyisi syy miksi menkat eivät ala. Nuilla viikoilla millä olisit nyt menossa, niin näkyisi jo raskaus myös jos on näkyäkseen. :)

Mulla on otettu aina verikokeet, jossa on tarkistettu hcg, jos kierto on mennyt yli kp 40. Neuvolan kanssa oon asioinut. Tosin ainakun ne verikokeet on otettu ja vastaukset saatu, niin mulla on alkanut menkat. :D

Että Millier, kannattaa olla yhteydessä terkkariin tai neuvolaan.

Joo toi hcg mittaus on kans hyvä. Eipähän tarvii jäädä arvioimaan kun siitä näkyy suoraan :)

Mullahan sisko plussasi vasta kp 45 ja sekin oli haamu.. Että ei sekään ihan mahdottomuuskaan ole :rolleyes: kyllä sinne tk:n oon varmaan yhteydessä jossei sitä tätiä näy tai plussaa tuu..

Muistattehan kuitenkin että on eri asia plussatessa puhua kp -päivistä kuin dpo -päivistä. Kun hyvinkin sitä voi plussata esim kp 28 tai kp 48 tai vaikka kp 148 jos se ovulaatio ei vaan ole tullut aiemmin. Mutta jos tiedossa on että on ovuloinut, niin kyllä sen plussan pitäisi näkyä 2-3 viikossa oviksesta. Hedelmöittyneen munasolun kun täytyy aika lailla kahden viikon sisään kiinnittyä kohdun seinämään selviäkseen. Ja sitten alkaa hcgtä erittyä.
Niinhän voi hyvinkin käydä että alkukierrosta ei ovuloi ja ovis siirtyy ja silloin tietysti plussakin tulee myöhemmin. Tietysti jos ei harrasta seksiä kuin alkukierrossa ja sitten plussaakin joku kp 40+ niin onhan se melko erikoista... Mut uskaltaisin väittää että ne myöhäiset plussat on niitä myöhäisiä hedelmöityksiä, ainakin suurin osa :)
Eli oikeastaan on aika omituista että me edes vertaillaan noita kiertopäiviä, että milloin kelläkin plussa. Kun toiset ovuloi kp 12 ja toiset 22, että tietystihän siinä plussausajankohdassakin on huima ero :)

Esikoisestahan mä plussasin vasta jotain tyyliin kp 60+ :D Mut silloin pärähtikin digiin "raskaana 3+" ja olin rv 7+ :) Olishan se plussa näkynyt varmaan 3 viikkoa aikasemminkin jos olis tajunnut testata... :D

Täällä testattu viimeinen nega, ja suunta siis pakko lääkärille että sais tän kierron nyt sit katkaistua -.- Masentava olo. Noh, toivottavasti sais jonkun auttavan kuurin ja pääsis taas yrityksen makuun :) Toisaalta vois vielä odotella hetken että alkaisi, koska leikkaus tosiaan ylihuomenna :nailbiting:ja sitten onkin vaikea aluksi yhdellä kädellä toimia..

puhvis kp 52/33-43

Voh :( tsemppiä leikkaukseen puhvis! ♡

Millier teehän r-testi! Kyllä raskauden jo nyt pitäis näkyä:)

Mäkin plussasin esikoisesta vasta jotain rv 6.. Varmaan sekin ois näkyny aiemmin jos oisin tienny testata.. :)

Täällä ollaan 28 v ja vaimo 37. Yhdessä 2.5v ja eka inssi klinikalla huhtikkuussa. Yks jäi väliin kesällä kun klinikka kiinni, eli 3 yritystä takana. Eka tärppäs mutta oli kemiallinen tai kohdun ulkopuolinen..
Nyt odotellaan ovis plussaa kun aina ennen ollu kp10 ja nyt jo kp11 eikä näy.. Tiedän että voi vaihdella mutta ahdistaa kun on joutunu taas niin kauan odottaa seuraavaa yritystä kun viimesin oli kesäkuun alussa..

Viime yönä olin taas raskaana ja synnytin ihan yhtäkkiä terveen poikavauvan. Menin seuraavana päivänä töihin ja vaimo jäi vauvan kanssa kotiin :) :)

Minäkin näin tähän liittyen unta viime yönä. Unessa raskaustestiin piirtyi hassu kierteinen kuvio, mutta tulkitsin sen siinä kyllä positiiviseksi, kun kaksi viivaa tuli vaikka olivatkin kovin monella mutkalla. :hilarious:

Pitäisköhän jo testata aamulla, vai odottaa siihen keskiviikkoon, mitä aiemmin suunnittelin?

kp24/26 dpo 11-14
yk2

Beisla: onneks tää on nyt tänään vähän helpottanut kun oon ottanu rauhallisesti. Mut kyllä siinä tosiaan tarvii muutakin kun kipu lääkettä. Mun fyssari pitää kansalaisopiston kautta jotain pilates juttua ja pyysi mua sinne. Ajattelin mennä kunhan se alkaa. Ja sit ajattelin myös aloittaa uinnin tässä syksyllä. Katotaan mitä saan tehtyä, tai ennemminkin mitä ehdin :grin Suuret pahoittelut sulle kp1! Mulle on kans muutamia kertoja käyny tolleen et on tiennyt et ei oo tärpänny, tosi paljon helpompaa. Ja nyt viimeksi kun alkoi niin ne alkoi niin yllättäen et ei kerenny surra. Mutta valitettavasti niitäkin kertoja mahtuu kun on toiveet tosi korkeella ja sit pettyy pahasti. mut sulla kuitenkin on tulossa tosi mielenkiinonen kierto! Joten sitä kohti vain! :)

Hileinen: Hullun jännää!! Testat nyt heti huomenna!!:nailbiting:

Katjusha: Kyllä on hurja tuo teidän yritys aika! Varmaan juuri hyvä suhtautua vähän tolleen humoristisesti koko kuvioon, koska varmasti helpompi käsitellä sillain! Toivon niin todella että teillä tärppäisi! Voisitte sitten iltalehdessä repiä otsikoita ilman taustatietoja! :grin

Mulle tuli tänään kirje!!!! Hauskaa siinä oli se et mun olis ilmeisesti pitänyt olla tänä aamuna klo 8 antamassa verta TK:ssa!! Sit siihen oli kirjotettu KÄSIN RUOTSIKSI ohjeet. Mä menin heti ihan sekaisin ja soitin sinne ja olin et mitä hittoa te nyt meinaatte. Se vaan oli et joo, se poliklinikka on menny jo kiinni et hän ei nyt valitettavasti voi tästä vaihteesta mitään tehdä. Sit mua alko itkettää ja me käytiin tällänen keskustelu:

mä: " tuleeko tästä nyt joku sanktio maksu..?"
virkailija: "voin yhdistää sut laskutukseen et jos haluat..."
mä: "onhan tää nyt tosi törkeetä kun nimen omaan halusin toiseen kaupunkiin kun täällä vaan puhutan ruotsia tk:ssa ja sitäkin tosi huonosti ja mä oon suomenkielinen ja
tää on niin tärkeä asia et pitää saada palvelua omalla äidinkielellä!!!"
virkailija " mä on tosi pahoillani mutta olen tässä vaihteessa ja kello on jo nin myöhä että..
mä: " no mitä minun pitäisi tehdä (kyyneleiden nielemistä) kai minä sitten huomenna soitan sinne naistentautien poliklinikalle

ai että ylireagoinko?! :grin No sit lopetelimme sen puhelun ja
katsoin kirjettä. tosiaan käsin kirjoitettu teksti, kaikista sanoista en saanut selvää kun oli huono käsi ala, mut tajusin et multa pitää ottaa verta kp 22-24 ja et ei sais syödä sitä ennen 12 h. mut en silti tajua miks tuosa oli aika tällä päivälle, varsinkinn kun se oli kirjoitettu koko kirje viime perjantaina. outoa. Katoin myös nuo hormoonien merkoitykset mitä ne siinä ottaa ja kattoo, niin näytti olevan et keltarauhas hormoonia, kilpiraushas jotain, ja jotain 3 muuta. Eli oikealta kuulostaa.
Nyt kun tätä ajattelin, mun reakto tuntuu tosi koomiselta mutta jotenkin mua niin ärsyttää. Mun nimestä ei voi erehtyä et onko se suomen- vai ruotsinkielinen, joten olis ihan tosi jees et olis nuo ohjeet suomeksi. Tää tutkimuksiin meno on mulle jotenkin niin kovin iso asia ja vaikea kynnys ylittää niin ehkä tää siitä johtuu.Anteeksi posmennus :grin

Ilpuri, saat ainakin minulta anteeksi :) Ymmärrän, minullekin on joskus käynyt noin. Saattaa ihan hassusti mennä asiat ja minulla menee usein vielä (liian usein) hermot.
Muistan, kun hoitojen alkuvaiheessa piti saada epä-digi-tikkuun ovis ja sitä ei millään meinannut tulla. Soitin Väestöliittoon että mitäs nyt kun ei ovista tuu ja piti hoitoja sen mukaan tehdä. Hoitaja sanoi siihen tyynesti, että eihän se ovulaatio joka kuukausi tule. Mulle tuli siitä välitön reaktio, että mitä hittoa, me odotetaan mun ovulaatiota ja ovulomattomuus voi olla koko lapsettomuuden lähtökohtainen syy. En odota enää yhtään kiertoa että tähän täytyy löytää joku muu ratkaisu, ilmoitin ylenmäärin tuohtuneena. Luultavasti hoitaja piti luuria etäällä korvasta.

Kiitos ja anteeks :)

Luin nyt vaan pari sivua taaksepäin, kun siitä on pitkään kun viimeksi ehdin kommentoida. Tai siis oon kyllä lukenut kaiken läpi jossain vaiheessa, mutta en nyt kaikkea muista mitä on tapahtunut. Plussatuulia kaikille! :)

Millier, jos sun siskokin on plussannut vasta myöhään, voihan olla että teidän suvussa on luontaisesti alhainen hcg-taso ja siksi näkyy testeissä myöhemmin. Toivon niin että sulle vielä plussa tulis tässä kierrossa!

Viima, kuulostaa hyvältä. Joillakinhan tulee vähän verta ovulaation aikana. Mulla tulee joskus, mutta melko harvoin.

puhvis, ei ihme että masentaa. :sad001 Toivottavasti lääkäri ottaa sut tosissaan, onhan sun kierto jo hurjan pitkä. Tsemppiä leikkaukseen!

Mira, hyvin voi ovis vielä olla tuloillaan, älä vielä heitä toivoa. On täälläkin välillä oltu tulisilla hiilillä mutta aina se on lopuulta ilmestynyt. Hyvä järjestely sun unessa. :p

Huiskis, hyvä uni sullakin, kippuraviivat testissä. :grin Odotan innolla sun testiä, milloin päätätkään testata. :)

Ilpuri, ihan älytöntä toimintaa teidän terveyskeskuksessa!

Katjusha, vähän outo kommentti tosiaan, vieläpä yksityiseltä klinikalta. Ehkä se tarkoitti että normioloissakin jää joskus ovis tulematta, mutta ois ton voiut kyllä vähän toisin muotoilla.

Omaa napaa, Täällä koitti kp1 mutta en ollut yhtään yllättynyt. Tiputtelu oli paljon runsaampaa kuin yleensä. Huomenna alan ekaa kertaa napsia lääkkeitä, letroja määrättiin jotta ovis tulis varmemmin. Kp9 tai 10 on sitten seurantaultra että miten on toimineet. Huomenna pitääkin soitella, kun en tänään ehtinyt.

Katjusha ohhoh, olipa töykeesti kyllä sanottu sulle :( Tottahan se on että voi olla ovuloimaton mutta kyllä asian voi kannustavammin sanoa! Sain samalta klinikalta eilen positiivisemman vastaanoton kun oviksien perään kyselin. Kannustava oli mutta silti jännittää.

Tikussa taas nega, ei ovista.

Beisla kiitos kannustuksesta :) Sulla alkaa nyt jännä kierto, ihanaa! :)

Apuaa!! Vuojan verta! :O Menkat pitäs alkaa joskus su-ma... Ollu jomotuksia ym, täytyypä seurata tilannetta kuinka pitkään ja kuinka kauan vuojan.... Toivottavasti ois kiinnitysvuotoa!! :D :/ Voi ressi...!

Takaisin