Raskaaksi 2015

Pahoittelut Beislalle ja Hipsuttimelle :Heartred

Omaan napaan ei sinänsä mitään uutta.. ovulaatiotestejä olen nyt tehnyt joka toinen päivä.. tämän päviän testi n selkeesti vahvempi ku edellinen, nyty teen joka päivä testin kunnes tulos on positiivinen.. saattaapi osua viikonlopulle jo ovulaatio ja kun kattoo kiertopäiviä se on mulle aikaisin :grin tänään on kp 14. Taitaa sillä vehniksellä olla jotain tekemistä asian kanssa.

Tsemppiä ja malttia kaikille piinailijoille :Heartpink

Beisla ja Hipsutin tsempit teille!

Tässä pähkäilin jos yrittäis seuraavassa kierrossa tikuttaa oviksen ja kattoo tapahtuuko sellainen. Mahtaako tosin olla mitään hyötyä kun noita Primoja vetelen?
Lääkäri jotain siihen suuntaan sanoi ettei ole "järkevää". :confused:

Kyllä me kaikki tästä ketjusta vielä pois päästään ja siirrytään odottelijoihin!

Aile: ihan normaalia että oireet aaltoilee. Mullaki noilla viikoilla ei vielä edes ollu mitään oireita vaan vasta rv 7 alko pahoinvointi ja kesti viikon tai kaks.. Nytkin on pahoinvointia vielä mutta harvakseltaan enää ja meen rv 11+4 tänään. Ja muistathan että raskaana on sallittu vain tietyt teet. Ruusunmarjatee kuulu niihin ainakin. Neuvolasta saamasta paperista lukasin enkä nyt täysin muista mikä tee oli kielletty kun en itse teetä juo.

Kerttu, yritän malttaa sunnuntaihin! Oireita on, mutta voivat taas olla tai olla olematta mitä vaan :D Eniten jännittää tämä, kun tuhrua ei vielä ole. Yleensä näillä päivillä se jo alkanut, samoin kuin tätiä enteilevät krampit. Nyt ei siis mitään :o

Hileinen kp28/31 dpo11 yk10

Hei vehniksen käyttäjät!
Onko teillä vehnis siirtänyt ovista vai vain pidentänyt lutista? Ovista tässä odottelen ja normaalisti tässä vaiheessa jomottelee jo, mutta nyt ei :confused:

kp12/28 yk17

Wildside ja aile, ainakin rooibos teet ja yrttiteet(esim. inkivääri tms.) on kiellettyjä mun mielestä tais lukee tuolla jossain sivulla missä on ne kaikki kielletyt aineet lueteltu. :) perus musta tee ja vihreä tee ihan ok mun käsittääkseni. :)

Kyselen täälläkin, että onko kellään kokemusta apteekin apteq r-testistä? Herkkyys 10.
Mitä muuten kuuluu lauruskalle? :)

Bb muistelen nyt itsekkin että noin taisi olla. Ei tule tosiaan itse juotua teetä niin ei ole pahemmin tarvinnut katsoa asiaa. :)

Mimmu, ei olla geleetä kokeiltu. Pitää puhua luovuttajan kanssa, mitä mieltä se on pillereiden popsimisesta. Mutta jos hän ei halua, ei aleta painostaa.

mindiS, mitä se sinkki tekikään miehelle? Muistan kyllä että siitä on ollut puhetta täällä, mutta en sen tarkemmin...

Sofieemilia, toivottavasti pääset testaamaan. :)

Larissa, kumpa nyt kaks kypsyis niin olis teillä tuplamahikset! :grin

Lucky, hyvä että kierto alkoi, ei tarvi elää epätietoisuudessa.

Aile, varmasti on pienellä kaikki hyvin, vaikka uskon että oireitaan kyttää kyllä hyvin tarkkaan.

Kerttu, onhan sulla vielä viikko aikaa kehittää oireita, ei sitä vielä tiedä. :wink

Unicorn, miten sulla menee? Ehkä mäkin alan kohta olla pidempään yrittänyt, vaikka ihan en ehkä suostu ajattelemaan vielä niin... yk5 meni äsken. :rolleyes:

Junibea, ovisplussatuulia! :)

Hileinen, kuulostaa lupaavalta! :smiley-bounce012

Titja, mulla oli vehnis nyt ekaa kiertoa käytössä, ja ei kyllä tehnyt kumpaakaan. Ovis tuli normaaliajan puitteissa (mulla tulee ovisplussa kp12-16, nyt tuli kp15) ja lutis oli päivän lyhyempi kuin yleensä. Tiedä mistä se johtui.
Tosin tänään armas vaimoni muistutti, että mä sain kp14 melkein tasavahvat viivat, joista mietin että plussa on tulossa. Seuraavana aamuna ei edelleenkään ollut selkeä plussa, vaikka yleensä "heikon plussan" jälkeen aamulla on ollut. Vasta iltapäivällä oli selkeä. Mutta jos kp14 olikin plussa ja mulla oli vain heikommat hormonit, lutis olis ollut normipituinen.

Teeasiaan, mun mielestä rooibos on kielletty lähinnä siksi, että siitä ei tiedetä tarpeeksi. Enpä tiedä onko kiellettyjen listalla Etelä-Afrikassa (mistä se on peräisin). Ja esim. Britanniassa suositellaan edelleen inkivääriä raskauspahoinvointiin. :rolleyes: Mun oma ajatus on, että kohtuus kaikessa. En nyt ajatellut jos raskaaksi tulen niin päivittäin vedellä inkivääriä ja rooibosta, mutta jos satunnaisesti vähän sattuu syömään/juomaan niin tuskin se maailmaa kaataa. (Oon yleensä juonut rooibosta ehkä pari kertaa kuussa.)

Mira, pahoittelut negasta. :sad001

Omaa napaa:
Nonni, nyt on sitten parempi puoliskoni ollut aktiivinen ja meillä on klinikalle ensikäynti ensi keskiviikkona! Nopeaa toimintaa, kun kerran lähti liikkeelle. Ja kohta rahanmenoa ei voi estää... No, yritän jos saisin sitten lääkärin kirjoittamaan edes osaan lääkkeistä (jos niitä saan) että sairauden hoitoon, niin saisi kela-korvauksia.
Naisparithan ei niitä normaalisti saa, paitsi jos todetaan jokin ongelma raskautumisessa. Mulla on kuitenkin jo puoli vuotta yritystä takana, niin toivoisin siinä olevan jo perustaa.

Yrttiteet on kiellettyjä raskausaikana mutta musta,valkoinen ja vihreä tee on sallittuja, noi kolme on tehty samasta teelehdestä mutta käsitelty eritavalla vaan. :)

Beisla, kiva että asiat etenee jo pian! :) :) Pidäthän meidät täällä ajan tasalla, miten nuo kela-korvausasiat sitten menee! Ammattini puolesta kiinnostaa hieman käytännöt :)

Samoilla linjoilla Beislan kans, että kohtuudella voi noita käyttää kun niistä ei epäsäännöllisesti käytettynä oo haittaa. Mutta sitten on niitä syötäviä ja juotavia jotka kyllä kannattaa jättää kokonaan väliin raskausaikana. Esim, raaka kala ja tietty alkoholi jne. Mutta maalaisjärkee voi ja on suotavaa käyttää noissakin suosituksissa, jos joskus juo vaikka liikaa kahvia niin se ei oo maailmanloppu tms. :)

Beisla hyvä että siellä alkaa hommat etenemään :)
Siis sinkin pitäis parantaa sperman laatua ja onhan siitä terveydelle muutenki hyötyä, että kysäsehän jos luovuttaja suostuis sinkkiä syömään :)

Beisla: hienoa että asiat etenee noinkin nopeasti! :) ja mehiläisenkakkakapseleista voisi olla hyötyä vain sullekin, jos luovuttaja ei halua alkaa popsia mitään. Ei meilläkään mies syönyt loppujenlopuks kun ihan muutamana päivänä....

Mami91 tänne kuuluu ihan hyvää. Paska olo ollut viimiset kaks viikkoa ja oksentamiseltakaan ei olla vältytty. Tiistaina oli eka neuvola ja rv11 pitäisi olla jo nt-ultra :) väsymystä ollut tosi paljon ja sitä sitten nukkunut pois. Töissä en oo pystynyt olemaan oksentamisen takia kun huono olo on sit niin hirvee etten pääse sängystä ylös.. :( nyt menossa rv8+5

Hienoo beisla, asiat rullaamaan! Saako kysyy mikä klinikka? Me käydään väestöliitolla. Ihana palvelu ja halvimmat hinnat :)

Lauruska, Harmi kun pahoinvointi on löytäny sun luo, toivottavasti loppuu pian eikä pitkity! :) Ainakin tuntee olevansa raskaana kun on oireita. Mulla oli kans hirvee raskausväsymys, nukuin melkein kaiken vapaa-ajan mitä koulusta oli ja 13 tunnin yöunia, toi väsymyskin onneks tasaantuu jossain vaiheessa. :) Tuuhaan kertoileen sitten kun oot käyny ultrassa ja välillä muutenkin kuulumisia :)

Takaisin