Raskaaksi 2015

Onnea ipaipa! Ja oliko joku muukin plussannut jota en vielä ole onnitellut.. no onnea jos näin oli!

Piti tulla tuohon bb:n stressailuun otaamaan kantaa. Tai siis lähinnä jakamaan omat fiilikset. Aiemminkin jo kirjottelin siitä, mutta tiivistetysti, syksyllä 2012 papassa muutoksia, puolen vuoden päästä kontrollissa edelleen muutoksia ja ihan silmin nähtäviäkin muutoksia kohdunsuulla, siinä välissä tulin raskaaksi, ja alkuraskaudessa taas tarkastettiin paikat ja otettiin näytepaloja kohdun suulta, nyt ei enää silminnähtäviä muutoksia näkynyt. Silti edelleen ne muutokset, on vähän hakusessa nää sanastot, mutta epikriisissä lukee "LSIL 3/2013 lähtien, Kolp 7/13, ei diagnostista PAD:ssa" ja plaa plaa plaa. Sit lopuksi "Otetuissa näytteissä papassa ASC-US eli lievä levyepiteelimuutos. Kohdunkaulan kaavenäytteessä niin niukka näyte joten tämä epädiagnostinen. KORKEAN RISKIN HPV-TYYPPI KYSEESSÄ". Eli kun noita viruksia on kahta laatua matalan riskin jotka ei kai lainkaan aiheuta sitä syöpää ja sitten näitä korkean riskin jotka voi sen syövän aiheuttaa... Ja noi lausunnot on siis vuos sitten tehdyistä kokeista. Torstaina menossa kontrolliin taas ja pakko myöntää että jännittää aivan järjettömän paljon. Tässä kun on nyt seuraillut kiertoa ja kun on jotain poikkeavaa ollu niin on väkisin tullu mieleen että eikai siellä nyt mitää vakavaa ala tapahtua...
Myös tän takia mä haluisin mahd pian sen toisen lapsen tehdä, koska sit jos odottaa vaikka joku 4-5 vuotta ja sit todetaankin syöpä, niin siinä ei sit enää paljoa voi tehdä....

Salaman kanssa ja ilman. Kun kattoo eri valoissa ja eri kulmissa niin jossain ei näy mitään tai viivanpaikka näkyy ihan valkoisena ääriviivojen kanssa. :)

Liitteet

• PhotoGrid_1432651480410.jpg
    PhotoGrid_1432651480410.jpg
    256.5 KB · Katsottu: 232
Tyttötiikeri, mä oon kanssa aivan kauhuissani että mitä tuolla tapahtuu nyt.. ja tietysti kai kaiken voi jokseenki hoitaa ja nää on melko yleisiä kuitenkin.. itse syöpä tosin erittäin harvinainen. Mutta siitä huolimatta huolestuttaa tällaiset muutokset ja että mitä ne tulevaisuudessa tarkottaa.. tosiaan lapsien suhteen ja omankin elämän suhteen.. mä en tiedä edes tota luokkaa tarkkaan että onko se nyt edelleen lievä 2 taso vai jo 3 tason muutos.. odotan sitä torstain soittoaikaa että se lääkäri kertoisi :/ jotenkin ku näistä ei itse tajua yhtään mitään ni tuntuu että jää ihan pimentoon.. ja kaikki hyssyttelee että "jos siellä jtn olisi niin tehtäisi asialle nopeammin jotain" sitä vaan ite miettii että "niin ku ei siellä vielä näy mutta entä vuoden päästä?" Noh toivotaan tyttötiikeri että sinun muutokset ei olisi mennyt ainakaan pahempaan suuntaan siellä :) <3

bb jaksamista, inshaAllah noi muutokset häipyis itestää.

onnea muurahainen ja muut plussanneet mashaAllah :)

beisla josko sieltä se plussa tulis :)

tervetuloa uudet :)

täällä taasen kunnon tuulet n.70km/h. ihme että netti toimii näinkin hyvin että saa kirjotettua jotai. hirvee päänsärky ja niska jumissa ei kärsi kääntää kunnol päätä jne. lisäks järkky väsy. tyttö heräs päikkäreilt just. pitääpi mennä taasen :) täällä tyttö iloisesti hokee äiti äiti ja tänää sano veji (veli). <3
sanokaaha mielipide tästä ohjeesta...http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=147&d_id=4&lang=fi

Huh, vihdoin ja viimein sain foorumin hännän kiinni niin että ehdin jotain kirjoittaakin. Pitkän pätkän olinkin poissa kun äitienpäivää ennen saapunut täti veti mielen matalaksi, ihana keskustelu miehen kanssa hillitsi hiukan ylenmääräistä odotusta ja foorumilla pyörimistä ja senjälkeen olenkin vain yrittänyt päästä loppuun viesteissä. :D ja kännykällä kun kommentoin ja lueskelen ei tästä tahdo tulla siksikään oikein mitään.

Mitään ei kyllä muista mitä piti kommentoida, hitsi tätä kännykällä selailua...
Myyn viestit ainakin jäivät mieleen, oi mikä pieni suojelusenkeli siellä oli. <3 toipumista sinne!

Plussia oli myös tullut useampi, ainakin bb ja ipaipa tässä viimeksi (Kääk äsken vielä muistin useammankin nimen mutta nyt jo lyö tyhjää pää) Onnea ja halauksia kuitenkin kaikille ja paljon tarrasukkia!! :)

Uusille oikein paljon tervetuloa, olkoon visiittinne lyhyt! :)

Tätejä ha negoja ja kp1 päiviä on aina liikaa, pahoittelut ja onnea uuteen kiertoon, toivotaan että foorumityhjenisi kesäksi! :)

Silvilläkö oli ihana malamuutti pentu, oi mikä ihana suloinen otus! Apua, koirakuumekin iskee. <3 myös joku muu oli laittanut suloisen koiran kuvan.

Bbllä oli jotain solumuutoksia, oi voi, toivotaan että ne paranevat itsekseen. Tsemppiä ja halaus.

Beisla taisi kysellä kuun alussa testaajia, minä liityn seuraan myös, tosin jo lauantaina ajattelin tehdä testin. Hileinen ja kuka muu Hoolla alkava oli myös testaamassa (voi tätä mun muistia) Muoks. Hipsutin taisi olla se toinen HooPiinailija?! :D

On. Täällä välillä toiveet koittaa nostaa päätään taas, pariin kertaan on ollut repäisykipuja, olo oon välillä vähän hiukan huonohko etova. Vatsa on outo niinkuin päällepäin, farkut on epämukavat päällä ja kun vaikka istuallaan kumartuu niin että maha litistyy niin tuntuu inhottavalta. Vatsaa turvottaa. Väsyttää kovasti ja menkkajomoja on ollut jo hetken. Kuitenkin melkein kaiken pystyy selittämään myös ei oireiksi (esim huonosti nukuttu, olihan jonkinlaisia jomoja viimeksikin, olenko lihonut jne) kun ei vain liikaa toivoisi... :/

Lukutoukka kp ehkä 19/20-28 (viimeksi 27 eli ehkä se olisi lähempänä totuutta, kiitos vehniksen)

Muokattu viimeksi:
Bb toivotaan että molemmat saatais torstaina lääkäriltä mielenrauha asian suhteen ainakin toistaseks. Inhottavaa kyllä kun ei oikein ite voi edes tehdä mitään asian eteen...
Mutta koita sinä ainakin olla suuremmin stressaamatta ja nauti pienestä papusesta masussasi! <3 Nää solumuutokset muuntuu vakavemmiks kuitenkin niin hitaasti, jos edes muuttuu, niin näitä ehtii stressata myöhemminkin. :)

Ipaipalla komeat viivat! onnea! <3

Silvillä ja Murkullakin olen näkevinäni viivoja :happy112Vahvistumista niille.

BB älä ihmeessä lähde mihinkään täältä, vaikka olet raskaaksi tullut. Minusta ainakin on mukava lukea kuinka toisilla raskaus on edennyt. Mutta niinkuin joku kirjoitti,että osa on tullut vain ilmoittamaan plussasta ja kadonneet sitten... Täälläkin on niin moni tuolta ryhmästä Raskaaksi 2014 ja ovat plussan saaneet ja tulevat kertomaan kuulumisiaan tänne ja ovat jopa synnyttäneet ja kertovat vielä kuulumiset. Ja tämä on vain minusta ihanaa :)

Kaikenlaisten negojen testaajille ja tädin kohdanneille pahoittelut ja sympatiat <3

ON. Tekisi mieli testat tänään jo, mutta taidan odotella huomis aamuun. Kauhea päänsärky ja vilunväreitä ollut. Pissalla olen juossut tunnin välein. Lämpö 36.6 (normi 35-36) .Eilen kirosin vessassa illalla,kun tosiaan pyyhkiessä tuli sitä vaaleaa tuhrua,että nyt ne sit TAAS alko. Ja tänään olevinaan kp1 ja täti ei tullutkaan. En pistä yhtään kyllä pahakseni :D Olispa tää nyt sitä mitä on odotettu ja pysyvä sellainen vielä <3

Muokattu viimeksi:
jm, mulla alkoi nyt tosiaan eka kierto, jossa tulee käyttöön terolut. Määrättiin, koska kierron lopussa on nyt nuvaringin lopettamisen jälkeen (lähes vuoden) ollut aina tiputtelua viikon verran ennen menkkoja.

bb, oon tässä päivän aikana seuraillu sun tilannetta, mutta en ole päässyt kommentoimaan. Onneksi muut ovat ehtineet sun mieltä ja pelkoja jo huojentaa :) Ja varmasti sun tilannetta syynätään tarkemmin neuvolassa, jos on tarvetta :)

mimmu, voi että kuulostaa sun lomailut ihanalta! Nauti! :)

murkku, höh sun negalle :sad001 Mutta onhan dpo 11 vielä aikaista!

Junibea, pahoittelut kivuliaista menkoista :sad001 Täällä oli myös menkkojen takia aika hirveä aamu... Ala ottamaan nyt heti kierron alusta sitä vehnisöljyä tee- tai ruokalusikallinen päivässä :wink Foolihappoakin kannattaa ottaa 400-800 mikrog. päivässä. Toivottavasti ne auttaisi sun kiertoon ja toisi plussan!

Mymmelisti, tsemppiä huomiselle! Tule sitten heti kertomaan kuulumiset! Kyllä muakin jännitti/pelotti se naistenpolin aika, mutta hyvin se meni :)

Tervetuloa mukaan poucahontas! :)

pahoittelut negasta dreamer :sad001

Silv, mun silmät ei näe sun testissä mitään :sad001

Soma, sais jäädä menkat tulematta sinne!

Tervetuloa ja pikaista plussausta toivottelen Titjalle! Ootteko jo jossain tutkimuksissa päässeet käymään vai odotteletko vielä jonossa?

Onnea Ipaipa!

Lukutoukka,
kiva kuulla susta pitkästä aikaa!

Täällä kyllä tippuu kärryiltä,jos ei joka päivä lue kirjoituksia :D meillä vieraita ollut käymässä ja eilinen meni tukanlaitossa, niin johan oli ulapalla kaikesta. Töissä ollessani,kun hiljainen hetki tuli niin sain luettua kaikki viestit joita oli parisataa :D

Kaikki oli nt-ultrassa hyvin :Heartred nyt aion ottaa tästä raskaudesta kaiken irti ja yritän nauttia parhaani mukaan! Mä olen jotenkin niin onnellinen tällä hetkellä että vaan hymyilyttää kokoajan :Heartred :Heartred

rakkaus.jpg

Tässä hän nyt on :Heartred Larissa ainakin on kaipaillut näitä kuvia :wink ja taisi olla joku muukin vielä. Vähän huono kuva mutta eiköhän siitä nyt suunnilleen ota selvää.

ps. toivottavasti kukaan nyt ei pahoita mieltään tästä mun hehkutuksesta :sad001

Anskunen, Voi mikä ihana nykerönenu siellä näkyy! <3 ja sinä olet kyllä hehkutuksesi ansainnut! Niin pitkän yrityksen ja pettymysten palkinto on tämä sivun onnesi :)

Mulla on jotenkin muutenkin tänään ollut sydän täynnä onnea, kesää ja optimismia, joten tämä sun kuva on vaan piste iin päälle :)

onnea anskunen ihanista ultrakuulumisista mikä suloisuus siellä onkaan mashaAllah :)

josko siellä tulis jm se plussa vihdoin ja viimein tuos jo niin selkeet viivat ettei paremmast väliä.

tyttö kävi unille vaihteeks taas. ukko porukoillansa ja otti molemmat kännykät mukaan eli ei aavistustakaa mihi aikaa tulee ja tuoko se äiteeltänsä ruokaa vai ei koska mä laitoin ruokaa ni pikkusen menee hermot jos täs päänsärys oon turhaa tänää kokannu.

Ihan ekaks: bb :Heartred:Heartred itellä oli esikoisen raskausaikana itkuherkkyyttä ja synnärillä vielä enemmän. Kun maito nousi niin itkin vieläkin enemmän. Kaikkia huolia murehti jo etukäteen, ihanat kamalat hormoonit. Kysyt neuvolasta muutoksiin liittyvistä mieltä askarruttavista asioista niin helpottaa. Tärkeintä on ettet jää yksin pähkäilemään, tulet tänne foorumille ja lyödään viisaat päät yhteen :) ai niin ja onnea plussasta!

Itellä on tapana käydä lukemassa foorumin juttuja kerran pari päivässä, silloin kun on esikoin päikkärit tai iltanukutus. Paljoo en oo komentoinut mutta korvaan sen tykkäyksillä ja sydämillä :)

Par juttuu jäi mieleen:
Beisla: mä nään jo sun r-testissä ne viivat! Tää on teidän kierto!!!
Silv: aaaawww koiravauva. Mä tykkään niistä kun ne on muilla :) itellä ollut koira (kuoli pari vuotta sitten vanhuuteen) enkä unohda sen pentuaikaa koskaan kuinka kiva oli mennä kotiin ja tutustua abstraktiin taiteeseen jota kotona harrastettiin muokkaamalla huonekalut, puhelimet, kengät, kaukosäätimet, astiat, matot, vaattee, younameit -uuteen uskoon :)
Mut on ne silti söpöjä ja ihania :Heartbigred

On: tänään haki ex-anoppi tuhlaajapoikansa loput tavarat. Puuh. Selkäni hajotin touhutessa. Innostuin todenteolla siivoamaan ukon jäljiltä :)
Fiilis on yllättävän kepeä. Viikonloppuna lähden esikon kanssa tukholmaan ja palaillaan sieltä ens viikon lopulla. Nyt kp22/28, testipäivä olis 1.6. Mutta jää nähtäväksi tuleeko täti vai lähdenkö testikauppaan kotiin tultua. Uuu jännää :)

Btw: söin alkukierron vehnistä ja greippimehua. Sitten puolivälin episodin jälkeen unohtu koko homma, ei tässä auta yksin enää kuumeilla :) Koko viime viikon tuhrutti ja nyt se on loppu.. Ihmejuttu, onko muilla greippi tai vehnis tehny outoja vuotoja oviksen jälkeen?

Oho, olipas asiaa! Plussa-aaltoa! :wav

Soma ja Larissa <3

Anskunen <3 onnea pienestä ihmeestä siellä ruudulla ja masussa :) ihana kuva. :)

Mä oon nyt jokseenki saanu itteni rauhalliseksi :) pitää kai yrittää nyt vaan pysyä positiivisena ja elintavat terveellisinä.

Tyttötiikeri, toivotaan tosiaan torstailta hyviä uutisia molemmille hankalaahan se on kun ei voi itse asiaan juuri vaikuttaa, mutta toivossa on hyvä elää että kaikelle olisi tarkoitus ja hoitokeino! Ja toivotaan että siullekin sinne pian sitä plussaa testiinkin ilmestyisi niin voisi alkaa iloitakin jostain mukavasta ;) +++

Takaisin