Taikatuuli jee, paljon onnea!
nni, oudolta kuulostaa sun kivut, tai siis oviskivuiksi muuten veikkaisin mutta eikö sulla pitänyt olla ovis ohi jo aikaa sitten? Vai muistanko väärin? Muuten ihana sun uus profiilikuva!
Bb, mulle on kans muutaman kerran käyny noin, kännykällä erityisen ärsyttävää.
Nyytti haha, hyvin täällä näköjään joskus muistaa mitä kukin on kirjoittanut, kun säkin veikkasit oikein mitä laitoin kuukupista. :) Hyvä että kikka toimi.
jm, ihana suunnitelma sulla! :)
Jm ja Minni, hyvä vaan kun kyselette, eipä näistä moni paljoa tiedä. En edes mä itse, ennen kuin alettiin tosiaan suunnitella lasten hankkimista. Joskus aiemmin oon vastaillut täällä kyselyihin, mutta tänne on tullut liuta uusia sen jälkeen joten pidempään olleet voi skipata kertauksen. :)
Kaveri suostui parin päivän miettimisen jälkeen. Sanottiin jopa sille, kun ensin kysyttiin, että parempi ettei vastaa heti vaan miettii asiaa kunnolla itekseen. Lapsi saa kyllä tietää sitten kun asian käsittää, se oli juuri toiveena kun kysyttiin tutulta sen sijaan että oltais menty suoraan klinikalle. Joillakin on kyllä kolmen tai neljän hengen "apilaperhe", jossa lapsi asuu ehkä vuoroin molemmissa osoitteissa, mutta me ei lähdetty sille linjalle. Mulle olis ehkä ollut ihan sama, mutta sekä vaimo että kaveri toivoi näin. Lapsi on vain meidän kahden, luovuttaja ei halunnut kasvatusvastuuta mutta pääsee kummiksi ja saa olla tekemisissä lapsen/lasten kanssa.
Inssin käytännön toteutuksesta, en googlaamallakaan löytänyt tarkkaa tietoa siitä, kuinka kauan spermaa voi kuljettaa. Meille sanottiin jossain että ainakin tunnin, mutta vaimo tapasi sitten parin jonka lapsi oli saanut alkunsa yli tunnin kuljetetulla tavaralla. Olennaista on, ettei sperma pääse kuivumaan ja pysyy noin ruumiinlämpöisenä. Käytännössä ollaan hoidettu se niin, että sperma lääkeruiskuun, ruisku minigripiin ja paketti rintaliiveihin.

Jos vielä kiinnostaa lukea lisää, Sateenkaariperheiden sivuilla on aika kattava infopaketti.
http://sateenkaariperheet.fi/userfiles/documents/abc-kirja_neljas_painos.pdf