Raskaaksi 2015

Onnea taikatuuli! Ihania uutisia taas :)
Luovuttaminen auttoi ;)

ja nuon munki plussa tuli, ei ensi näkyny muutaku kontrolli, lähdin koiran kans pihalle, tulin takas kattomaan nii oli plussa tilalla! Mulla tein testin 5+0 (tai siis nyt myöhemmin selvis että oli jo 5+6) niin sain suht hennon viivan ja digillä 3+.. En muista mikä liuska oli. Voin huvikseni pistää kuvaa. Tosiaan liuskaan pinnasin jonku 3h ja digiin alle tunnin ja join paljo.

Liitteet

• WP_20150302_004-2.jpg
    WP_20150302_004-2.jpg
    719.3 KB · Katsottu: 215
  • WP_20150302_005.jpg
    WP_20150302_005.jpg
    576.4 KB · Katsottu: 208
BB, meillä tuntuu olevan jatkuvasti samanlaisia oireita ja aika samoissa menee kiertokin :wink:grin

Nni, aivan paras profiilikuva sulla ! Naurattaa :D ! Ja siis joo oireita ja "oireita" katsellaan tuleeks tästä mitään vai onko vaa hyvä mielikuvitus.

Jostain syystä nyt vasta tuli mieleen, mutta taisi olla Nyytti (kai?) joka vähän aikaa sitten kyseli kuukupin käytöstä, että milloin on alkanut tuntua mukavalta. Mulla kävi niin, että vaikka ohjeessa kielletään leikkaamasta koko tappi pois, mä jouduin niin tekemään. Muuten vaan koko ajan tökki se pää, mutta nyt on sileä ja ei enää kuppi tunnu. Ja hyvin saan silti pois. Ilmeisesti mulla on vaan lyhyemmät paikat.

Silv, voi miten ihanaa että pääsette omakotitaloon! Vaikka onkin vuokralla, niin kyllä mullekin kelpais. Pihaa olis ihana hoitaa, mutta onhan tuo parveke nyt.

Terkku haha, enpä tajunnu mitä kirjotin. :grin Olis voinu olla hauskaa puuhaa sekin, paitsi hiekkatie menee pihan vierestä ja siellä kävi naapurin setä pari kertaa jututtamassa kun sen heppa oli vieressä laitumella.

Gatusa, hyvä että voit kuitenkin tehdä käsitöitä. Onko ketään joka vois vahtia lapsia edes pienen hetken, niin saisit vähän omaa aikaa?

Nuuhku, pahoittelut negasta. :sad001

Lucky ai kauhee, mulla käy joskus niin että herään niska ihan jumissa ja autolla ajo kuulostaa vähintäänkin haasteelliselta siinä tilassa. Oon kyllä joskus joutunut jäämään saikulle ton takia, toivottavasti sulla menis pian ohi.

Junibea, pahoittelut. :sad001

Lume, olipa ikävä puhelu. :sad001 Mut jos se on yleensä ollut mukava tyyppi, ehkä sillä oli huono päivä. Eihän se saisi vaikuttaa, mutta lääkäritkin on vain ihmisiä.

Taikatuulelle onnea plussasta!

Junibea, pahoittelut :( Täällä jäi lutis suakin lyhyemmäks, eli kahdeksaan päivään ja dpo7 alkaen "vuoti" jo vähän. Voihan kroppa.

Beisla, kyllä nyt on hömelö olo, mulle 1tl on aina tarkottanu tavan teelusikkaa eli oonko mä aina mitannu kaiken väärien leipoessakin? :nailbiting: :hilarious: Voi Apua :woot::grin
Mutta nyt alan ottamaan vehnistä sen vajaan ruokalusikallisen :happy:
Olitko semuuten sinä,joka oli leikanu kuukupista antennin kokonaan pois vai muistelenko omiani?
Muoks: haha, olitkin kirjottanu sillä' aikaa kun omaani rustailin :grin
Mä tänään nipsasin omastani sen kokonaan veks ja enää ei paina, pistä, eikä tunnu epämukavalta :)
Puurtahahommat kuulostaa kivalta, meillä edessä niin iso urakka taas etten kivasta kyllä tiedä :p
Ei olla mökillä tehty vielä mitään huonojen säiden takia. Esikasvatuksessa täällä kotona on kyllä hernettä, avomaan kurkkua, kaalia ja maissia ainakin, mutta suorakylvöönhän tulee vielä jonnii verran jap ottupelto pitäis kyntää ja ja ja. Onkohan meiän mansikat, mustikat ja vatut missä kunnossa.. Marjapensaita hoidin syksyllä jo sen verta et ne pitäis olla suht ok. Ja sit ois vielä kukkapenkit ja vaikka mitä..
Kauhee homma, mut silti ihanaa. En malta oottaa et päästään elelemään maalla taas :)
Ehkä meiän seuraavankin lapsen on tarkotus saada alkunsa mökillä, ihan niin kuin kupuskin :)

Pahoittelut menkoista Junibea :( mulla tosiaan on auttanut vehnänalkioöljy lyhyen luteaalivaiheen pidentämiseen.

Lume, wtf!!! Taas on sattunut sulle niin ihme lääkäri! Mur!

Jm, sun suunnitelma kuulostaa hyvältä kun on oikeen hepeneetkin ostettuna ;) <3

Nuuhkulle pahoittelut negasta :(

Onnea Taikatuuli! Plussa se on!!! :)

Taikatuuli jee, paljon onnea! :grin :wav

nni, oudolta kuulostaa sun kivut, tai siis oviskivuiksi muuten veikkaisin mutta eikö sulla pitänyt olla ovis ohi jo aikaa sitten? Vai muistanko väärin? Muuten ihana sun uus profiilikuva! :grin

Bb, mulle on kans muutaman kerran käyny noin, kännykällä erityisen ärsyttävää. :sad001

Nyytti haha, hyvin täällä näköjään joskus muistaa mitä kukin on kirjoittanut, kun säkin veikkasit oikein mitä laitoin kuukupista. :) Hyvä että kikka toimi.

jm, ihana suunnitelma sulla! :)

Jm ja Minni, hyvä vaan kun kyselette, eipä näistä moni paljoa tiedä. En edes mä itse, ennen kuin alettiin tosiaan suunnitella lasten hankkimista. Joskus aiemmin oon vastaillut täällä kyselyihin, mutta tänne on tullut liuta uusia sen jälkeen joten pidempään olleet voi skipata kertauksen. :)
Kaveri suostui parin päivän miettimisen jälkeen. Sanottiin jopa sille, kun ensin kysyttiin, että parempi ettei vastaa heti vaan miettii asiaa kunnolla itekseen. Lapsi saa kyllä tietää sitten kun asian käsittää, se oli juuri toiveena kun kysyttiin tutulta sen sijaan että oltais menty suoraan klinikalle. Joillakin on kyllä kolmen tai neljän hengen "apilaperhe", jossa lapsi asuu ehkä vuoroin molemmissa osoitteissa, mutta me ei lähdetty sille linjalle. Mulle olis ehkä ollut ihan sama, mutta sekä vaimo että kaveri toivoi näin. Lapsi on vain meidän kahden, luovuttaja ei halunnut kasvatusvastuuta mutta pääsee kummiksi ja saa olla tekemisissä lapsen/lasten kanssa.
Inssin käytännön toteutuksesta, en googlaamallakaan löytänyt tarkkaa tietoa siitä, kuinka kauan spermaa voi kuljettaa. Meille sanottiin jossain että ainakin tunnin, mutta vaimo tapasi sitten parin jonka lapsi oli saanut alkunsa yli tunnin kuljetetulla tavaralla. Olennaista on, ettei sperma pääse kuivumaan ja pysyy noin ruumiinlämpöisenä. Käytännössä ollaan hoidettu se niin, että sperma lääkeruiskuun, ruisku minigripiin ja paketti rintaliiveihin. :grin
Jos vielä kiinnostaa lukea lisää, Sateenkaariperheiden sivuilla on aika kattava infopaketti. http://sateenkaariperheet.fi/userfiles/documents/abc-kirja_neljas_painos.pdf

Vau ihan mahtavaa että tollanen on mahdollista :) ja että kaikille pareille sukupuoleen katsomatta annetaan mahdollisuus toimia vanhempina! Muutama sateenkaariperhe on tuttunakin ja yks tosi läheinenkin kaveri ja käsittääkseni ne on saanut lapsen alulle klinikalla ja kuulemma melko tyyristä touhua joten hienoa että ootte löytäny tollasen luovuttajan :)

Silv ihanaa kun pääsette omakotitaloon! Saa tehdä mitä lystää mitä kellonaikaa vaan eikä kellään ole yöllisistä kolinoista sanomista ;)
Miulle ainki remppaaminenkin on todella rentouttavaa puuhaa, unohtuu murheet välitömästi! :)

Apua, kenellä noin ikävä lääkäri oli ollut, Lumeellako?! Toivottavasti tosiaan oli vain huono päivä! :(

Taikatuuli, suuren suuret onnittelut plussasta! Tarrasukkia kasa matkaan! :)

Jm, hyvä suunnitelma, toivottavasti toteutuu! :)

Junibea ja nuuhku, pahoittelut tädistä ja negasta :(

On; koitan huomenna saada kerättyä rohkeutta soittaa viimenen puhelu terkkaan, ett päästään sinne lääkäriin, ja sitten ehkä joskus syksyllä tutkimuksiin! :)

Joo kyllä. Musta tuntuu että oli huono päivä kun ensinnäkin soitto aika venyi tunnilla.

Aikasemmin ollut todella ihana. Vähän tietysti jäi pahan maku suuhun.

Taikatuuli paljon onnea!! <3

Beisla, kiva kun jaksoit selostaa, kuulostaa kyllä hienolta tuo järjestely ja ylipäätään että tommonen mahdollisuus on :) kumpa nyt tärppäis!!

Kattooko kukaan muu euroviisuja? :) mä oon ihan fani, niin kauan ku muistan ni aina pienenäkin äitin kans katottiin, jääny siitä tapa, ne vaan kuuluu mun kevääseen :D tosin tämän vuoden suomen edustaja ei nyt ihan oo mun mieleen jos laulukilpailua ajatellaan, mut muut maat pkn:ää tuntuu hehkuttavan :)

Minni, kiva kun sulla on tuttuja sateenkaariperheitä. :) Ollaan mekin tutkittu klinikoiden hintoja, ja noin tonnin per laaki saa siellä maksaa, eli ollaan kyllä kiitollisia! Vaikka päällimmäinen syy ennen rahaa oli silti se, että haluttais kovasti että lapsi voi tuntea lahjoittajamiehen.

ninukki, kiva kun jaksoit lukea. :) Ja mä katon jonkin verran euroviisuja, en usein semifinaaleja mutta finaalin kyllä. Mä kyllä tykkään punkista eli sikäli Suomen biisi on ihan ok mun mielestä, mutta erityisesti tykkään kun pääsi vähän erilainen bändi edustamaan. Vaimon toinen sisko on myös vammainen joten senkin puolesta kiva fanittaa nyt.

Ai niin, piti vielä jatkaa aiheesta miten tämä foorumi on niin hyödyllinen: oon varmaan kertonut joskus aiemminkin, mutta täältä sain varmistuksen että on ihan normaalia, että spermaa valuu ulos vaikka kaikki olis mennyt kuten pitääkin. Keneltäkään kaverilta en olis kehdannut kysyä, ja enhän minä raukka ollut sperman kanssa ollut missään tekemisissä ennen tätä projektia. :p

Nyt on taas niin rento olo, kun on ovisplussa saatu ja jo kaks inssiä takana. Tietää että on tehnyt tässä kierrossa kaiken minkä voi, eikä tartte enää kuin piinailla. Pistänpä vielä kuvaa tän päivän ovistesteistä. Eka oli niin lähellä plussaa että olin kyllä jo melko varma siitä. Eilinen oli vain vähän haaleampi kuin aamuinen, mutta silloin tosiaan ClearBlue antoi vielä negaa.

Liitteet

• o-testi15.jpg
    o-testi15.jpg
    103.6 KB · Katsottu: 194
Onnea taikatuuli!! :)

Beisla miten päätitte vaimon kanssa kumpi lähtee koittaa raskautumista? :) vai koitatteko kummatkin jossain vaiheessa. Ei oo pakko vastata jos menee liian henk.koht. :shy:

Jasmi, syitä oli monia. Molemmat kyllä ajatteli että olis kiva olla raskaana joskus, mutta mulla oli ehkä suurempi "tarve". Sitten kun toiveena olis kaks lasta, ja minä oon kolme vuotta vanhempi (ja jo 30), niin kannatti aloittaa musta. Lisäks vaimolla on aika lyhyt/epäsäännöllinen kk-kierto, mikä saattaa vaikeuttaa raskautumista.

Jee beisla! Nyt vaan jännäämään!

Tiedättekös mitä minä mietiskelen.... ens kierrossa taidan antaa olla. Ei ovistestejä eikä varmaan terolutejakaan. Siinä joutuu sit vaan tekemään silloin tällöin turhia r testejä kun ei kierrosta tuon taivaallista tietoa. Niinhän tuo esikoinenkin sai alkunsa: jouduin pitämään tauon teroista labrojen takia. Sitten yhtenä päivänä olin tekemäsaä r testiä varmuudeksi ja löysinkin vielä yhden o testin jonka sitten tein pois lojumasta. Ja siinä se naama niin kauniisti minulle sitten hymyili. Se oli yksi ja ainut plussa jonka puolessa vuodessa tikkuun sain. Kp: stä ei mitään tietoa kun en laskenut enkä teroja syönyt. Odottelin vain tätiä saapuvaksi jotta voisin aloittaa taas terojen käytön.

Täytyisi vaan peittoja pöllytellä useammin. Eihän tällaisella kerran pari kuussa mitään pääse tapahtumaan. Ei vaan huvittaisi.

Ja jos kroppaani yritän kuunnella ja ovista metsästää menee varmaan pieleen. Nytkin olisin voinut vaikka vannoa että ovis oli silloin kp 12, tai niin kroppa viestitti...

Äh, on kyllä mahdottoman vaikea olla testailematta ja päiviä laskematta. Täytyisi polttaa kaikki tikut kaapista ja kalenterit!

Nyt meni napailuksi mutta piti taas päästä kertomaan tästä uudesta ajatuksestani. Huomena jatketaan. Nyt hyvää yötä kaikille!

Takaisin